بررسی کامیون Freightliner Argosy

بررسی کامیون Freightliner Argosy

کشنده فرایت لاینر آرگوسی، در سال 2014 تغییرات عظیمی را به خود دید. این تغییرات در دو بخش ظاهری و فنی صورت پذیرفت. چند سال پیش کمپانی فرایت لاینر تصمیم گرفت تا از بازار انحصاری محصولاتش در آمریکا خارج شده و تمرکز خود را روی بازار استرالیا و آفریقای جنوبی متمرکز کند.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

در مقایسه با نسل گذشته، این مدل یک انقلاب در طراحی داخلی و خارجی به شمار می آید. در کنار تغییرات عظیم طراحی، طیف موتور و گیربکس های ارائه شده نیز عظیم تر شده است. دو نوع کلی موتور برای این کشنده در نظر گرفته شده است که شامل: Detroit Diesel DD15 و Cummins ISX می شود. این موتورها تا 600 اسب بخار می توانند نیرو تولید کنند. کابین های 90، 101 و 110 اینچی با سقف متوسط و 110 اینچی سقف بلند، آرگوسی را تبدیل به کامیونی تمام عیار و جادار کرده اند. 

 

طراحی خارجی

بررسی کامیون Freightliner Argosy

به لطف دماغه دار نبودن کابین (کابین روی موتور)، ارتفاع کامیون زیاد بوده و جلوه ای سنگین و با وقار به آن بخشیده است. جلوپنجره کرومی V شکل با خطوط افقی، به زیباتر شدن نمای ظاهری کمک شایانی کرده است. ورودی های هوا نیز در دوطرف جلوپنجره و چراغ ها با قاب کرومی، باعث هرچه پویاتر و به روزتر شدن طرح کابین شده است. طراحی سپر نیز زیبا و متناسب با سایر اجزا بوده و در درون آن دو چراغ مه شکن قرار گرفته است. شیشه جلویی یک تکه و آینه های جانبی بزرگ نیز ما را به یاد ولوو FH می اندازد.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون Freightliner Argosy

ورود به داخل کابین بسیار راحت می باشد. چراکه محل قرارگیری پله ها و دستگیره ها مناسب و کاملاً آرگونومیک هست. داخل کابین جادار بوده و کف مسطح آن، جابجایی در داخل را آسان کرده است. جنس قطعات داخل کابین مرغوب نبوده و قابل مقایسه با آکتروس یا FH نیست ولی ساختار مستحم دارند و با دوام می باشند. در مقایسه با نسل قبلی، داشبورد از مواد تزریقی ساخته شده و دارای کیفیت بهتری است.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

طراحی داخل درب ها نیز جدید بوده و پنجره ها بزرگ تر شده اند که دید راننده را وسیع تر کرده اند. عایق بندی صدا نیز بهبود یافته است. درست است که استفاده از روکش چوب مصنوعی چندان جالب نیست ولی در کنار غربیلک فرمان دوشاخه، حس لوکس بودن خاصی را به راننده القا می کند. به منظور راحتی و تسلط بیشتر، فرمان در  ارتفاع و عمق، قابل تنظیم می باشد.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

در زمینه اصول آرگونومی، فرایت لاینر همواره خوب عمل کرده است و همه چیز در دست رس می باشد. صندلی راننده راحت و در چند جهت قابل تنظیم بوده و مجهز به زیر آرنجی می باشد. تمام فرایت لاینرها مجهز به شیشه بالابر برقی، صندلی بادی و کروز کنترل هستند. البته از تخت خواب عریض 51 اینچی و فضای زیاد قرارگیری لوازم در داخل کابین نیز نباید غافل شد.

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون Freightliner Argosy

با روشن کردن موتور و شنیدن صدای غرش آن، آرگوسی شما را دعوت به رانندگی با کامیونی پرقدرت می کند که نسبت به نسل گذشته دارای راندمان بالاتری می باشد. سیستم خنک کننده جدید بسیار کارآمد بوده و در شرایط بحرانی نیز دمای موتور را پایین نگه می دارد. موتورهای این کشنده برای انجام کارهای سنگین طراحی گردیده اند و در مدل  DD15 قادر هستند تا 455 الی 560 اسب بخار نیرو تولید کنند. موتورهای کامینز نیز 400 الی 60 اسب بخار نیرو تولید می کنند و مجهز به توربوشارژر می باشند.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

گیربکس های جدید موسوم به UltraShift در کنار کلاچ الکتریکی، نیروی موتور را به نحو احسنت به چرخ ها منتقل می کند و عملکرد آن بسیار خوب است. این کامیون با بهره گیری از سیستم تعلیق بادی، قدرت حمل 140 تن بار را دارد و در سرعت های بالا شاهد کم ترین میزان لرزش هستیم. در کنار ترمز موتور، سیستم ترمز ضد قفل و دیسک های ترمز در تمام چرخ ها، ایمنی آرگوسی را دوچندان نموده اند.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

