انتخاب بیشتر ماشین‌بازها کدام است؟ خودرو برقی یا بنزینی؟

 

انتخاب بیشتر ماشین‌بازها کدام است؟ خودرو برقی یا بنزینی؟

 
این روزها اخباری از ممنوعیت تردد و فروش خودروهای درون‌سوز از سال ۲۰۳۰ در برخی از کشورهای اروپایی منتشر شده است. به نظر می‌رسد دولتمردان و قانون‌گذاران برای حمایت از خودروهای سبز و کم آلاینده، مصمم هستند. درعین‌حال هم اخباری از وفاداری برندهای ممتاز به پیشرانه‌های درون‌سوز لااقل تا یکی دو دهه آینده شنیده‌ایم. 
 
ما در اینجا قصد نداریم از نظر فنی یا آلایندگی واقعی خودروها به مقایسه بپردازیم. درواقع ما می‌خواهیم چالش دیگری را مطرح کنیم و آن اینکه ماشین‌بازهای واقعی و عشاق رانندگی در آینده کدام خودروها را ترجیح خواهند داد. به‌زودی با کاهش هزینه باتری‌ها و بهبود تکنولوژی آن‌ها شاهد این خواهیم بود که قیمت خودروهای الکتریکی در هر کلاس با خودروهای درون‌سوز برابر خواهد شد.
 
همیشه در بین کاربران این بحث وجود داشته که خودروهای الکتریکی، قاتل لذت رانندگی خواهند بود. در این خودروها خبری از صدای دلنشین پیشرانه و اگزوزهای پرطنین نیست. حتی هیجان تعویض دنده نیز وجود ندارد. اما آیا همین‌ها برای تعریف لذت رانندگی کافیست؟ کم کم سلیقه مردم دارد به سمت خودروهای برقی متمایل می شود و طیف گسترده ای از این نوع خودروها با قیمت های متفاوت و در کلاسهای مختلف خودرویی هر روزه معرفی و رونمایی می شود . از طرفی موتورهای بهینه شده و پر قدرت خودروهای برقی قدم به قدم فراتر از موتورهای بنزین سوز در حال پیشرفت هستند ولی آیا باز می توان گفت عشق ماشین ها هم قانع می شوند برای حرکت به سمت خودروهای برقی و یا نه؟ 
 
در سوی مقابل طرفداران خودروهای الکتریکی هم لذت رانندگی پرشتاب و دینامیک و هندلینگ خوب را به‌عنوان دلایلی برای عشق ورزیدن به این خودروها بیان می‌کنند. نگاهی به درگ‌ها و کلیپ‌های مختلف با حضور خودروهای برقی نشان از هیجان و لذت سرنشینان در هنگام شتابگیری آن‌ها دارد هرچند این شتاب با صدای مسخره سوت موتور همراه باشد. بازخوردهای تست کنندگان از پورشه تایکان الکتریکی هم بسیار مثبت بوده و رانندگی با ان را لذت‌بخش ارزیابی کرده‌اند. 
 
با ورود الکتریکی‌های بیشتر به بازار و مخصوصاً مدل‌های اسپرت ارزان، هیجان در این کلاس‌ها نیز مضاعف خواهد شد. بله شورولت بولت و نیسان لیف لذت رانندگی اسپرت را به همراه ندارند اما در همین رده نیز به‌زودی تغییراتی بنیادین را شاهد خواهیم بود. 
 
درواقع ما چندین مقاله و مطلب را درباره کسانی که از خودروهای برقی متنفرند مطالعه و بررسی کردیم و دلایل قانع‌کننده‌ای درباره این تنفر نیافتیم. بنابراین خودروهای الکتریکی فارغ از این‌که در آینده جای خودروهای درون‌سوز را خواهند گرفت یا خیر، نوعی از خودروهای پیشرفته‌اند که باید به آن‌ها هم احترام گذاشت. 
 
ماشین بازهای امروزی، دیگر اهل جعبه ابزار و دست‌های روغنی نیستند. درعوض فشردن پدال گاز و در آوردن نعره موتور و به چالش کشیدن خودرو روی مرز محدودیت‌های آن را لذت‌بخش می‌دانند. بااین‌وجود می‌خواهیم دیدگاه‌های شما را به‌عنوان مخاطبانی خودروشناس بیشتر بدانیم. معیارهای شما برای لذت بردن از یک خودرو چیست؟
 
 
 

منبع (source)

car

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودرو برقی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد