استانداردهایی که با تحریم آب رفتند/ ضرورت تعریف استاندارد براساس توانمندی صنعت خودرو

 

استانداردهایی که با تحریم آب رفتند/ ضرورت تعریف استاندارد براساس توانمندی صنعت خودرو

 
همزمان با آخرین مهلت پیش بینی شده برای خودروسازان مبنی بر اجرای استانداردهای هشتاد و پنج گانه، تلاش ها برای رایزنی با شورای عالی استاندارد مبنی بر حذف چند استاندارد ادامه دارد.
معاون سازمان ملی استاندارد در تازه ترین اظهارات خود در اول دی ماه سال ۹۸ که آخرین فرصت پیش بینی شده برای اجرای استانداردهای جدید صنعت خودرو بود، از احتمال اجرایی نشدن سه استاندارد در شرایط فعلی خبر داده این در حالیست که بارها پیش از این سازمان ملی استاندارد بر موضع سختگیرانه خود مبنی بر اجرای همه استانداردها اصرار ورزیده و خودروسازان نیز بر عدم امکان اجرای برخی از استانداردها تاکید کرده بودند.
 
به گفته وحید مرندی مقدم، معاون سازمان ملی استاندارد در شرایط کنونی امکان برآورده شدن سه استاندارد شاخص نشان دهنده تعویض دنده، شدخص نشانگر میزان باد لاستیک ها،شاخص نشان دهنده چراغ روشن روز در خودروهای سواری وجود ندارد.
 
حال در این شرایط این پرسش مطرح می شود که چرا در ابتدا نسبت به مصوبات و قوانینی پیش بینی می شود که امکان اجرای آن وجود ندارد اما بر آن اصرار ورزیدهی شود اما در زمان اجرا نواقص و عدم توانمندی ها دلیل اجرا عنوان می شود.
 
کارشناسان صنعت خودرو معتقدند که بدون شک این صنعت از ورود فناوری و اجرای استانداردهای جدید استقبال می کند اما باید دید آیا شرایط اجرا وجود دارد و صنعت خودرو قادر به پرداخت هزینه های این امر خواهد بود یا خیر.
 
در همین حال یک کارشناس صنعت خودرو در این خصوص می گوید: استانداردهای جدید در دنیا با فناوری جدید وارد صنعت شده و به روی کار می آیند اما این روند مانند رشد بچه ای است که با افزایش سن وارد مرحله تازه ای می شود و باید مسیر تکاملی را طی کند تا موفق به اخذ مدرک و ورود به دانشگاه شود.
 
وی پیش بینی استانداردهای جدید در صنعت خودرو را اقدام خوبی می داند و می افزاید: این امر به شرطی مفید خواهد بود که استانداردها همگام با رشد صنعت خودرو و شرایط حاکم بر صنعت پیش بینی شود اما آن چه مشخص است، در حال حاضر فناوری صنعت خودرو و همچنین قطعه، کشش ۸۵ استاندارد را ندارد و برای حرکت به سمت این استانداردها و دستیابی به آن ها باید هزینه بسیار گزافی انجام شود.
 
این کارشناس صنعت خودرو تصریح می کند که هرچند از استانداردهای بالا در صنعت خودرو استقبال می شود اما باید شرایط اجرای آن فراهم باشد و هزینه آن نیز پرداخت شود. به اعتقاد او در شرایطی باید نسبت به اجرای استانداردها در صنعت خودرو اقدام کرد که حتی بنزین و گازوییل مصرفی و بزرگراه ها نیز مطابق با استاندارد باشد و صنعت قطعه نیز همگام با فناوری روز حرکت کند در غیر این صورت مانند شرایط فعلی باید با پیش بینی تبصره و ماده جدید و یا حذف آن، اجرای استانداردها را به تعویق انداخت.
 
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , ایران خودرو , مدیرعامل ایرانخودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین زمستان درجنوب : سایپا که قطعی ماشیناش وگرون میکنه به زودی ودراین شکی نیس ولی این بی صاحب اصلا دعوتنامه نمیفرسته یافاکتور نمیزنه همش با تٵخیر اخه از جون مردم چی میخوای مردم بخدا اذیت شدن الان ایرانخودرو دوماه نرسیده به موعد تحویل همه دعوتنانه مرداد رافرستاد وروند تحویل خودرو زودتر ازموعد هست الان سایپا هم گرون میکنه وهم با تاخیر تحویل میده نمیدونم مرضشون چی هست
ناشناس : درجواب این دوست عزیز من 23 مهر 402 واریز وجه اولیه کردم هفته چهارم اسفندماه 403 منتظر دعوتنامه تکمیل وجه بودم تا الان که 22 خرداد 404 هست از پیامک دعوتنامه تکمیل وجه خبری نیست
Jac j4 ۱۰بهمن : سلام دوستان من بهمن ثبت نام کردم تحویل اردیبهشت بوده هنوز فاکتور نشده زنگم میزنم میگن همینه تاخیر داره منتها اقواممون اسفند ثبت نام کرده هفته پیش پبامک فاکتور اومده براش خیلی عجیبه! اینا رو چه حسابی فاکتور میکنن شاسی میزنن؟ مگه به نوبت نیست ؟!!!
هادی : از جریمه تاخیر بگو. تو سند کمپانی یا پیامک نوشته چقدر؟
علی شاهین : اینکه دوستان میگن مهر 1402 واریز کردن چه تاریخی از مهر. این مهمه چونکه تا 5 مهر دعوتنامه اومده ولی اونایی که بعدش واریز کردن هیچ
ممد : سلام تارا وی۱پلاس سفید طرح مادران فروش فوری،تحویل۲۶خرداد ۱۵ام فاکتور۱۸ام پلاک امروز۲۲تحویل گرفتم.ایشالا قسمت همگی...
دی ماه : سلام من ۲۶ام سخا وتکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم نوش جونشون والا از سهندی ها هیچ بخاری درنمیاد نه حرفی نه اعتراضی فقط اینجا فحش میدن.
پلاس اردیبهشت ماه : سلام دوستان من 1 اردیبهشت ماه تکمیل وجه کردم 2 سخا تایید شده
سهند : چک کنین ببینین فاکتور نشدین اطلسیا دارن فاکتور میشن
میشه جواب بدید : از کجا باید ببینم فاکتور شده یا ن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پیش فروش تیر : منم نظرم اینه. انشالله که اصلاح قیمت صورت بگیره و ما منتفع بشیم
محمد751 : نه یکی داخل یکی از گروها گذاشته بود گفتم اطلاع بدم .
ساینا : برای کارت سوخت کی؟ وباچه مدرکی بایداقدام کرد؟
4 تیر فوری : دوستان سود تاخیر چجوریه
اشکان کاشان : سلام ثبت نام1403/11/23تیگو7پروپرمیوم،1403/12/18شاسی،پرداخت دیون1404/2/28ثبت چک دیون1404/3/4،درمورخ1404/3/17فاکتور،بیمه،پلاک،ارسال مدارک1404/3/19 امروزدرکمال ناباوری وتعجب نمایندگی ومشریان تحویل گرفتم
رسول : داداش توم هی امروز گرفتیم یکم باش کارکن بن 1000تا5000ببر نمایندگی اینا هم میتونی از اپراتور گیج سایپا بپرسی
رسول : داداش ایجاد ماشین هنوز تحویل نگرفتن که باش ترمز کنن دلت خوشه بده یکی با دستگاه دیاگ کامپیوتری هواگیریش کنه
محمودرضا : درود بر همگی با توجه به واکنش منفی وزارت صمت به ابلاغ قیمتهای جدید محصولات ایران خودرو از سوی این شرکت، احتمالا برای تنبیه ایران خودرو، قیمتها مجددا بازنگری شود و با سخت گیری بیشتری قیمت گذاری صورت بگیرد که خروجی ان، متعادل شدن افزایش قیمتها خواهد بود. بنابراین پیشنهاد بنده هم این است که با توجه به اینکه فرصت دو هفته ای تا مهلت پرداخت اعلام شده برای تکمیل وجه وجود دارد، از تکمیل وجه خودداری نمایید و انرا به دو روز اخر موکول نمایید. البته اگر افزایش قیمت کمتر از مقادیر فعلی تایید و ابلاغ شود ایران خودرو مجبور است وجوخ مازاد را عودت دهد منتها این کار زمانبر خواهد بود.
Gxl مرداد : در پاسخ به کوییک gxl تیر : ثبت نامی چه ماهی از سال بودی ؟
تیگو 8 پرومکس ie : سلام داداش منم تحویل 2 تیرم بنده خدا چاره نداریم بازم خدارو شکر که فاکتور و بیمه شدیم خدا کریمه انشاالله که سر موعد بتونیم تحویل بگیریم