تست و بررسی بیسو T3

 

تست و بررسی بیسو T3

 

در سال ۲۰۱۵ گروه بایک و ینژانگ چین که هردو از خودروسازان بزرگ چین بودند، تصمیم به همکاری کنند و تاسیس سه برند جدید با نام‌های بیسو، هونسای و ویونگ کردند. اولین محصول بیسو یک کراس‌اور به نام T3 بود که سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد و در نمایشگاه خودروی تهران در غرفه سیف خودرو قرار گرفت.

 

سیف خودرو T3 را به ایران وارد کرد؛ اما این شرکت باز هم از خود صورت خوشی نشان نداد، چراکه قرار بود چند ماه بعد مدل T5 هم به مشتریان پیش‌فروش شود، متأسفانه سیف خودرو نتوانست به قولش عمل کند و سر افرادی که مدل T5 را خریداری کردند، بی‌کلاه ماند. در سال ۱۳۹۹ شرکت سیف خودرو به مشتریان اعلام کرد که به‌جای بیسو به آنها SWM می‌دهد.

کلاس کراس اور کامپکت در دهه‌های مورد توجه مردم ایران قرار گرفته است. با این همه فروش بیسو T3 در ایران بسیار اندک بود. باوجود قیمت منطقی، T3 نتوانست به تعداد بالا وارد بازار کشورمان شود.

طراحی ظاهری بیسو T3

بیسو T3 از طراحی ظاهری مناسبی برخوردار است. نمای بیرونی این مدل کپی از خودروهای مشهور جهان محسوب نمی‌شود و نسبت به برادر بزرگ‌ترش بیسو T5 از طراحی هماهنگ‌تر و پخته‌تری بهره می‌برد.

چراغ جلوی بیسو T3

هنگامی‌که از جلو به خودرو می‌نگرید متوجه خطوط کرومی می‌شوید که در طرفین جلوپنجره به‌کار رفته است. در طرح کاسه چراغ‌ها دو عدد دی‌لایت گرد مشابه BMW وجود دارد اما نکته منفی طراحی لوگوی بیسو با ظاهر ساده است که جلوه و جذابیتی فراهم نمی‌کند.  زیر لوگوی بیسو نیز دوربین جلو نصب شده است. خطوط روی کاپوت در مقابل راننده، حس اسپرت و جوان‌پسند خودرو را تقویت می‌کنند.

 

در نمای جاتبی خودرو فلاپ‌های مشکی‌رنگ مشابه دیگر کراس‌اورهای اقتصادی ساخت چین وجود دارد. یک خط از در عقب شروع شده و تا انتهای در جلو ادامه پیدا کرده که نمای عضلانی به خودرو القا می‌کند. بیسو T3 دارای رینگ ۱۶ اینچی ده پره است که خطوط فلزی در آن به‌کاررفته و به خودرو ظاهر اسپرت بخشیده. البته در تمام نسخه‌ها و رنگ‌ها، این خودرو با سقف سیاه عرضه می‌شود. ازآنجایی‌که شیشه عقب متصل به کنار خودرو است، حس جالبی به سرنشین می‌دهد.

در نمای عقب شاهد چهره‌ای ساده اما زیبا هستیم که مصداق زیبایی در سادگی است. قاب پلاک روی سپر نصب شده و نوشته BISU AUTO روی در صندوق به زیبایی خودنمایی می‌کند. به‌رسم اکثر خودروهای چینی روی سپر شاهد دو عدد اگزوز نمایشی هستید و اگزوز اصلی زیر سپر نصب شده و دو عدد مه شکن گرد روی سپر قرار گرفته است. طراحی بیرونی نمره قابل قبول برای یک خودروی اقتصادی را دریافت می‌کند.

کابین و امکانات بیسو T3

کابین بیسو در نگاه اول جذابیت بالایی دارد و دلیل آن داشبورد و صندلی چرمی به رنگ موکا، استفاده از خطوط طرح فلز روی فرمان و داشبورد است که به طراحی بی‌ام‌وهای قدیمی شباهت دارد. پشت آمپر از سه قسمت تشکیل شده است: نشانگر دور موتور و سرعت، آنالوگ است. یک کامپیوتر سفری دیجیتال با صفحه نمایش آبی رنگ هم دارد که در برخی ساعات نور صفحه کمی چشم را اذیت می‌کند. نوار چراغ آبی رنگی دور هر سه قسمت کشیده شده که در سرعت‌های مختلف رنگ آن تغییر پیدا می‌کند؛ اما در کل وضوح بالایی دارد. رانندگی با فرمان چهارپره بیسو که روی آن خطوط فلزی به‌کاررفته، به راننده حس فاخری می‌دهد، اما متأسفانه کیفیت مواد به کاررفته در آن جالب نیست.

کابین بیسو T3

دور دریچه کولرها نوار طرح فلز کشیده شده و کنار آن‌ها روی داشبورد پد نرم به‌کاررفته که به راننده و سرنشین حس خودروهای لوکس دست می‌دهد؛ اما بالای آن از پلاستیک خشک استفاده شده و اصلاً کیفیت مناسبی ندارد.

مواد به کاررفته بر روی درب‌های عقب و جلو از کیفیت بالایی  ندارد. البته از یک خودروی چینی اقتصادی بیشتر از این انتظار نمی‌رود! اما جنس چرم صندلی‌ها ظاهر زیبایی به داخل خودرو می‌دهد و ظاهراً کیفیت چرم مطلوب است.

با نشستن در کابین بیسو فضای مناسبی برای چهار نفر سرنشین را تجربه می‌کنید، حتی در ردیف عقب هم از فضای مناسبی‌بهره می‌برید ولی بزرگ‌ترین عیب در ردیف عقب، عدم وجود زیر آرنجی است. نقطه قوت کابین این است که در ردیف عقب دریچه کولر هم وجود دارد که ما در این مدل از آن بهره‌مند نیستیم. اکثر خودروهای چینی امکانات رفاهی متعددی دارند که بیسو هم از آن بی‌بهره نیست. در بیسو T3 امکاناتی ازجمله دوربین جلو، رادار نقطه کور، رادار خطی، ترمز پارک برقی، رادار جلو، صندلی شش حالته برقی راننده (شاگرد: چهار حالته دستی)، آیینه تاشو برقی و سقف شیشه‌ای وجود دارد. درکل باید گفت بیسو در قسمت کابین و امکانات رفاهی نسبت به قیمت مناسبش نمره قبولی دریافت می‌کند.

مشخصات فنی بیسو T3

این روزها که قیمت بنزین رو به افزایش است، ما باید به سراغ خودرویی با حجم موتور پایین‌تر برویم که مصرف کمتری داشته باشد و بیسو T3 یکی از همین خودروهاست.

موتور بیسو T3

بیسو T3 از یک موتور ۴ سیلندر ۱/۳ لیتری توربو متصل به یک گیربکس CVT با ۷ دنده مصنوعی  بهره می‌برد. قدرت ۱۳۳ اسب بخار و ۱۸۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که در دور ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ حداکثر گشتاور به چرخ‌های جلو وارد می‌شود. به گفته شرکت سازنده، بیسو می‌تواند در ۱۲ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ برسد و نهایتاً با سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند. بیسو در چین با پیشرانه‌های مختلف و گیربکس ۵ سرعته عرضه می‌شود.

در نظر داشته باشید که با این موتور توربو و حجم اندک باید بنزین با کیفیت در باک خودرو بریزید.

تجربه رانندگی با بیسو T3

هنگامی‌که به خودرو استارت می‌زنید با کم‌ترین صدا روشن می‌شود، اما نکته منفی این است که در سرعت‌های بالا سروصدای بسیار زیادی به کابین وارد می‌شود و هنگام شتاب گیری از صدای گوش‌خراش بیسو آزار می‌بینید.  بیسو در دست‌اندازهای کوچک و بزرگ نسبت به خودروهای چینی راضی‌کننده است، اما در مقایسه با خودروهای کره‌ای مانند هیوندای توسان خیلی جالب عمل نمی‌کند. هندلینگ و پایداری خودرو راضی‌کننده است. بدترین مسئله بیسو شتاب اولیه آن است و موقع راه افتادن واقعاً شما را آزار می‌دهد و مانند تمام خودروهایی که گیربکس CVT دارند، هنگامی‌که آن را روی حالت برفی و یا اسپرت قرار دهیم، در عملکرد گیربکس هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد و فقط برای دل‌خوشی شما دور موتور بالاتر می‌رود! اگر بخواهم از کیفیت سواری بیسو را توصیف کنم، باید بگویم که اصلاً مناسب نیست و شما هیچ لذتی نمی‌برید و نمی‌توانید رانندگی پر گاز و اسپرتی داشته باشید و فقط باید آرام برانید.

با اندازه‌گیری مالک شتاب بیسو ۱۲/۶ بوده است که به عدد ۱۲ کمپانی نزدیک است. صندلی‌های نه‌چندان راحت خودرو در طولانی‌مدت شما را خسته می‌کند. مصرف سوخت بیسو بسیار عجیب‌وغریب است. بنا بر گفته مالک این خودرو به‌طور ترکیبی ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که نسبت به موتور ۱۳۰۰ سی‌سی اصلاً مناسب نیست. شرکت سازنده مصرف خودرو را ۷/۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌داند که تقریباً با مصرف واقعی همخوانی دارد. در مورد استهلاک هم باید گفت بیسوی ما تا امروز پانزده هزار کیلومتر کار کرده است. مالک به خودرو فقط بنزین معمولی زده و تا امروز بیسو هزینه‌ای برای تعمیرات برای مالک نتراشیده است! گفتنی است نمایندگی‌های سیف خودرو در کشور ما محدود است، بنابراین خدمات پس از فروش مناسبی هم ندارد.

 

جمع‌بندی

بیسو T3 یک خودروی کامپکت اقتصادی شهری است که از طراحی و آپشن‌های جذابی بهره می‌برد، اما بازار فروش مناسبی ندارد. البته بدفروش بودن دلیل بد بودن نیست. پس اگر به دنبال خودروی اقتصادی با موتور کم‌حجم هستید یا اهل گاز دادن نیستید و می‌خواهید از آپشن‌های بیشتر بهره ببرید، می‌توانید به سراغ خودروهایی چون بیسو T3 و یا رقبایش نظیر هاوال H2، چری تیگو ۵ و یا ریگان کوپا و… بروید. قیمت بیسو T3 در بازار امروز از ۶۵۰ میلیون شروع می‌شود و در نسخه‌های صفر کیلومتر فول آپشن تا ۸۰۰ میلیون تومان بالا می‌رود.

