هزینه نگهداری تسلا 3 پس از 97 هزار کیلومتر؛ کمتر از یک سوم خودروهای بنزینی

 

هزینه نگهداری تسلا 3 پس از 97 هزار کیلومتر؛ کمتر از یک سوم خودروهای بنزینی

 

به‌تازگی یک کانال یوتیوبی با انتشار ویدیویی جالب، هزینه نگهداری از یک دستگاه تسلا مدل 3 پس از 60 هزار مایل کارکرد (معادل تقریبا 97 هزار کیلومتر) را به‌طور دقیق محاسبه کرده است. محاسبات این کانال نشان می‌دهد هزینه نگهداری از سدان برقی تسلا در مقایسه با مدل‌های بنزینی و دیزلی بسیار کمتر است.  

حتمأ می‌دانید خودروهای برقی به دلیل ساختار ساده‌تر و قطعات کمتر قوای محرکه، کمتر دچار خرابی می‌شوند. در کنار این، باید گفت خودروهای برقی نیازی به سرویس‌های دوره‌ای مثل تعویض روغن ندارند. از سوی دیگر، شارژ کامل باتری یک خودروی برقی، نسبت به پر کردن باک مدل‌های درون‌سوز، هزینه کمتری به مشتری تحمیل می‌کند.

هزینه نگهداری تسلا مدل 3

شارژ باتری بسیار ارزان‌تر از پر کردن باک با بنزین

محاسبات کانال Two Bit da Vinci حکایت از آن دارد شارژ تسلا مدل 3 از طریق ایستگاه‌های سوپرشارژ 2509 دلار هزینه تحمیل کرده؛ این رقم برای شارژ خانگی 1104 دلار است. به‌عبارت دیگر، پس از 60 هزار مایل کارکرد، مالک تسلا مدل 3 دقیقأ 3613 دلار برای شارژ باتری پرداخت کرده است.

برای درک بهتر، این کانال می‌گوید هزینه سوخت مدلی مثل هوندا سیویک پس از 60 هزار مایل، به چیزی در حدود 9 هزار دلار می‌رسد. در صورت استفاده از شاسی‌بلندی مثل هوندا پایلوت، این رقم در بازه‌ای مشابه تقریبأ 16 هزار دلار خواهد بود.

هزینه نگهداری تسلا مدل 3

به‌غیر از هزینه برقی که برای شارژ باتری خودرو صرف می‌شود، کانال Two Bit da Vinci برای مواردی تعویض تایرها، تعویض برف‌پاک‌کن و مایع مخصوص شیشه‌شو نیز هزینه‌هایی را صرف کرده است. مجموع این هزینه‌ها هم در بازه سه ساله یا پس از 60 هزار مایل کارکرد برای تسلا مدل 3 برابر با 3114 دلار است.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که خودروی مورد تست این کانال مدل 2019 است و مالک آن را 26 دسامبر همان سال خریداری کرده است. همچنین باید گفت 60 هزار مایل یا 97 هزار کیلومتر کارکرد در عرض سه سال اندکی بیشتر از حد نرمال محسوب می‌شود و در صورت کارکرد نرمال، هزینه‌ها از ارقام مذکور کمتر خواهد شد.

