بررسی وضعیت جاده‌ها با سیستم نظارتی جدید هوندا

 

بررسی وضعیت جاده‌ها با سیستم نظارتی جدید هوندا

 

هوندا در برنامه‌ی آزمایشی جدید خود از دوربین‌های خودرو برای نظارت بر وضعیت جاده‌ها استفاده می‌کند.

اگر درست اطلاع داشته باشید که خودروی شما چه بخشی از جاده را در اختیار دارد، راندن بین خطوط بسیار آسان‌تر خواهد بود. به دلایل مختلف، تعمیر و نگه‌داری زیرساخت‌های اولیه در خیابان‌های آمریکا به قدری کم بوده که بسیاری از خطوط بزرگراه‌های این کشور محو، آسیب‌دیده و مبهم هستند. برنامه آزمایشی جدیدی از مؤسسه تحقیقاتی هوندای ایالات متحده آمریکا، در آینده می‌تواند به دپارتمان‌هایی که مسئول رسیدگی به اوضاع جاده‌ها و بزرگراه‌ها هستند کمک کنند وضعیت جاده‌های تحت مراقبت خود را زیر نظر داشته باشند.

به گزارش انگجت، سیستم نظارت بر وضعیت جاده هوندا، از دوربین‌ها و سیستم‌های ناوبری GPS که در بسیاری از خودروهای امروزی یافت می‌شود، برای نظارت بر شرایط لحظه‌ای جاده‌ها و تشخیص خطرات احتمالی استفاده می‌کند. این سیستم وضعیت خطوط جاده را با رنگ‌های سبز، زرد، خاکستری و قرمز ارزیابی می‌کند.

سیستم مذکور با استفاده از دوربین‌های خودرو و سایر حسگرها شرایط جاده را ثبت و آن را با GPS داخلی هماهنگ می‌کند تا مکان‌های دقیق خطر یا آسیب را ارائه دهد و سپس آن داده‌ها در یک سرور امن آپلود می‌شوند. هنگامی که داده‌ها در فضای ابری قرار می‌گیرند، دپارتمان‌های مربوطه بزرگراه‌ها و حمل‌و‌نقل محلی می‌توانند از طریق پورتال وب به آن دسترسی داشته باشند تا ببینند کدام بخش از جاده نیاز به تعمیر یا رنگ آمیزی فوری دارد.

جک مارچبنکس، مدیر دپارتمان حمل و نقل اوهایو، روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت:

ما به‌طور مرتب جاده‌های خود را در سراسر اوهایو بازرسی می‌کنیم و سریعاً برای رسیدگی به مشکلاتی مانند خط‌کشی‌های کم‌رنگ یا آسیب‌دیده که شناسایی شده‌اند، اقدام می‌کنیم. فرایند این کار فشرده است. خط‌کشی‌های خوب برای رانندگان امروز و وسایل نقلیه فردا مهم هستند، ما از همکاری با هوندا برای بهبود این وضعیت هیجان‌زده هستیم.

هوندا در حال همکاری با وزارت حمل و نقل اوهایو برای برنامه آزمایشی آینده خود است که قرار است اوایل سال آینده آغاز شود. طبق بیانیه مطبوعاتی روز دوشنبه، در طول این مطالعه، بدیهی است که تنها خودروهای منتخب هوندا داده‌ها را ضبط می‌کنند تا به افزایش کارایی عملیات تعمیر و نگه‌داری جاده در اوهایو کمک کنند. این مؤسسه تحقیقاتی به دنبال این است که در نهایت کل ناوگان خودروهای هوندا و آکورا را به هم متصل کند و به آن‌ها اجازه دهد داده‌ها را از طریق شبکه‌های V2V (خودرو به خودرو) به اشتراک بگذارند و به‌روز‌رسانی‌های آنی را برای سیستم‌های ADA خود ارائه دهند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

 

