حذف موتورهای درون‌سوز از کامیون‌ها تا سال ۲۰۴۰ قطعی شد

 

حذف موتورهای درون‌سوز از کامیون‌ها تا سال ۲۰۴۰ قطعی شد

 
اروپایی‌ها علاقه فراوانی به خودروهای دیزلی دارند، از این رو بسیاری از مدل‌های سواری به فروش رسیده در قاره سبز با پیشرانه‎ دیزلی نیز قابل انتخاب هستند. اما سپتامبر گذشته برای نخستین بار در تاریخ، آمار کلی فروش مدل‌های هیبریدی، هیبریدی شارژی و تمام الکتریکی از آمار فروش مدل‌های دیزلی پیشی گرفت.
 
با توجه به تصمیمی که اروپایی‌ها برای حذف موتورهای درون‌سوز گرفته‌اند، به نظر می‌رسد در ماه‌ها و سال‌های پیش رو، بازار مدل‌های دیزلی با شتاب بیشتری کوچک و کوچک‌تر خواهد شد. روند حاکم علاوه‌بر سازندگان خودروهای سواری، سازندگان کامیون‌ها و کشنده‌های سنگین را نیز تحت تاثیر قرار داده، طوری که برخی از آنها برنامه‌هایی را برای تولید محصولاتی با آلایندگی صفر در آینده نزدیک تدوین کرده‌اند.
 
 
 
اما برندهای بزرگی مثل دایملر، اسکانیا، مان، ولوو، داف، ایویکو و فورد اخیرا تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌اند که بر اساس آن تا سال 2040 فروش مدل‌های مجهز به موتور درون‌سوز را متوقف می‌کنند. این هدفگذاری یک دهه زودتر از ضرب‌العجلی تعیین شده قبلی است. طبق سیاست‌گذاری‌ اروپایی‌ها، بین 50 الی 100 میلیارد یورو (معادل 61 الی 122 میلیارد دلار) برای توسعه تکنولوژی پیشرانه‌های هیدروژنی، الکتریکی و سوخت‌های پاک صرف خواهد شد.
 
حذف موتورهای درون‌سوز از کامیون‌ها تا سال ۲۰۴۰ قطعی شد
 
هنریک هنریکسن (Henrik Henriksson) مدیرعامل اسکانیا و عضو هیئت مدیره ACEA (انجمن خودروسازان اروپا) در مصاحبه اخیری که با Financial Times داشته، گفته «برای اینکه این اتفاق بیفتد، ما نیاز به همکاری با یکدیگر داریم.»
 
 
 
شاید بدانید صنعت حمل و نقل با خودروهای سنگین به دو دسته درون‌شهری و بین شهری (دوربرد) تقسیم می‌شود. از بین این دو، دسته اول را می‌توان راحت‌تر به سمت پیشرانه‌های الکتریکی هدایت کرد، اما دسته دوم به خاطر محدودیت‌های مرتبط با تکنولوژی ساخت باتری و سرعت شارژ که نتیجه آن مسافت قابل پیمایش نه چندان مناسب و هدر رفت زمان است، کماکان به موتورهای درون‌سوز وابسته باقی خواهند ماند.
 
حذف موتورهای درون‌سوز از کامیون‌ها تا سال ۲۰۴۰ قطعی شد
 
پرفسور یوهان راکستروم (Johan Rockström)، مدیر موسسه پست‌دام (Potsdam Institute) کشنده‌های سنگین را همانند ستون فقرات تمامی جوامع می‌داند؛ وی در عین حال وابستگی زیاد آنها به موتورهای درون‌سوز را امری نامطلوب توصیف کرده است.
 
آنطور که شواهد و قرائن نشان می‌دهد، در آینده نزدیک بخش حمل و نقل سنگین به چند دسته تقسیم خواهد شد. در این صورت مدل‌های شهری با پیشرانه‌های تمام الکتریکی به فروش خواهند رسید، مدل‌های بین شهری و دوربرد هم به احتمال زیاد از پیشرانه‌های هیدروژنی سود خواهند برد. بیوفیول یا سوخت‌ زیستی نیز به عنوان یک راهکار کوتاه مدت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
 
 
آقای هنریکسن در اظهار نظری جالب افزود:
 
«راهکار همه جانبه‌ای وجود ندارد و تکنولوژی خاصی نخواهد توانست پاسخگوی تمام نیازها باشد. تکنولوژی‌ها با سرعت متفاوتی پیشرفت می‌کنند و اگر ما بنشینیم و منتظر ظهور نمونه کامل باشیم، سیاره زمین را به آتش خواهیم کشید!»
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , درون‌سوژ , کامیون






