کالیپر ترمز سبز؛ تطبیق صنعت قطعه سازی اروپا با استاندارد یورو 7

 

کالیپر ترمز سبز؛ تطبیق صنعت قطعه سازی اروپا با استاندارد یورو 7

 

مقررات آلایندگی یورو ۷ قرار است در ژوئیه ۲۰۲۵ به اجرا گذاشته شود. دامنه قوانین جدید فراتر از انتشار آلودگی اگزوز است و شامل خودروهای برقی نیز می‌شود. برای اولین بار در دنیا، خودروها، ون‌ها، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها شامل قانون انتشار ذرات معلق ناشی از ترمز و تایرها خواهند شد. برای ترمز، منظور ذرات ریز گرد و غباری است که حین کاهش سرعت تولید می‌شوند و برای تایرها، منظور تولید میکروپلاستیک در حین سایش است. شرکت آلمانی کانتیننتال نیز برای رعایت این قوانین، کالیپر ترمز سبز را معرفی کرده است.

هنوز مشخص نیست که سازندگان تایر چگونه قصد دارند به جز کاهش سرعت سایش که موثر است و مزایای دیگری نیز دارد، تولید میکروپلاستیک‌ها را کاهش دهند. اما در زمینه ترمز، قطعه‌سازان در حال حاضر با برخی فناوری‌های جدید از قوانین یورو ۷ پیشی گرفته‌اند.

یکی از این نمونه‌ها، کالیپر ترمز سبز ساخت کانتیننتال است. این شرکت پس از اعلام طرح‌های جدید خود در زمینه انتشار گازهای گلخانه‌ای در اواخر سال ۲۰۲۲، آن را معرفی کرد.

مزایای کالیپر ترمز سبز

کالیپر سبز دو مزیت دارد. یکی اینکه تولید گرد و غبار در نتیجه ترمز گرفتن را کاهش می‌دهد و دیگری اینکه با کاهش مصرف انرژی، محدوده پیمایش را افزایش می‌دهد. این کالیپر در آن واحد دو کار را با استفاده از چیزی به نام گشتاور ترمز باقیمانده کمتر انجام می‌دهد. معمولا در کالیپرهای ترمز هیدرولیکی، لنت‌ها پس از رها شدن ترمز کمی روی دیسک کشیده می‌شوند.

اما در اینجا، گشتاور باقیمانده ترمز بین لنت‌ها و دیسک (پس از اینکه راننده ترمز را رها می‌کند) کمتر از ۰.۲ پوند فوت است که تقریبا صفر محسوب می‌شود. این ترمزها در کنار سیستم ترمز سیمی MK C2 کانتیننتال به کار گرفته می‌شوند. این سیستم فاصله بیشتر مورد نیاز بین لنت‌ها و دیسک برای دستیابی به گشتاور باقیمانده کمتر را در نظر می‌گیرد. بنابراین راننده متوجه هیچگونه سستی در پدال ترمز نمی‌شود.

کالیپر ترمز سبز؛ تطبیق صنعت قطعه سازی اروپا با استاندارد یورو 7

خودروهای برقی از دو نوع ترمز استفاده می‌کنند: ترمز احیاکننده و نوع معمولی که با نام ترمز پایه شناخته می‌شود. این کالیپر ترمز سبز به طور خاص برای در نظر گرفتن این موضوع طراحی شده است که طبق ادعای کانتیننتال، در بیش از ۸۰ درصد مواقع حین کاهش سرعت نیازی به ترمزهای پایه نیست.

آن‌ها هنوز هم قادر به انجام کار خود در زمان توقف اضطراری هستند، اما از آنجا که بار حرارتی ترمزها بسیار کمتر است، به اندازه ترمزهای یک خودروی معمولی کار نمی‌کنند.

لنت کوچک‌تر و سایش کمتر!

