برگ برنده مرسدس بنز معرفی شد؛ الهام از گذشته با آخرین تکنولوژی‌های جهان

 

برگ برنده مرسدس بنز معرفی شد؛ الهام از گذشته با آخرین تکنولوژی‌های جهان

 

مرسدس بنز از یک کانسپت هیجان‌انگیز رونمایی کرد. این کانسپت پیشرفته ویژن یک-یازده (Vision One-Eleven) نام دارد و برای ادای احترام به سری تحقیقاتی C111 توسعه پیدا کرده است. شاید بدانید این سری نیز مفهومی بود و در دهه‌های 60 و 70 میلادی با هدف آزمایش آخرین تکنولوژی‌های وقت تولید شد. کانسپت جذاب اشتوتگارتی‌ها، به پیشرانه برقی با موتورهای بسیار پیشرفته‌تر مجهز است و از آخرین فناوری‎‌‌های موجود سود می‌برد.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

مرسدس بنز ویژن یک-یازده از نظر طراحی کاملاً یادآور C111 است، خودرویی فراتر از زمان که در سال 1969 معرفی و 16 دستگاه از آن برای انجام تحقیقات مختلف تولید شد. این کانسپت جدید بدنه‌ای بسیار ایرودینامیک و با ترکیب رنگ مشکی و نارنجی دارد. در نمای روبرو، اسپویلر فوق‌العاده حجیم و یک پنل بیضی‌شکل شاخص‌ترین المان‌ها هستند. این پنل در حقیقت یک نمایشگر دیجیتال است که می‌تواند پیام‌های مختلفی را نشان دهد.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

مثل C111، کاپوت مرسدس بنز ویژن یک-یازده نیز دارای دو شکاف بزرگ است. این شکاف‌ها با محفظه کابین ادغام شده و ساختاری واحد را ایجاد کرده‌اند. شیبی که از دماغه خودرو شروع شده، با قوسی زیبا و ملایم و عبور از روی کابین شیشه‌ای، به انتهای خودرو ختم می‌شود. همان‌طور که در تصاویر می‌توانید مشاهده کنید، کانسپت جدید اشتوتگارتی‌ها بدنه صاف و یکدستی دارد و برخلاف مدلی مثل لامبورگینی روئلتو، اثری از خطوط تیز و شکسته‌ای به‌هیچ‌وجه نیست.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

مرسدس بنز ویژن یک-یازده تنها 1,170 میلیمتر ارتفاع دارد. درهای بزرگ این مفهومی برقی گالوینگ هستند و مدل افسانه‌ای 300SL متعلق به دهه 50 میلادی را در ذهن تداعی می‌کنند. نمای عقب این مفهومی جذاب، حالتی قرینه با نمای روبرو دارد. مرسدس بنز ویژن یک-یازده در قسمت عقب به یک باله متحرک مجهز است. اما نکته جالب اینکه کمپانی پیشتاز آلمانی تأکید دارد اسپویلر موجود در پایین سپر به اندازه باله نیروی رو به پایین تولید می‌کند. این کمپانی می‌گوید قطعه مذکور به «اتصال محکم و ادغام خودرو با سطح جاده» اشاره دارد.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

بهره‌گیری از تکنولوژی فرمول یک و نسل بعدی موتورهای برقی

کانسپت‌های سری C-111 به موتورهای دورانی و پیشرانه‌های دیزلی مجهز بودند. اما ویژن یک-یازده یک کانسپت مدرن است و از پیشرانه‌ای تمام الکتریکی بهره می‌برد. باتری‌ این خودرو با کمک تیم فرمول یک مرسدس بنز توسعه یافته‌ است. سلول‌های باتری ساختاری استوانه‌ای شکل دارند و با کمک مایع مخصوص خنک‌کاری می‌شوند. اشتوتگارتی‌ها روی ترکیب شیمیایی باتری نیز مانور زیادی می‌دهند، هر چند وارد جزئیات نشده‌اند.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

پیشرانه مرسدس بنز ویژن یک-یازده متشکل از دو موتور برقی است. این موتورها از نوع شار محوری هستند و توسط شرکت انگلستانی «یاسا» ساخته شده‌اند. بد نیست بدانید مالکیت این شرکت در اختیار کمپانی مرسدس بنز است. این موتورها وزن پایین‌تری دارند، فضای کمتری را اشغال می‌کنند و قدرتمندتر هستند. در رابطه با خروجی این موتورها متأسفانه اطلاعاتی در دست نیست.

موتور برقی شار محوری

طراحی مشابه با ابرخودروها، فضایی همانند خودروهای سدان

استفاده از موتورهای برقی پیشرفته با ابعاد کوچک‌تر، امکان گسترش کابین به فضای عقب‌تر را فراهم کرده است. در نتیجه مرسدس بنز ویژن یک-یازده کابینی جادارتر نسبت به سوپراتومبیل‌های کنونی دارد. صندلی‌های این مفهومی از نوع موسوم به سطلی و به رنگ نقره‌ای هستند. سایر قسمت‌ها هم عمدتاً پوششی به رنگ سفید، نارنجی و قهوه‌ای دارند.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

داشبورد مرسدس بنز ویژن یک-یازده در حقیقت یک نمایشگر عریض است که مثل جلوپنجره ساختاری بیضی‌شکل دارد. این نمایشگر برای اشاره به گذشته، اطلاعات و داده‌ها را به‌صورت پیکسلی نمایش می‌دهد. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که داشبورد جنسی از پلی‌استر بازیافتی دارد.

داشبورد مرسدس بنز ویژن یک-یازده

فرمان مرسدس بنز ویژن یک-یازده فرمی مستطیلی‌شکل دارد. در کنار این فرمان مدرن، یک نمایشگر دیگر نصب شده که اطلاعات اصلی را در اختیار راننده می‌گذارد. به‌غیر از این نمایشگر، راننده می‌تواند با کمک هدست واقعیت افزوده مجیک لیپ 2 کل فضای اطراف را به یک نمایشگر بزرگ با رابط کاربری تبدیل کند! در صورت استفاده از این هدست، راننده قادر خواهد بود آن طرف ستون‌های A را ببیند!

فرمان

با وجود تمام جذابیت‌ها، مرسدس بنز ویژن یک-یازده همانند اعضای قدیمی در حد یک پروژه مفهومی باقی خواهد ماند. البته مرسدس بنز اعلام کرده است تکنولوژی‌های دیجیتال و فنی این مفهومی در مدل‌های تولید انبوه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد