ولوو XC40 با 320 کیلومتر پیمایش با تنها یک شارژ

 

ولوو XC40 با 320 کیلومتر پیمایش با تنها یک شارژ

 
آسان می‌توان چیزها را بدیهی پنداشت، و اگر مثل من بر چنین تصوراتی بوده‌اید، نخستین باری که پشت رل یکی از اتومبیل‌های تمام-برقی نسل کنونی بنشینید، سخت شگفت‌زده خواهید شد. با وجود سروصدا و تبلیغات و دیدن چند اتومبیل از این قبیل در جاده‌ها، جا دارد بگوییم که این نوع خودرو هنوز سلیقه یک اقلیت است و هنوز مانده است که ببینیم عده بسیار بیشتری از مردم، به‌ناگاه در راه بهبود محیط زیست تغییر سلیقه داده‌اند. 
 
اشکال قضیه این است که وقتی آدم زیاد با آن‌ها رانندگی کند، قدری نسبت به واقعیت امر بی‌تفاوت می‌شود. گاه می‌بینم که باید برای ارج‌‌گذاری اتومبیلی که در آن نشسته‌ام، یعنی اتومبیلی با امکانات و عملکردی واقعی (بر فرض خودروی مثل ولوو «اکس‌سی‌۴۰ ریشارژ») که تا پنج سال پیش بعید به‌نظر می‌رسید و تا ۱۰ یا ۲۰ سال پیش تصور ناپذیر بود، تلاش کنم. 
 
هرچند همواره هدف این بوده که «اکس‌سی‌۴۰» اتومبیل تمام برقی و در عین حال هیبرید با سوخت مضاعف بنزین و دیزل باشد، مدل «ری‌شارژ» با تاخیر وارد بازار شده است. این مدل هم‌اکنون منظره‌ای آشنا [در جاده‌ها] است و نرخ فروش بالایی دارد. بنابراین، این خودرو نوعی گرگ برقی در لباس نه‌چندان زیبای میش است. البته اتومبیلی بسیار متفاوت است. فقط باید به خودتان یادآوری کنید که این محصول، برای استفاده روزمره با اندازه‌ای عملی برای خانواده‌ها (البته در سوی گران‌تر بازار) است: خودروی دارای قدرت  ۴۰۰  اسب بخار، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ۴.۷ ثانیه، با هزینه نگهداری بسیار اندک، که می‌تواند با تنها یک شارژ ۳۲۰ کیلومتر براند.
 
این خودرو دارای تمام لوازم مورد نیاز، ازجمله یک سیستم بسیار راحت، و ناوگان ماهواره‌ای (satnav) گوگل است. این اتومبیل به سنت سوئدی‌ها بسیار ایمن است و نه تنها مجهز به سیستم ترمز اضطراری است، بلکه اگر حس کند دستی روی رل قرار ندارد، ترمز می‌کند. اگر سیستم ایمنی آن متوجه نزدیک شدن چیزی به اتوموبیل شود، اجازه نمی‌دهد حتی از محل پارک خود خارج شوید. اگر بیش از حد به دیواری نزدیک شوید، به زور ترمز می‌کند. البته تنها ولوو نیست که چنین سیستم‌هایی را عرضه می‌کند، اما ملاحظات ایمنی در تمام سیستم‌های آن عمیقا اعمال شده است. کیفیت سپر آن به گونه‌ای بازسازی شده است که نبود وجود یک موتور سنگین سنتی را در نظر گیرد. 
 
مشخصات
ولوو اکس‌سی‌۴۰ (XC40) ری‌شارژ اِی دبلیو دی 
 
قیمت: ۵۳،۱۵۵ پوند (نوع آزمایش شده؛ از ۲۸،۶۶۰ پوند شروع می شود و شامل اتوموبیل‌های دست دوم هم هست)
 
ظرفیت موتور: تک موتور برقی، محور عقب، با ۳۶.۵ کیلووات باتری 
 
قدرت موتور(بی‌اچ‌پی): ۴۰۸ اسب بخار
 
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
 
شتاب ۰ – ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۴.۷ ثانیه
 
مصرف  سوخت: برابر با حدود ۱۰۰ کیلومتر بر لیتر (۱۴۱ مایل بر گالن - MPG)
 
برد: ۳۲۰ کیلومتر
 
میزان تولید اکسید کربن: صفر
 
«ریشارژ اکس‌سی‌۴۰» برای اتومبیلی که شاسی‌بلند به‌نظر می‌‌رسد، سخت‌جان است و قدرت کشش فراوان عقب و جلو در سرعت پایين دارد.
 
