افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش/ پیش بینی رشد دوباره در سال جاری

 

افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش/ پیش بینی رشد دوباره در سال جاری

 
آمارهای منتشر شده در حوزه رضایت مشتریان حاکی از افزایش فعالیت خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به سال 98 است.
 
در این باره رضایت مشتریان از ارائه این خدمات و همچنین کیفیت اولیه محصول نموداری صعودی است که می توان آن را برای سال جاری نیز ادامه دار دانست.
 
سعید مدنی مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا  با اشاره به علت روند صعودی نمودار خدمات پس از فروش بیان کرد: با توجه به اینکه خروج خودروهای فرسوده از چرخه با سرعت کمی انجام می شود درنتیجه حجم فعالیت مراکز خدمات پس از فروش همچون تعمیرگاه ها سال به سال رو به افزایش است.
 
وی اظهار کرد: البته در چند سال گذشته یکی از مشکلات موجود در این مراکز تامین قطعات یدکی و استاندارد بودن آنها بود. البته زمانی که این قطعات از شرکت های مادر تهیه می شود اطمینان بیشتری نسبت به استاندارد آنها وجود دارد اما عمدتا مردم مجبور هستند این قطعات را از بازار آزاد تهیه کنند که مشکلاتی در زمینه کیفیت و استاندارد قابل مشاهده است. زیرا به دلیل گرانی و کمبود بیشتر قطعاتی با کیفیت پایین از سوی مردم تهیه می شود.
 
مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا در ادامه افزود: اما در مجموع مراکز خدمات پس از فروش در حال انجام فعالیت بوده چندان تاثیر پذیر از شرایط خودروسازی ها نیستند، زیرا می توان گفت بازار نسبتا مستقلی از خودرویی ها داشته و عمدتا به حدود 16 میلیون دستگاه خودرو که شاید حدود 80 درصد آن خودروهای ایرانی است، سرویس می دهند. به همین دلیل کمتر دچار مشکل می شوند زیرا جدای از خودروسازان عمل می کنند. البته خودروسازان وظایفی در حوزه تامین قطعات استاندارد در مقابل مراکز خدمات پس از فروش دارند که حتی اگر این موضوع هم اجرایی نشود با توجه به خودگردان بودن این حوزه، خودشان می توانند این نیاز را تامین کنند.
 
مدنی میزان فعالیت مراکز خدمات پس از فروش برای سال جاری را هم رو افزایش پیش بینی کرد و گفت: بدون شک در سال جاری با مدیریت هایی که اعمال می شود حجم کار این مراکز بیشتر خواهد بود و کمتر با تلاطم مواجه می شوند.
 
وی تنها مشکل را در حوزه تامین قطعات استاندارد دانست و گفت: مشکل تنها در این حوزه به ویژه برای خودروهای مونتاژی جدید مانند خودروهایی چینی است.
 
مدنی در ادامه با اشاره به افزایش خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به 98 نیز افزود: به هر حال با توجه به افزایش قیمت قطعات و دستمزد ها این نمودار صعودی شده است. درواقع یکی از دلایل اثر گذار را باید افزایش نرخ ارز دانست که این بازار را هم تحت تاثیر قرار داده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

تیبا2تحویل هفته چهارم
0

دروغ چرا میگید الان دهم شهریور ما هنوز پلاک نشدیم درصورتی ک باید تو مرداد ماه تحویل میدادید بی وجدان ها
10:03  1400/06/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
خانعلی آچیلان : بچه های زابل هر کی تو گروه هست اعلام کنه ، فردا ساعت 12 اتوبوس گرفتم بریم خونه ی وحید
وحید : محسن خیلی داری حرفهای بد می زنیا، برو تو اتاقت در رو ببند به کارهای بدت فکر کن، بی تربیت
بستان j4 : از زمان بارگیری تا تحویل چند روز زمان میبره؟
شاهین جی واریز 29.9.1403 : دزد که شاخ و دم نداره حالا یکی از در و دیوار بالا میاره یکی هم این شکلی قشنگ بدون اینکه از دیواری بالا بره پول مردم رو بالا می‌کشه هیچ کسی هم نیست که بیاد حق مردم رو ازشون بگیره چون دستشون تو یک کاسه هست همین کارها رو کردن که الان مملکتمون به این وضعیت کشیده شده
وحید : عظیم زاده خرام زاده من خودم این پیج رو راه انداختم
مبین 30 اسفند : دقیقاً منم شرایط شما را دارم.نمیدانم التماس هم بکنیم نمیدم.
محمد : خانعلی آچیلان کجایی؟ دقیقا کجای زابل هستی؟
علی ری را : سلام آقای عظیم زاده ببخشید بزرگوار شما ساکن کدام شهر هستید
عظیم زاده : خانعلی جان ، اسم فامیل شما آچیلان به چه معناست بزرگوار
محسن اسفند ماه : همراهان گرامی همانگونه که قبلا عرض کردم ماهیت ما مان من برای همه روشن شده، از همگان خواستار صعه صدر برای آیندگان هستم با تشکر خانعلی آچیلان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام زنگ زدم میگن که طبق تاریخ فرم سخا بوده تحویل ها واقعا درسته ؟اخه من چند روز بعد واریز سخت آماده شد
سورن دوگانه : سلام دوستان کسی اطلاع داره ببینم میتونم سورن دوگانه رو به تک سوز تبدیل کنم؟ لطفا اگه کسی راهی بلده اطلاع بده
امیر : سلام من میخوام پیکان‌ پژویی بخرم به نظر شما مصرف ش زیاد نیست
مهرسام : واسه من رنگ سفیدتحویلم 9خردادبود
محمد : شما سقف فلزی فاکتور شدی
در انتظار اطلس : شما هم قرچکید؟
مقدم : دوستان کسی میدونه هزینه تعویض پلاک سورن دوگانه چقده؟
207 فوری خرداد : منم تیتانیوم تحویل 4 خردادم هنوز فاکتور نشدم
اپشنال خرداد404پیش فروش : اپشنال بودید؟
ماندانا : سلام شما چه رنگی هستید. من تحویل 10خرداد پانا رینگ فولاد رنگ تیتانیونم هنوز فاکتورنشدم؟