صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 

صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 
چالش های صنعت خودرو که همزمان با تحریم های دوباره و تشدید آن ها به ابرچالش تبدیل شده این روزها زنجیر دست و پاگیری برای این صنعت بوده و هرچند محدودیت ها تا اندازه ای توانست خودکفایی را پررنگ کند اما از سوی دیگر رکورد زیاندهی را در صنعت خودرو رقم زد. حال اهداف جدید پیش بینی شده برای این صنعت پیشران که تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده و همچنین توسعه محصول است نیز در گرو رفع این بحران ها خواهد بود.
 
بدهی خودروسازان به زنجیره تامین و سیستم بانکی و به دنبال آن عدم توان نقدینگی جدید به این صنعت از اصلی ترین چالش های موجود به شمار می رود تا جایی که کارشناسان این حوزه معتقدند در کنار تنفس و یا امهال بدهی ها لازم است نهادهایی همچون صندوق توسعه ملی به کمک صنعت خودرو بیایند.
 
سعید مدنی، مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر ضرورت اجرای ۸ دستور رییس جمهور در صنعت خودرو می گوید: بخشی از راهکارهای تحقق اجرای این دستورات در اختیار خودروساز بوده و بخشی به همکاری نهادها مرتبط است و باید وزارت صمت و سازمان گسترش به کمک خودروسازان بیایند.
 
وی با بیان این که در صورت ادامه روند فعلی عملکرد خودروسازان،تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو با چالش هایی روبرو خواهد شد،می افزاید: خودروسازان همواره به دنبال افزایش تولید بوده اند اما در این میان با چالش هایی دست به گریبان هستند و تنها راهکار اینست که به صورت موقت نسبت به افزایش تولید اقدام شود چرا که حتی در صورت اصلاح قیمت ها، بعدها شاهد اثرات این زیاندهی در تولید خواهیم بود.
 
این کارشناس صنعت خودرو بر ضرورت تزریق نقدینگی مناسب به قطعه سازی از طریق خودروسازان تاکید و تصریح می کند: پیش بینی تنفس یک تا دوساله برای خودروسازان برای بازپرداخت تسهیلات و دریافت کمک نقدی از صندوق توسعه ملی با هدف سفارش گذاری قطعات از اکنون از اقدامات و راهکارهای ضروری افزایش تولید است.
 
مدنی ادامه می دهد: تعطیلی دو هفته ای خودروسازان بدون انجام هیچ اقدامی تنها از دست دادن زمان است و تا به امروز اتفاق خاصی برای خودروسازان و قطعه سازان رخ نداده است بنابراین در صورت ادامه این رویه حتی با دستور هم تولید افزایش نخواهد یافت.
 
وی با اشاره به ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو و سابقه تولید این میزان اظهار می کند: ظرفیت دو خودروساز حتی بیشتر از این میزان است اما تحقق این اهداف و رفع بحران های صنعت خودرو در گرو رفع چالش هایی این حوزه است ضمن آن که توسعه محصول نیز از دیگر دستورات رییس جمهوری است که این امر هم نیاز به نقدینگی دارد.
 
مدنی می افزاید: تویعه محصول از جمله برنامه بلندمدت است و خودروسازان همواره این برنامه ها را در دستور کار خود داشته اند و آن چه تحقق این هدف را به تاخیر انداخته بود، مشکل تامین نقدینگی بود اما برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه باید تزریق نقدینگی به خودروسازان صورت گیرد و اگر این نقدینگی به صورت تسهیلات باشد که تنها خودروسازان را بدهکارتر خواهد کرد و دوباره جریان زیاندهی بر سر جای خود باقی خواهد ماند مگر آن که تنفسی به آن ها داده شود.
 