برچسب : خودرو , سیستم نظارتی جدید هوندا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 11 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J̌7 : سلام بر عزیزان دو مرحله اردبشهت کسی شاسی شده
x5 سفید : جهت اطلاع دوستان ثبت نام ۲۵ فروردین دو مرحله ایی تکمیل وجه ۱۱ شهریور شاسی ۲۸ مهر و امروز فکر میکنم بیمه شده رفته برای صدور پلاک
x5 سفید : من‌هم‌دقیقا شرایط شمارو دارم و ماشین ظاهرا بیمه شده رفته برای صدور پلاک
جواد : چجور وارد اینجا شدی ک این مشخصاتو اورد؟
شاهین : چه جالب نازنین سفید رنگ خیلی عالی بود حال نازی رو گرفتی جان برار
f x5 : سلام دوست عزیز وقتتون بخیر کامنت شما رو خوندم در خصوص خسارت خوب چرا از زمان شاسی تازه خسارت رو حساب کردند اگر مطابق قرارداد هم بخواهیم در نظر بگیریم تو قرارداد نوشته از زمان تکمیل وجه ظرف ۳۰ روز کاری باید خودرو رو تحویل بدن خب بعد از ۳۰ روز کاری وقتی خودرو تحویل ندادند بعد از پایان ۳۰ روز باید خسارت حساب بشه الان برای بنده ۲۰ روز از آن ۳۰ روز کاری هم گذشته هنوز شماره شاسی نشده یعنی ۲۰ روز اینجا باید خسارت به من بدن اگه قرار باشه الان شاسی کنند و من زمان شاسی تحویل بگیرم خب اینا زیر یک ماه ممکنه تحویل بدن و خسارت قابل توجهی دست من رو نمی‌گیره اگر شما اطلاعات بیشتری دارین ممنون میشم ارائه بدید که دوستانم استفاده کنن
شاهین پلاس۱ : داداش برو بپرس ببین چند نفر جلوتن چرا فاکتور نشدی
شاهین : اگه کسی فاکتور شده این دو روزه لطفا بگه ببینیم ادامه داره یا نه
شاهین پلاس۱ : من رفتم امور مشتریان شرکت سایپا شماره ملی دادم گفتم چند نفر جلومن گفتن انقدر
۳ اردیبهشت : شماها از کجا سوال میکنید برا ی اینکه چندمی هستید ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نیسان : سلام داداش فاکتور پذیرشت کی بوده
مجید : امروز رفتم دور زدن باهاش هر یک کیلومتر از ماشین یه صدای جدید در میاد، زوزه گیربکس بلند شد دنده دو که میرم صداهای عجیب میده بلبرینگ گیربکس صدا میده ، موتور که سرده باید دور موتور بالای یک باشه اما یک خط پایین تره .قبلا هم گفتم باید رو سلیقه خودمون اوراق کنیم از نو بسازیم.
اکستند دوگانه : اکستند دوگانه 30/6 فاکتور شده و پذیرش پلاک نمی کنند کجا شکایت کنیم از شرکت زامیاد ماشین 30 روز قرداد تحویل بود نمیده دوباره تو سایت طرح فروش میذاره بعد میگه 30 روز باور نکنید مال من 45 روز شده از پلاک و ماشین خبری نیست تاسف خجالت داره شرکت زامیاد
یاسر : من الان زنگ زدم بهم گفتن 24 ابان طرح تبدیل میاد
امید : سلام دوستان بالاخره ما هم تحویل گرفتیم ،انشالله که همه تحویل بگیرند و روزی حلالشون رو با یاری خدا در بیارن
محمد : به جان خودتتان اینادروغ میگن میری اونجا میبینی هی خودت هستی هیچ کی نمیاد
نیسان دوگانه : منم سوم پلاک شدم اما نه چراغی روشن شده نه پیامکی اومده فقط خدا می دونه بازم چقدر می خوان برا تحویل لف بدن فقط برام جای سوالع که آیا اصلا اون سود تاخیر رو میدن یا نه ؟؟
نیسان : داداش کدوم شهر هستی
علی : سلام پیامک حضوری آمد چراغ تحویل هم امروز روشن شده
حمید : سلام دوستان پذیرش سی 6 بودم وامروز تحویل گرفتم وماشین خیلی خوبیه به امر خدا ماشین همه رو بزودی تحویل بدن انشااله.