افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش/ پیش بینی رشد دوباره در سال جاری

 

افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش/ پیش بینی رشد دوباره در سال جاری

 
آمارهای منتشر شده در حوزه رضایت مشتریان حاکی از افزایش فعالیت خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به سال 98 است.
 
در این باره رضایت مشتریان از ارائه این خدمات و همچنین کیفیت اولیه محصول نموداری صعودی است که می توان آن را برای سال جاری نیز ادامه دار دانست.
 
سعید مدنی مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا  با اشاره به علت روند صعودی نمودار خدمات پس از فروش بیان کرد: با توجه به اینکه خروج خودروهای فرسوده از چرخه با سرعت کمی انجام می شود درنتیجه حجم فعالیت مراکز خدمات پس از فروش همچون تعمیرگاه ها سال به سال رو به افزایش است.
 
وی اظهار کرد: البته در چند سال گذشته یکی از مشکلات موجود در این مراکز تامین قطعات یدکی و استاندارد بودن آنها بود. البته زمانی که این قطعات از شرکت های مادر تهیه می شود اطمینان بیشتری نسبت به استاندارد آنها وجود دارد اما عمدتا مردم مجبور هستند این قطعات را از بازار آزاد تهیه کنند که مشکلاتی در زمینه کیفیت و استاندارد قابل مشاهده است. زیرا به دلیل گرانی و کمبود بیشتر قطعاتی با کیفیت پایین از سوی مردم تهیه می شود.
 
مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا در ادامه افزود: اما در مجموع مراکز خدمات پس از فروش در حال انجام فعالیت بوده چندان تاثیر پذیر از شرایط خودروسازی ها نیستند، زیرا می توان گفت بازار نسبتا مستقلی از خودرویی ها داشته و عمدتا به حدود 16 میلیون دستگاه خودرو که شاید حدود 80 درصد آن خودروهای ایرانی است، سرویس می دهند. به همین دلیل کمتر دچار مشکل می شوند زیرا جدای از خودروسازان عمل می کنند. البته خودروسازان وظایفی در حوزه تامین قطعات استاندارد در مقابل مراکز خدمات پس از فروش دارند که حتی اگر این موضوع هم اجرایی نشود با توجه به خودگردان بودن این حوزه، خودشان می توانند این نیاز را تامین کنند.
 
مدنی میزان فعالیت مراکز خدمات پس از فروش برای سال جاری را هم رو افزایش پیش بینی کرد و گفت: بدون شک در سال جاری با مدیریت هایی که اعمال می شود حجم کار این مراکز بیشتر خواهد بود و کمتر با تلاطم مواجه می شوند.
 
وی تنها مشکل را در حوزه تامین قطعات استاندارد دانست و گفت: مشکل تنها در این حوزه به ویژه برای خودروهای مونتاژی جدید مانند خودروهایی چینی است.
 
مدنی در ادامه با اشاره به افزایش خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به 98 نیز افزود: به هر حال با توجه به افزایش قیمت قطعات و دستمزد ها این نمودار صعودی شده است. درواقع یکی از دلایل اثر گذار را باید افزایش نرخ ارز دانست که این بازار را هم تحت تاثیر قرار داده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

