افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش/ پیش بینی رشد دوباره در سال جاری

 

افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش/ پیش بینی رشد دوباره در سال جاری

 
آمارهای منتشر شده در حوزه رضایت مشتریان حاکی از افزایش فعالیت خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به سال 98 است.
 
در این باره رضایت مشتریان از ارائه این خدمات و همچنین کیفیت اولیه محصول نموداری صعودی است که می توان آن را برای سال جاری نیز ادامه دار دانست.
 
سعید مدنی مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا  با اشاره به علت روند صعودی نمودار خدمات پس از فروش بیان کرد: با توجه به اینکه خروج خودروهای فرسوده از چرخه با سرعت کمی انجام می شود درنتیجه حجم فعالیت مراکز خدمات پس از فروش همچون تعمیرگاه ها سال به سال رو به افزایش است.
 
وی اظهار کرد: البته در چند سال گذشته یکی از مشکلات موجود در این مراکز تامین قطعات یدکی و استاندارد بودن آنها بود. البته زمانی که این قطعات از شرکت های مادر تهیه می شود اطمینان بیشتری نسبت به استاندارد آنها وجود دارد اما عمدتا مردم مجبور هستند این قطعات را از بازار آزاد تهیه کنند که مشکلاتی در زمینه کیفیت و استاندارد قابل مشاهده است. زیرا به دلیل گرانی و کمبود بیشتر قطعاتی با کیفیت پایین از سوی مردم تهیه می شود.
 
مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا در ادامه افزود: اما در مجموع مراکز خدمات پس از فروش در حال انجام فعالیت بوده چندان تاثیر پذیر از شرایط خودروسازی ها نیستند، زیرا می توان گفت بازار نسبتا مستقلی از خودرویی ها داشته و عمدتا به حدود 16 میلیون دستگاه خودرو که شاید حدود 80 درصد آن خودروهای ایرانی است، سرویس می دهند. به همین دلیل کمتر دچار مشکل می شوند زیرا جدای از خودروسازان عمل می کنند. البته خودروسازان وظایفی در حوزه تامین قطعات استاندارد در مقابل مراکز خدمات پس از فروش دارند که حتی اگر این موضوع هم اجرایی نشود با توجه به خودگردان بودن این حوزه، خودشان می توانند این نیاز را تامین کنند.
 
مدنی میزان فعالیت مراکز خدمات پس از فروش برای سال جاری را هم رو افزایش پیش بینی کرد و گفت: بدون شک در سال جاری با مدیریت هایی که اعمال می شود حجم کار این مراکز بیشتر خواهد بود و کمتر با تلاطم مواجه می شوند.
 
وی تنها مشکل را در حوزه تامین قطعات استاندارد دانست و گفت: مشکل تنها در این حوزه به ویژه برای خودروهای مونتاژی جدید مانند خودروهایی چینی است.
 
مدنی در ادامه با اشاره به افزایش خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به 98 نیز افزود: به هر حال با توجه به افزایش قیمت قطعات و دستمزد ها این نمودار صعودی شده است. درواقع یکی از دلایل اثر گذار را باید افزایش نرخ ارز دانست که این بازار را هم تحت تاثیر قرار داده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

تیبا2تحویل هفته چهارم
0

دروغ چرا میگید الان دهم شهریور ما هنوز پلاک نشدیم درصورتی ک باید تو مرداد ماه تحویل میدادید بی وجدان ها
10:03  1400/06/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شیخ : در جواب محمد.: اونو تا تهش نمیخوره 🤣
شاهین تحویل زمستان ۱۴۰۳ : چرا کسی تو این مملکت نیست جلو سایپا وابسته یعنی واقعا اینقدر دره پیته ک سایپا هر غلطی دلش خواست بکنه
سیدان : اینجا کی پزشکه؟
مستر : سلام مبارکه به دل خوش. منم ۲۶خرداد هستم اما فاکتور نشده بی زحمت شماره پذیرش میزارین؟ رنگ سفید فاکتور شدین؟
X5 03/03 . مشهد : در جوار امام رئوف ؛ امام مهربانی ها ؛ علی ابن موسی الرضا(ع) ؛ خاصتأ برای جناب احمد تیر x5 اقساطی ، دعای ویژه میکنم که هر چه سریعتر خودروی ایشان تحویل داده بشه . چون واقعا پیگیر هستم و انشاالله به زودی خواستشون برآورده شود . ان شاالله
ضا : داداش من که پلاک نشدم شما شدی؟
x5 مشکی : سلام احمد تیر برادر من اهواز نیستم من فعلا بی زحمت یه سر برو نجفی سوال کن بپرس،ببینیم چی میگن ممنون
Gl26 خرداد : با سلام خدمت دوستان من تبدیلی به جی ال 26 خرداد بودم الان فاکتور شده امیدوارم زودتر این اتفاق هم برای عزیزان هم بیفته
پلاس : اونایی شهریور واریز اولیه داشتن اسفند تکمیل وجه کردن 6 ماه بعد هم ماشین گرفتن میشه کلا یک سال سال الان دقیقا یکسال پیش نصف پول دادم هنوز حتی از تکمیل وجه هم خبری نیس خدا لعنتتون کنه
شاهین پلاس فرهاد : با دل خوش و سلامتی باشه براتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 تحویل آذر : ماشین من نمایندگی عاکف قرنی هستش صبح زنگ زدم گفت یاتااخر هفته یا اوایل هفته آینده تحویل میدن بهتون
حامد کلهر : سلام خوبید آقای بهرام من 25 مرداد تکمیل وجه کردم برای کوییک جی ایکس ال . تماس گرفتم گفتن جی ایکس ال تا 24 مرداد فاکتور شده باید صبر کنید .
اسی : تکمیل وجه 14 مهر طرح جوانی جمعیت کی فاکتور میشه
نفس : سایپا یدک کدوم قسمت شماره شاسی ماشین رو میبینید، پنل مشتری قسمت داشبورد اگر شماره شاسی ماشینی به اسممون هست قسمت خودروهای من نوشته شده؟؟؟
مریم : تک سوز هست
کوییک gxrlفر : سلام چندم تکمیل وجه کردید؟؟
کوییک اس.رضا : داداش منم فاکتور نشدم
حمید : دوستان قبلی تو همین سایت نظر میدادن ،میگفتن تاریخ دریافت پرونده مهمه اون تاریخ اگه به روز بشه،چند روز بعدش ماشین فاکتور میشه
اسفند ماه : واقعا دلمون ب چی خوش کرده بودیم این چند روز😐
حمید : سلام،فکر نکنم تحویلی ماشین 23 دی ماه هست فاکتور نشده هنوز طرح مادران پیش فروش،رنگ مشکی بنزینی