این‌ها همه مجموعه‌ای جالب و دستاوردهایی قابل تحسین است. رانندگی با آن نرم و راحت است، هرچند نمی‌توان از این واقعیت گریخت که این خودرو دارای وزنی برابر ۲.۱ تُن و مرکز ثقلی در وسط است. تاکید عمده در تولید آن، بر آرامش و نرمش راندن آن در اثر تعبیه یک دیفرانسیل (پیشرانه) آرام، و سلیقه خوب در طرح داخل آن است.  تنها عیب آن، که بسیار هم جدی است، این است که ولوو بهای این مدل را ۵۳ هزار و ۱۵۵ پوند یا ۶۱۹ پوند در ماه برای «اجاره» یا «رهن» تعیین کرده است. این بها چندان از رقبای لوکس آن، از جمله مرسدس بنز (ای‌کیو‌سی)، ب او و (آی‌اکس‌۳) و جگوار (آی‌پِیس) کمتر نیست. در واقع، اگر واقعا می‌خواهید پولتان را روی یک ولووی کوچک برقی بریزید، حدود ۶۰ هزار پوند برای نوع جدید «اکس سی ۴۰ ریشارژ کوپه – سی ۴۰ - » هزینه خواهید کرد. اتوموبیل‌های برقی دیگری در بازار هستند که با همه این مختصات، قیمت‌شان نصف بهای این مدل ولوو است (برای نمونه: ام جی‌ زِد‌ اس) و برخی دیگر  (از جمله کیا ای پی ۶) از آن هم ارزان‌تر است.
 
مهم‌ترین نکته برای اغلب صاحبان خودرو این است که قیمت شروع خودروهای برقی جدید حتی برای انواع دست دوم آن همچنان بسیار بالا است، و این که به دلیل پیشرفت سریع فناوری تولید باتری، بُرد مدل‌های حتی دو سال پیش، به مراتب کمتر از مدل‌های جدید است.  به عبارت دیگر، اگر پولش را دارید، یا می‌توانید آن را (با استفاده از مزایای چشمگیر مالیاتی) برای شرکت‌تان خریداری کنید، می‌توانید از وسیله ایاب و ذهاب تقریبا مجانی و شخصی خود مستفید شوید. اما اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که حاضرند فقط چند هزار پوند صرف خرید اتومبیل کنند، هنوز نمی‌توانید انتظار داشته باشید وارد این بازار انقلابی شوید.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ولوو XC40






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسینی : دعوت نامه سهند s بهمن اومد.
حسینی : دعوت نامه سهند s بهمن اومد.
حسینی : سود تاخیر سهند s از تکمیل وجه کم می کنن؟ یا جدا بعدا واریز میشه؟
احمد : سلام شاهین CVT ثبت نام ۹ مهر ۴۰۲ واریزی ۲۹۰ میلیون الان دعوت نامه از طریق پیامک رسید مبلغ ۳۹۹۴۸۵ هزار تومن باید واریزکنم.
حمزه شاهین جی : مرد خودتی داداشمی ب والله چهارتا آدم اینجوری بودن کورهم می‌شودن میداندن ۸ماه خیرنبینن
محمد ایکس ۵ : توی قرارداد زده ۳۰ روز کاری حالا اگه زودتر پرداخت کردند یه اطلاع بده ماهم امصراف بزنیم
یزد شاهین جی 14اذر : دوستان از یزد کسی هسته بخواد بر تهران اعتراض. یزد. یزد
دوستان یزدی : دوستان یزد کسی نیست ک بخواد بیاد اعتراض یزد. یزد. یزد
دوستان یزدی : دوستان یزد کسی نیست ک بخواد بیاد اعتراض یزد. یزد. یزد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
13 تیر : بنظر اون تعداد خردادی که موندن ،یا مشکل دارن یا احتمالا رانا باشن
13 تیر : ما که مصرف کننده هستیم به پای دلال ها باید بسوزیم
تبدیل 208 : چیزی حدود نود میلیون اختلاف بازارشونه و اینکه 207 رو نیم ساعته رد مى منى رانا دیوار رو ببین دوهفته قبلیا هنوز فروش نرفته! بازارش خیلی فشله مورد آخر رانا رو سوار شی 50 تومن از فینتش کم میشه دیوار ببین مدل 403 همه زیر هفتصد تومنن
ساینا دوگانه سوز : 207/800
حسن : کوییک آر اس تحویل مرداد کی فاکتور میشه؟
اپشنال شهریور : خیلی حال میده صبح بیدار شی ببینی فاکتور شدی من تجربه شو دارم
مهرداد ساینا دوگانه : چرا 258؟ چجوری حساب کردن 9 ماهه منتظر موندیم سود مشارکتمپن چطور میدن؟
کارن 6 تیر : سلام کسی هست امروز فاکتور شده باشه؟؟
اطلس اسفند : دوست عزیز چیکار. میکردیم خب؟ اگه میخواستم انصراف بزنم تا الان میزدم.
سعید : مگه سود مشارکت رو کم نمیکنن؟؟؟؟؟؟ یا جدا پرداخت میکنن ؟ چه جوریه راهنمایی میکنین لطفا