شارژ تنها در 72 ثانیه؛ سیستم باتری هیبریدی eTechnology معرفی شد

 

شارژ تنها در 72 ثانیه؛ سیستم باتری هیبریدی eTechnology معرفی شد

 

یکی از مشکلات اساسی خودروهای الکتریکی، زمان شارژ‌شدن باتری آنهاست. این معضل به دلیل بن‌بست‌هایی که در روند توسعه باتری‌های جدید ایجاد شده، همچنان حل‌نشده باقی‌مانده است. با این حال سیستم جدید باتری هیبریدی eTechnology ادعا می‌کند که راه‌حلی برای این مشکل پیدا کرده است. بنابر گزارش مؤسسه نفت آمریکا، میانگین زمان مورد نیاز برای پر‌کردن باک یک خودروی درون‌سوز حدود 2 دقیقه است. در سوی دیگر اما شارژ باتری خودروهای برقی حتی با استفاده از فناوری‌های شارژ سریع، مدت زمان بسیار بیشتری به طول می‌انجامد. حال شرکت سازنده باتری هیبریدی eTechnology ادعا می‌کند که زمان مورد نیاز برای پر‌شدن باتری‌ها را به 72 ثانیه کاهش داده است. همچنین این باتری هیبریدی طول عمر بیشتری نسبت به باتری‌های لیتیوم یون دارد که هم‌اکنون در خودروهای برقی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

باتری هیبریدی eTechnology توسط استارتاپی به نام موراند توسعه یافته است. استارتاپ موراند توسط مدیر تیم سابق فرمول یک بنوا موراند تأسیس شده است. بنوا موراند نقش مهمی در توسعه نخستین سیستم‌های هیبریدی مورد استفاده در مسابقات 24 ساعته لمانز داشت. هدف شرکت موراند در حال حاضر، توسعه این فناوری‌ها برای استفاده عموم در زندگی روزمره است.

آزمایشات موفق باتری هیبریدی eTechnology

بنابر گفته‌های این استارتاپ، نمونه آزمایشی باتری eTechnology توانسته است تا 80 درصد در 72 ثانیه، 98 درصد در 120 ثانیه و 100 درصد در 2.5 دقیقه با استفاده از شارژر 900 آمپر /360 کیلووات شارژ شود.

البته همچنان بخشی از محدودیت‌ها پابرجا هستند. برای مثال استفاده از باتری هیبریدی eTechnology در قالب پکیج‌های 100 کیلووات ساعتی برای خودروهای برقی عادی امکان‌پذیر نیست. این باتری برای استفاده در خودروهای کوچک شهری همچون سیتروئن امی که پکیج 5.5 کیلوواتی دارد و یک خودروی شهری است، مناسب خواهد بود. همچنین می‌توان از این باتری جدید در پهپادها و دوچرخه‌های الکترونیکی استفاده کرد.

استارتاپ موراند می‌گوید که باتری eTechnology را در بیش از 50 هزار چرخه آزمایش کرده است. این استارتاپ می‌گوید که قدرت شارژ/دشارژ باتری‌هایش در این تعداد چرخه بیش از باتری‌های لیتیوم یون حفظ می‌شود. همچنین استارتاپ موراند می‌گوید که باتری هیبریدی eTechnology قادر است در دماهای بالا کار کند؛ امکانی که برای باتری‌های لیتیوم یون مهیا نیست.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , باتری هیبریدی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد