برگ برنده مرسدس بنز معرفی شد؛ الهام از گذشته با آخرین تکنولوژی‌های جهان

 

برگ برنده مرسدس بنز معرفی شد؛ الهام از گذشته با آخرین تکنولوژی‌های جهان

 

مرسدس بنز از یک کانسپت هیجان‌انگیز رونمایی کرد. این کانسپت پیشرفته ویژن یک-یازده (Vision One-Eleven) نام دارد و برای ادای احترام به سری تحقیقاتی C111 توسعه پیدا کرده است. شاید بدانید این سری نیز مفهومی بود و در دهه‌های 60 و 70 میلادی با هدف آزمایش آخرین تکنولوژی‌های وقت تولید شد. کانسپت جذاب اشتوتگارتی‌ها، به پیشرانه برقی با موتورهای بسیار پیشرفته‌تر مجهز است و از آخرین فناوری‎‌‌های موجود سود می‌برد.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

مرسدس بنز ویژن یک-یازده از نظر طراحی کاملاً یادآور C111 است، خودرویی فراتر از زمان که در سال 1969 معرفی و 16 دستگاه از آن برای انجام تحقیقات مختلف تولید شد. این کانسپت جدید بدنه‌ای بسیار ایرودینامیک و با ترکیب رنگ مشکی و نارنجی دارد. در نمای روبرو، اسپویلر فوق‌العاده حجیم و یک پنل بیضی‌شکل شاخص‌ترین المان‌ها هستند. این پنل در حقیقت یک نمایشگر دیجیتال است که می‌تواند پیام‌های مختلفی را نشان دهد.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

مثل C111، کاپوت مرسدس بنز ویژن یک-یازده نیز دارای دو شکاف بزرگ است. این شکاف‌ها با محفظه کابین ادغام شده و ساختاری واحد را ایجاد کرده‌اند. شیبی که از دماغه خودرو شروع شده، با قوسی زیبا و ملایم و عبور از روی کابین شیشه‌ای، به انتهای خودرو ختم می‌شود. همان‌طور که در تصاویر می‌توانید مشاهده کنید، کانسپت جدید اشتوتگارتی‌ها بدنه صاف و یکدستی دارد و برخلاف مدلی مثل لامبورگینی روئلتو، اثری از خطوط تیز و شکسته‌ای به‌هیچ‌وجه نیست.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

مرسدس بنز ویژن یک-یازده تنها 1,170 میلیمتر ارتفاع دارد. درهای بزرگ این مفهومی برقی گالوینگ هستند و مدل افسانه‌ای 300SL متعلق به دهه 50 میلادی را در ذهن تداعی می‌کنند. نمای عقب این مفهومی جذاب، حالتی قرینه با نمای روبرو دارد. مرسدس بنز ویژن یک-یازده در قسمت عقب به یک باله متحرک مجهز است. اما نکته جالب اینکه کمپانی پیشتاز آلمانی تأکید دارد اسپویلر موجود در پایین سپر به اندازه باله نیروی رو به پایین تولید می‌کند. این کمپانی می‌گوید قطعه مذکور به «اتصال محکم و ادغام خودرو با سطح جاده» اشاره دارد.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

بهره‌گیری از تکنولوژی فرمول یک و نسل بعدی موتورهای برقی

کانسپت‌های سری C-111 به موتورهای دورانی و پیشرانه‌های دیزلی مجهز بودند. اما ویژن یک-یازده یک کانسپت مدرن است و از پیشرانه‌ای تمام الکتریکی بهره می‌برد. باتری‌ این خودرو با کمک تیم فرمول یک مرسدس بنز توسعه یافته‌ است. سلول‌های باتری ساختاری استوانه‌ای شکل دارند و با کمک مایع مخصوص خنک‌کاری می‌شوند. اشتوتگارتی‌ها روی ترکیب شیمیایی باتری نیز مانور زیادی می‌دهند، هر چند وارد جزئیات نشده‌اند.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

پیشرانه مرسدس بنز ویژن یک-یازده متشکل از دو موتور برقی است. این موتورها از نوع شار محوری هستند و توسط شرکت انگلستانی «یاسا» ساخته شده‌اند. بد نیست بدانید مالکیت این شرکت در اختیار کمپانی مرسدس بنز است. این موتورها وزن پایین‌تری دارند، فضای کمتری را اشغال می‌کنند و قدرتمندتر هستند. در رابطه با خروجی این موتورها متأسفانه اطلاعاتی در دست نیست.

موتور برقی شار محوری

طراحی مشابه با ابرخودروها، فضایی همانند خودروهای سدان

استفاده از موتورهای برقی پیشرفته با ابعاد کوچک‌تر، امکان گسترش کابین به فضای عقب‌تر را فراهم کرده است. در نتیجه مرسدس بنز ویژن یک-یازده کابینی جادارتر نسبت به سوپراتومبیل‌های کنونی دارد. صندلی‌های این مفهومی از نوع موسوم به سطلی و به رنگ نقره‌ای هستند. سایر قسمت‌ها هم عمدتاً پوششی به رنگ سفید، نارنجی و قهوه‌ای دارند.

مرسدس بنز ویژن یک-یازده

داشبورد مرسدس بنز ویژن یک-یازده در حقیقت یک نمایشگر عریض است که مثل جلوپنجره ساختاری بیضی‌شکل دارد. این نمایشگر برای اشاره به گذشته، اطلاعات و داده‌ها را به‌صورت پیکسلی نمایش می‌دهد. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که داشبورد جنسی از پلی‌استر بازیافتی دارد.

داشبورد مرسدس بنز ویژن یک-یازده

فرمان مرسدس بنز ویژن یک-یازده فرمی مستطیلی‌شکل دارد. در کنار این فرمان مدرن، یک نمایشگر دیگر نصب شده که اطلاعات اصلی را در اختیار راننده می‌گذارد. به‌غیر از این نمایشگر، راننده می‌تواند با کمک هدست واقعیت افزوده مجیک لیپ 2 کل فضای اطراف را به یک نمایشگر بزرگ با رابط کاربری تبدیل کند! در صورت استفاده از این هدست، راننده قادر خواهد بود آن طرف ستون‌های A را ببیند!

فرمان

با وجود تمام جذابیت‌ها، مرسدس بنز ویژن یک-یازده همانند اعضای قدیمی در حد یک پروژه مفهومی باقی خواهد ماند. البته مرسدس بنز اعلام کرده است تکنولوژی‌های دیجیتال و فنی این مفهومی در مدل‌های تولید انبوه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 اقساطی تیر لرستان : بچه ها اینا همش میگن در حال حمله مگه حمل چقدر طول می‌کشه
سهند s : همه سرمایشونو پولشونو دادن به اینا که صاحب ماشین شن اینام دارن ظلم میکنن به مردم به خدا انصاف نیست همه چشم انتظارن همه گرفتارن
X5تیر : کی شاسی شد براتون ؟
J7 دو مرحله ای اردیبهشت : سلام و احترام ، ثبت نام دو مرحله ای اردیبهشت ماه ( تحویل سیستمی ۳۰ آبان ) ، با یکماه تاخیر امروز ماشین رو تحویل گرفتم .
امیر : سلام میشه راهنمایی کنید واریز اولیه من ۱۲ مهر ۴۰۲ بوده دعوتنامه قرار بوده اخر اسفند ۴۰۳ بیاد ولی هنوز نیومده با این وضعیت کی دعوتنامه های مارو میفرستن؟
سهند مرداد : سلام دوستای عزیز میدونید این شماره برای کجاست 02184950000
X5 اقساطی تیر لرستان : شما کدوم شهر هستین ؟؟؟؟؟ منم 16 آذر ارسال مدارک زده و همش میگن در حال حمل هست اینا دارن به شعور ما توهین میکنن مدام میگن هفته آینده !!!!!!!!!!
X5 اقساطی تیر لرستان : ماشین منم تحویلش 10 آبان بود و پانزده روز بعدش یعنی 25 آبان پیام اومد که شاسی شده بعد حدود پانزده روز پلاک شد و بعد یک هفته ارسال مدارک و الان دو هفته از ارسال مدارک رسیده و همش میگن در حال حمل هست امروز تماس گرفتم گفتن تا آخر هفته میدن امیدوارم این یکی از حرفاشون راست باشه
سهند : با پول ما کار می‌کنند انبارشون پر سهند آزاد میفروشن
nima j4 : مبارک باشه بلاخره از استرس در اومدی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن : شماره شاسی ماشین رو در کجا میز خدمت مشتری پیدا کنیم
علیرضا پانا تحویل بهمن فرسوده : سلام به همه دوستان ببخشید میشه منو راهنمایی کنید ثبت نام دوره هشتم فرسوده پانا رینگ واریزی اول 27 مهر تحویل خودرو 21 ابان ولی درگاه دوم باز نشده یعنی دعوتنامه نیومده ولی میبینم تا اسفند برای بعضیا اومده و اینکه برگه اسقاط رو بردم نمایندگی میگه پیش خودتو باشه تا درگاه باز بشه ایا برای همه به همین صورته که اول دعوتنامه بیاد بعد برگه اسقاط بگیرن و اینکه ماشین من پراید 81 بوده چندتا گواهی بهش تعلق میگیره ممنون میشم یکی راهنمایی کنه
مازیار کو؟ : بچه ها کسی مازیارو ندیده ؟ ازبس زدید تو پر بچه رفت دیگه محوشد تو افق . نفهمیدیم همه طلاها را فروخته یا بخشی شا! ! شاسی پلمپ 84 خدایی خوب نترکونده شاسیا بعد 20واندی سال. نگرانش شدم ... مازی طلا کجایی؟
کوییک GXRL : من نمیدونم کمبود کدوم قطعه ؟ که سری R فاکتور نمیشه ، ما همه از سایت سایپا گرفتیم به ما چه که خط تولید دست پارس خودرو ، سایپا باید جوابگو باشه ، مملکت بی صاحاب
سمیرا : سلام من چندین برنامه فرستادم لطفا همگی انتشار بدید شاید با زیاد شدن عضو فرجی بشه
مسعود : سلام به همه کارشناسان که قیمت اکستندو پیش بینی کرده بودن سلام 🤣🤣والله گفتید بالله گفتید
اکستند : اکستند امروز 1400 اگهی کردن با چشمام دیدم بقران
محمد : اگه اشکی عزیز این اتفاق بیافته مطمین میشم که واقعا فرد بااطلاع از شرکت سایپا هستی
کوییک اس تحویل آذر بجنورد : کاش برای من هم همین روزا دعوتنامه میومدچون اونموقع طلا قیمتش 10500 بود و 20 گرم طلای من شد 210 تومن .بقیشو یه وام 50 تومنی گرفتم ولی اگه الان میومد همون 20 گرم طلا برای تکمیل وجه کافی بود چون گرمی 13800 شده و اون وام 50 تومنی دیگه دست نخورده بود حالا من نمیدونم چرا این دوستان برای دعوتنامه اونقد عجله میکنن.
207اتو سقف فلز30دی : مهدی،آره متاسفانه به ماها که رسیده همچی برعکس شده!تاحالا سقف فلزوسفیدو قالپاق رو زودتر میدادن،حالا پاناوتیتانیوم و مشکی و رینگ رو زودتر دارن میدن...!آخر سراز کار ایرانخودرو در نیاوردیم