افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش/ پیش بینی رشد دوباره در سال جاری

 

افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش/ پیش بینی رشد دوباره در سال جاری

 
آمارهای منتشر شده در حوزه رضایت مشتریان حاکی از افزایش فعالیت خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به سال 98 است.
 
در این باره رضایت مشتریان از ارائه این خدمات و همچنین کیفیت اولیه محصول نموداری صعودی است که می توان آن را برای سال جاری نیز ادامه دار دانست.
 
سعید مدنی مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا  با اشاره به علت روند صعودی نمودار خدمات پس از فروش بیان کرد: با توجه به اینکه خروج خودروهای فرسوده از چرخه با سرعت کمی انجام می شود درنتیجه حجم فعالیت مراکز خدمات پس از فروش همچون تعمیرگاه ها سال به سال رو به افزایش است.
 
وی اظهار کرد: البته در چند سال گذشته یکی از مشکلات موجود در این مراکز تامین قطعات یدکی و استاندارد بودن آنها بود. البته زمانی که این قطعات از شرکت های مادر تهیه می شود اطمینان بیشتری نسبت به استاندارد آنها وجود دارد اما عمدتا مردم مجبور هستند این قطعات را از بازار آزاد تهیه کنند که مشکلاتی در زمینه کیفیت و استاندارد قابل مشاهده است. زیرا به دلیل گرانی و کمبود بیشتر قطعاتی با کیفیت پایین از سوی مردم تهیه می شود.
 
مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا در ادامه افزود: اما در مجموع مراکز خدمات پس از فروش در حال انجام فعالیت بوده چندان تاثیر پذیر از شرایط خودروسازی ها نیستند، زیرا می توان گفت بازار نسبتا مستقلی از خودرویی ها داشته و عمدتا به حدود 16 میلیون دستگاه خودرو که شاید حدود 80 درصد آن خودروهای ایرانی است، سرویس می دهند. به همین دلیل کمتر دچار مشکل می شوند زیرا جدای از خودروسازان عمل می کنند. البته خودروسازان وظایفی در حوزه تامین قطعات استاندارد در مقابل مراکز خدمات پس از فروش دارند که حتی اگر این موضوع هم اجرایی نشود با توجه به خودگردان بودن این حوزه، خودشان می توانند این نیاز را تامین کنند.
 
مدنی میزان فعالیت مراکز خدمات پس از فروش برای سال جاری را هم رو افزایش پیش بینی کرد و گفت: بدون شک در سال جاری با مدیریت هایی که اعمال می شود حجم کار این مراکز بیشتر خواهد بود و کمتر با تلاطم مواجه می شوند.
 
وی تنها مشکل را در حوزه تامین قطعات استاندارد دانست و گفت: مشکل تنها در این حوزه به ویژه برای خودروهای مونتاژی جدید مانند خودروهایی چینی است.
 
مدنی در ادامه با اشاره به افزایش خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به 98 نیز افزود: به هر حال با توجه به افزایش قیمت قطعات و دستمزد ها این نمودار صعودی شده است. درواقع یکی از دلایل اثر گذار را باید افزایش نرخ ارز دانست که این بازار را هم تحت تاثیر قرار داده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

تیبا2تحویل هفته چهارم
0

دروغ چرا میگید الان دهم شهریور ما هنوز پلاک نشدیم درصورتی ک باید تو مرداد ماه تحویل میدادید بی وجدان ها
10:03  1400/06/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا : سلام فقط باید شکایت کنی؛ برو دفتر قضایی شکایت کن. هیچ جا جواب نمیگیری بجز دادگاه
رضا : سلام فقط باید شکایت کنی؛ برو دفتر قضایی شکایت کن. هیچ جا جواب نمیگیری بجز دادگاه
شاهین اسفند : نمیدونم چرا این نامردا فکری برا شاهیناcvtنمیکنن دیگه خسته شدم دعوت نامه اسفند باید می‌آمد نفرستادن میگن قطعه نیست پس چطور شاهین پلاس ساندروف دار مال ما نیست قطعه اتاقش که یکیه.خدا لعنت کن مردم ازارو دیگه موندیم چیکار کنیم
رضا : منم ثبت نام 16 تیر 1403 طرح تبدیل s3 به sr3 بودم دیوز شاسی شد.
X5 آبان سفید اصفهان : ما که هنوز منتظریم و خبری نیست
عباسی : بالاخره منم فاکتور شدم تکمیل وجه بیستم سخا تعطیلات عید
عباسی : بالاخره منم فاکتور شدم تکمیل وجه بیستم سخا تعطیلات عید
J7 : دعوتنامه ثبت نام فروردین موعد تحویل شهریور کی میاد
j4مشکی : از ده خرداد هستش کع تو سامانه زده ارسال مدارک خودرو ولی خبری نیست چقدر تحویل مدارک و خودرو طول میکشه؟
پریسا شاهین پلاس اسفند : یعنی باید بری اونجا نوبت بگیری از قبلش نمیخواد تاریخ وساعتش همآهنگ کنی ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شاهین : بله مام نوشته موعد تحویل 31خرداد الان تو بخش تخصیص پلاک هست
حسن پیش مرداد : بازه ریختی نوش جونت. جام اولین واریز کننده برا تو. برا من که درگاه باز نیست اگر هم باز بود تا اخرش که میتونستم و توان داشتم جلوی این نامردی رو میگرفتم. از رو باد معده قیمت دادن
سعید : 25 ام خوده شرکت سایپا کیلومتر 11 جاده مخصوص وزارت صمت فایده نداره . اونام میخوان به سایپا ابلاغ کنن فوقش. مستقیم میریم دره شرکته خراب شدش. بنده تهرانم و میرم. از همه عزیزای راه نزدیک هم خواهش میکنم بیاید. هرچی بیشتر بهتر
مرادی : من طرح مادران 20اسفند 1403 تکمیل وجه کردم ولی متاسفانه تا الان هنوز فاکتور نشده و تحویل خودرو هم زده 04/03/17 من کجا باید پیگیری کنم یا حداکثر تا چه تاریخی ماشین تحویل میدن اگه کسی اطلاعی داره لطفا جواب بدید
وحیدفر : سلام دوستان.کسی دنا بورسی هست ک تحویل 31 خرداد باشه طرح پیش فروش و فاکتور شده باشه؟
مصطفی سورن موتور جدید : 24 خرداد سفید 90 روزه فاکتور نشده.
به امید خودرو : سلام دوستان این قیمت ها را باید بپذیریم چون همه این هیاهوها که سازمان ها و وزارت و غیره تکذیب می کنند همه سیا نمایی است همشون با هم هماهنگ هستن شکر کنیم بیشتر از اینا نشده .دو چیز این مملکت را از پای در می آورد یکی دروغ در همه رده های مملکتی و مسولین که باب شده و دیگری خشکسالی .اصلا حقیقت دیگه گم شده
سمندسورن13اسفند : سلام باید11خردادماشین تحویل میدادن ولی هنوزخبری نیست روفاکتورمیچرخه امروزصذورفاکتوربه روزشده ولی هنوزفاکتورنشده
نگین : دنا اتومات تحویل ده تیر الان دیدم فاکتور شده
مهدی 25 مهر : شکر خدا از ما هم فاکتور شد ان شالله بزودی از همگی فاکتور بشه تکمیل وجه 25 مهر تایید سخا 2 آبان