افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش/ پیش بینی رشد دوباره در سال جاری

 

افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش/ پیش بینی رشد دوباره در سال جاری

 
آمارهای منتشر شده در حوزه رضایت مشتریان حاکی از افزایش فعالیت خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به سال 98 است.
 
در این باره رضایت مشتریان از ارائه این خدمات و همچنین کیفیت اولیه محصول نموداری صعودی است که می توان آن را برای سال جاری نیز ادامه دار دانست.
 
سعید مدنی مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا  با اشاره به علت روند صعودی نمودار خدمات پس از فروش بیان کرد: با توجه به اینکه خروج خودروهای فرسوده از چرخه با سرعت کمی انجام می شود درنتیجه حجم فعالیت مراکز خدمات پس از فروش همچون تعمیرگاه ها سال به سال رو به افزایش است.
 
وی اظهار کرد: البته در چند سال گذشته یکی از مشکلات موجود در این مراکز تامین قطعات یدکی و استاندارد بودن آنها بود. البته زمانی که این قطعات از شرکت های مادر تهیه می شود اطمینان بیشتری نسبت به استاندارد آنها وجود دارد اما عمدتا مردم مجبور هستند این قطعات را از بازار آزاد تهیه کنند که مشکلاتی در زمینه کیفیت و استاندارد قابل مشاهده است. زیرا به دلیل گرانی و کمبود بیشتر قطعاتی با کیفیت پایین از سوی مردم تهیه می شود.
 
مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا در ادامه افزود: اما در مجموع مراکز خدمات پس از فروش در حال انجام فعالیت بوده چندان تاثیر پذیر از شرایط خودروسازی ها نیستند، زیرا می توان گفت بازار نسبتا مستقلی از خودرویی ها داشته و عمدتا به حدود 16 میلیون دستگاه خودرو که شاید حدود 80 درصد آن خودروهای ایرانی است، سرویس می دهند. به همین دلیل کمتر دچار مشکل می شوند زیرا جدای از خودروسازان عمل می کنند. البته خودروسازان وظایفی در حوزه تامین قطعات استاندارد در مقابل مراکز خدمات پس از فروش دارند که حتی اگر این موضوع هم اجرایی نشود با توجه به خودگردان بودن این حوزه، خودشان می توانند این نیاز را تامین کنند.
 
مدنی میزان فعالیت مراکز خدمات پس از فروش برای سال جاری را هم رو افزایش پیش بینی کرد و گفت: بدون شک در سال جاری با مدیریت هایی که اعمال می شود حجم کار این مراکز بیشتر خواهد بود و کمتر با تلاطم مواجه می شوند.
 
وی تنها مشکل را در حوزه تامین قطعات استاندارد دانست و گفت: مشکل تنها در این حوزه به ویژه برای خودروهای مونتاژی جدید مانند خودروهایی چینی است.
 
مدنی در ادامه با اشاره به افزایش خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به 98 نیز افزود: به هر حال با توجه به افزایش قیمت قطعات و دستمزد ها این نمودار صعودی شده است. درواقع یکی از دلایل اثر گذار را باید افزایش نرخ ارز دانست که این بازار را هم تحت تاثیر قرار داده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

تیبا2تحویل هفته چهارم
0

دروغ چرا میگید الان دهم شهریور ما هنوز پلاک نشدیم درصورتی ک باید تو مرداد ماه تحویل میدادید بی وجدان ها
10:03  1400/06/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 66 نظر
X33 Cross cvt 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ali s3 : امروز نمایندگی رفتم. راست یا دروغ میگفتن این ماه شاسی میشید. گفتم ماه قبل هم همین رو میگفتید
تارا اتومات : تاریخ آماده برای صدور فاکتور به روز شده ...
تارا اتومات تیتان 30اسفند سرامیک : دوستان آماده برای صدور فاکتور کن بروز شده میشه بگید ربطی به زمان فاکتور شدن داره؟
حسین شاهین اتومات : سلام تشکر ویژه از دوستانی ک لطف کردن و امروز زحمت کشیدن رفتن جلو شرکت سایپا اعتراض کردن🙏 اینترنشنال اعتراضات برا شاهین رو پخش کرد امیدوارم تلنگری باشه به مسئولین سایپا👍👌
پویا : سلام دوستان تارا پیش فروش دستی طرح اسقاط موعد تحویل ۳۱فروردین امروز فاکتور شدم رنگ سفید
عباس : نمایندگی و پیله بودن و پیگیری دگ
جک s3 به sr3 : سلام به دوستان sr3هیچ اقدامی برای ما انجام نشده چ کار باید بکتیم بعد یکسال هنوز شاسی نشدیم!
عباس : خیلی عالی، خداروشکر ، کی شاسی شدی چه تاریخی، پی مال ماهمتا آخر هفته میاد
رز زرد : سلام ممنون عزیزان،خدا خیرتون بده،دستتون درد نکنه،من تو روستا زندگی میکنم و دستم به جایی بند نیست،شماهایی که زحمت کشیدی و رفتی،جور ماهم کشیدی...ان شاءالله که مشکلمون حل بشه🌼
علیرضا x5 شهریور : سلام مبارک باشه، بخوشی سوار بشی،پس خروجی خودروها شروع شده بسلامتی، ببینیم x5 رو کی بارگیری میکنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر حواله پرسنلی تکمیل 1 اسفند : من امروز برگشتم رو دعوتنامه باید واریز وجه انجام بدم پرسنلی 90 روزه تکمیل 1 اسفند
توحید ارومیه : چند روز اینده فاکتور میشی.اماده شده اتاقش
اطلس 25 مهر : برای منم برگشته بود روی تکمیل وجه الان دیدم دوباره رفت روی چراغ تخصیص یعنی معنیش چیه؟؟
مهسا 28بهمن : آقا توحید از شانس ما هم تریلر یا کار نمیکنن تو کشور چه خبره
اطلس آذر ماهی : هفته آخر آذرم اسفند تکمیل وجه کردم
متین 28بهمن : من هنوز فاکتور نشدم دوستانی که فاکتور شدن منتطرن ماشینشون بارگیری بشه بیاد نمایندگی شهرشون فعلا منتظر نباشن تریلیا فعلا کار نمیکنن
مجید : سلام منم تحویل 16خردادی مراحل به عقب برگشت خورده وپیام داده بود قردادتکمیل وجوع نشده زنگ زدم ایران خودرو درست کرد
29بهمن : سلام 29 بهمن کسی فاکتور شدن
رضا 23 مهر : آقا مصطفی شما چندم تکمیل وجه کردین
مصطفی : بعد اعتراض امروزمون مدیر ارتباطات سایپا اومد حرف زد بزنید سایت ببینید، گفت تا چند هفته آینده درست میشه همه چی، این نشون میده اینا از 60 نفر حساب بردن، حالا اگه جواله داران اطلس هم میومدن چی میشد