صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 

صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 
چالش های صنعت خودرو که همزمان با تحریم های دوباره و تشدید آن ها به ابرچالش تبدیل شده این روزها زنجیر دست و پاگیری برای این صنعت بوده و هرچند محدودیت ها تا اندازه ای توانست خودکفایی را پررنگ کند اما از سوی دیگر رکورد زیاندهی را در صنعت خودرو رقم زد. حال اهداف جدید پیش بینی شده برای این صنعت پیشران که تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده و همچنین توسعه محصول است نیز در گرو رفع این بحران ها خواهد بود.
 
بدهی خودروسازان به زنجیره تامین و سیستم بانکی و به دنبال آن عدم توان نقدینگی جدید به این صنعت از اصلی ترین چالش های موجود به شمار می رود تا جایی که کارشناسان این حوزه معتقدند در کنار تنفس و یا امهال بدهی ها لازم است نهادهایی همچون صندوق توسعه ملی به کمک صنعت خودرو بیایند.
 
سعید مدنی، مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر ضرورت اجرای ۸ دستور رییس جمهور در صنعت خودرو می گوید: بخشی از راهکارهای تحقق اجرای این دستورات در اختیار خودروساز بوده و بخشی به همکاری نهادها مرتبط است و باید وزارت صمت و سازمان گسترش به کمک خودروسازان بیایند.
 
وی با بیان این که در صورت ادامه روند فعلی عملکرد خودروسازان،تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو با چالش هایی روبرو خواهد شد،می افزاید: خودروسازان همواره به دنبال افزایش تولید بوده اند اما در این میان با چالش هایی دست به گریبان هستند و تنها راهکار اینست که به صورت موقت نسبت به افزایش تولید اقدام شود چرا که حتی در صورت اصلاح قیمت ها، بعدها شاهد اثرات این زیاندهی در تولید خواهیم بود.
 
این کارشناس صنعت خودرو بر ضرورت تزریق نقدینگی مناسب به قطعه سازی از طریق خودروسازان تاکید و تصریح می کند: پیش بینی تنفس یک تا دوساله برای خودروسازان برای بازپرداخت تسهیلات و دریافت کمک نقدی از صندوق توسعه ملی با هدف سفارش گذاری قطعات از اکنون از اقدامات و راهکارهای ضروری افزایش تولید است.
 
مدنی ادامه می دهد: تعطیلی دو هفته ای خودروسازان بدون انجام هیچ اقدامی تنها از دست دادن زمان است و تا به امروز اتفاق خاصی برای خودروسازان و قطعه سازان رخ نداده است بنابراین در صورت ادامه این رویه حتی با دستور هم تولید افزایش نخواهد یافت.
 
وی با اشاره به ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو و سابقه تولید این میزان اظهار می کند: ظرفیت دو خودروساز حتی بیشتر از این میزان است اما تحقق این اهداف و رفع بحران های صنعت خودرو در گرو رفع چالش هایی این حوزه است ضمن آن که توسعه محصول نیز از دیگر دستورات رییس جمهوری است که این امر هم نیاز به نقدینگی دارد.
 
مدنی می افزاید: تویعه محصول از جمله برنامه بلندمدت است و خودروسازان همواره این برنامه ها را در دستور کار خود داشته اند و آن چه تحقق این هدف را به تاخیر انداخته بود، مشکل تامین نقدینگی بود اما برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه باید تزریق نقدینگی به خودروسازان صورت گیرد و اگر این نقدینگی به صورت تسهیلات باشد که تنها خودروسازان را بدهکارتر خواهد کرد و دوباره جریان زیاندهی بر سر جای خود باقی خواهد ماند مگر آن که تنفسی به آن ها داده شود.
 
