کاهش قاچاق قطعات با داخلی سازی/ وقتی ۱.۵ میلیارد دلار دور ریز می شود

 

کاهش قاچاق قطعات با داخلی سازی/ وقتی ۱.۵ میلیارد دلار دور ریز می شود

 
در حالی نیاز ارزی قطعه‌سازان برای تیراژ تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو سالی ۳.۵ میلیارد دلار اعلام شده که با افزایش عمق ساخت داخل این رقم به ۱.۵ میلیارد دلار خواهد رسید.
 
به گفته فعالان صنعت قطعه نیاز ارزی قطعه سازان در حالی این‌میزان برآورد شده که به میزان بالایی ارز با قیمت آزاد صرف واردات قطعات قاچاق می شود و قطعه سازان همچنان با مشکل کمبود نقدینگی دست به گریبان هستند.
در همین حال براساس آمار ارایه شده از سوی انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی هم اکنون حدود هزار و ۲۰۰ قطعه ساز رسمی فعال هستند که از این میزان تقریبا ۴۰۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل شده اند که با این وجود، برآورد کسری نقدینگی قطعه سازان در سال جاری حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است در حالی که کل مطالبات زنجیره تامین از خودروسازان حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان است. در همین حال مطالبات معوق زنجیره تامین داخلی از خودروسازان نیز حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان برآورد شده که با کسر چک های خرید دین حدود ۸ هزار میلیارد تومان خواهد بود.
 
ارزش روز دارایی های صنعت قطعه که این روزها در تلاش برای عمق داخلی سازی است در حالی بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده که ارزش روز دارایی های خودروسازان بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که مجموع دارایی های این صنعت به حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده و کل اشتغال مستقیم این صنعت را نیز به حدود ۷۰۰ هزار نفر رسانیده است.
 
در ادامه گزارش این انجمن به گوشه ای از تبعات عدم تصمیم گیری فوری و موثر سیاست گذاران صتعت خودرو اشاره شده است. عدم تحقق برنامه تولید ۹۹ و تجاری نشدن و انباشت و افزایش ۹۰ هزار خودروی ناقص درپارکینگ های خودروسازان ، زیان انباشته بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو و در نتیجه بحران ورشکستگی کارآفرینان کشور و به خطر افتادن این صنعت مولد و در نهایت اضمحلال دارایی های معنوی از جمله توان فکری و قدرت مدیریت خلاق مدیران صنعتی قطعه سازی خودرو به دلیل دست و پنجه نرم کردن با مشکلات متعدد بخشی از تبعات خواهد بود‌.
 
مشکل امروز قطعه‌سازان، تامین ارز بوده که این مشکل در بلندمدت شامل قیمت‌گذاری خودرو است که این موضوع مساله‌ای است که در سال‌های گذشته به مشکلی اساسی فراروی خودروسازان و قطعه‌سازان و زیان‌های شدید آنها تبدیل شده و راهکارهایی نظیر عرضه خودرو در بورس و غیره که در ماه‌های گذشته از سوی کارشناسان و مسوولان مطرح شده، در حد حرف باقی مانده است.
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , داخلی سازی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد