صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 

صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 
چالش های صنعت خودرو که همزمان با تحریم های دوباره و تشدید آن ها به ابرچالش تبدیل شده این روزها زنجیر دست و پاگیری برای این صنعت بوده و هرچند محدودیت ها تا اندازه ای توانست خودکفایی را پررنگ کند اما از سوی دیگر رکورد زیاندهی را در صنعت خودرو رقم زد. حال اهداف جدید پیش بینی شده برای این صنعت پیشران که تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده و همچنین توسعه محصول است نیز در گرو رفع این بحران ها خواهد بود.
 
بدهی خودروسازان به زنجیره تامین و سیستم بانکی و به دنبال آن عدم توان نقدینگی جدید به این صنعت از اصلی ترین چالش های موجود به شمار می رود تا جایی که کارشناسان این حوزه معتقدند در کنار تنفس و یا امهال بدهی ها لازم است نهادهایی همچون صندوق توسعه ملی به کمک صنعت خودرو بیایند.
 
سعید مدنی، مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر ضرورت اجرای ۸ دستور رییس جمهور در صنعت خودرو می گوید: بخشی از راهکارهای تحقق اجرای این دستورات در اختیار خودروساز بوده و بخشی به همکاری نهادها مرتبط است و باید وزارت صمت و سازمان گسترش به کمک خودروسازان بیایند.
 
وی با بیان این که در صورت ادامه روند فعلی عملکرد خودروسازان،تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو با چالش هایی روبرو خواهد شد،می افزاید: خودروسازان همواره به دنبال افزایش تولید بوده اند اما در این میان با چالش هایی دست به گریبان هستند و تنها راهکار اینست که به صورت موقت نسبت به افزایش تولید اقدام شود چرا که حتی در صورت اصلاح قیمت ها، بعدها شاهد اثرات این زیاندهی در تولید خواهیم بود.
 
این کارشناس صنعت خودرو بر ضرورت تزریق نقدینگی مناسب به قطعه سازی از طریق خودروسازان تاکید و تصریح می کند: پیش بینی تنفس یک تا دوساله برای خودروسازان برای بازپرداخت تسهیلات و دریافت کمک نقدی از صندوق توسعه ملی با هدف سفارش گذاری قطعات از اکنون از اقدامات و راهکارهای ضروری افزایش تولید است.
 
مدنی ادامه می دهد: تعطیلی دو هفته ای خودروسازان بدون انجام هیچ اقدامی تنها از دست دادن زمان است و تا به امروز اتفاق خاصی برای خودروسازان و قطعه سازان رخ نداده است بنابراین در صورت ادامه این رویه حتی با دستور هم تولید افزایش نخواهد یافت.
 
وی با اشاره به ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو و سابقه تولید این میزان اظهار می کند: ظرفیت دو خودروساز حتی بیشتر از این میزان است اما تحقق این اهداف و رفع بحران های صنعت خودرو در گرو رفع چالش هایی این حوزه است ضمن آن که توسعه محصول نیز از دیگر دستورات رییس جمهوری است که این امر هم نیاز به نقدینگی دارد.
 
مدنی می افزاید: تویعه محصول از جمله برنامه بلندمدت است و خودروسازان همواره این برنامه ها را در دستور کار خود داشته اند و آن چه تحقق این هدف را به تاخیر انداخته بود، مشکل تامین نقدینگی بود اما برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه باید تزریق نقدینگی به خودروسازان صورت گیرد و اگر این نقدینگی به صورت تسهیلات باشد که تنها خودروسازان را بدهکارتر خواهد کرد و دوباره جریان زیاندهی بر سر جای خود باقی خواهد ماند مگر آن که تنفسی به آن ها داده شود.
 
