استانداردهایی که با تحریم آب رفتند/ ضرورت تعریف استاندارد براساس توانمندی صنعت خودرو

 

استانداردهایی که با تحریم آب رفتند/ ضرورت تعریف استاندارد براساس توانمندی صنعت خودرو

 
همزمان با آخرین مهلت پیش بینی شده برای خودروسازان مبنی بر اجرای استانداردهای هشتاد و پنج گانه، تلاش ها برای رایزنی با شورای عالی استاندارد مبنی بر حذف چند استاندارد ادامه دارد.
معاون سازمان ملی استاندارد در تازه ترین اظهارات خود در اول دی ماه سال ۹۸ که آخرین فرصت پیش بینی شده برای اجرای استانداردهای جدید صنعت خودرو بود، از احتمال اجرایی نشدن سه استاندارد در شرایط فعلی خبر داده این در حالیست که بارها پیش از این سازمان ملی استاندارد بر موضع سختگیرانه خود مبنی بر اجرای همه استانداردها اصرار ورزیده و خودروسازان نیز بر عدم امکان اجرای برخی از استانداردها تاکید کرده بودند.
 
به گفته وحید مرندی مقدم، معاون سازمان ملی استاندارد در شرایط کنونی امکان برآورده شدن سه استاندارد شاخص نشان دهنده تعویض دنده، شدخص نشانگر میزان باد لاستیک ها،شاخص نشان دهنده چراغ روشن روز در خودروهای سواری وجود ندارد.
 
حال در این شرایط این پرسش مطرح می شود که چرا در ابتدا نسبت به مصوبات و قوانینی پیش بینی می شود که امکان اجرای آن وجود ندارد اما بر آن اصرار ورزیدهی شود اما در زمان اجرا نواقص و عدم توانمندی ها دلیل اجرا عنوان می شود.
 
کارشناسان صنعت خودرو معتقدند که بدون شک این صنعت از ورود فناوری و اجرای استانداردهای جدید استقبال می کند اما باید دید آیا شرایط اجرا وجود دارد و صنعت خودرو قادر به پرداخت هزینه های این امر خواهد بود یا خیر.
 
در همین حال یک کارشناس صنعت خودرو در این خصوص می گوید: استانداردهای جدید در دنیا با فناوری جدید وارد صنعت شده و به روی کار می آیند اما این روند مانند رشد بچه ای است که با افزایش سن وارد مرحله تازه ای می شود و باید مسیر تکاملی را طی کند تا موفق به اخذ مدرک و ورود به دانشگاه شود.
 
وی پیش بینی استانداردهای جدید در صنعت خودرو را اقدام خوبی می داند و می افزاید: این امر به شرطی مفید خواهد بود که استانداردها همگام با رشد صنعت خودرو و شرایط حاکم بر صنعت پیش بینی شود اما آن چه مشخص است، در حال حاضر فناوری صنعت خودرو و همچنین قطعه، کشش ۸۵ استاندارد را ندارد و برای حرکت به سمت این استانداردها و دستیابی به آن ها باید هزینه بسیار گزافی انجام شود.
 
این کارشناس صنعت خودرو تصریح می کند که هرچند از استانداردهای بالا در صنعت خودرو استقبال می شود اما باید شرایط اجرای آن فراهم باشد و هزینه آن نیز پرداخت شود. به اعتقاد او در شرایطی باید نسبت به اجرای استانداردها در صنعت خودرو اقدام کرد که حتی بنزین و گازوییل مصرفی و بزرگراه ها نیز مطابق با استاندارد باشد و صنعت قطعه نیز همگام با فناوری روز حرکت کند در غیر این صورت مانند شرایط فعلی باید با پیش بینی تبصره و ماده جدید و یا حذف آن، اجرای استانداردها را به تعویق انداخت.
 
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , ایران خودرو , مدیرعامل ایرانخودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد