اپل در ۲۲ سال گذشته تقریباً ۲۵۰ پتنت مربوط‌ به خودرو ثبت کرده است

 

اپل در ۲۲ سال گذشته تقریباً ۲۵۰ پتنت مربوط‌ به خودرو ثبت کرده است

 
بررسی‌ها نشان می‌دهد اپل از سال ۲۰۰۰ تاکنون نزدیک‌ به ۲۵۰ پتنت با محوریت خودرو ثبت کرده است. احتمالاً اولین خودروی اپل تا چند سال دیگر از راه می‌رسد.
 
زمان زیادی از انتشار نخستین اخبار با محوریت ورود اپل به بازار خودروهای برقی می‌گذرد، بااین‌حال خودروی اختصاصی این شرکت که فعلاً از آن با نام Apple Car (یا پروژه‌ی تایتان) یاد می‌شود دارای نقاط ابهام زیادی است. گزارش‌های پیشین ادعا می‌کردند اپل در مسیر تولید خودرو با چالش‌ مواجه شده است و گزارش جدید Nikkei Asia به تلاش‌های ۲۰ سال اخیر تولیدکننده‌ی آیفون برای ورود به صنعت خودرو اشاره می‌کند.
 
Nikkei Asia پروژه‌ی تحقیقاتی مشترکی با یکی از شرکت‌های فعال در توکیو انجام داده و متوجه شده که اپل از سال ۲۰۰۰ تاکنون بالغ‌بر ۲۴۸ پتنت با محوریت پروژه‌ی تایتان ثبت کرده است. Nikkei Asia به‌طور مشخص‌تر می‌گوید پتنت‌های ثبت‌شده به «سیستم خودران و دیگر نرم‌افزارهای خودرویی» ارتباط دارند. ظاهراً مجموعه‌ای از پتنت‌ها روی بخش‌هایی از خودرو مثل صندلی و سیستم تعلیق متمرکز شده‌اند.
 
آن‌طور که 9to5Mac می‌نویسد، روند ثبت پتنت مرتبط به خودروی اپل در سال ۲۰۱۷ به اوج رسید و بعد از آن به‌طور موقت هیچ پتنت جدیدی ثبت نشد. اگر تمامی پتنت‌هایی که اپل در سال ۲۰۲۱ ثبت کرده در آینده منتشر شوند، تعداد نهایی پتنت‌های سال ۲۰۲۱ معادل تعداد پتنت‌های سال ۲۰۱۷ خواهد شد. ممکن است روند ثبت نهایی هر پتنت تا ۱۸ ماه طول بکشد.
 
اپل کار روی پروژه‌ی تایتان را از حدوداً سال ۲۰۱۴ شروع کرد، اما آن‌طور که خبرگزاری اینفورمیشن می‌نویسد تیم کوک در آن دوران توجه زیادی به پروژه‌ی خودروی برقی نشان نداده و همین سبک مدیریت باعث شده است به این پروژه لطمه وارد شود.
 
Nikkei Asia می‌گوید نخستین بار در سال ۲۰۰۸ ثبت پتنت مربوط به خودرو توسط اپل، خبرساز شد؛ یعنی یک سال پس از عرضه‌ی نسل اول آیفون. اپل در ابتدا قصد داشت روی برقراری ارتباط بین آیفون و خودرو تمرکز کند، بااین‌حال در سال ۲۰۱۶ تعداد پتنت‌های خودرویی اپل افزایش پیدا کرد. تا اواسط دهه‌ی ۲۰۱۰ میلادی، اپل در هر سال کمتر از ۱۰ پتنت خودرویی ثبت می‌کرد اما در سال ۲۰۱۶ این تعداد به ۴۴ مورد رسید (تعداد پتنت‌ها در سال ۲۰۱۵ تنها ۷ مورد بود). اپل در سال ۲۰۱۷ با ثبت ۶۶ پتنت جدید رکوردشکنی کرد. شماری از این پتنت‌ها به سیستم خودران ارتباط داشتند.
 
به گفته‌ی Nikkei Asia اپل قرار نیست در پروژه‌ی تایتان صرفاً روی نرم‌افزار (CarPlay) متمرکز شود، بلکه قصد بازتعریف خودرو را دارد. بررسی پتنت‌ها نشان می‌دهد اپل برخلاف گوگل که به سیستم‌های خودران علاقه دارد، پتنت‌هایش را به‌گونه‌ای ثبت می‌‌کند که نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی این شرکت به تولید خودروی اختصاصی است.
 
 
پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۵ شاهد اتفاقات بزرگی در صنعت خودروهای برقی باشیم، بااین‌حال مشخص نیست که اپل می‌تواند در آن سال خودروی اختصاصی عرضه کند یا خیر. یک تحلیلگر می‌گوید اپل هیچ تجربه‌ای در زمینه‌ی خودروسازی ندارد و احتمالاً مجبور به برون‌سپاری تولید اپل کار می‌شود. به گفته‌ی این تحلیلگر اپل باید از حفظ ایمنی خودرویش در روند تولید اطمینان حاصل کند و عملی کردن این کار بسیار سخت‌تر از حفظ ایمنی گوشی‌های هوشمند است.
 
شایعه‌های تأییدنشده می‌گویند خودروی اپل ممکن است بدون فرمان و بدون پنجره تولید شود و بر فناوری واقعیت مجازی اتکا کند. احتمالاً اپل کار با قیمت بیش از ۱۰۰ هزار دلار عرضه می‌شود. اپل با عرضه‌ی خودروی برقی به رقیب بزرگی برای تسلا و سایر بازیگران صنعت خودرو تبدیل خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروی اپل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : سلام من چندتا شاهین جی تو دیوار دیدم ک تحویل گرفته بودن گفتن 12آذر بودیم ولی تو دیوار خیلی شاهین جی دنده ای نیست
رامین : سلام دوستان دعوتنامه ها از فردا صادر میشه فقط دعا کنین افزایش قیمت نباشه 🤲
پویا : سلام به همه ی دوستان من تارا وی یک پلاس ثبت نام کردم و خرداد ماه تحویل گرفتم امروز میخواستم بفروشم با خریدار رفتیم کارتکس و معلوم شد ایراد رنگ داره رو گلگیرش و من با نمایندگی تماس گرفتم و موضوع رو گفتم ولی اونا گفتن که باید ماشین رو بیارین نمایندگی بمونه اینجا تا کارشناس بیاد و تایید کنه که چند روز یا چند هفته طول می‌کشه کارشناس بیاد من هم چون به پولش احتیاج داشتم نتونستم صبر کنم و با ضرر ده میلیونی فروختم گفتم اینجا اطلاع رسانی کنم تا شما هم بعد از تحویل گرفتن خودرو حتما به کارتکس نشون بدین
شاهین ۲۵ اسفند : سخا هم مهمه من ۱۶ اسفند سخا بوده و واریزیم ۷ صبح در ۲۵ اسفند بوده
شاهینg : نگفت کی شروع به فاکتور میکنن
شاهینg : نگفت کی شروع به فاکتور میکنن
مهدی ۲۵ اسفند : لطفا شماره درخواست اعلام میکنید با تاریخ سخا
مهدی ۲۵ اسفند : لطفا شماره درخواست اعلام میکنید با تاریخ سخا
مهدی ۲۵ اسفند : سلام تکمیل وجه ۲۵ اسفند ساعت ۱۰ صبح سخا ۲۶ اسفند فاکتور نشدم
شاهینg : نگفت کی شروع به فاکتور میکنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
س : مگه دو هفته اولم داشتیم ؟؟؟؟ کلا تو ثبت نام اولیه زده بود هفته چهارم فلان ماه دیگه هفته اول و دوم نداشت که!!!!
حسین : سلام من موعد تحویل 31تیر هستم و پیش فروش برا من توسایت زده آخرین موعد درحال تحویل دهه سوم خرداد پس ینی خسلی مونده تا نوبت من؟؟! رنگ سقید
رضا پیش فردش : پیام تو هم فشاری شدی؟؟؟😀😀😀
معصومه : اگه منظورتون فاکتوری های که موعدتحویلشون آذر ماه بوده 23اسفند آخرین فاشه ظاهرأ که تایازدهم فاکتورشده امروزم یدونه تاریخ 12فاکتورشده
تبدیل رانا به 207 : فروش فوق العاده هستم موعد تحویل 3 تیر هنوز فاکتور نشدم
پانا فولادی : بزن حتما ، 24 تومن اختلافشه ولی 2 ماه زود تر گیرت میاد
اطلس دی : فاکتوری ها اعلام کنند تا چندم اسفند تمام می شوند؟
جانسون : قبلا6ماه بود الان احتمالا12یا14ماهه شده مونده به درامدشیرکت
هفته اخر اذر : سلام ببخشید از چه سایتی نگاه می کنید
پیام ح : رضا پشی فروش این سوالی که تو کردی سایپا هم روی جوابش قفل فعلن با صابون گلنار مشغول شو هنوز صبوری واست سم ظرفیت نداری اصلا