تست و بررسی بیسو T3

 

تست و بررسی بیسو T3

 

در سال ۲۰۱۵ گروه بایک و ینژانگ چین که هردو از خودروسازان بزرگ چین بودند، تصمیم به همکاری کنند و تاسیس سه برند جدید با نام‌های بیسو، هونسای و ویونگ کردند. اولین محصول بیسو یک کراس‌اور به نام T3 بود که سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد و در نمایشگاه خودروی تهران در غرفه سیف خودرو قرار گرفت.

 

سیف خودرو T3 را به ایران وارد کرد؛ اما این شرکت باز هم از خود صورت خوشی نشان نداد، چراکه قرار بود چند ماه بعد مدل T5 هم به مشتریان پیش‌فروش شود، متأسفانه سیف خودرو نتوانست به قولش عمل کند و سر افرادی که مدل T5 را خریداری کردند، بی‌کلاه ماند. در سال ۱۳۹۹ شرکت سیف خودرو به مشتریان اعلام کرد که به‌جای بیسو به آنها SWM می‌دهد.

کلاس کراس اور کامپکت در دهه‌های مورد توجه مردم ایران قرار گرفته است. با این همه فروش بیسو T3 در ایران بسیار اندک بود. باوجود قیمت منطقی، T3 نتوانست به تعداد بالا وارد بازار کشورمان شود.

طراحی ظاهری بیسو T3

بیسو T3 از طراحی ظاهری مناسبی برخوردار است. نمای بیرونی این مدل کپی از خودروهای مشهور جهان محسوب نمی‌شود و نسبت به برادر بزرگ‌ترش بیسو T5 از طراحی هماهنگ‌تر و پخته‌تری بهره می‌برد.

چراغ جلوی بیسو T3

هنگامی‌که از جلو به خودرو می‌نگرید متوجه خطوط کرومی می‌شوید که در طرفین جلوپنجره به‌کار رفته است. در طرح کاسه چراغ‌ها دو عدد دی‌لایت گرد مشابه BMW وجود دارد اما نکته منفی طراحی لوگوی بیسو با ظاهر ساده است که جلوه و جذابیتی فراهم نمی‌کند.  زیر لوگوی بیسو نیز دوربین جلو نصب شده است. خطوط روی کاپوت در مقابل راننده، حس اسپرت و جوان‌پسند خودرو را تقویت می‌کنند.

 

در نمای جاتبی خودرو فلاپ‌های مشکی‌رنگ مشابه دیگر کراس‌اورهای اقتصادی ساخت چین وجود دارد. یک خط از در عقب شروع شده و تا انتهای در جلو ادامه پیدا کرده که نمای عضلانی به خودرو القا می‌کند. بیسو T3 دارای رینگ ۱۶ اینچی ده پره است که خطوط فلزی در آن به‌کاررفته و به خودرو ظاهر اسپرت بخشیده. البته در تمام نسخه‌ها و رنگ‌ها، این خودرو با سقف سیاه عرضه می‌شود. ازآنجایی‌که شیشه عقب متصل به کنار خودرو است، حس جالبی به سرنشین می‌دهد.

در نمای عقب شاهد چهره‌ای ساده اما زیبا هستیم که مصداق زیبایی در سادگی است. قاب پلاک روی سپر نصب شده و نوشته BISU AUTO روی در صندوق به زیبایی خودنمایی می‌کند. به‌رسم اکثر خودروهای چینی روی سپر شاهد دو عدد اگزوز نمایشی هستید و اگزوز اصلی زیر سپر نصب شده و دو عدد مه شکن گرد روی سپر قرار گرفته است. طراحی بیرونی نمره قابل قبول برای یک خودروی اقتصادی را دریافت می‌کند.