هزینه نگهداری تسلا مدل 3

افت شارژدهی باتری پس از سه سال چقدر است؟

نکته جالب دیگر در ویدیوی کانال Two Bit da Vinci، به افت عملکرد باتری پس از 60 هزار مایل کارکرد مربوط می‌شود. طبق ارزیابی‌ها، در طول این مدت برد حرکتی تسلا مدل 3 تنها 15 مایل افت کرده است. به‌عبارت دقیق‌تر، این خودرو وقتی صفر کیلومتر بود، می‌توانست با شارژ کامل تا 280 مایل مسافت را طی کند. حال آنکه پس از سه سال و کارکرد 60 هزار مایل، برد حرکتی به 265 مایل کاهش یافته است که معادل 5 درصد افت می‌شود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هزینه نگهداری تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ماهان : مبارک باشه شاهین پلاس بود منم 15اسفند تکمیل وجه کردم اما فعلا خبری نیست
محم : یکی‌ دو نفرن که با دروغاشون باعث شدن دیگه این گروه کاربرد نداشته باشه معلوم نیست کی‌ راست میگه کی دروغ!!!
شاهین cvt تحویل هفته چهارم دی : منم ۶ اسفند تکمیل وجه کردم cvt پس چرا cvt فاکتور نمیکنند؟
Mostafa : سلام وقت بخیر.از a5 همچنان خبری نیست
محسن اسفند ماه : برادر akbar فردا فاکتور شدم، خواهش می کنم، بازم کمکی بود در خدمتم
محسن سی و یک اسفند ماه بعد از تعطیلات : خانعلی قهرمان تشکر تشکر
وحید : متاسفانه همین الان متوجه شدم اتوبوس حامل خانعلی آچیلیان و اقوام خیلی نزدیکشون که برای انتقام از من عازم تهران بودن پنچر شده، و اتوبوس به مبدا برگشته، باز خدارو شکر دست انتقام خانعلی برای چند وقت از سر من کوتاه شد. خدارو شکر
بهزاد : تو سایتا خیلی گشتم تقریبا حواله های شاهین رو کسی نمیفروشه. منم۲ دی ۲۹۱ واریز کردم. نمیدونم حواله رو بفروشم برم نقدی بخرم الان. یا نگه دارمش درش بیارم همین جی رو. ‌‌.
تارا 30اسفند : سلام وقت بخیر دوستان تارا دستی تحویل 30اسفند بودم دوروز پیش فاکتور وپلاک شده وامروز آماده بارگیری زده کی به نمایندگی می‌ره ممنون میشم جواب بدید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فاطمه فوری سورن جدید : سلام فروش فوری سورن جدیدترین وجه 11اسفند دریافت پروند 13اسفند تحویل خودرو 9خرداد هنوز فاکتور نشده
امین : چرخش بچرخه، مبارکتون باشه
x22 بندر : سلام دی ماه تکمیل وجه کردم 1403/11/7 شاسی خورده و هنوز فاکتور نشده و تحویلی 11 خردادم.
اطلس azar : از آن مدیریت محترم تقاضا دارم در صورتی که این جانب را صاحب حق دانستیددستورات لازم در خصوص انتظارات شاکی را صادر فرمایید. همچنین در صورت اینکه شکایت اینجانب ارتباط موضوعی با آن دستگاه نداشته و یا خارج از ماموریت آن سازمان محترم است، این شکایت به صورت سیستمی به دستگاه مرتبط ارجاع گردد.همچنین ازسازمان محترم بازرسی کل کشور تقاضا می کنم دراستای تکلیف تبصره 1 ماده 25 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد بر نحوه رسیدگی و پاسخگویی به شکایت اینجانب نظارت نماید. در ادامه توضیحات تکمیلی به شرح ذیل اعلام می گردد: ( ..... ) اینجانب ضمن تایید صحت کلیه مندرجات فوق، جهت هرگونه همکاری و ارائه اطلاعات بیشتر به مسئولین دستگاه اجرایی و سازمان بازرسی آمادگی خود را اعلام می نمایم. شماره تماس اینجانب می باشد. با تشکر
