یکی از مشکلات اساسی خودروهای الکتریکی، زمان شارژشدن باتری آنهاست. این معضل به دلیل بنبستهایی که در روند توسعه باتریهای جدید ایجاد شده، همچنان حلنشده باقیمانده است. با این حال سیستم جدید باتری هیبریدی eTechnology ادعا میکند که راهحلی برای این مشکل پیدا کرده است. بنابر گزارش مؤسسه نفت آمریکا، میانگین زمان مورد نیاز برای پرکردن باک یک خودروی درونسوز حدود 2 دقیقه است. در سوی دیگر اما شارژ باتری خودروهای برقی حتی با استفاده از فناوریهای شارژ سریع، مدت زمان بسیار بیشتری به طول میانجامد. حال شرکت سازنده باتری هیبریدی eTechnology ادعا میکند که زمان مورد نیاز برای پرشدن باتریها را به 72 ثانیه کاهش داده است. همچنین این باتری هیبریدی طول عمر بیشتری نسبت به باتریهای لیتیوم یون دارد که هماکنون در خودروهای برقی مورد استفاده قرار میگیرند.
باتری هیبریدی eTechnology توسط استارتاپی به نام موراند توسعه یافته است. استارتاپ موراند توسط مدیر تیم سابق فرمول یک بنوا موراند تأسیس شده است. بنوا موراند نقش مهمی در توسعه نخستین سیستمهای هیبریدی مورد استفاده در مسابقات 24 ساعته لمانز داشت. هدف شرکت موراند در حال حاضر، توسعه این فناوریها برای استفاده عموم در زندگی روزمره است.
بنابر گفتههای این استارتاپ، نمونه آزمایشی باتری eTechnology توانسته است تا 80 درصد در 72 ثانیه، 98 درصد در 120 ثانیه و 100 درصد در 2.5 دقیقه با استفاده از شارژر 900 آمپر /360 کیلووات شارژ شود.
البته همچنان بخشی از محدودیتها پابرجا هستند. برای مثال استفاده از باتری هیبریدی eTechnology در قالب پکیجهای 100 کیلووات ساعتی برای خودروهای برقی عادی امکانپذیر نیست. این باتری برای استفاده در خودروهای کوچک شهری همچون سیتروئن امی که پکیج 5.5 کیلوواتی دارد و یک خودروی شهری است، مناسب خواهد بود. همچنین میتوان از این باتری جدید در پهپادها و دوچرخههای الکترونیکی استفاده کرد.
استارتاپ موراند میگوید که باتری eTechnology را در بیش از 50 هزار چرخه آزمایش کرده است. این استارتاپ میگوید که قدرت شارژ/دشارژ باتریهایش در این تعداد چرخه بیش از باتریهای لیتیوم یون حفظ میشود. همچنین استارتاپ موراند میگوید که باتری هیبریدی eTechnology قادر است در دماهای بالا کار کند؛ امکانی که برای باتریهای لیتیوم یون مهیا نیست.
با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.