کابین و امکانات بیسو T3

کابین بیسو در نگاه اول جذابیت بالایی دارد و دلیل آن داشبورد و صندلی چرمی به رنگ موکا، استفاده از خطوط طرح فلز روی فرمان و داشبورد است که به طراحی بی‌ام‌وهای قدیمی شباهت دارد. پشت آمپر از سه قسمت تشکیل شده است: نشانگر دور موتور و سرعت، آنالوگ است. یک کامپیوتر سفری دیجیتال با صفحه نمایش آبی رنگ هم دارد که در برخی ساعات نور صفحه کمی چشم را اذیت می‌کند. نوار چراغ آبی رنگی دور هر سه قسمت کشیده شده که در سرعت‌های مختلف رنگ آن تغییر پیدا می‌کند؛ اما در کل وضوح بالایی دارد. رانندگی با فرمان چهارپره بیسو که روی آن خطوط فلزی به‌کاررفته، به راننده حس فاخری می‌دهد، اما متأسفانه کیفیت مواد به کاررفته در آن جالب نیست.

کابین بیسو T3

دور دریچه کولرها نوار طرح فلز کشیده شده و کنار آن‌ها روی داشبورد پد نرم به‌کاررفته که به راننده و سرنشین حس خودروهای لوکس دست می‌دهد؛ اما بالای آن از پلاستیک خشک استفاده شده و اصلاً کیفیت مناسبی ندارد.

مواد به کاررفته بر روی درب‌های عقب و جلو از کیفیت بالایی  ندارد. البته از یک خودروی چینی اقتصادی بیشتر از این انتظار نمی‌رود! اما جنس چرم صندلی‌ها ظاهر زیبایی به داخل خودرو می‌دهد و ظاهراً کیفیت چرم مطلوب است.

با نشستن در کابین بیسو فضای مناسبی برای چهار نفر سرنشین را تجربه می‌کنید، حتی در ردیف عقب هم از فضای مناسبی‌بهره می‌برید ولی بزرگ‌ترین عیب در ردیف عقب، عدم وجود زیر آرنجی است. نقطه قوت کابین این است که در ردیف عقب دریچه کولر هم وجود دارد که ما در این مدل از آن بهره‌مند نیستیم. اکثر خودروهای چینی امکانات رفاهی متعددی دارند که بیسو هم از آن بی‌بهره نیست. در بیسو T3 امکاناتی ازجمله دوربین جلو، رادار نقطه کور، رادار خطی، ترمز پارک برقی، رادار جلو، صندلی شش حالته برقی راننده (شاگرد: چهار حالته دستی)، آیینه تاشو برقی و سقف شیشه‌ای وجود دارد. درکل باید گفت بیسو در قسمت کابین و امکانات رفاهی نسبت به قیمت مناسبش نمره قبولی دریافت می‌کند.

مشخصات فنی بیسو T3

این روزها که قیمت بنزین رو به افزایش است، ما باید به سراغ خودرویی با حجم موتور پایین‌تر برویم که مصرف کمتری داشته باشد و بیسو T3 یکی از همین خودروهاست.

موتور بیسو T3

بیسو T3 از یک موتور ۴ سیلندر ۱/۳ لیتری توربو متصل به یک گیربکس CVT با ۷ دنده مصنوعی  بهره می‌برد. قدرت ۱۳۳ اسب بخار و ۱۸۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که در دور ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ حداکثر گشتاور به چرخ‌های جلو وارد می‌شود. به گفته شرکت سازنده، بیسو می‌تواند در ۱۲ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ برسد و نهایتاً با سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند. بیسو در چین با پیشرانه‌های مختلف و گیربکس ۵ سرعته عرضه می‌شود.

در نظر داشته باشید که با این موتور توربو و حجم اندک باید بنزین با کیفیت در باک خودرو بریزید.