این کارشناس صنعت خودرو توسعه محصول را در گرو تامین نقدینگی از محل صندوق توسعه ملی عنوان و اظهار می کند: اختصاص بودجه جدا به این امر و عدم استفاده از بودجه های جاری می تواند کمک کننده باشد به هرحال خودروسازان باید نسبت به دریافت مطالبات اقدام کنند در غیر این صورت روز به روز بر مشکلات نقدینگی آن ها افزوده خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صندوق توسعه ملی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 62 نظر
X33 Cross cvt 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجید : مجموع تولیدات شاهین سایپا از سال ۱۴۰۰ لغایت خرداد ۱۴۰۴ کلا ۱۵۷۰۰۰ دستگاه بوده.....واقعا این حجم از بی عرضگی شرم اوره
شرمنده : الان واقعا کسی هست بخواد برای ادم این کارو کنه همه اتفاقا خوشحال میشن از تاخیر میگن چرا ثبت نام کردی اصلااا کاش قبلش مشورت میکردی حالا هم بشین تا شاید ماشینتو تحویل دادن
J7 : سلام آره .متاسفانه منم شهرستانم اگر بخواهم بیایم تهران یک روز زمینی راه هست . شما تهرانی ها با دوستانتون برید .دستتون درد نکنه
تاخیر در تحویل : دوستان میشه اصلا ماشین آماده نباشه و شرکت فقط جهت در رفتن از سود تاخیر تا مرحله پلاک پیش بره یا نه تو مرحله پلاک شدن ماشین حتما باید رویت شه؟ شماها متاسفانه پایه نیستید و بیشترتون شهرستان هستید میرفتیم نمایندگی تهران فیلمشونو پخش میکردیم
رضا : سلام بزرگوار کدوم شهر هستین
شاهین : واقعا تا ۹/۲۴فاکتورشده بابا اینجا هرکس ی چیزی میگه
X5 تبدیلی اجباری : سلام دوست عزیز تحویل سیستمی شما با ۹۰ روز کاری میشه آخر تیر که با تاخیر کمه شرکت روی j4 احتمال زیاد آخر شهریور تا اون موقع هم بیخیال باش
اسماعیل رحمانی : سلام من در تاریخ 1404/02/14 ثبت نام کرده ام امکان دوگانه سوز کردن هست
تارانتینو : چهارشنبه حمل به نمایندگی داشتم که تماس گرفتند پنجشنبه برم برای تحویل اما چون وقت نداشتم گذاشتم برای شنبه انشاالله
امیرمحمد x5 آبان : سلام خدمت جناب وکیل . چندین بار دیدم که حضرتعالی تاکید داشتید به اینکه اگر میخوایید دعواتون در دادگاه صلح طرح بشه 21 میلیون ریال مقوم کنید. اینجوری که من برداشت کردم ظاهرا شما از تقویم این میزان خواسته میخواستید که حق تجدیدنظر خواهی و فرجام خواهی رو داشته باشید. ولی همانطور که احتمالا مستحضرید تمامی دعاوی کمتر از 50 میلیون تومان در دادگاه صلح قطعی هستند و بسیاری از حقوقدانان معتقد هستند که اشتباه ترین نحوه طرح دعوا همینه که خواسته به کمتر از 50 میلیون تقویم شه . چراکه حق تجدیدنظر خواهی از بین میره. اگر بنده اشتباه میکنم دلیلتون رو بفرمایید که چرا روی 21 میلیون ریال تاکید دارید؟ چون یک میلیون هم میشه تقویم کرد. و در هر جفتش حق تجدیدنظر و فرجام ساقط میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حامد : دوستان کسی میدونه بر چ اساسی فاکتور میکنن
وحید : الکیه، برای منم شده بود، چند روز بعد خودبخود رفت، ایراد سیستمه
حامد : دوستان کسی میدونه بر چ اساسی فاکتور میکنن
پانا تیر : اگه مذاکرات به نتیجه برسه ، امکان واردات خودرو و حضور شرکتهای خودرو سازی خارجی فراهم میشه و قیمت ها حداقل در سطح بازار کاهشی خواهد شد
رانا تیر 1404 : اینکه دعوت نامه های تکمیل وجه رانا پلاس تاکنون ارسال نشده، یه مقدار غیر طبیعی است. معمولا ایران خودرو حدود 90 روز زودتر از زمان تحویل، مبالغ تکمیل وجه را دریافت می کرد اما برای راناپلاس تیرماه تا امروز که نهم خرداد هست اینکار رو نکرده . و اگر هم تو این چند روزه بیاد بین 10 تا 14 روز زمان برای تکمیل وجه میگزارن البته این موضوع به نفع مشتری است چرا که مبالغ تکمیل وجه را دیرتر به ایران خودرو واریز میکنه اگر کسی تجربه ای در این خصوص داشت بفرماید
حمید تحویل مرداد : سلام.همه باید کرده باشند حتی تو بخشنامه نوشته اگر نکنید تحویل خودرو به تعویق می افتد
کوییک آر اس : چه فرقی داره ، همشون یکیه
دنا 6 دنده مرداد : سلام دنا 6 دنده تحویل 31 مرداد شرایط تبدیلش برام فعال شده اما برای تبدیل هیچ ماشینی نشون نمی ده کسی تجربه تبدیل داره راهنمایی کنه ممنون میشم
پدر واقعی توحید از ارومیه : ,آریو برزن،فروش فوری ربطی به پیش فروش نداره،از هفته دیگه فروش فوری ها فاکتور میشن
علیرضابارانی ازاستان گلستان شهرستان کلاله : سلام، آقاسیروس، مبلغ من اردیبهشت 202ودیروزواریزکردم 256616واینکه بابته سودتاخیرنمایندگی رفیقم هست گفت لحاظ نشده شرکت الان ازت گرفته که باپولت کارکنه واسه خودش بازبعدازتحویل خودروتوسندم لحاظ میشه چقدربرمیگردونه بهت بعده 6الی 7ماه بهت میده هم سودتعجیل درصودوردعوتنامه هم سودتخییردرتحویل خودرو