در خاتمه باید گفت برگ برنده این کامیون در قدرت و دوام بالا و استهلاک کم قطعات می باشد و معتبر بودن نام سازنده موتورهای این کشنده نیز به خوشنامی آن کمک شایانی کرده است. طراحی آن جالب توجه و زیبا بوده و می توان گفت در مقایسه با بسیاری از برندهای آمریکایی و برخی برندهای اروپایی، حرف های زیادی برای گفتن دارد.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی کامیون Freightliner Argosy


منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , فرایت‌لاینر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

امیرهادی رفیعی
0

اقا خیلی عالی بود فقط درمورد9670اینرتناشم مطلب بزارید خوشحال میشم باهاتون همکار کنم
21:54  1392/10/22
گزارش
پاسخ دادن
دانیال
1

ممنون از سایت خوبتون. من عاشق بخش معرفی کامیون های جدیدتون هستم ولی نمیدونم چرا از کامیون های جدید peterbilt چیزی تو سایت نمیذارید.!??
12:34  1392/08/21
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

کابینش بسیار جا دار می باشد واین مزیت خوبیه، اما طراحی داشبورد آن و کنسول راننده بر خلاف سایر قسمت ها که تغییرات بسیاری داشتند ، این قسمت کماکان قدیمی است و طراحی کسل کننده ای دارد
17:12  1392/08/20
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سایپا : هر اعتراضی جلوی درب کارخانه سایپا صورت بگیرد و نمایندگی‌های آن به صورتی خشن و با پلیس به شما خواهیم فهماند که صبر کنید تا ماشین به شما بدهیم ثر به شما گفته‌ایم که تا ۶ ماه طول می‌کشد تا ماشین را به شما بدهیم هم با سود تاخیر پس چرا شما مردم نمی‌فهمید همچین چیزی را قطعه به ما نمی‌دهند پس لطفاً کمی صبر کنید تا بهتون بدهیم ماشین را با تشکر از ملت عزیز و باز هم می‌گویم هرگونه اعتراضی پیگرد قانونی دارد
سایپا : هر فحشی به سایپا پیگر دقانونیاین آخرین هشدار ما به شما ملت عزیز ایران است وقتی قطعه نیست ما چه جوری ماشین بسازیم گیربکس اتوماتیک توسط چین به ما داده می‌شوداما حالا چی شاید ماهانه ۱۰ تا ۱۲ تا این گیربکس‌ها به ما بدهند پس لطفاً صبر کنید آرام باشید این آخرین هشدار است هرگونه حاشی در سایت‌های زیر مجموعه ما بکنید قطعاً با شما همانطور رفتار خواهیم کردروابط عمومی شرکت خودروسازی سایپا
علی : امروز زنگ زدم ۲۰ اسفند فا کتورشده
ععقچی : همش تقصیر عراقچیه دیوونه است
شاهین +++ : منم هفته پی زنگ زدم ظاهرا فقط کلمه صبور باشید بلدن گفتم توقف تولید شده؟پلشت جواب داد نه ازدحام آخر اسفند زیاده!!! فک کنم مزخرف گفت تقریبا امروز زنگ زدم گفت گیربکس اتوماتیک به دستمون نرسیده همش مسخره الکی
شاهین کیارش : کدوم شهر منم میامممم
شاهین +٪ : سایپا بیشرف دزد کثیف سود پول ما و بالا کشیده مرگ بر سایپا همه باهم تجمع کنیم به همه اطلاع میدم مملکت صاحب داره
شاهین : سایپا بیشرف تجمع تجمع
شاهین اسفند : با این حالت فاکتور بشه تقریبا یه ماه دیگه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
11 بهمن : من 5 روزه فاکتور شدم پلاک نشدم
اطلس اذرماه16 اسفند : 16اسفند تا الان فاکتورنشدم😔
امیر : شنبه به نمایندگی سر بزن اومده احتمالا زنگ نمی،زنند
علی 207 پانوراما تحویل مهرماه طرح فرسوده : سلام دوستان خوب. تو را خدا اگه کسی میدونه. بگه من تحویل 30 مهرهستم طرح فرسوده مبلغ اولیه را 403/12/23 واریز کردم. 294میلیون . 23 تیرماه 404 ماشینمو و تحویل اسقاط دادم. البته برگه تایید اسقاط و دادم به ایرانخودرو. دو هفته بعد برگه اصلی و کارشناسی را تحویل ایرانخودرو دادم. الان 10 روز مونده به مهر ماه هنوز دعوت نامه تکمیل وجه برام نیومده . آیا کسی هست. شرایطش مثل من هست. بنظرتون چطور پیگیری کنم.ممنون
امیر : چرا انقدر عجله داری 😢😢
امیر : سلام احتمالا تو همون هفته اگر تعطیلی نباشه
دی : عمرم با این سایت گذشت برا خودم متاسفم
محمدشاهرود : سلام.من تحویل آذرپارسال طرح عادی.اطلس جی.15 شهریورفاکتور.امروزچک کردم.چراغتحویل خودروروشنه.احتمالایانمایندگیه.یاتوی راه نمایندگی.تکمیل وجه15اسفند.
6دنده رینگ تحویل31مردادد : فاکتور شدی؟؟
رضا : 26 تیر دعوتنامه مهر صادر شد