ولوو XC40 با 320 کیلومتر پیمایش با تنها یک شارژ

 

ولوو XC40 با 320 کیلومتر پیمایش با تنها یک شارژ

 
آسان می‌توان چیزها را بدیهی پنداشت، و اگر مثل من بر چنین تصوراتی بوده‌اید، نخستین باری که پشت رل یکی از اتومبیل‌های تمام-برقی نسل کنونی بنشینید، سخت شگفت‌زده خواهید شد. با وجود سروصدا و تبلیغات و دیدن چند اتومبیل از این قبیل در جاده‌ها، جا دارد بگوییم که این نوع خودرو هنوز سلیقه یک اقلیت است و هنوز مانده است که ببینیم عده بسیار بیشتری از مردم، به‌ناگاه در راه بهبود محیط زیست تغییر سلیقه داده‌اند. 
 
اشکال قضیه این است که وقتی آدم زیاد با آن‌ها رانندگی کند، قدری نسبت به واقعیت امر بی‌تفاوت می‌شود. گاه می‌بینم که باید برای ارج‌‌گذاری اتومبیلی که در آن نشسته‌ام، یعنی اتومبیلی با امکانات و عملکردی واقعی (بر فرض خودروی مثل ولوو «اکس‌سی‌۴۰ ریشارژ») که تا پنج سال پیش بعید به‌نظر می‌رسید و تا ۱۰ یا ۲۰ سال پیش تصور ناپذیر بود، تلاش کنم. 
 
هرچند همواره هدف این بوده که «اکس‌سی‌۴۰» اتومبیل تمام برقی و در عین حال هیبرید با سوخت مضاعف بنزین و دیزل باشد، مدل «ری‌شارژ» با تاخیر وارد بازار شده است. این مدل هم‌اکنون منظره‌ای آشنا [در جاده‌ها] است و نرخ فروش بالایی دارد. بنابراین، این خودرو نوعی گرگ برقی در لباس نه‌چندان زیبای میش است. البته اتومبیلی بسیار متفاوت است. فقط باید به خودتان یادآوری کنید که این محصول، برای استفاده روزمره با اندازه‌ای عملی برای خانواده‌ها (البته در سوی گران‌تر بازار) است: خودروی دارای قدرت  ۴۰۰  اسب بخار، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ۴.۷ ثانیه، با هزینه نگهداری بسیار اندک، که می‌تواند با تنها یک شارژ ۳۲۰ کیلومتر براند.
 
این خودرو دارای تمام لوازم مورد نیاز، ازجمله یک سیستم بسیار راحت، و ناوگان ماهواره‌ای (satnav) گوگل است. این اتومبیل به سنت سوئدی‌ها بسیار ایمن است و نه تنها مجهز به سیستم ترمز اضطراری است، بلکه اگر حس کند دستی روی رل قرار ندارد، ترمز می‌کند. اگر سیستم ایمنی آن متوجه نزدیک شدن چیزی به اتوموبیل شود، اجازه نمی‌دهد حتی از محل پارک خود خارج شوید. اگر بیش از حد به دیواری نزدیک شوید، به زور ترمز می‌کند. البته تنها ولوو نیست که چنین سیستم‌هایی را عرضه می‌کند، اما ملاحظات ایمنی در تمام سیستم‌های آن عمیقا اعمال شده است. کیفیت سپر آن به گونه‌ای بازسازی شده است که نبود وجود یک موتور سنگین سنتی را در نظر گیرد. 
 
