پیش نیازهای بهبود شرایط تولید در 2 ماه پایانی سال/ ضرورت پیش بینی روش های تامین مالی جدید از سوی خودروسازان

 

پیش نیازهای بهبود شرایط تولید در 2 ماه پایانی سال/ ضرورت پیش بینی روش های تامین مالی جدید از سوی خودروسازان

 
آمارها در حالی از خواب بیش از 150 هزار دستگاه خودروی ناقص در پارکینگ های خودروسازان حکایت دارد که وزارت صمت و آمار منتشرشده خودروسازان بر روی کدال حاکی از رشد تولید خودرو در نیمه دوم سال است. با این وجود قطعه سازان به عنوان حلقه اصلی زنجیره تولید این روزها با کمبود شدید نقدنیگی مواجه شده و خواستار پیش بینی روش های جدید تامین مالی از سوی خودروسازان هستند.
 
این شرایط در حالیست که زمزمه های احیای برجام و رفع برخی از تحریم ها تا پیش از پایان سال مطرح است که در صورت تحقق می تواند موانع موجود در مسیر واردات قطعات را بردارد که این امر ضرورت افزایش نقدینگی قطعه سازان را بیش از پیش می کند.
 
در حال حاضر که میزان مطالبات قطعه سازان سر به فلک کشیده و خودروساز نیز توان پرداخت این بدهی را ندارد تامین نقدینگی از روش های مختلفی انجام می شود که به گفته قطعه سازان با پرشدن سقف اعتباری فعالان این حوزه این روش ها کارایی گذشته را نداشته و باید به دنبال روش های جدید بود.
 
حال با وجود تحمیل چنین شرایطی به صنعت خودرو این پرسش مطرح می شود که پیش نیازهای بهبود شرایط تولید در دو ماه باقی مانده از سال در صنعت خودرو چیست و آیا تکمیل خودروهای ناقص در کنار افزایش تیراژ تولید خودرو که در نیمه دوم سال رقم خورده می تواند در کنار احیای برجام در ماه های باقی مانده از سال ، این صنعت را به بهبود شرایط امیدوار کند؟
 
امیرحسین جلالی، نایب رییس انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی استان تهران  با تاکید بر این که بخشی از کمبود قطعات خودروهای ناقص به دلیل خواب این قطعات در گمرک است، می گوید: بخشی از این قطعات به دلیل نبود نقدینگی در گمرکات باقی مانده اند و لازم است در ابتدا نسبت به تسویه مطالبات به بانک ها و خریداران خارجی اقدام و سپس نسبت به ترخیص آن ها اقدام کنیم.
 
وی می افزاید: در حال حاضر خودروسازان بدهی بالایی به قطعه سازان دارند بنابراین توان تامین به موقع قطعات از سوی صنعت قطعه وجود ندارد و طبیعتا امکان تولید به موقع قطعات را ندارند بر این اساس شاهد تولید خودروهای ناقص خواهیم بود.
 
جلالی با اشاره به کمبود تراشه های الکترونیک در دنیا این عوامل را از اصلی ترین دلایل تولید خودروهای ناقص عنوان و تصریح می کند: خارج از این مشکلات قطعه سازان به دلیل مطالبات معوق بالا توان تولید ندارند در حالی که با پرداخت این ارقام توان ترخیص قطعات از گمرک افزایش می یابد که در نهایت به افزایش تیراژ تولید از سوی خودروسازان منجر خواهد شد.
 
نایب رییس انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی استان تهران یادآور می شود: در حال حاضر خودروسازان در پرداخت های خود به قطعه سازان از ابزارهای متفاوتی بانکی نظیر خرید دین، قراردادهای سه جانبه و معرفی به بانک ها بهره می گیرند که بیشتر این روش ها بستگی به سقف اعتباری قطعه سازان دارد این در حالیست که هم اکنون به دلیل نامساعد بودن شرایط مالی، سقف اعتباری قطعه سازان تکمیل شده و طرح های اجرایی گذشته کارایی لازم را ندارد بنابراین خودروسازان باید هرچه سریع تر نسبت به یافتن راهکارهای جدید پرداخت به قطعه سازان اقدام کنند.
 
وی با تاکید بر این که در غیر این صورت شاهد شرایط دشواری در صنعت قطعه خواهیم بود، در خصوص راهکارهای پیشنهادی قطعه سازان اظهار می کند: بهترین شیوه پرداخت، پرداخت مطابق با قراردادهای قطعه سازان است که در قرارداد با خودروسازان قید شده است بنابراین لازم است پرداخت ها بر اساس متن قرارداد  انجام شود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تامین مالی خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
خانعلی آچیلان : بچه های زابل هر کی تو گروه هست اعلام کنه ، فردا ساعت 12 اتوبوس گرفتم بریم خونه ی وحید
وحید : محسن خیلی داری حرفهای بد می زنیا، برو تو اتاقت در رو ببند به کارهای بدت فکر کن، بی تربیت
بستان j4 : از زمان بارگیری تا تحویل چند روز زمان میبره؟
شاهین جی واریز 29.9.1403 : دزد که شاخ و دم نداره حالا یکی از در و دیوار بالا میاره یکی هم این شکلی قشنگ بدون اینکه از دیواری بالا بره پول مردم رو بالا می‌کشه هیچ کسی هم نیست که بیاد حق مردم رو ازشون بگیره چون دستشون تو یک کاسه هست همین کارها رو کردن که الان مملکتمون به این وضعیت کشیده شده
وحید : عظیم زاده خرام زاده من خودم این پیج رو راه انداختم
مبین 30 اسفند : دقیقاً منم شرایط شما را دارم.نمیدانم التماس هم بکنیم نمیدم.
محمد : خانعلی آچیلان کجایی؟ دقیقا کجای زابل هستی؟
علی ری را : سلام آقای عظیم زاده ببخشید بزرگوار شما ساکن کدام شهر هستید
عظیم زاده : خانعلی جان ، اسم فامیل شما آچیلان به چه معناست بزرگوار
محسن اسفند ماه : همراهان گرامی همانگونه که قبلا عرض کردم ماهیت ما مان من برای همه روشن شده، از همگان خواستار صعه صدر برای آیندگان هستم با تشکر خانعلی آچیلان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : شما سقف فلزی فاکتور شدی
در انتظار اطلس : شما هم قرچکید؟
مقدم : دوستان کسی میدونه هزینه تعویض پلاک سورن دوگانه چقده؟
207 فوری خرداد : منم تیتانیوم تحویل 4 خردادم هنوز فاکتور نشدم
اپشنال خرداد404پیش فروش : اپشنال بودید؟
ماندانا : سلام شما چه رنگی هستید. من تحویل 10خرداد پانا رینگ فولاد رنگ تیتانیونم هنوز فاکتورنشدم؟
سارا : 14خرداد
بهنام : سلام ببخشید موعد تحویلت کی بوده ؟
اپشنال : منم خردادم نشده
بهار 403 : سلام لطفاً کسی ک شرایطش مشابه منه راهنمایی کنه من 207 سامانه یکپارچه ثبت نام کرده بودم یکبار پارسال دعوت نامه پیشنهادی پانا برام اومد واریز نکردم از اون موقع تا الان خبری نشده کسی اطلاعی نداره از کجا پیگیری کنم