این کارشناس صنعت خودرو توسعه محصول را در گرو تامین نقدینگی از محل صندوق توسعه ملی عنوان و اظهار می کند: اختصاص بودجه جدا به این امر و عدم استفاده از بودجه های جاری می تواند کمک کننده باشد به هرحال خودروسازان باید نسبت به دریافت مطالبات اقدام کنند در غیر این صورت روز به روز بر مشکلات نقدینگی آن ها افزوده خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صندوق توسعه ملی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 65 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : سلام دوستان من تحویل بهمن هنوز فاکتور نشده انشاالله زودتر فاکتور بشه چشم انتظاری خیلی سخته
خداروشکر : انشاءالله بسلامتی
انشاءالله : ممنون از دعای خیرتون.
مهدی صدرا : سلام به مبارکی با دلی خوش سوار شوید.
خداروشکر : انشاءالله بسلامتی
شاهین اتو آدر تحویلی فروردین : من بعد از ۱۰۰ روز تاخیر ماشین تحویل گرفتم . داخل سند ۹میلیون تسویه مابتفاوت زده که چک صادر شده تازه در خصوص جریمه اونم چک صادر شده و برای ۱۰۰ روز ۵۵ میلیون هست کهحدود ۳ماه طول میکشه چک تسویه و پرداخت بشه یعنی تقریبا اواخر مرداد ماه
سهند دی ماه : سلام به شماره پذیرش ربط داره ترتیب فاکتور شدن یابه شماره درخواست؟؟
سیا X5 مشکی بهمن ۴۰۳ اقساط : به سلامتی بسیار خبر خوبی بود ممنون از اطلاع رسانی
طاها : سلام من تاریخ تحویل ۳۱فروردین بود ولی هنوز فاکتور نشده کسی خبر داره کی فاکتور میشه
رز زرد : واقعا جای تاسف داره😐 ظلم تا چه حد...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رسول حیدری : ساینا تک قیمت جدید 465 میلیون
احمد : منظورش فروش های جدید هست نه کسایی که تکمیل وجه کردن.
احمد آریان : ❌ معاون وزیر صمت: 👈 مسئله قیمت خودرو در خرداد حل می شود معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت: 🔹حل مسأله قیمت گذاری خودرو نیاز به یک سری پیش نیازها دارد، مخصوصا اینکه 29 نهاد در مورد خودرو تصمیم می‌گیرند. 🔹با بخشی از این نهادها مکاتبه شده است. مکاتبه با دیگر نهادها نیز ادامه دارد و مسأله قیمت گذاری خودرو در همین خرداد امسال حل خواهد شد. ✍ پی نوشت: آقای معاون وزیر صمت، سالهاست این مردم با مدل حل مساله شما آشنا هستند... 👈احتمالا یه بیست سی درصدی می گذارید رو قیمتها و فروش باز می شود. 💡 سالهاست که با پاک کردن صورت مسئله و اجحاف به مردم و تحمیل هزینه های سربار خودروسازان به مشتریان، مسائل را حل کرده اید!!!! ✅ امیدواریم این بار اینچنین نباشد... بزودی مشخص می شود.
محمد : من 13 بهمن تکمیل وجه 27 ام سخا هنوز فاکتور نشدم پس چرا
فوق العاده بهمن 6بهمن : لعنت خدا برمدیران دزد شرکت سایپا...هر ساعت استرس برای مردم درست کردید تو بیمارستان بالای سر عزیزانتون باشید انشااله تو همین دنیا پس بدید
اف ایکس1403 : خدابکولت فرهاد😂😂😂😂
فریاد اف ایکس : سلام دوستان این آقا فرهاد که این همه در وصف و ستایش مدیران خودرو سخن می راند مگه نمی داند همه حاضران خود مستقیما گرفتار مدیران خودرو شده اند خودشان می دانند چقدر از دست مدیران خودرو عاصی آمد دیگه این کیه به تملق و چاپلوسی مشغول است!؟!!!
رضا پانا تبدیل به مشکی و رینگ : سلام من امروز تحویل حضوری گرفتم.بنظرم تحویل حضوری بهتره. با اینکه حمل شده بود باز منتظر بودن برم حضوری بگیرم و خنده دار بود.خدانگهدار
حسن موتور جدید تحویلی 26خرداد : سلام ردیف قرارداد لطف میکنید
محمد : کیه تکمیل وجه کردی