در نتیجه، کالیپر ترمز سبز فشرده‌تر و لنت‌ها کوچک‌تر و نازک‌تر هستند، که این امر با کاهش نرخ سایش ممکن می‌شود. قطعه‌ای که در بالای دیسک‌ها قرار می‌گیرد نیز نازک‌تر است. این قطعه به دیسک اجازه می‌دهد قطر بیشتری داشته باشد. همچنین می‌توانند اهرم فشار بیشتری ایجاد کند تا ترمز بتواند کاهش سرعت بیشتری در ازای نیروی یکسان ایجاد کند.

به طور کلی، ترمز در هر پیچ ۵ کیلوگرم سبک‌تر از ترمز معمولی است و این کاهش وزن به افزایش محدوده پیمایش و بهبود هندلینگ کمک می‌کند.

کالیپر سبز در زمان معرفی به مرحله‌ای رسیده بود که می‌توانست ظرف دو تا سه سال در خودروهای تولیدی مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کالیپر ترمز سبز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 11 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جی سون : سلام ماثبت نام فروردین ، تحویل 31شهریور بودیم هنوز ندادن ، حداقل سه ماه تاخیر دارن
مهدی پلاس 16 اردیبهشت : فکر کنم واسه من ۱۱ آمده بود تا ۲۶ ام مهلت داشت من ۱۵ تکمیل وجه کردم
بهروز : دمت گرم با این متلک گفتنت &&&&
زری : آقای جی اینکه خطاب به نازنین خانم گفتید مال منم اومد خیلی فشنگ بود کلی خندیدم بالاخره یه نفر پیداشد که جلواین نازنین 1وایسه که بلکه تو همه چیز دخالت نکنه
تارا V4 اتومات : سلام من امروز فاکتور شدم برام پیامک نیومد از تو سایت متوجه شدم تحویل ۳۰ مهر تیتانیوم
نبییان : سلام این دوستان که متوجه میشن مثلاپلاک شدن یامیگن چراغ فلان سبزشده براشون ازکجانگاه میکنن
Hemo j7 : بله…کلا 1/992 تکمیل وجه شده
شاهین جی هفته چهارم شهریور : خدا از زبونت بشنوه...ولی فعلا برا ما دعوت نامه تکمیل وجه یا تبدیل نیومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تاخیری : سورن تاخیر نداره ولی رانا 3 4 ماه حداقل تاخیر داره
ادیب : طرح فرسوده جدیدا کسی فاکتور نشده
دنا پلاس تحویل 30مهر : سلام من دنا سفیدم واریز دومم 16 مرداد بوده ولی فاکتکر نشدم
مهدی : دوستان چند روز بعد از تحویل مدارک، گزینه دریافت پرونده به روز میشه؟ دیروز مدارک تحویل نمایندگی دادم ولی هننوز روی دریافت پرونده میچرخه
ساینا دوگانه : سلام پذیرش 6 بهمن ماه سال 403 ساینا دوگانه سوز موعد تحویل هفته چهرم تیر تکمیل وجه 11 مرداد کسی اطلاع داره کی فاکتور میشود؟؟؟ آیا امسال تحویل میدهند یا رفته برای سال دیگه؟؟؟
نیسان آبی : ما که حضوری زدیم چه گناهی کردیم
ساینا دوگانه : من هفته اخر تیر ماه هستم هنوز فاکتور نشدم
تاجی 🇮🇷 : جواب کویبک اس تکمیل 29تیر_چون همونطور که بارها گفتم موجودی انبار فیزیک پلاک ناجا برای هر شهر توی پلاک شدن و یا نشدن تاثیر داره اگه فیزیک پلاک برا شهر شما موجود باشه اختصاص میدن اگه نباشه تا زمان تولیدش زمان میبره-پلاک ها توسط ناجا تولید میشن بعد ارسال میشن به پارکینگ سایپا برای نصب-خود سایپا که اجازه تولید پلاک نداره
نیسان : سلام داداش چه تاریخی پلاک شدی ولطفا بگو تاریخ پذیرش فاکتورت کی بوده
حسین تحویل ابان : والا منم 30 ابانم نه فاکتور شدیم نه تبدیل رینگ برام آمده!!!! حالا بعضی از دوستان هم میگن فاکتور شدن هم تبدیل رینگ آمده براشون دیگه راست یا دروغشو نمیدونم