استفاده از دیپ مایند گوگل برای آموزش خودروهای خودران ویمو

 

استفاده از دیپ مایند گوگل برای آموزش خودروهای خودران ویمو

 
ویمو در همکاری با دیپ‌مایند گوگل، از هوش مصنوعی بازی استارکرافت ۲ برای توسعه‌ی شبکه‌های عصبی خودروهای خودران استفاده می‌کند.
 
 
اکنون که بازار ساخت خودروهای خودران داغ‌تر از همیشه است، یافتن راه‌های جدید برای آموزش شبکه‌های عصبی روز‌به‌روز مهم‌تر می‌شود. این موضوع توسعه‌دهندگان را واداشته است راه‌های بسیار مبتکرانه‌ای برای آموزش سریع‌تر شبکه‌های خود پیدا کنند. حال به‌نظر می‌رسد که یکی از این روش‌ها، به بازی استارکرافت ۲ (StarCraft II) مربوط می‌شود.
 
ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که یک بازی ده‌ساله چه ارتباطی با آموزش شبکه‌های عصبی امروزی و مدرن دارد؟ براساس گزارش MIT Technology Review، تکنیک‌هایی که برای هوشمندتر و سخت‌تر کردن هوش مصنوعی این بازی استفاده می‌شود، در توسعه‌ی شبکه‌های عصبی هم به‌کار گرفته‌ می‌شود. 
 
 
در بازی StarCraft 2 هر بازیکن هم‌زمان با مدیریت منابع خود، باید تعداد زیادی واحد مستقل با توانایی‌های منحصربه‌فرد را کنترل کند و با حریفی مبارزه کند که قصد نابودی او را دارد. انسان این کار پیچیده را به‌سادگی انجام می‌دهد؛ ولی انجام آن برای ماشین‌ها راحت نیست.
 
اتفاقی که در هوش مصنوعی StarCraft 2 می‌افتد، این است که سیستم دیپ‌مایند (DeepMind) گوگل از نوعی الگوریتم به‌نام «آموزش مبتنی‌بر جمعیت» برای شبیه‌سازی فرایند انتخاب طبیعی استفاده می‌کند. این الگوریتم در ابتدا کارآمدترین واحدها را انتخاب می‌کند و سپس، نسل‌های بعدی را از روی آن‌ها می‌سازد و بدین‌ترتیب، فرایند یادگیری را کوتاه می‌کند.
 
اتفاقی مشابه در ساخت خودروهای خودران هم رخ می‌دهد. ویمو (Waymo) یکی از واحد‌های شرکت آلفابت، یعنی شرکت مادر گوگل است و دیپ‌مایند از این تکنولوژی برای آموزش خودرو‌های خودران خود استفاده می‌کند. هنگامی که داده‌ی جدیدی وارد سیستم می‌شود، دیپ‌مایند کارآمدترین بخش‌های شبکه‌ی عصبی را انتخاب و برای تنظیم فرایندها و یادگیری از آن‌ها استفاده می‌کند. شبکه‌های عصبی در وسایل نقلیه‌ی خودران ویمو برای تشخیص اشیاء در جاده و پیش‌بینی حرکت سایر خودروها و تصمیم‌گیری برای حرکت‌های بعدی استفاده می‌شود. دیپ‌مایند پس از اعلام همکاری با ویمو در پستی نوشت آموزش این شبکه‌های عصبی به «هفته‌ها بهبودبخشی و آزمایش و نیروی محاسباتی عظیم» احتیاج داشت.
 
متیو دِوین، مدیر زیرساخت یادگیری ماشین ویمو، در مصاحبه‌ای با MIT Technology Review گفت: 
 
یکی از مشکلات مهم هنگام استفاده از یادگیری ماشین در سیستم‌های صنعتی، قابلیت بازسازی سیستم به‌منظور بهره‌گیری از کدهای جدید است. ما باید شبکه را دائما آموزش دهیم و کد را دوباره بنویسیم. وقتی شبکه را دوباره آموزش می‌دهید، نیاز است کمی پارامترها را تغییر دهید.
 
گوگل برخی از تکنولوژی‌های یادگیری ماشین خود را تجاری‌سازی کرده‌؛ اما حالا مدل یادگیری مبتنی‌بر جمعیت خود را به‌طور خاص در وسایل نقلیه‌ی خودران ویمو به‌کار گرفته است. ناگفته نماند ویمو ازنظر بسیاری از کارشناسان، پیشرفته‌ترین برنامه‌ی خودروهای خودران در جهان محسوب می‌شود و مسیر زیادی از پیشرفت خود را به‌صورت شبیه‌سازی‌شده طی کرده‌ است.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
GL تکمیل وجه اردیبهشت : دیروز دوباره برام پیامک تکمیل وجه اومد. 300 هزار تومن دیگه واریز کردم. هنوز توی سیستم به حالت آماده تخصیص برنگشته. امروز زنگ زدم سایپا گفت که برای مابه تفاوت بیمه هست. و گفت که برای تحویل شاهین gl مشکلی نداریم و به زودی تحویل داده میشه. من از وقتی سخا رو تحویل دادم 37 روز گذشته.
GL تکمیل وجه اردیبهشت : دیروز دوباره برام پیامک تکمیل وجه اومد. 300 هزار تومن دیگه واریز کردم. هنوز توی سیستم به حالت آماده تخصیص برنگشته. امروز زنگ زدم سایپا گفت که برای مابه تفاوت بیمه هست. و گفت که برای تحویل شاهین gl مشکلی نداریم و به زودی تحویل داده میشه. من از وقتی سخا رو تحویل دادم 37 روز گذشته.
علی ریرا : دوستان با این وضع که پیش میره فکر نمیکنم به این زودی ها ری راها رو تحویل بدند
داریوش : من 17اردیبهشت تکمیل وجه کرده بودم دوباره دیروز واسم پیام دعوتنامه اومد رفتم نمایندگی گفت مابتفاوت بیمه و عوارض و مالیات باید پرداخت کنی 58 هزار تومن مجدد پرداخت کردم ولی هنوز فاکتور نشده.
حسام : سلام دوستان. من واریزی ۲۲ اسفندماه هستم.‌هنوز فاکتور نشده. کسی ۲۲ اسفند فاکتور شده؟؟،،
X5 : سلام تا یک هفته تعطیله ماشین ما تمام مراحل کامل شده و آماده تحویل وتا تهران شروع بکار نکنه هیچ کاری انجام نمیشه
شاهین G : شما شاهین Gهستید ؟یا شاهین Gl?? یا cvt??
شاهین G : من ۳ اردیبهشت تکمیل وجه کردم فاکتور نشده هنوز زنگ زدم نمایندگی گفت تا ۳۱ فروردین فاکتور شده نمی‌دونم راست میگن یا دروغ
شاهین G : من ۳ اردیبهشت تکمیل وجه کردم فاکتور نشده هنوز زنگ زدم نمایندگی گفت تا ۳۱ فروردین فاکتور شده نمی‌دونم راست میگن یا دروغ
شاهین G : ما واریزی اردیبهشتیم هنوز فاکتور نشدیم 😭
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس 11 بهمن ماه : سلام مدیر و پرسنل شرکت سایپا واقعا خرابه(داغونه) فقط یاد دارن که دروغ بگن در تمام کارهایش ضعیف عمل می کند و ماشین هارو فاکتور نمیکنه(صرفه جویی میکند) الان هم بهانه تعطیلات،استراحت میکنن
فوق العاده بهمن 6بهمن : داداش می خوای از دست شرکت سایپا فارغ بشی هفته دیگه فاکتور میشی
ساینا : تو رو خدا جواب بدین منم همین طور شده دهم اسفند بودم یه مرحله برگشته عقب
پیش فروش ساینا s : سلام منم 10اسفند یک مرحله به عقب برگشت جریان چیه تو رابه خدا جواب بدید؟؟
کوییک آر اس : خوب چرا زنگ نمی‌زنی 96550 دقیق بهتون میگه
میلاد ..... ایلام : سلام دوستان کسی میدونه اگه شماره چک نوشته برای سود تاخیر ولی تاریخ ارسال به بانک 0 نوشته . پولو میتونم بگیرم یا باید تاریخ بنویسه. مال من شماره چک نوشته
کوییک RS فروش فوری پذیرش 13 خرداد : برو توسایت قسمت پرداخت دعوتنامه نگاه کن احتمالا باید مبلغی پرداخت کنی که افزایش قیمت دادن
آرش : 12 اسفند خبری نشد
غیرت ایرانی : حاقل یک ماه تا یک ماه و نیم تاخیر داره ، چون ما اردیبهشت هنوز تحویل نگرفتیم
ایکس33 کراسmt : سلام هادی اریزو برادر گلم ، عزیز بارگیری و تحویل فعال هست یا نه تعطیل هستن چون من تهران پرسیدم نمایندگی تعطیل هست ،ممنون جواب بدین