استانداردهایی که با تحریم آب رفتند/ ضرورت تعریف استاندارد براساس توانمندی صنعت خودرو

 

استانداردهایی که با تحریم آب رفتند/ ضرورت تعریف استاندارد براساس توانمندی صنعت خودرو

 
همزمان با آخرین مهلت پیش بینی شده برای خودروسازان مبنی بر اجرای استانداردهای هشتاد و پنج گانه، تلاش ها برای رایزنی با شورای عالی استاندارد مبنی بر حذف چند استاندارد ادامه دارد.
معاون سازمان ملی استاندارد در تازه ترین اظهارات خود در اول دی ماه سال ۹۸ که آخرین فرصت پیش بینی شده برای اجرای استانداردهای جدید صنعت خودرو بود، از احتمال اجرایی نشدن سه استاندارد در شرایط فعلی خبر داده این در حالیست که بارها پیش از این سازمان ملی استاندارد بر موضع سختگیرانه خود مبنی بر اجرای همه استانداردها اصرار ورزیده و خودروسازان نیز بر عدم امکان اجرای برخی از استانداردها تاکید کرده بودند.
 
به گفته وحید مرندی مقدم، معاون سازمان ملی استاندارد در شرایط کنونی امکان برآورده شدن سه استاندارد شاخص نشان دهنده تعویض دنده، شدخص نشانگر میزان باد لاستیک ها،شاخص نشان دهنده چراغ روشن روز در خودروهای سواری وجود ندارد.
 
حال در این شرایط این پرسش مطرح می شود که چرا در ابتدا نسبت به مصوبات و قوانینی پیش بینی می شود که امکان اجرای آن وجود ندارد اما بر آن اصرار ورزیدهی شود اما در زمان اجرا نواقص و عدم توانمندی ها دلیل اجرا عنوان می شود.
 
کارشناسان صنعت خودرو معتقدند که بدون شک این صنعت از ورود فناوری و اجرای استانداردهای جدید استقبال می کند اما باید دید آیا شرایط اجرا وجود دارد و صنعت خودرو قادر به پرداخت هزینه های این امر خواهد بود یا خیر.
 
در همین حال یک کارشناس صنعت خودرو در این خصوص می گوید: استانداردهای جدید در دنیا با فناوری جدید وارد صنعت شده و به روی کار می آیند اما این روند مانند رشد بچه ای است که با افزایش سن وارد مرحله تازه ای می شود و باید مسیر تکاملی را طی کند تا موفق به اخذ مدرک و ورود به دانشگاه شود.
 
وی پیش بینی استانداردهای جدید در صنعت خودرو را اقدام خوبی می داند و می افزاید: این امر به شرطی مفید خواهد بود که استانداردها همگام با رشد صنعت خودرو و شرایط حاکم بر صنعت پیش بینی شود اما آن چه مشخص است، در حال حاضر فناوری صنعت خودرو و همچنین قطعه، کشش ۸۵ استاندارد را ندارد و برای حرکت به سمت این استانداردها و دستیابی به آن ها باید هزینه بسیار گزافی انجام شود.
 
این کارشناس صنعت خودرو تصریح می کند که هرچند از استانداردهای بالا در صنعت خودرو استقبال می شود اما باید شرایط اجرای آن فراهم باشد و هزینه آن نیز پرداخت شود. به اعتقاد او در شرایطی باید نسبت به اجرای استانداردها در صنعت خودرو اقدام کرد که حتی بنزین و گازوییل مصرفی و بزرگراه ها نیز مطابق با استاندارد باشد و صنعت قطعه نیز همگام با فناوری روز حرکت کند در غیر این صورت مانند شرایط فعلی باید با پیش بینی تبصره و ماده جدید و یا حذف آن، اجرای استانداردها را به تعویق انداخت.
 