مشخصات
ولوو اکس‌سی‌۴۰ (XC40) ری‌شارژ اِی دبلیو دی 
 
قیمت: ۵۳،۱۵۵ پوند (نوع آزمایش شده؛ از ۲۸،۶۶۰ پوند شروع می شود و شامل اتوموبیل‌های دست دوم هم هست)
 
ظرفیت موتور: تک موتور برقی، محور عقب، با ۳۶.۵ کیلووات باتری 
 
قدرت موتور(بی‌اچ‌پی): ۴۰۸ اسب بخار
 
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
 
شتاب ۰ – ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۴.۷ ثانیه
 
مصرف  سوخت: برابر با حدود ۱۰۰ کیلومتر بر لیتر (۱۴۱ مایل بر گالن - MPG)
 
برد: ۳۲۰ کیلومتر
 
میزان تولید اکسید کربن: صفر
 
«ریشارژ اکس‌سی‌۴۰» برای اتومبیلی که شاسی‌بلند به‌نظر می‌‌رسد، سخت‌جان است و قدرت کشش فراوان عقب و جلو در سرعت پایين دارد.
 
این‌ها همه مجموعه‌ای جالب و دستاوردهایی قابل تحسین است. رانندگی با آن نرم و راحت است، هرچند نمی‌توان از این واقعیت گریخت که این خودرو دارای وزنی برابر ۲.۱ تُن و مرکز ثقلی در وسط است. تاکید عمده در تولید آن، بر آرامش و نرمش راندن آن در اثر تعبیه یک دیفرانسیل (پیشرانه) آرام، و سلیقه خوب در طرح داخل آن است.  تنها عیب آن، که بسیار هم جدی است، این است که ولوو بهای این مدل را ۵۳ هزار و ۱۵۵ پوند یا ۶۱۹ پوند در ماه برای «اجاره» یا «رهن» تعیین کرده است. این بها چندان از رقبای لوکس آن، از جمله مرسدس بنز (ای‌کیو‌سی)، ب او و (آی‌اکس‌۳) و جگوار (آی‌پِیس) کمتر نیست. در واقع، اگر واقعا می‌خواهید پولتان را روی یک ولووی کوچک برقی بریزید، حدود ۶۰ هزار پوند برای نوع جدید «اکس سی ۴۰ ریشارژ کوپه – سی ۴۰ - » هزینه خواهید کرد. اتوموبیل‌های برقی دیگری در بازار هستند که با همه این مختصات، قیمت‌شان نصف بهای این مدل ولوو است (برای نمونه: ام جی‌ زِد‌ اس) و برخی دیگر  (از جمله کیا ای پی ۶) از آن هم ارزان‌تر است.
 
مهم‌ترین نکته برای اغلب صاحبان خودرو این است که قیمت شروع خودروهای برقی جدید حتی برای انواع دست دوم آن همچنان بسیار بالا است، و این که به دلیل پیشرفت سریع فناوری تولید باتری، بُرد مدل‌های حتی دو سال پیش، به مراتب کمتر از مدل‌های جدید است.  به عبارت دیگر، اگر پولش را دارید، یا می‌توانید آن را (با استفاده از مزایای چشمگیر مالیاتی) برای شرکت‌تان خریداری کنید، می‌توانید از وسیله ایاب و ذهاب تقریبا مجانی و شخصی خود مستفید شوید. اما اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که حاضرند فقط چند هزار پوند صرف خرید اتومبیل کنند، هنوز نمی‌توانید انتظار داشته باشید وارد این بازار انقلابی شوید.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ولوو XC40






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 11 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تاراv4 پیش فروش تحویل ۳۰آبان : تاریخ تکمیل وجه کی بوده
نازنین۱ : شیما جان باید بری کافی نت سخا واملاک و اسکان رو ثبت کنید بعد تحویل نمایندگی بدی برگه رو چون اگر ندی پرونده ناقص میشه
نازنین۱ : شما برگه سخارو بگیر تکمیل وجه میخوای بکنی ببر نمایندگی برگه یا یا تماس بگیر عکسشو بده به نمایندگی خودتون ک حتما ثبت کنند براتون وگرنه پلاک نمیشه ماشین .و تو سامانه املاک و اسکان هم حتما با سخا یکی باشه
شیما تبدیل به gl : سلام من امروز میوام تبدیل بزنم لطفا بگین سخا چیه داستانش باید بعد تکمیل وجه چه کرد
مهدی پلاس 16 اردیبهشت : کلا اردیبهشت چند مرحله دعوت نامه آمده .؟؟؟؟
شیما تبدیل به gl : سلام عزیزم بیزحمت میشه بگین بعد تکمیل وجه چکار باید کرد .اون مسله سخا چه جوریه ؟
۰۰۰۰ : خدا بزرگه نگران نباش ما هم مثل شما منتطریم تا خودرومونو تحویل بدن ولی متاسفانه گیر ادمای ل ج ن افتادیم
۳ اردیبهشت : دوستان ۳ اردیبهشت کسی فاکتور شده ؟ چرا از منو نمیدن
دستی تیتانیوم آذر : درود بر منتظران من پیش خودم فکر کردم اکثرا سفید و مشکی انتخاب میکنن و از من که رنگش تیتانیوم هست را زودتر میدن . اما زهی خیال باطل که نه تنها زودتر نمیدن یکماه هم نسبت به بقیه تاخیر داره .گیری کردیم به خدا از دست ایران خودرو .دفعه قبلم سورن پلاس را موتورش را عوض کردن و به جای ef7, موتور xu7pگذاشتن و تحویلم دادن .
رز زرد : برادر اگه شاهین جی تولید نمیکردن چرا در اصلاح قیمت ها شاهین جی هم جز محصولات سایپاست😏 دروغ مبگن این دزدها
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی پانا تحویل آبان ماه : سلام دوستان تحویل 30ابان تبدیل به رینگ اومده؟ دسترسی به کاستومر ندارم.
نیسان بی پلاک : سلام بالاخره بعد ازدوهفته پیامک تحویل حضوری امدروزی همگی انشالله
محمد : تروخدا دو تا پانا هم فاکتور کنید مردیم
دنا پلاس تحویل 30مهر : دقیقا من تحویل 30 مهرم هنوز فاکتور نشدم
علی اهواز : ببخشید مریم اهواز تحویل گرفتین ماشین رسید نمایندگی ؟؟
کویبک اس تکمیل 29تیر : چهار ماه صبر کردیم فاکتور بشیم.باز 4 ماه صبر کنیم تا پلاک بشیم
G : دوست عزیز دیگه کار از فریاد حق خواهی گذشته اگر به ضرب و زور نندازیم اونایی که قراره تیر تا شهریور 1405 تحویل بگیرن همین ماهایی هستیم که قرار بود آذر 1403 تحویل بگیریم. دیگه واقعا راه اومدن با سایپا فایده ای نداره.
در به در نیسان : نه خبری نیست از این بی شرفا
hamed : حاجی من تحویل شهریور کوییک اس هستم ،پونزده مهر فاکتور شده ولی پلاکی نه،حدود دو هفته پیش رفتم شرکت سایپا امور مشتریان تو تهران گفتن تعرفه پلاک نداریم فعلا تا یک هفته دیگه الان دو هفته گذشته و هیچ
اطلس : دوستان فقط دیگه از سایپا ماشین نخرید نه خودتون و نه بگذارید هیچ کدوم از اعضای خانواده ، حتی دوست و دشمنتون هم از سایپا خرید کنه اینا از یزید هم بدتر بودن تو این 2 سال ما رو صد بار کشتن یک سری آدم بی مسئولیت و مال مردم خور دور هم جمع شدن و فقط به فکر انباشت ثروت خودشون هستند الان با این طرح پیش فروش باز هم میخوان مردم بیچاره ای مثل ما رو سر کیسه کنن و با پول ها برن به ریش مردم بخنن و نهایت میگن سانروف نداریم حالا بیفتید دنبال ما، واقعا خجالت هم نمی کشن الان وزارت صمت چه غلطی داره میکنه که اینا دوباره پیش فروش گذاشتن. دوستان با همون پول پیش فروش، صد یا دویست هم بگذارید روش تو این اوضاع داغون برید قشنگ یک ماشین بخرید تو چاهی که ما افتادیم توش شما ها نیفتید، که سایپا قشنگ بیچاره تون میکنه.