کالیپر ترمز سبز؛ تطبیق صنعت قطعه سازی اروپا با استاندارد یورو 7

 

کالیپر ترمز سبز؛ تطبیق صنعت قطعه سازی اروپا با استاندارد یورو 7

 

مقررات آلایندگی یورو ۷ قرار است در ژوئیه ۲۰۲۵ به اجرا گذاشته شود. دامنه قوانین جدید فراتر از انتشار آلودگی اگزوز است و شامل خودروهای برقی نیز می‌شود. برای اولین بار در دنیا، خودروها، ون‌ها، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها شامل قانون انتشار ذرات معلق ناشی از ترمز و تایرها خواهند شد. برای ترمز، منظور ذرات ریز گرد و غباری است که حین کاهش سرعت تولید می‌شوند و برای تایرها، منظور تولید میکروپلاستیک در حین سایش است. شرکت آلمانی کانتیننتال نیز برای رعایت این قوانین، کالیپر ترمز سبز را معرفی کرده است.

هنوز مشخص نیست که سازندگان تایر چگونه قصد دارند به جز کاهش سرعت سایش که موثر است و مزایای دیگری نیز دارد، تولید میکروپلاستیک‌ها را کاهش دهند. اما در زمینه ترمز، قطعه‌سازان در حال حاضر با برخی فناوری‌های جدید از قوانین یورو ۷ پیشی گرفته‌اند.

یکی از این نمونه‌ها، کالیپر ترمز سبز ساخت کانتیننتال است. این شرکت پس از اعلام طرح‌های جدید خود در زمینه انتشار گازهای گلخانه‌ای در اواخر سال ۲۰۲۲، آن را معرفی کرد.

مزایای کالیپر ترمز سبز

کالیپر سبز دو مزیت دارد. یکی اینکه تولید گرد و غبار در نتیجه ترمز گرفتن را کاهش می‌دهد و دیگری اینکه با کاهش مصرف انرژی، محدوده پیمایش را افزایش می‌دهد. این کالیپر در آن واحد دو کار را با استفاده از چیزی به نام گشتاور ترمز باقیمانده کمتر انجام می‌دهد. معمولا در کالیپرهای ترمز هیدرولیکی، لنت‌ها پس از رها شدن ترمز کمی روی دیسک کشیده می‌شوند.

اما در اینجا، گشتاور باقیمانده ترمز بین لنت‌ها و دیسک (پس از اینکه راننده ترمز را رها می‌کند) کمتر از ۰.۲ پوند فوت است که تقریبا صفر محسوب می‌شود. این ترمزها در کنار سیستم ترمز سیمی MK C2 کانتیننتال به کار گرفته می‌شوند. این سیستم فاصله بیشتر مورد نیاز بین لنت‌ها و دیسک برای دستیابی به گشتاور باقیمانده کمتر را در نظر می‌گیرد. بنابراین راننده متوجه هیچگونه سستی در پدال ترمز نمی‌شود.

کالیپر ترمز سبز؛ تطبیق صنعت قطعه سازی اروپا با استاندارد یورو 7

خودروهای برقی از دو نوع ترمز استفاده می‌کنند: ترمز احیاکننده و نوع معمولی که با نام ترمز پایه شناخته می‌شود. این کالیپر ترمز سبز به طور خاص برای در نظر گرفتن این موضوع طراحی شده است که طبق ادعای کانتیننتال، در بیش از ۸۰ درصد مواقع حین کاهش سرعت نیازی به ترمزهای پایه نیست.

آن‌ها هنوز هم قادر به انجام کار خود در زمان توقف اضطراری هستند، اما از آنجا که بار حرارتی ترمزها بسیار کمتر است، به اندازه ترمزهای یک خودروی معمولی کار نمی‌کنند.

لنت کوچک‌تر و سایش کمتر!

