چرا قوای محرکه هیدروژنی در آینده همه‌گیر خواهد شد؟

 

چرا قوای محرکه هیدروژنی در آینده همه‌گیر خواهد شد؟

 

در حال حاضر عمده تمرکز خودروسازان، خریداران و دولت‌ها روی خودروهای برقی معطوف شده اما قوای محرکه هیدروژنی نیز کم‌کم توسعه می‌یابند و به نظر می‌رسد در آینده سهمی از بازار را به خود اختصاص خواهند داد.

از دهه ۷۰ میلادی تاکنون ایالت کالیفرنیا آمریکا به معیاری برای وضع قوانین سخت‌گیرانه آلایندگی و کیفیت هوا بدل شده است. به همین خاطر مقامات این ایالت همیشه تکنولوژی‌های جدید مرتبط با این حوزه را جدی می‌گیرند. همکاری سلول سوختی کالیفرنیا از زمان تأسیس در سال ۱۹۹۹ تاکنون استفاده از قوای محرکه هیدروژنی را رها نکرده و همواره به این بخش نگاهی قابل‌توجه داشته است. حمله روسیه به اوکراین باعث شد امنیت انرژی کشورهای اروپایی به خطر بیفتد و به همین خاطر نه تنها صنعت خودرو بلکه کل دنیا دو چیز را به خوبی فهمید. اول اینکه تکیه به یک یا دو نقطه در جهان برای تأمین عمده انرژی مصرفی کشورها ایده‌ای احمقانه است و نکته دوم اینکه جدی گرفتن انرژی پایدار یک معامله برد-برد خواهد بود. استفاده از چنین انرژی‌هایی باعث تأمین پایدار انرژی و همچنین کاهش آلایندگی کربنی خواهد شد.

در ماه سپتامبر بود که CARB پیشنهاد قوانین ناوگان پاک پیشرفته را تصویب کرد و اگر این پیشنهاد به قانون تبدیل شود فروش وانت پیکاپ های دیزلی تا سال ۲۰۴۰ ممنوع خواهد شد؛ و اگرچه بحث‌های زیادی درباره همه‌گیر شدن یا نشدن خودروهای سلول سوختی هیدروژنی به میان آمده اما هیدروژن یک منبع قدرت برای خودروهای سنگین به شمار می‌رود. مقامات ایالت کالیفرنیا متعهد شده‌اند بیش از ۴۶ میلیارد پوند را در سال‌های آینده به مقابله با تغییرات آب و هوایی اختصاص دهند که رقم بسیار بالایی است. یکی دیگر از مشوق‌های همه‌گیر شدن قوای محرکه هیدروژنی به قانون کاهش تورم آمریکا مربوط می‌شود که به تولیدکنندگان هیدروژن از الکتریسیته تجدید پذیر در بازه زمانی ۱۰ ساله تخفیف مالیاتی خوبی می‌دهد.

برخلاف ذخیره باتری، مانع فیزیکی برای استفاده از هیدروژن در خودروهای سنگین و حتی کشتی‌ها، قطارها و هواپیماها وجود ندارد. برای مثال شرکت یونیورسال هیدروژن نسخه سلول سوختی هیدروژنی از هواپیمای مسافری ATR72 را تولید کرده و قرار است این هواپیما از سال ۲۰۲۵ عملیاتی شود. از طرف دیگر اداره انرژی آمریکا نیز همکاری شهرهای مختلف در دنیا برای توسعه قوای محرکه هیدروژنی را اعلام کرد. بر این اساس شهرهای کوبه ژاپن و آبردین که قبلاً به عنوان پایتخت نفت اروپا شناخته می‌شد با یکدیگر همکاری می‌کنند.