این کارشناس صنعت خودرو توسعه محصول را در گرو تامین نقدینگی از محل صندوق توسعه ملی عنوان و اظهار می کند: اختصاص بودجه جدا به این امر و عدم استفاده از بودجه های جاری می تواند کمک کننده باشد به هرحال خودروسازان باید نسبت به دریافت مطالبات اقدام کنند در غیر این صورت روز به روز بر مشکلات نقدینگی آن ها افزوده خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صندوق توسعه ملی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین g : سلام من موندم این سایپا اینهمه پوله مردم و نگه داشته چرا نمیاد یه شفاف سازی بکنه اینا دیگه دارن شورشو در میارن دوستان میگن تبدیل خوب معمولا تبدیل به ماشین بهتر میزنن که خریدار هم متضرر نشه نه اینکه یه ماشین پائین تر این اسمش کلاه برداری
اسماعیل : تارا دستی تیتانیوم تحویل ۳ شهریور هنوز فاکتور نشده کسی دیگه شرایطش مثل من باشه یه آمار بدین ببینم تیتانیوم تا کی فاکتور شده
داراب : چیزی که مشخصه رنگ سفید تا ۵ شهریور فاکتور شده رنگ مشکی هم همین طوره فقط رنگ نقره ای رو اصلا فاکتور نمیکنند لطفا بچه ها ردیف قراردادشونم بگن
داراب : به جمع تاخیری ها خوش اومدی ! برای ما تا ۱۶ میلیونم رفته هنوز فاکتور نشدیم تحویل ۳ شهریور هستیم
فربد : تارا v1p یک ماهه ما الان 20 روز تاخیر فاکتور نشده ولی الان دوباره فروش فوری یک ماهه گذاشتن
بهروز : قابل توجه دوستان حالا متوجه شدید که یه عده دارن به دروغ میگن دوساعته فاکتور وبلاک شدن ؟؟؟اینها این دروغ هارو میگن که تعداد جی ها کم بشه بلکه خودشون به جی برسن
محمد : به احتمال زیاد حرف سحر خانم درست باشه فکر کنم اکثر این کامنتهای دروغ که میگن دوساعته فاکتور وبلاک شدیم از طرف یه نفربا اسامی محتلف باشه چون از نظر روال اداری شماره گذاری حداقل زمان واسه پلاک شدن ده روزه مراحل اداری وقانونیه اونوقت چطوریه دوساعته پلاک بشه این موضوع خیلی مشکوکه حالا اینها چه سودی میبرن با این دروغ ها الله اعلم
وحید : دم شما گرم ، مبارکتون باشه آقای مرادی و علی آقای عزیز
وحید : دمت گرم اطلاع دادی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس مشکی : من 16اسفند تکمیل وجه کردم رنگ مشکی ولی سخا رو دیر بردم اینم تاثیر داره؟؟
207 فرسوده تحویل آذر ماه : سلام مراحل خرید میکین خودرو کی تحویل اسقاط دادین پیامک اسقاط از طریق ایران خودرو میاد
حمید شهریورواریزی 21تیر : سلام رفقا تحویل شهریور کسایی که فاکتور شدن پلاک نشسته تو کاستومر یا رو ماشین یا نه
ابوالفضل : خدا کنه زودتر تحویل بدن
علی پور : من تا به الان 15تا ماشین ثبت نام کردم ولی پیکان وانت 12سال هست تولید نمیشه🤣
6دنده تیتانیوم آلومینیم 31مرداد : این اوپراتور های ایران خودرو هیچی حالیشون نیست و به همون اطلاعاتی دسترسی دارند که شما هم دسترسی دارین داخل دعوت نامه و چیز اضافی نمیدونن بی خودی وقت خودتونو نگیرید و باهاشون تماس نگیرید. من تحویل 31 مرداد هستم میگه توی آبان ماه ایشالله فاکتور میشی !
نیسان : ادامه کامنت قبلیم هست این شخص که حدود 10 سال پیش قرارداد پیکان وانت با ایران خودرو بسته بود به خاطر توقف تولید خودرو رو بهش نداده بودند و اصلا خودرویی نداشتند اما در آخر مجبور شدند که پیکان وانت رو براش تولید کنند و مجوز پلاکش رو بگیرن و بهش تحویل دادند ضمنا اگر قرار بود که این ماشین دیگه شماره گذاری نشه مجددا دو روز گذشته فروش مجدد نمی ذاشتند به این نظراتی که میگن تبدیل اجباری یا برگشت پول اصلا توجه نکنید و نگران نباشید همه این شرکت سایپا و وزارت صمت و راهور همشون زیر نظر دولت هستند و اینا یه سری اختلافات جزئی و و شایدم اصلا دروغین باشه به زودی همه چی درست می شه
ساینا : دوستان کسی سود تاخیر گرفته؟ اگه میشه بگید بگید چقدر بوده
حسن پیش پانا مرداد : دوست عزیز کیفیت دسته موتورها رو چجوری میشه متوجه شد؟
نیسان : سلام دوستان بنده خودم ماشین‌های زیادی رو از ایران خودرو سایپا تحویل گرفتم یه نکته ای رو می خواستم خدمتتون عرض کنم اینه که شما وقتی که پول یک ماشین رو پرداخت می کنی و قرارداد می بندی با شرکت های خودروسازی ، اونا مجبورن که حتما طبق قرارداد همون خودرو رو تحویل بدن حتی مواردی که پیش فروش هست شما 50 درصد پول رو میدی طبق قرارداد باید همون ماشین رو تحویل بدن و باقیمانده پول رو مطابق قیمت روز پرداخت کنید اما ماها که نیسان نوشتیم و کل وجه رو پرداخت کردیم طبق قرارداد نمی تونن مطالبه وجه اضافی کنن و نمی تونن تبدیل اجباری کنن چون ما قرارداد داریم این نظراتی که یکسری نوشتن نمی دونم پول برگشت بزنن و تبدیل به اکسنت اینا شامل حال ما نمی شه چون ما قرارداد داریم و ماشین رو به تاریخ روز تحویل میدن قبلا هم این مشکل برای تیبا بود کارخانه تولید متوقف شده بود و به خاطر استاندارد مجوز شماره گذاری نداشتنداما مردم قرارداد داشتند و آخر سر سایپا مجبور شد هم تولید کنه هم شماره گذاریشون کنه یادمه پارسال یه شخصی از ایران خودرو پیکان وانت تحویل گرفت چون از گذشته قرارداد بسته بود مجبورشدن براش تولیدکنن