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 66 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
خانعلی اچنگان : خانعلی هستم از زابل چهارم خرداد جلو ایران‌خودرو خودم را آتش خواهم زد ساعت 12 خانعلی اچنگان از زابل
اکبر : این چه مسخره بازی درآورید وقتی برج ۱۱ سال ۱۴۰۳ کل پول ماشین و نقد دادم و ۹۰ روز کاری تحویل ماشین بوده حالا موقع تحویل میگید دیون دولتی باید ۱۰۵ میلیون بدم خدا ازتون نگذره این قانون باید شامل کسانی که امسال ثبت نام می‌کنند بشه چه ربطی به ما داره ...
تارادستی‌سفید : موعدتحویلم‌فروردین،
پویا : سلام موعد تحویل خودرو شما کدوم ماهه?
مجید : من پروفایل ثبت نام خودمو چک میکردم از مرحله شماره شاستی هم گذشته بود پرداختی هم تکمیل زده بود چطور تیک ✔️ ها رو یک شبه برداشتید این دزدی نیست پس چیه هزار رحمت به دزدهای که زحمت می‌کشند از دیوار بالا میرن از دزد هم دزدترید خدا لعنت کنه مردم آزارها رو
مجید : وقتی ما با قیمت قطعی خرید کردیم چه دیونی باید بدیم این پول زوره که به زور دارید میگیرید این افزایش از قیمت بازار هم بیشتر میشه پول ما چند ماه دست شرکت این کار یع دزدی آشکاره چرا موقع ثبت نام نگفتن قراره ۲۳۰ میلیون دوباره بگیرن که ما همون موقع با پولمون تو بازار خرید میکردیم لعنت بر باعث و بانیش باعث بد نامی مدیران خودرو با این کار همه بنام دزد ایران خودرو میشناسن
سوم بهمن : سایتش به نظرم بیخود مینویسه چون پارسال افرادی که موعد تحویلشون ۳۰ اسفند بود ولی برای تکمیل وجه همون روز اول انجام دادن سریع فاکتور شدن و تحویل دادن
M. شاهین جی آبان : سلام دوستان اعتراض بدرد میخوره جواب میده؟
مقداد : ادما با چ پولایی مثل این شاهین پلاس ک به زندگی نمیرسنا تو سرت🤦‍♂️
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 پیش فروش مرداد : سلام دوستان 207 پانا پیش فروش تحویل مرداد هستم بنظرتون کی پیامک میاد برا تکمیل کردن وجه؟؟ و اینکه بنظرتون افزایش قیمت میخوره برا واریز وجه؟؟
مجید : تو سایت مدیریت بازرسی خیلی راحت ثبت شکایت کنید
محمد : سلام آقا توحید سود پیش فروش ساینا چند درصده؟
داود : ارباب صبر پیشه کردیم که اینکار رو با مشتری میکنن پس سازمان حمایت از مصرف کننده کجاست پس سازمان قیمت گذاری چه میکنه مردم ارزشی ندارن هر جای که به نفع خودشون باشه سکوت میکنن
ساینا 90 روزه 6بهمن تکمیل وجه : 90 روز کاری 5شنبه جمعه ها حساب نمیشه و روزهای تعطیل حتی روزهایی که برا گازادارات تعطبل بوده حساب نمیشن
مجید : دیون دولتی یه بهونه برای گرفتن پول زور از کسانی که خرید قیمت قطعی داشن هست مفهوم قیمت قطعی اینکه هیچ هزینه ای به مبلغ قرارداد اضافه نمی شود اگه دولت هم قرار باشه بگیره از تاریخی که اعلام کرده نه برای کسانی که سال 403 ثبت نام کردن مدیران خودرو بدترین دروغگو ترین شرکت خودروی هست اول تحقیق کنید چه بلای سرتون قراره بیاد بعد ثبت نام کنید پارسال ثبت نام کردیم و پول دادیم با قیمت قطعی ولی به قیمت روز باید تحویل بگیریم بر باعث و بانیش لعنت
سوم بهمن : سلام موعد تحویلتون کی بوده؟
شادمهر : خوده کارمندهای بانک یا کافی نت های معتبر اول اعتبار سنجی کن در مرات بعد که اعتبار داشتی بعد خرید کن که اون مرحله مرات در بعض مواقع طول میکشه
مهدی : شما چه ماه بودید اردیبهشت تکمیل وجه کردید
قاسم قلعه نوی : سلام آقا توحید ما واریزی فوق العاده23بهمن هستیم تقریبا از کی پلاک میشیم ممنون از راهنماییتون