اطلس مشکی 8مهر : جناب راعی حادثه اسکله بندر رجایی مربوط به دیروز است و شما امروز به فاصله 3 ساعت و طی دو پیام، نظرات و وعده های متفاوت و متناقضی دادید. بنده و همسرم کارمندیم و اذر 402 اولین پرداخت و 8مهر403 دومین پرداخت را داشتیم و ماشبن فروختیم و الان 7ماه است که وسیله نداریم. هر بار یک وعده و وعیدی دادید برایم سوال است چرا امروز برای سومین بار در سال جاری فروش گذاشتید. لطفا به شعور مردم و هموطنتون توهین نکنید و با زندگی هموطنتون بازی نکنید. یا سایپا وظیفه خودش بداند و روشنگری کند و یا با موج منفی حاصل از تجمع و خبررسانی و نارضایتی مردم کنار بیاید.
اطلس azar : شرکت سایپا با ارسال دیرهنگام دعوت نامه در اسفندماه1403 باعث شد علاوه بر افزایش قیمت که شامل من شد و من در اسفندماه تکمیل وجه کردم و قرار شد یک ماهه خودرو تحویل داده شود ولی با گذشت بیش از یک ماه نه تنها خودرو و تحویل ندادند طی تماس با سامانه 96550 شرکت سایپا اپراتور شرکت تاریخی جهت تحویل اعلام نکردند.با توجه به این که این موضوع باعث ضرر مالی اینجانب و سلب آرامش من و خانواده ام شده است لذا درخواست رسیدگی به این موضوع و احقاق حق و حقوق اینجانب را دارم. با سپاس .
اطلس azar : مدیریت محترم رسیدگی و پاسخگویی به شکایت موضوع: شکایت اینجانب ... به کد ملی ... سلام علیکم احتراماً ضمن عرض خدا قوت، با عنایت به ماده 27 قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر اینکه در صورت بروز هر گونه تخلف، مسئولین دستگاه های اجرایی مسئولیت پاسخگویی به شکایات مردم را به عهده داشته و با استفاده از ظرفیت تعیین شده در ماده 90 قانون مدیریت خدمات کشوری حق شکایت ارباب رجوعان به مراجع قانونی محفوظ است به استحضار می رساند، اینجانب به دلیل ( عدم اجرای قانون و یا تکالیف قانونی در فرایند ) در ارتباط با دریافت خدمت ( خدمات شرکت سایپا ) در تاریخ ( آذرماه 1403 ) و در محل ( استان تهران، شهرستان تهران ) شکایت دارم. برای اثبات ادعای فوق، می توان از طریق ( بررسی مستندات ) به شرح ( اینجانب در اسفندماه 1402 برای خوردی اطلس شرکت سایپا با تحویل آذرماه 1403 ثبت نام کردم.
محمدرضا | Mohammad Reza : سلام دوستان؛ امروز صبح تماس گرفتن گفتن ماشینت آمادس بیا ببر. رفتم ماشینو از نمایندگی آدابی قم گرفتم کارواش کرده بودن. اولش توضیح دادند درباره ماشین و خودشون پیش چشمام چک کردن و محض احتیاط بعدش یک ساعت از رو چک لیست چک میکردم چیزیش کم نباشه و جک و آچار چرخ و زاپاس و آنتن و مثلث خطر و بکسل بند همراهش بود و امضا کردم. ((⭕️ کوییک GXRL رینگ آلومینیومی رنگ سفید-مشکی - ⭕️ ثبت نام و سخا 21 آبان - ⭕️ پذیرش 22 آبان شماره **120268- ⭕️ تاریخ فاکتور و "عدم دریافت شاسی از وزارت سمت" 27 فروردین 1404 - ⭕️ تاریخ نمایش شماره شاسی در سایپا یدک 31 فروردین 1404 - ⭕️ تاریخ پلاک آنلاین (پلاک جدید) 3 اردیبهشت 1404 - ⭕️ تاریخ چراغ تحویل 4 اردیبهشت 1404 - ⭕️ تاریخ تماس از نمایندگی جهت دریافت 7 اردیبهشت 1404.)) گفتن سند و بیمه نامه یک ماه دیگه از نمایندگی بگیر. کارت و برگ سبز هم میاد دم در خونه. کارت سوخت هم از سایت میشه ثبت نام کرد هم از پلیس 10+. یاعلی...🌹
اطلس azar : https://136.bazresi.ir/dargah/dashboard2/apps درود دوستان این سامانه شکایت ثبت کنید
اردشیر : سلام تحویل 30 خرداد فاکتور شدی