در نتیجه، کالیپر ترمز سبز فشرده‌تر و لنت‌ها کوچک‌تر و نازک‌تر هستند، که این امر با کاهش نرخ سایش ممکن می‌شود. قطعه‌ای که در بالای دیسک‌ها قرار می‌گیرد نیز نازک‌تر است. این قطعه به دیسک اجازه می‌دهد قطر بیشتری داشته باشد. همچنین می‌توانند اهرم فشار بیشتری ایجاد کند تا ترمز بتواند کاهش سرعت بیشتری در ازای نیروی یکسان ایجاد کند.

به طور کلی، ترمز در هر پیچ ۵ کیلوگرم سبک‌تر از ترمز معمولی است و این کاهش وزن به افزایش محدوده پیمایش و بهبود هندلینگ کمک می‌کند.

کالیپر سبز در زمان معرفی به مرحله‌ای رسیده بود که می‌توانست ظرف دو تا سه سال در خودروهای تولیدی مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کالیپر ترمز سبز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S : حیف که نمیشه چندتا آبدار بهت بگم فیلتر چی داری میگی حرف مفت با روح و روان مردم داری بازی میکن شما از طرف شرکت سایپا نیستید میخواید مردم گول بزنی جهت تجمع
شاهین پلاس۱ : اخی ترسیدیم ماشینتو بهت کی تحویل دادن که انقدر بلبل زبونی این مردمی که حقشونو میخان از این شرکت بی وجدان و از کی میترسونی واقعا متاسفم برات
شاهین معر402 : تف نده آقای محترم هر کی هستی من یکی که راهم دور و نمیتونم بیام اگرم مجبور بشم بیام ببین چیکار میکنم با شمایی که زندگی منو بهم ریختید صبر بخوره توو سرتون قلط کردید و میکنید که پول میگیرید و مردم رو عذاب میدید کاش میشد.....
ایگل : منم تحویل سیستمی ۲۸ تیر بودم هنوز شاسی نشده
شاهین G : شاهین G منتظر پیام تحویلی تیرماه
مریم : من مرداد هستم ۱۸ خرداد پیام تبدیل اومد ولی نزدم، ولی من از اولین های مرداد هستم چون ۱۹ آذر وجه اولیه رو واریز کردم.
امیر : سلام شما کی تکمیل وجه کرده بودید
محمد : بازم از ۳ شهریوریا سفید رنگ مونده که فاکتور نشده باشه؟
سجا د ایلام : من شنبه صبح میرم دم معاونت فروش ببینم مادر من پسر اورده یا مادر اینا چطوری 22خرداد تبدیل زدم هنور فاکتور نکردین نشونشون میدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اخر تیر : منم 15 بهمن گول ریختم 24 پذیرش شدم اردیبهشتم تکمیل وجه 121697هست شماره پذیرش
جلال : فوق العاده های اسفند اعلام حضور کنند ببینیم تعداد زیاده یا نه
علیرضا : دعوتنامه مهر بیاد بنظرتون ماشینو کدوم ماه تحویل میدن؟
مریم : از کجا میفهمید خودرو شما در چه سایت است مازندران یا غیره
مجید : ماشین رو تحویل گرفتم ماشین دو کفه دست کاپوتش رنگ و گلگیرش تعویض شده😥😥 خواهشا ماشین رو موقع تحویل نگاه کنید بعد اون ورقه رو امضا کنید گرفتار شدم به خدا
سید جواد : عامو سال هاست داریم نفرین میکنیم اگر به نفرین بود که دیگه هیچی اونا سال به سال دارن ارباب تر میشن ما ملت گدا تر پس نفرین کارساز نیست
علی پانا تحویل مهر ماه : سلام وقتتون بخیر کسی می دونه دعوت نامه 207پانا تا چه ماهی صادر شده؟
محمد رضا : سلام کیفیت مونتاژ خراسان چه طوره منم ازآنجا باید باشه تحویل بگیرم
علی : بهمنی ها ماشینشونو گرفتن ، اینجا سوت و کور شد
. : انصراف که بدی ، دو سه ماه بعد بهت پولتو میدن . همین دو سه ماه رو صبر کن ماشینت میاد