 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بیسو T3






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکیj7 ابو محمد : سلام خدمت J7 رضا ممنون عزیز ان شاء الله برای شما هم هرچه زودتر مراحل طی بشه وتحویل بگیرید.
شاهین اسفند : سلام اسفند ماهی ها دارن فاکتورمیشن اما برای من هنوز دعوت نامه نیومده واریزی خودم ۶/۸
شاهین پلاس : اقا درست میگن ۱۶ اسفند فاکتورشده امامن برای خودمن دعوتنامه هنوز نیومده ۸ شهریورم
دیانا : سلام این کسی که به اسم من پیام داده من هم فاکتور شدم دروغ میگه من موندم آی آدمها از رو قیامت نمیترسن
مریم j4 سفید : ثبت نام ۲۰ آبان تحویل سیستمی ۱۱ اسفند شاسی ۲۳ فروردین فاکتور ۲۵ فروردین در انتظار صدور پلاک همچنان متوقف شده
مبین 30 اسفند : معمولاً کمتر از یک هفته میرسه نمایندگی سلام تکمیل وجه شما کی بوده.
ماهان : مبارک باشه شاهین پلاس بود منم 15اسفند تکمیل وجه کردم اما فعلا خبری نیست
محم : یکی‌ دو نفرن که با دروغاشون باعث شدن دیگه این گروه کاربرد نداشته باشه معلوم نیست کی‌ راست میگه کی دروغ!!!
شاهین cvt تحویل هفته چهارم دی : منم ۶ اسفند تکمیل وجه کردم cvt پس چرا cvt فاکتور نمیکنند؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
21ابان : بلاخره امروز چراغ سبز روشن شد تحویل 22 ابان ماه
عزیزی : سلام دوستان🖐️ از زمان تکمیل وجه چقدر طول کشید فاکتور شدید؟🙏
فاطمه فوری سورن جدید : سلام فروش فوری سورن جدیدترین وجه 11اسفند دریافت پروند 13اسفند تحویل خودرو 9خرداد هنوز فاکتور نشده
امین : چرخش بچرخه، مبارکتون باشه
x22 بندر : سلام دی ماه تکمیل وجه کردم 1403/11/7 شاسی خورده و هنوز فاکتور نشده و تحویلی 11 خردادم.
اطلس azar : از آن مدیریت محترم تقاضا دارم در صورتی که این جانب را صاحب حق دانستیددستورات لازم در خصوص انتظارات شاکی را صادر فرمایید. همچنین در صورت اینکه شکایت اینجانب ارتباط موضوعی با آن دستگاه نداشته و یا خارج از ماموریت آن سازمان محترم است، این شکایت به صورت سیستمی به دستگاه مرتبط ارجاع گردد.همچنین ازسازمان محترم بازرسی کل کشور تقاضا می کنم دراستای تکلیف تبصره 1 ماده 25 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد بر نحوه رسیدگی و پاسخگویی به شکایت اینجانب نظارت نماید. در ادامه توضیحات تکمیلی به شرح ذیل اعلام می گردد: ( ..... ) اینجانب ضمن تایید صحت کلیه مندرجات فوق، جهت هرگونه همکاری و ارائه اطلاعات بیشتر به مسئولین دستگاه اجرایی و سازمان بازرسی آمادگی خود را اعلام می نمایم. شماره تماس اینجانب می باشد. با تشکر
اطلس مشکی 8مهر : جناب راعی حادثه اسکله بندر رجایی مربوط به دیروز است و شما امروز به فاصله 3 ساعت و طی دو پیام، نظرات و وعده های متفاوت و متناقضی دادید. بنده و همسرم کارمندیم و اذر 402 اولین پرداخت و 8مهر403 دومین پرداخت را داشتیم و ماشبن فروختیم و الان 7ماه است که وسیله نداریم. هر بار یک وعده و وعیدی دادید برایم سوال است چرا امروز برای سومین بار در سال جاری فروش گذاشتید. لطفا به شعور مردم و هموطنتون توهین نکنید و با زندگی هموطنتون بازی نکنید. یا سایپا وظیفه خودش بداند و روشنگری کند و یا با موج منفی حاصل از تجمع و خبررسانی و نارضایتی مردم کنار بیاید.
اطلس azar : شرکت سایپا با ارسال دیرهنگام دعوت نامه در اسفندماه1403 باعث شد علاوه بر افزایش قیمت که شامل من شد و من در اسفندماه تکمیل وجه کردم و قرار شد یک ماهه خودرو تحویل داده شود ولی با گذشت بیش از یک ماه نه تنها خودرو و تحویل ندادند طی تماس با سامانه 96550 شرکت سایپا اپراتور شرکت تاریخی جهت تحویل اعلام نکردند.با توجه به این که این موضوع باعث ضرر مالی اینجانب و سلب آرامش من و خانواده ام شده است لذا درخواست رسیدگی به این موضوع و احقاق حق و حقوق اینجانب را دارم. با سپاس .
اطلس azar : مدیریت محترم رسیدگی و پاسخگویی به شکایت موضوع: شکایت اینجانب ... به کد ملی ... سلام علیکم احتراماً ضمن عرض خدا قوت، با عنایت به ماده 27 قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر اینکه در صورت بروز هر گونه تخلف، مسئولین دستگاه های اجرایی مسئولیت پاسخگویی به شکایات مردم را به عهده داشته و با استفاده از ظرفیت تعیین شده در ماده 90 قانون مدیریت خدمات کشوری حق شکایت ارباب رجوعان به مراجع قانونی محفوظ است به استحضار می رساند، اینجانب به دلیل ( عدم اجرای قانون و یا تکالیف قانونی در فرایند ) در ارتباط با دریافت خدمت ( خدمات شرکت سایپا ) در تاریخ ( آذرماه 1403 ) و در محل ( استان تهران، شهرستان تهران ) شکایت دارم. برای اثبات ادعای فوق، می توان از طریق ( بررسی مستندات ) به شرح ( اینجانب در اسفندماه 1402 برای خوردی اطلس شرکت سایپا با تحویل آذرماه 1403 ثبت نام کردم.
محمدرضا | Mohammad Reza : سلام دوستان؛ امروز صبح تماس گرفتن گفتن ماشینت آمادس بیا ببر. رفتم ماشینو از نمایندگی آدابی قم گرفتم کارواش کرده بودن. اولش توضیح دادند درباره ماشین و خودشون پیش چشمام چک کردن و محض احتیاط بعدش یک ساعت از رو چک لیست چک میکردم چیزیش کم نباشه و جک و آچار چرخ و زاپاس و آنتن و مثلث خطر و بکسل بند همراهش بود و امضا کردم. ((⭕️ کوییک GXRL رینگ آلومینیومی رنگ سفید-مشکی - ⭕️ ثبت نام و سخا 21 آبان - ⭕️ پذیرش 22 آبان شماره **120268- ⭕️ تاریخ فاکتور و "عدم دریافت شاسی از وزارت سمت" 27 فروردین 1404 - ⭕️ تاریخ نمایش شماره شاسی در سایپا یدک 31 فروردین 1404 - ⭕️ تاریخ پلاک آنلاین (پلاک جدید) 3 اردیبهشت 1404 - ⭕️ تاریخ چراغ تحویل 4 اردیبهشت 1404 - ⭕️ تاریخ تماس از نمایندگی جهت دریافت 7 اردیبهشت 1404.)) گفتن سند و بیمه نامه یک ماه دیگه از نمایندگی بگیر. کارت و برگ سبز هم میاد دم در خونه. کارت سوخت هم از سایت میشه ثبت نام کرد هم از پلیس 10+. یاعلی...🌹