هزینه نگهداری تسلا 3 پس از 97 هزار کیلومتر؛ کمتر از یک سوم خودروهای بنزینی

 

هزینه نگهداری تسلا 3 پس از 97 هزار کیلومتر؛ کمتر از یک سوم خودروهای بنزینی

 

به‌تازگی یک کانال یوتیوبی با انتشار ویدیویی جالب، هزینه نگهداری از یک دستگاه تسلا مدل 3 پس از 60 هزار مایل کارکرد (معادل تقریبا 97 هزار کیلومتر) را به‌طور دقیق محاسبه کرده است. محاسبات این کانال نشان می‌دهد هزینه نگهداری از سدان برقی تسلا در مقایسه با مدل‌های بنزینی و دیزلی بسیار کمتر است.  

حتمأ می‌دانید خودروهای برقی به دلیل ساختار ساده‌تر و قطعات کمتر قوای محرکه، کمتر دچار خرابی می‌شوند. در کنار این، باید گفت خودروهای برقی نیازی به سرویس‌های دوره‌ای مثل تعویض روغن ندارند. از سوی دیگر، شارژ کامل باتری یک خودروی برقی، نسبت به پر کردن باک مدل‌های درون‌سوز، هزینه کمتری به مشتری تحمیل می‌کند.

هزینه نگهداری تسلا مدل 3

شارژ باتری بسیار ارزان‌تر از پر کردن باک با بنزین

محاسبات کانال Two Bit da Vinci حکایت از آن دارد شارژ تسلا مدل 3 از طریق ایستگاه‌های سوپرشارژ 2509 دلار هزینه تحمیل کرده؛ این رقم برای شارژ خانگی 1104 دلار است. به‌عبارت دیگر، پس از 60 هزار مایل کارکرد، مالک تسلا مدل 3 دقیقأ 3613 دلار برای شارژ باتری پرداخت کرده است.

برای درک بهتر، این کانال می‌گوید هزینه سوخت مدلی مثل هوندا سیویک پس از 60 هزار مایل، به چیزی در حدود 9 هزار دلار می‌رسد. در صورت استفاده از شاسی‌بلندی مثل هوندا پایلوت، این رقم در بازه‌ای مشابه تقریبأ 16 هزار دلار خواهد بود.

هزینه نگهداری تسلا مدل 3

به‌غیر از هزینه برقی که برای شارژ باتری خودرو صرف می‌شود، کانال Two Bit da Vinci برای مواردی تعویض تایرها، تعویض برف‌پاک‌کن و مایع مخصوص شیشه‌شو نیز هزینه‌هایی را صرف کرده است. مجموع این هزینه‌ها هم در بازه سه ساله یا پس از 60 هزار مایل کارکرد برای تسلا مدل 3 برابر با 3114 دلار است.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که خودروی مورد تست این کانال مدل 2019 است و مالک آن را 26 دسامبر همان سال خریداری کرده است. همچنین باید گفت 60 هزار مایل یا 97 هزار کیلومتر کارکرد در عرض سه سال اندکی بیشتر از حد نرمال محسوب می‌شود و در صورت کارکرد نرمال، هزینه‌ها از ارقام مذکور کمتر خواهد شد.

هزینه نگهداری تسلا مدل 3

افت شارژدهی باتری پس از سه سال چقدر است؟

نکته جالب دیگر در ویدیوی کانال Two Bit da Vinci، به افت عملکرد باتری پس از 60 هزار مایل کارکرد مربوط می‌شود. طبق ارزیابی‌ها، در طول این مدت برد حرکتی تسلا مدل 3 تنها 15 مایل افت کرده است. به‌عبارت دقیق‌تر، این خودرو وقتی صفر کیلومتر بود، می‌توانست با شارژ کامل تا 280 مایل مسافت را طی کند. حال آنکه پس از سه سال و کارکرد 60 هزار مایل، برد حرکتی به 265 مایل کاهش یافته است که معادل 5 درصد افت می‌شود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هزینه نگهداری تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد