بررسی کامیون Freightliner Argosy

بررسی کامیون Freightliner Argosy

کشنده فرایت لاینر آرگوسی، در سال 2014 تغییرات عظیمی را به خود دید. این تغییرات در دو بخش ظاهری و فنی صورت پذیرفت. چند سال پیش کمپانی فرایت لاینر تصمیم گرفت تا از بازار انحصاری محصولاتش در آمریکا خارج شده و تمرکز خود را روی بازار استرالیا و آفریقای جنوبی متمرکز کند.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

در مقایسه با نسل گذشته، این مدل یک انقلاب در طراحی داخلی و خارجی به شمار می آید. در کنار تغییرات عظیم طراحی، طیف موتور و گیربکس های ارائه شده نیز عظیم تر شده است. دو نوع کلی موتور برای این کشنده در نظر گرفته شده است که شامل: Detroit Diesel DD15 و Cummins ISX می شود. این موتورها تا 600 اسب بخار می توانند نیرو تولید کنند. کابین های 90، 101 و 110 اینچی با سقف متوسط و 110 اینچی سقف بلند، آرگوسی را تبدیل به کامیونی تمام عیار و جادار کرده اند. 

 

طراحی خارجی

بررسی کامیون Freightliner Argosy

به لطف دماغه دار نبودن کابین (کابین روی موتور)، ارتفاع کامیون زیاد بوده و جلوه ای سنگین و با وقار به آن بخشیده است. جلوپنجره کرومی V شکل با خطوط افقی، به زیباتر شدن نمای ظاهری کمک شایانی کرده است. ورودی های هوا نیز در دوطرف جلوپنجره و چراغ ها با قاب کرومی، باعث هرچه پویاتر و به روزتر شدن طرح کابین شده است. طراحی سپر نیز زیبا و متناسب با سایر اجزا بوده و در درون آن دو چراغ مه شکن قرار گرفته است. شیشه جلویی یک تکه و آینه های جانبی بزرگ نیز ما را به یاد ولوو FH می اندازد.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون Freightliner Argosy

ورود به داخل کابین بسیار راحت می باشد. چراکه محل قرارگیری پله ها و دستگیره ها مناسب و کاملاً آرگونومیک هست. داخل کابین جادار بوده و کف مسطح آن، جابجایی در داخل را آسان کرده است. جنس قطعات داخل کابین مرغوب نبوده و قابل مقایسه با آکتروس یا FH نیست ولی ساختار مستحم دارند و با دوام می باشند. در مقایسه با نسل قبلی، داشبورد از مواد تزریقی ساخته شده و دارای کیفیت بهتری است.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

طراحی داخل درب ها نیز جدید بوده و پنجره ها بزرگ تر شده اند که دید راننده را وسیع تر کرده اند. عایق بندی صدا نیز بهبود یافته است. درست است که استفاده از روکش چوب مصنوعی چندان جالب نیست ولی در کنار غربیلک فرمان دوشاخه، حس لوکس بودن خاصی را به راننده القا می کند. به منظور راحتی و تسلط بیشتر، فرمان در  ارتفاع و عمق، قابل تنظیم می باشد.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

در زمینه اصول آرگونومی، فرایت لاینر همواره خوب عمل کرده است و همه چیز در دست رس می باشد. صندلی راننده راحت و در چند جهت قابل تنظیم بوده و مجهز به زیر آرنجی می باشد. تمام فرایت لاینرها مجهز به شیشه بالابر برقی، صندلی بادی و کروز کنترل هستند. البته از تخت خواب عریض 51 اینچی و فضای زیاد قرارگیری لوازم در داخل کابین نیز نباید غافل شد.

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون Freightliner Argosy

با روشن کردن موتور و شنیدن صدای غرش آن، آرگوسی شما را دعوت به رانندگی با کامیونی پرقدرت می کند که نسبت به نسل گذشته دارای راندمان بالاتری می باشد. سیستم خنک کننده جدید بسیار کارآمد بوده و در شرایط بحرانی نیز دمای موتور را پایین نگه می دارد. موتورهای این کشنده برای انجام کارهای سنگین طراحی گردیده اند و در مدل  DD15 قادر هستند تا 455 الی 560 اسب بخار نیرو تولید کنند. موتورهای کامینز نیز 400 الی 60 اسب بخار نیرو تولید می کنند و مجهز به توربوشارژر می باشند.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

گیربکس های جدید موسوم به UltraShift در کنار کلاچ الکتریکی، نیروی موتور را به نحو احسنت به چرخ ها منتقل می کند و عملکرد آن بسیار خوب است. این کامیون با بهره گیری از سیستم تعلیق بادی، قدرت حمل 140 تن بار را دارد و در سرعت های بالا شاهد کم ترین میزان لرزش هستیم. در کنار ترمز موتور، سیستم ترمز ضد قفل و دیسک های ترمز در تمام چرخ ها، ایمنی آرگوسی را دوچندان نموده اند.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

در خاتمه باید گفت برگ برنده این کامیون در قدرت و دوام بالا و استهلاک کم قطعات می باشد و معتبر بودن نام سازنده موتورهای این کشنده نیز به خوشنامی آن کمک شایانی کرده است. طراحی آن جالب توجه و زیبا بوده و می توان گفت در مقایسه با بسیاری از برندهای آمریکایی و برخی برندهای اروپایی، حرف های زیادی برای گفتن دارد.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی کامیون Freightliner Argosy


منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , فرایت‌لاینر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

امیرهادی رفیعی
0

اقا خیلی عالی بود فقط درمورد9670اینرتناشم مطلب بزارید خوشحال میشم باهاتون همکار کنم
21:54  1392/10/22
پاسخ دادن
دانیال
1

ممنون از سایت خوبتون. من عاشق بخش معرفی کامیون های جدیدتون هستم ولی نمیدونم چرا از کامیون های جدید peterbilt چیزی تو سایت نمیذارید.!??
12:34  1392/08/21
پاسخ دادن
علی
0

کابینش بسیار جا دار می باشد واین مزیت خوبیه، اما طراحی داشبورد آن و کنسول راننده بر خلاف سایر قسمت ها که تغییرات بسیاری داشتند ، این قسمت کماکان قدیمی است و طراحی کسل کننده ای دارد
17:12  1392/08/20
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
M j s : من ۲۰ اسفند تکمیل کردم ۳۱ مرداد فاکتور شده مدارک هم اومده هنوز تحویل نگرفتم
جعفر : تارا دستی سفید ۱۳ شهریورفاکتور شده
S3 خاکستری تهران : هنوز خیلی مونده تا کاراتون انجام بشه بنظر من حالا حالاها اصلا به ماشین فکر نکنید. من که اسفند نوشتم هنوز خبری از ماشینم نیست
علی حاج محمد حسینی : چقدر یه شرکت خودرو سازی بی مسئولیت و دروغگو میتونه باشه من تیر ماه سال گذشته ثبت نام ساینا دوگانه کردم ‌که الان هفتادو دو روزه که مابقی پول را هموواریز کردیم ولی نه جوابی به ميدند و نه ماشین را آخه این چه مدیریتی که این شرکت داره چرا اینقده مردم آزاری میکنید من با همون ماشین داغون قبلی داشتم اسنپ کار می‌کردم گفتم ماشین را بفروشم که با ماشین بهتر،درآمد بهتری برای زن و بچه ام داشته باشم که الان چهارده ماهه که دارم کارگری میکنم ولی این از خدا بی خبرا ماشین منو ندادن خدا از سرتون نگذره.
X5 : موضوع به این سادگی هم نمیدونی
نازنین : سلام من 19اسفند 199میلیون ریختم الان برای بقیه پول باید چقدر پرداخت کنم فاکتور زده بود مهر ماه
سالار : پس خوشبحال کسانی که سایناثبت نام کرده بودن..چون الان میرن پول واریز میکنن
دادا : تو که به قول خودت اتومات نوشتی.. اینجا چیکار میکنی؟ معلومه حرفات دروغه همه
t8 : ارسال پلاک یعنی چی مگه با ماشین نمیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس tu5 : سلام هانیه خانم من الان پژو tu5 مدل 403 دارم من زمستان 402 بودم تبدیل زدم به سورن و پیامک تبدیل مجدد اومد رفت تفاوت پرداخت کردم دیدم پژو tu5 والان سه ماه زیر پامه
s7 : من طرح پیش فروش بودم.31 تیر زمان تحویل بوده تازه 29 شهریور فاکتور شده
رسول ef7p دستی پیش ت31 مرداد : جواب به آقا مصطفی و دوستان عزیز که در مورد نحوه ی محاسبه مبلغ سود تأخیر سوال داشتند سود تأخیر برای پیش فروش ها 1%کل مبلغ واریزی است 561/480/000×1%=5/614/800میلیون ماهانه این مبلغ تقسیم بر 30 روز کنید که میشه روزی تقریبا 187 هزار تومان، برای بدست آوردن مبلغ تأخیر 187 هزار تومان ضربدر تعداد روز تأخیر( از تاریخ تحویل تا روزی که فاکتور شده) مثل خودم که 187 هزار تومان ×29 روز = که شده مبلغ 5/537/000 همین روش برای دوستان فروش فو ری ها البته با سود 3% کل مبلغ واریزی محاسبه می‌شود.
ایکس33 فر‌وغ : با سلام احترام دوستان قدیمی. بنده تحویلم 16 مرداد بوده همه فکنم حفظید دیگه😂😂 میخاستم بپرسم کسی 16 مرداد مجوز خورده؟؟؟؟؟ اگر خورده بگه ؟؟؟ سپاس
ایکس 22 پرو نمایندگی بندر عباس : سلام امروز 200کیلومتر رانندگی کردم ماشین راحتی هست دنده راحت
شیراز 22 زارع : درود ،،خرید نقدی 15 اسفند تحویل سیستمی 6مرداد فعلا خبری از ماشین نیست ،خدا لعنت کنه سران مملکت رو ،،،،اقایون فرمول تاخیر چجوری حساب میکنن این خدا زدها،،،
مجید از تهران : عزیزمی 🎀
x22 : آقای سعید تیگو 8 از روز قرارداد روزهای کاری رو میشمارن توی اروپا هم روزهای کاری در هفته 5 روزه یعنی از دوشنبه تا جمعه و شنبه و یکشنبه روزهای کاری نیستن اینجا هم همینطور پنجشنبه و جمعه روزهای کاری نیستن. این تو قرارداد اومده روزهای کاری و باید میپرسیدی. من نپرسیده میدونستم پنجشنبه جمعه روزهای کاری نیستن. ادعایی ندارم ولی وقتی قرارداد میذارن جلوتون دیگه چه لاستیک اتیش بزنین چه نزنین فایده نداره
محسن : بله درسته منظورم دعوتنامه تکمیل وجه هست
محمد از سنندج : سلام خدمت دوستان . دنا اتومات آپشنال فروش فوری هستم . تحویل 16شهریور که هنوز هیچ خبری از فاکتور شدن نیست .