صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 

صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 
چالش های صنعت خودرو که همزمان با تحریم های دوباره و تشدید آن ها به ابرچالش تبدیل شده این روزها زنجیر دست و پاگیری برای این صنعت بوده و هرچند محدودیت ها تا اندازه ای توانست خودکفایی را پررنگ کند اما از سوی دیگر رکورد زیاندهی را در صنعت خودرو رقم زد. حال اهداف جدید پیش بینی شده برای این صنعت پیشران که تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده و همچنین توسعه محصول است نیز در گرو رفع این بحران ها خواهد بود.
 
بدهی خودروسازان به زنجیره تامین و سیستم بانکی و به دنبال آن عدم توان نقدینگی جدید به این صنعت از اصلی ترین چالش های موجود به شمار می رود تا جایی که کارشناسان این حوزه معتقدند در کنار تنفس و یا امهال بدهی ها لازم است نهادهایی همچون صندوق توسعه ملی به کمک صنعت خودرو بیایند.
 
سعید مدنی، مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر ضرورت اجرای ۸ دستور رییس جمهور در صنعت خودرو می گوید: بخشی از راهکارهای تحقق اجرای این دستورات در اختیار خودروساز بوده و بخشی به همکاری نهادها مرتبط است و باید وزارت صمت و سازمان گسترش به کمک خودروسازان بیایند.
 
وی با بیان این که در صورت ادامه روند فعلی عملکرد خودروسازان،تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو با چالش هایی روبرو خواهد شد،می افزاید: خودروسازان همواره به دنبال افزایش تولید بوده اند اما در این میان با چالش هایی دست به گریبان هستند و تنها راهکار اینست که به صورت موقت نسبت به افزایش تولید اقدام شود چرا که حتی در صورت اصلاح قیمت ها، بعدها شاهد اثرات این زیاندهی در تولید خواهیم بود.
 
این کارشناس صنعت خودرو بر ضرورت تزریق نقدینگی مناسب به قطعه سازی از طریق خودروسازان تاکید و تصریح می کند: پیش بینی تنفس یک تا دوساله برای خودروسازان برای بازپرداخت تسهیلات و دریافت کمک نقدی از صندوق توسعه ملی با هدف سفارش گذاری قطعات از اکنون از اقدامات و راهکارهای ضروری افزایش تولید است.
 
مدنی ادامه می دهد: تعطیلی دو هفته ای خودروسازان بدون انجام هیچ اقدامی تنها از دست دادن زمان است و تا به امروز اتفاق خاصی برای خودروسازان و قطعه سازان رخ نداده است بنابراین در صورت ادامه این رویه حتی با دستور هم تولید افزایش نخواهد یافت.
 
وی با اشاره به ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو و سابقه تولید این میزان اظهار می کند: ظرفیت دو خودروساز حتی بیشتر از این میزان است اما تحقق این اهداف و رفع بحران های صنعت خودرو در گرو رفع چالش هایی این حوزه است ضمن آن که توسعه محصول نیز از دیگر دستورات رییس جمهوری است که این امر هم نیاز به نقدینگی دارد.
 
مدنی می افزاید: تویعه محصول از جمله برنامه بلندمدت است و خودروسازان همواره این برنامه ها را در دستور کار خود داشته اند و آن چه تحقق این هدف را به تاخیر انداخته بود، مشکل تامین نقدینگی بود اما برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه باید تزریق نقدینگی به خودروسازان صورت گیرد و اگر این نقدینگی به صورت تسهیلات باشد که تنها خودروسازان را بدهکارتر خواهد کرد و دوباره جریان زیاندهی بر سر جای خود باقی خواهد ماند مگر آن که تنفسی به آن ها داده شود.
 
این کارشناس صنعت خودرو توسعه محصول را در گرو تامین نقدینگی از محل صندوق توسعه ملی عنوان و اظهار می کند: اختصاص بودجه جدا به این امر و عدم استفاده از بودجه های جاری می تواند کمک کننده باشد به هرحال خودروسازان باید نسبت به دریافت مطالبات اقدام کنند در غیر این صورت روز به روز بر مشکلات نقدینگی آن ها افزوده خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صندوق توسعه ملی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
T8 : ثبت نامی های بهمن T8 کسی خودرو تحویل گرفته؟؟؟؟
شاهینg : دوستان سایپا فعلا ماشین فاکتور نمیکنه اینو این ۵ نفری که حدس میزنم از کارکنان سایپا باشه فهمیدم اومدن مارو ساکت کنن که تجمع نشه فهمیدم😐
مهدی : مسئولان زحمتکش 😂 روت شد بگی
شاهینcvt : خوبه گفتن باید تا ۱۵ شهریور باید مال همه رو بدن واقعا چه ملتی داریم شرم آوره
ایلیا مختاری : برادر این جمله که نوشتید سوالی بود یا خبری
متین : من ۸ ماهه منتظرم داداش صبر ایوبم این صبرو نداره
شاهین جی : وطن فروش ودزد خود سایپاست
پارسا : سلام لطفا متن شکایت ازکرمان موتور برای جریمه دیرکرد روبرام بفرستید
پارسا : سلام لطفا متن شکایت ازکرمان موتور برای جریمه دیرکرد روبرام بفرستید
شاهین جی : شرکت نکنید کسی شما رومجبور نمیکنه لااقل اونیکه حقشو میخواد بگیره مانع نباشین شما لازم نداری من لازم دارم ۵ ماهه بی ماشینم تو این هوای گرم خسته شدم دیگه اسنپ گرفتم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پوریا خاکستری دناپلاس : تحویل حضوری براتون نیومده؟
پیش فروش 11 اسفند : من دیگه این بد شانسی ها رو نبینم تعجب میکنم
ارش : کم کم یک ماه طول میکشه
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : بابا میگم دروغ میگن منم فولادی هستم میزنم دهه سوم تیر در حال فاکتور .
ثبت نامی بهمن403 : شاید هم بیشتر من که بهمن 1403تا الان منتظرم خون به دل شدم خدا لعنتشون کنه
تحویلی تیر ساینا : 11 بهمن و هنوز تحویل ندادن خدا لعنت کنه سایپا رو چه غلط وگ و هی میخورن پس
پژمان کرمانشاه : با سلام میخوام نیسان دوگانه اعتباری بنویسم امروز 9 برج 5 .1404 هست ایا زود میدنش یا پول میخوابه تا 1 ماه
حسین پانا قالپاق تیرمشکی : عزیزجان اولا کد رینگ آلومینیوم 23هست دوما رنگ قبلی یا جدید انتخاب کن سوما مبلغ شما اگر از خدمات طلایی استفاده نکنی بعداز کسر مقدار جریمه تاخیر برات میاد که مبلغش متناسب با زمان واریز هرشخص و یا پیش فروش بودن یا فوری بودن متفاوته من خودم زدم حدود18950
207پانا مشکی طرح مادران : بله از منم دریافت پرونده 18 فروردین هست زنگ زدم میگن دریافت پزوندتون 1ماه یعد از تکمیل وجه بوده برای همین دیرتر فاکتور میشه میگم مقصر ما نبودیم که کارخانه دیر دریافت کرده گردن نمیگیرن
6دنده 31 خرداد رینگ فولادی سفید : تکمیل وجه27 فروردین