افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش/ پیش بینی رشد دوباره در سال جاری

 

افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش/ پیش بینی رشد دوباره در سال جاری

 
آمارهای منتشر شده در حوزه رضایت مشتریان حاکی از افزایش فعالیت خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به سال 98 است.
 
در این باره رضایت مشتریان از ارائه این خدمات و همچنین کیفیت اولیه محصول نموداری صعودی است که می توان آن را برای سال جاری نیز ادامه دار دانست.
 
سعید مدنی مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا  با اشاره به علت روند صعودی نمودار خدمات پس از فروش بیان کرد: با توجه به اینکه خروج خودروهای فرسوده از چرخه با سرعت کمی انجام می شود درنتیجه حجم فعالیت مراکز خدمات پس از فروش همچون تعمیرگاه ها سال به سال رو به افزایش است.
 
وی اظهار کرد: البته در چند سال گذشته یکی از مشکلات موجود در این مراکز تامین قطعات یدکی و استاندارد بودن آنها بود. البته زمانی که این قطعات از شرکت های مادر تهیه می شود اطمینان بیشتری نسبت به استاندارد آنها وجود دارد اما عمدتا مردم مجبور هستند این قطعات را از بازار آزاد تهیه کنند که مشکلاتی در زمینه کیفیت و استاندارد قابل مشاهده است. زیرا به دلیل گرانی و کمبود بیشتر قطعاتی با کیفیت پایین از سوی مردم تهیه می شود.
 
مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا در ادامه افزود: اما در مجموع مراکز خدمات پس از فروش در حال انجام فعالیت بوده چندان تاثیر پذیر از شرایط خودروسازی ها نیستند، زیرا می توان گفت بازار نسبتا مستقلی از خودرویی ها داشته و عمدتا به حدود 16 میلیون دستگاه خودرو که شاید حدود 80 درصد آن خودروهای ایرانی است، سرویس می دهند. به همین دلیل کمتر دچار مشکل می شوند زیرا جدای از خودروسازان عمل می کنند. البته خودروسازان وظایفی در حوزه تامین قطعات استاندارد در مقابل مراکز خدمات پس از فروش دارند که حتی اگر این موضوع هم اجرایی نشود با توجه به خودگردان بودن این حوزه، خودشان می توانند این نیاز را تامین کنند.
 
مدنی میزان فعالیت مراکز خدمات پس از فروش برای سال جاری را هم رو افزایش پیش بینی کرد و گفت: بدون شک در سال جاری با مدیریت هایی که اعمال می شود حجم کار این مراکز بیشتر خواهد بود و کمتر با تلاطم مواجه می شوند.
 
وی تنها مشکل را در حوزه تامین قطعات استاندارد دانست و گفت: مشکل تنها در این حوزه به ویژه برای خودروهای مونتاژی جدید مانند خودروهایی چینی است.
 
مدنی در ادامه با اشاره به افزایش خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به 98 نیز افزود: به هر حال با توجه به افزایش قیمت قطعات و دستمزد ها این نمودار صعودی شده است. درواقع یکی از دلایل اثر گذار را باید افزایش نرخ ارز دانست که این بازار را هم تحت تاثیر قرار داده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

تیبا2تحویل هفته چهارم
0

دروغ چرا میگید الان دهم شهریور ما هنوز پلاک نشدیم درصورتی ک باید تو مرداد ماه تحویل میدادید بی وجدان ها
10:03  1400/06/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : بله رفیق دقیقا هینجوریه.من فروردین ثبت نام کردم هنوز خبری نیست
مرتضی : پیش فروش تارا اتومات مشکی با موعد تحویل سی آبان، دیروز سیزده ام فاکتور شدم. امروز متوجه شدم، پیامک نیومد. خودتون برید چک کنید. ان شاالله به زودی قسمت همه دوستان.
امیر،اردیبهشت : دوستان این چند روز کسی فاکتور نشده ببینیم چقدر مونده نوبتمون شه
طاها : سلام منم مثل شما ۱۲ مهر پیشنهادی جی ال آمد قبول کردن گفتم شاید بدن ناشینو دیروز تماس گرفتم گفت اگر تا ۱۸ابان دادن بهتان دادن ندادن میخوره باز ب تخیری من واقعا خسته شدم یک ماشین چی هست دوسال خوردی شده هنوزم دستم نرسیده
احسان : سلام اینجور که ما می‌بینیم اگه هم نباشه اینا میگن هست دیگه کسی هم باور نمیکنه هنوز به ما ماشین ندادن این سایپا کلاه بردار هر یک روز رو دو هفته طول میده تا فاکتور کنه اینجوری تا عید هم به ما که 12 اردیبهشت هستیم نمیرسه نعلت به پدر مادرتون اول اخرتون بیاد
محمد : یه مقدار دیگه طاقت بیاری مال ما هم میاد فقط عجله نکن لطفا
X5 : سلام دوستان.یه راهنمایی بدید.به نظرتون برا تحویل باید کارشناس رنگ ببرم با خودم؟
نازنین : سلام دوستان مال من اومد مال شما چی هنوز نیومده؟؟؟؟پیام تکمیل وجه رومیگم
فریبا : مگه شما تبدیل نزدی به شاهین ال جی ؟؟؟؟؟؟ چطور دوباره براتون پیام تبدیل به کوییک اومده !!!!
X5تیر : مبارکتون باشه من هرچی دقت میکنم از گفته کسانی که ماشینو تحویل گرفتن حدودا هشت ماه بعد ثبت نام تحویل داده شده ماشین.من که دیگه اسفند منتظرم مگه اینکه فکر کنم معجزه بشه🤦
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
هادی : سلام دادا گیربکس من زوزه داره کلاچ را میگیری کامل جدا نمیکنه .برا من فن رادیاتور یک سره کار می کنه . خلاصه بد جور کلاه رفته سرمون من نتوانستم بدم دنده 5گفتم شاید مثل قدیم ها 4دنده هست
محسن : دیروز تکسوز پلاک شدم پذیرش 6/31 إن شا الله مشهد بخوان بفرستند چند روز زمان می بره ؟ کسی کار سراغ داره پخش مشهد لطفا آدرس بده بیام ممنون
کوییک : منم مردادم فک کنم تیر کسی نیس
اتومات سقف فلز 30 اذر : فک نکنم من تحویل 30 آذرم هنوز فاکتور نشدم
207 فرسوده تحویل آذر ماه : دوستان طرح فرسوده بی زحمت چک کنید ببینید دعوتنامه صادر نشده من دسترسی به سایت ندارم
علیرضا : سلام دوستان کسی میدو نه فو ق العاده تا چه تاریخی فاکتور شده ؟
اطلس خسته بهمن : منم برای یکشنبه مرخصی گرفتم.....انشالله با تجمع دوباره فاکتور و شروع میکنیم.
حسینی : یکشنبه 18 آبان تجمع ( تحویل خودروی اطلس ) شکایت و پیگیری قضایی یادتون نره
کارشناس شاهین : سلام دوستان ماشینهایی ک جلوی آنها اس بی آزردند نه ک وجودندارد اینارمزگزاری شدست یعنی معیوب هستند بایدرفع عیب شوندبرمیگردندکارخونه ویاکدشماره گذاری شده بدنه یاشاسی باهم مطابقت نداره این عمل کرددرکارشناسی اس بی ار میگن
24بهمن پیش فروش : منم هفته چهار مهرم 1 شهرویرم تکمیل کردم ولی فلن خبری نیسسس