تجربه رانندگی با بیسو T3

هنگامی‌که به خودرو استارت می‌زنید با کم‌ترین صدا روشن می‌شود، اما نکته منفی این است که در سرعت‌های بالا سروصدای بسیار زیادی به کابین وارد می‌شود و هنگام شتاب گیری از صدای گوش‌خراش بیسو آزار می‌بینید.  بیسو در دست‌اندازهای کوچک و بزرگ نسبت به خودروهای چینی راضی‌کننده است، اما در مقایسه با خودروهای کره‌ای مانند هیوندای توسان خیلی جالب عمل نمی‌کند. هندلینگ و پایداری خودرو راضی‌کننده است. بدترین مسئله بیسو شتاب اولیه آن است و موقع راه افتادن واقعاً شما را آزار می‌دهد و مانند تمام خودروهایی که گیربکس CVT دارند، هنگامی‌که آن را روی حالت برفی و یا اسپرت قرار دهیم، در عملکرد گیربکس هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد و فقط برای دل‌خوشی شما دور موتور بالاتر می‌رود! اگر بخواهم از کیفیت سواری بیسو را توصیف کنم، باید بگویم که اصلاً مناسب نیست و شما هیچ لذتی نمی‌برید و نمی‌توانید رانندگی پر گاز و اسپرتی داشته باشید و فقط باید آرام برانید.

با اندازه‌گیری مالک شتاب بیسو ۱۲/۶ بوده است که به عدد ۱۲ کمپانی نزدیک است. صندلی‌های نه‌چندان راحت خودرو در طولانی‌مدت شما را خسته می‌کند. مصرف سوخت بیسو بسیار عجیب‌وغریب است. بنا بر گفته مالک این خودرو به‌طور ترکیبی ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که نسبت به موتور ۱۳۰۰ سی‌سی اصلاً مناسب نیست. شرکت سازنده مصرف خودرو را ۷/۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌داند که تقریباً با مصرف واقعی همخوانی دارد. در مورد استهلاک هم باید گفت بیسوی ما تا امروز پانزده هزار کیلومتر کار کرده است. مالک به خودرو فقط بنزین معمولی زده و تا امروز بیسو هزینه‌ای برای تعمیرات برای مالک نتراشیده است! گفتنی است نمایندگی‌های سیف خودرو در کشور ما محدود است، بنابراین خدمات پس از فروش مناسبی هم ندارد.

 

جمع‌بندی

بیسو T3 یک خودروی کامپکت اقتصادی شهری است که از طراحی و آپشن‌های جذابی بهره می‌برد، اما بازار فروش مناسبی ندارد. البته بدفروش بودن دلیل بد بودن نیست. پس اگر به دنبال خودروی اقتصادی با موتور کم‌حجم هستید یا اهل گاز دادن نیستید و می‌خواهید از آپشن‌های بیشتر بهره ببرید، می‌توانید به سراغ خودروهایی چون بیسو T3 و یا رقبایش نظیر هاوال H2، چری تیگو ۵ و یا ریگان کوپا و… بروید. قیمت بیسو T3 در بازار امروز از ۶۵۰ میلیون شروع می‌شود و در نسخه‌های صفر کیلومتر فول آپشن تا ۸۰۰ میلیون تومان بالا می‌رود.