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , ایران خودرو , مدیرعامل ایرانخودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 60 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
bacx3 Azar17 : سلام . ثبت نام چهارده آذر . بیست و سوم اردیبهشت شاسی زدن .
اکبر 2 : تنها چیزی ک ترامپ نمیدونست نحوه تحویل ماشین بود که کاش اینم میدونست و به روشون میآورد
bacx3 Azar17 : سلام . ثبت نام چهارده آذر . بیست و سوم اردیبهشت شاسی زدن .
اشکان شوریده x5 : مشهدی هستین شما ؟‌
رامین : هرکی دوست داره وقت بزاریم بریم جلوی تلاش خودرو ایرانیان اعتراض کنیم هرکس پایه هست + بزن هماهنگ بشیم من از تبریز هستم
سروش : طی تماس امروز با 096550 اعلام کرد که تا 15 اسفند فاکتور شده است. انشالله که تا اول خرداد ماشین ها فاکتور بشه
رضا : سلام تماس گرفتم ایران خودرو به خاطر تارا دستی کارشناسشون گفت تا آخر اردیبهشت اکثر تحویلی های اسفند فاکتور میشن
کرمان موتور بفرست : منم همین جوره آخه این چه دردیه ماشینی که الان ۱۵ روزه پلاک روش نصب شده را واسه چی نگه داشتند خوب بفرستین دیگه
رامین : سلام دوستان امروز قیمت کارخانه لاماری افزایش یافت بالای 2 میلیارد قیمت کارخانه اش شد
ناجی : کاربر محمد سلام خدمت شما مرحله اول چند پرداخت کردید؟ و الان برای تبدیل به جی ال چند پرداخت کردید؟کلا با سود ۱۶درصد مشارکت؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : سلام سود تاخیر ساینا پیش فروش چقدره؟؟
15بهمن تکمیل وجه : سلام به دوستان من پیش فروش 15بهمن تکمیل وجه کرده بودم11اردیبهشت فاکتور شدم 15اردیبهشت پلاک آنلاین شدم امروز ماشین رو از نمایندگی تحویل گرفتم کارت ماشین با برگ سبز زودتراومد پست آورد دم در خونه کارت سوخت هم اینترنتی ثبت نام کردم ممنونم ازآقا توحید که تواین مدت راهنمایی میکردن اطلاعات ایشون کاملاً درست بود متأسفانه یه عده با اسم های مختلف قصد خراب کردن ایشون رو دارن خدا جوابشون رو بده امیدوارم همه دوستان زودتر فاکتور بشین وماشین به دستتون برسه
حسام سیدی پور : چرا باید این افزایش قیمت شامل کسانی که پول خود را سال 1403پرداخت کردند ،بشه،طبق کدام بند قانونی،مگه ما قرارداد امضاء نکردیم ،این دیون دولتی دیگه چیه...
ایکس33 : دقیقا واسه منم مدارک ارسال شده تحویلم هم امروز بوده ولی حرف دیون نزدن فقط گفتن با دوهفته تاخیر میدن اونم حساب میکنن پول بیمه که گذشته و تاخیر و برات واریز میکنن
نعمتی : شما چه تاریخی ثبت نام کرده بودید ؟
17 بهمن : سخا ربطی به فاکتور نداره من دو هفته پیش سخا را انجام دادم 3 روز پیش هم فاکتور شدم
فونیکس خرید قطعی نقدی 1404 : امروز حدود 10 الی 15 نفر از خریداران از نمایندگی مدیران خودرو نمایندگی گنبد کاووس ، از طریق اداره صنعت و معدن و در حضور بازرس اداره صورتجلسه شکواییه در محل نمایندگی مدیران خودرو تنظیم و امضا کردیم . تعداد افراد ثبت نامی از طریق همین یک نمایندگی حدود 350 نفر هست که فقط 15 نفر حاضر بودن و الباقی اطلاع نداشتن. طبق برآورد ، حدود 17،000 نفر متقاضی با شرایط مشابه تو کل کشور وجود داره که اگه متوسط مبلغ دیون هر شخص رو 120،000،000 تومان در نظر بگیریم، کل مبلغ چیزی حدود 2،160 میلیارد تومن میشه که مبلغ بسیار بالایست. لازمه هر شخص به نوبه خودش طرح شکایت کنه (چه از طریق صنعت و معدن، چه دادگستری، چه سازمان بازرسی، چه اتاق اصناف و تعزیرات ) و مهمتر از اون یه راه ارتباطی یا گروه اینترنتی برای اشتراک گذاری راهکارها و اقدامات فراهم بشه
نامی : حالا به تو چی میرسه که شبانه روز در حال فرستادن پیام تو این قسمت هستی خدا خیرت نده
جواب بهنام : ☝نتیجه رزرو
بهنام : معلوم نیست کی اعلام کنن؟