برنامه هیدروژنی کشورهای اروپایی نیز به عنوان زیرساخت هیدروژن این قاره توصیف شده و ۲۸ کشور در آن شرکت دارند. جدیدترین تحولات نشان می‌دهند شبکه تأمین هیدروژن در اروپا می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ باعث ارتباط صنایع، بندرها و بخش‌های مختلف به یکدیگر شود. مهم‌تر اینکه شبکه یاد شده از شبکه‌های تأمین گاز طبیعی موجود تشکیل شده و نیازی به نصب خطوط لوله جدید وجود ندارد. به همین خاطر اگرچه خودروهای سواری پیشتاز استفاده از قوای محرکه هیدروژنی نیستند اما زیرساخت‌های جهانی هیدروژن که تاکنون یک مانع بوده در حال پیشرفت است؛ و اگرچه این شبکه یک شبه به وجود نخواهد آمد اما به نظر می‌رسد در آینده شاهد تولید خودروهای هیدروژنی در مقیاسی انبوه‌تر خواهیم بود. نظر شما چیست؟

 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قوای محرکه هیدروژنی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین خرداد : سلام خبر گرونی که جایی تایید نشده؟شما ار کجا خبر دارشدین؟
عباسی : بیست اسفند تکمیل وجه اما هیچ اتفاقی نیفتاده
Jac j4 سفید : فقط شکایت . اظهارنامه رو جواب نمیدن
مشتری سابق : اگر برای کرمان موتور اظهارنامه ارسال شود جریمه تاخیر میدهند یا فایده نداره فقط شکایت؟
Mostafa : سلام برای ما مشکی a5 بود ولی خبری نیست اصلا
نرگس : سلام آقا مهدی یعنی چی کنترل کیفیت یعنی ماشین منم همینجوری شده
شاهین جی فوق العاده : قیمت بازار شاهین جی بالای یک میلیارد شد
مشتری سابق : اگر برای کرمان موتور اظهارنامه ارسال شود جریمه تاخیر میدهند یا فایده نداره فقط شکایت؟
Mojtabaa : من ديروز سفيد شاسي شد
محسن : سلام عرض ادب دوستانی که تیک تحویل براشون روشن شده خودروشون تحویل گرفتن؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سجاد : ببخشید هزینه حمل چقدر هست
مجید از تهران : در حالت عادی و روال کار بدون نقض بعد از فاکتور بین 3تا 8 روز پلاک و بعد از پلاک نسبت به شهر و استانی که تشریف دارید و تعداد ارسالی به اون شهر معمولا 3 تا 5 روز خودرو تقدیمتون میشه
کوییک ار اس تحویل تیر : منظورم چراغ فاکتور نیست . منظورم چراغ تکمیل وجه
اطلس آذر : آدرس دقیق بزارید
X33دنده : سلام براقا هادی عزیز و دوستان گرامی.از مجوزهای خروج 33دنده ای خبری ندارید؟
کیانx33mt : دوستان سلام...کسی از مجوزهای امروز خبری داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
صادق 207خرداد : سلام دوستان واریزی 19اسفند ماه تحویلی 17خرداد مابه التفاوت 23فروردین تبدیل به رینگ19اردیبهشت ، سی ام اردیبهشت فاکتور،سی ویکم پلاک،و از تاریخ یکم آماده به تحویل بودم و چن بارم پیام تحویل حضوری برام اومد که لغو کردم،از تاریخ پانزدهم هم ماشینم خروج خورده ولی هنوز نرسیده دستم از شانس بد ما با سمند ریل فرستادن،ممنون میشم کسی تجربه سمند ریل داره راهنمایی کنه برم ایستگاه راه آهن ماشینمو بگیرم خداشاهده همه چی زهر مارم شد،خسته شدیم از بس سایتو چک کردیم
X55 1 : با سلام اومدن یه قرداد جدید نوشتن به تاریخ 1403 که قرارداد بستیم و قیمت ماشین رو زیاد کردن و میگن خودت و ضامن باید امضا کنی . قرداد که ما با قیمت یک میلیاردو 400 امضا کردیم کردنش 1600 و میگن دوباره باید امضا کنی کسی این کارو کرده؟ واقعا دیگه ظلم از این بالاتر یعنی کلاهبردار هم اینجوری سر آدم کلاه نمی ذارن که اینا گذاشتن
18 خرداد xu7p : تحویلی 18 خرداد هنوز فاکتور نشدم متاسفانه
احمد : فاکتور نشدین هنوز؟