 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بیسو T3






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مراد : سلام تا چند وقت بعد تحویل ماشین سند و مارتش باید بیاد اگه نیاد ب کی باید بگیم
محسن : سلام بخواهیم آینه تارا رو برقی جمع کنیم هزینش کسی می دونه چند هست ت نمایندگی
نسترن : دوستان متوجه شدیم چند نفر جلوی ما هستند درسته اما باید بدونیم شرکت روند تولیدش چجوریه روزی چندتا تولید میشه این هم خیلی مهمه من هشت اردیبهشت هستم احتمالا نزدیک 400 نفر باید جلوی من باشند آیا روزی بیست نفر فاکتور میشوند که من هم 30 روز دیگ فاکتور بشم
مهدی : سلام دوستان کسی اطلاعی در مورد اینک چرا پلاک نمیکنن داره؟؟ هم سخا رو انجام دادم هم املاک اسکان رو...
مرتضی : سلام به همه دوستان من هم ۲۶ مهر ماه شاهین cvt سانروف فاکتور شده و هنوز پلاک نشده
شاهین تحویل مرداد : درود دوستان من دوشنبه قید سانروف زدم تبدیل بهglزدم و مبلغ ۳۱۶میلیون دیگه واریز کردم تحویل زده بود یک ماهه ولی نمایندگی گفت تاخیر داره ایشالا هرچی خیره براتون پیش بیاد
شاهین جی ال : خدا ریشه ظلم بکنه 25خرداد هنوز خبری از فاکتور نیس
علی : سلام تو گوگل بزن سایت پیگیری محصولات سایپا
هادی cvt : آره داش قبول دارم حرفتو. منم تبدیل به gl زدم. فروختم . روش گذاشتم تارا اتوماتت 1403 کم کار خریدم. گفتم شاید تبدیل به پلاس بیاد ولی به جاش تبدیل به دنده اومد🤦. ظاهرش رو خیلی دوس داشتم ولی فنیش رو نه. قبلا هم ساینا داشتم منو داشت سکته میداد از بس ایراد داشت. حتی قید گارانتی رو زده بودم و بیرون با قطعات درست حسابی تعمیرش کردم. شاهین پلاس هم خیلی گرون بود و نتوستم بخرم سراغ تارا اتومات رفتم و فعلا راضیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
میلاد هستم : من الان ده روزه پلاک شدم هنوز کاشانع نیومده لطفا اطلاعات کامل ندارید چیزی رو شیر نکنید
207 فوری : سلام 12 ثبتنام و پول واریز کردم الان نگاه کردم فاکتور شدم.ولی تا پیامک برنده امد همون ثانیه واریز وجه انجام دادم یعنی به 2 دقیقه نرسید
سورن 30 مهر مشکی : دوستان دیروز ماشین فاکتور شده. هنوز تخصیص پلاک هم نشده امروز پیامک اومده که ظرف یک هفته بیاین سند رو بگیرین. معنیش چیه؟ متن پیامک: مشتری گرامی؛ صورتحساب فروش ( سند و فاکتور فروش ) خودروی شما آماده ارسال به نمایندگی می باشد. چنانچه نمایندگی محل تحویل خودرو، استان تهران می باشد، ظرف مدت 3 روز و در صورتیکه خارج از استان تهران می باشد، ظرف مدت 7روز، پس از دریافت این پیامک جهت اخذ، به نمایندگی مراجعه فرمایید.
ساینا پیش فروش 12 اسفند : مبارکت باشه خیلی سختی کشیدن دوگانه ها چرخش واست بچرخه اینشالله
هادی : ما دیگه رفتیم ایشالا چرخش برا همه به شادی بچرخه خدانگهدار
هادی : سلام دوستان من امروز تحویل گرفتم تبریز هستم ماشین خیلی خوبی هستش من دوگانه رادیال بود بعد این که پیامک بیمه بیاد یک روزه تحویل میدن
ابوالفضل : منم تیک تحویل حضوری زدم سه آبان پلاک شده ولی خبری نیست زنگ زدم به سایپا الان یه هفته میگه ماشین باید بره یه پارکینگ دیگه تا اونجا تحویل بدن میگه پیامک اومده بیاید تحویل بگیرید چه داستانی شده من 1402 نوشتم یه ماه بود ولی 20 روزه تحویل دادن اونم تیک حضوری زده بودم نمیدونم چرا اینوانقدر طولش میدن از سال 1396 دارم هر 2سالی نیسان می‌نویسم هیچ کدوم انقدر اذیت نشده بودم بار شرکت دارم هر روز داره زنگ میزه میگه بیا بار ببر موندم پیاده
31شهریور : بشینن تا ما تبدیل به gx قبول کنیم.
ابوالفضل : منم تیک تحویل حضوری زدم سه آبان پلاک شده ولی خبری نیست زنگ زدم به سایپا الان یه هفته میگه ماشین باید بره یه پارکینگ دیگه تا اونجا تحویل بدن میگه پیامک اومده بیاید تحویل بگیرید چه داستانی شده من 1402 نوشتم یه ماه بود ولی 20 روزه تحویل دادن اونم تیک حضوری زده بودم نمیدونم چرا اینوانقدر طولش میدن
کوییک آر اس : پارس خودرو هم به دنبال افزایش قیمت محصولات و به زودی ابلاغ می شود