تیبا2تحویل هفته چهارم
0

دروغ چرا میگید الان دهم شهریور ما هنوز پلاک نشدیم درصورتی ک باید تو مرداد ماه تحویل میدادید بی وجدان ها
10:03  1400/06/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی زمستان 403 : ای بابا انشالله که زودتر شروع کنن واقعا لازم داریم خیلی صبوری کردیم فاکتور شدید باز بیایید بگید ممنون
م م یزد : اره،همان دوهفته اول اومد
آرمان X5 : کرمان موتور از بابت بدقولی و تاخیر و جوابگو نمودن بین خودروسازان رتبه اول داره. من از مدیران خودرو قبلا ماشین گرفتم اونا هم اذیت کردن ولی نه اندازه کرمک موتور. ایندفعه اگر ماشینم رو بتونم به قوه الهی بگیرم دیگه سمت این بظاهر خودرو سازا نمیام
آرمان X5 : احتمالا قبل از تحویل خودرو نمیشه از خودروساز بابت تاخیر در تحویل و اخذ پول اضافی بابت افزایش عوارض گمرکی و.. شکایت کرد. اگر کسی هست شکایت انجام داده لطفا راهنمایی کنه که چیکار کرده
شاهین لگن : الهی خدا انتقام مارو از این انسان نماها بگیره کارد به استخونم رسیده از زندگی متنفر شدم
J7 بهمن : من بهمن ثبت نام کردم تحویل ۲۱ خرداد هنوز شاسی نشده
حسین : من میخوام فردا برم سایپا کسی میاد خبر بده 10:30 تا 11 میرسم شاهین جی 14 آذر هستم
J7 بهمن : بنده بهمن ثبت نام کردم تحویل ۲۱ خرداد هنوز شاسی نشده
محمد لاماری مشکی : هنوز مشخص نیس چقد افزایش داره؟؟
30 دی : قطعا داره. وگرنه که دعوت نامه رو نمی داد :)
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام شما بعد ثبت نام در نمایندگی قرارداد امصا کردید و بهتون دادن ؟ ما فقط قرار داد داخل سایت رو موقع واریز وجه تایید کردیم نمایندگی چیزی از امضای قرارداد نگفت
اطلس آذر علی : سلام هفته پیش شنبه تعداد بیشتری رفتن نارضایتی کردن از یکشنبه بیشتر فاکتور کردن ولی این هفته همه خیالشون راحت شد دارن فاکتور میکنن باز اینا سست شدن
محسن : سلام عجله نکن دو ماه تاخیر دارند
29 مرداد : تو چرا هنوز فاکتور نشدی؟کی پول ریختی؟چه طرحی بودی ؟فرسوده رو میدونم ها منظورم اینه دو مرحله ای بودی یا تک مرحله و کامل.توضیح بده نمیشه انقد تحویلت داستان باسه که. یادمثل من منقضی بود تحویل 31 فروردین که الان برا من تو قرارداد زده 29 مرداد یا یجای داتسته هات اشتباس .اللن تحویل 19 مرداد فرسوده فاکتور شده.حتما ج منو بده با خم ارتباط باشیم.ممنون
دنا شش دنده المینیوم : کسی می دونه دلیل فاکتور نشدن دنا پلاس 6 دنده آلمینیوم تحویل 31 تیر با پرداخت نوبت دوم 30 اردیبهشت چی می تونه باشه؟ آماده برای صدور فاکتور تاریخش شده 4 مرداد
دنا پلاس رینگ آلومینیومی شش دنده : سفید 29 اردیبهشت
یاغی : دوستان این افرادی که مثل رضا پیش فروش و علی وغیره پیام میزارن که پیش اردیبهشت وغیره همشون یک نفرند فقط می خوام اذیت کنن همون دلقک های قبلیم که آقا توحید و مسخره میکردن وباعث شدن توحید عزیز از گروه زده شه خواهشن فضای سایت را شلوغ نکنید پیشهای عادی اردیبهشت کم کم چهار ما بعد بیاد پیام بزارید نمونه دوستان اسفندماه نمونشه تمام
دنا 6دنده 31تیر : سنسور کمر بند اصافه کردن sbr
سعد : دوستان کسی از برگ سبز خودرو خبر داره ، معلوم نیس کی میاد
اطلس اذر : سلام و عرض ادب خدمت دوستان من امروز خودرو اطلسو تحویل گرفتم تکمیل وجه 11 اسفند سفید مشکی دوستان من قبل از این کویک داشتم و دارم با کوییک مقایسه میکنم نسبت به اون کمی نرمتر و کمی هندلینکش بهتر شده و یخورده هم صداش کمتر شده به کابین ولی شتاب کوییکو نداره بعضی از دوستان میگن از 207 بهتر اصلا همچین چیزی نیست انشاالله قسمت شما بشه و هرچه زودتر تحویل بگیرید راستی حتما کارشناسی رنگ هم ببرید و متعلقات داخل رو چک کنید الان اچار چرخ روی ماشین نیست گفتن با برگ کمپانی براتون ارسال میشه حواستون باشه