استفاده از دیپ مایند گوگل برای آموزش خودروهای خودران ویمو

 

استفاده از دیپ مایند گوگل برای آموزش خودروهای خودران ویمو

 
ویمو در همکاری با دیپ‌مایند گوگل، از هوش مصنوعی بازی استارکرافت ۲ برای توسعه‌ی شبکه‌های عصبی خودروهای خودران استفاده می‌کند.
 
 
اکنون که بازار ساخت خودروهای خودران داغ‌تر از همیشه است، یافتن راه‌های جدید برای آموزش شبکه‌های عصبی روز‌به‌روز مهم‌تر می‌شود. این موضوع توسعه‌دهندگان را واداشته است راه‌های بسیار مبتکرانه‌ای برای آموزش سریع‌تر شبکه‌های خود پیدا کنند. حال به‌نظر می‌رسد که یکی از این روش‌ها، به بازی استارکرافت ۲ (StarCraft II) مربوط می‌شود.
 
ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که یک بازی ده‌ساله چه ارتباطی با آموزش شبکه‌های عصبی امروزی و مدرن دارد؟ براساس گزارش MIT Technology Review، تکنیک‌هایی که برای هوشمندتر و سخت‌تر کردن هوش مصنوعی این بازی استفاده می‌شود، در توسعه‌ی شبکه‌های عصبی هم به‌کار گرفته‌ می‌شود. 
 
 
در بازی StarCraft 2 هر بازیکن هم‌زمان با مدیریت منابع خود، باید تعداد زیادی واحد مستقل با توانایی‌های منحصربه‌فرد را کنترل کند و با حریفی مبارزه کند که قصد نابودی او را دارد. انسان این کار پیچیده را به‌سادگی انجام می‌دهد؛ ولی انجام آن برای ماشین‌ها راحت نیست.
 
اتفاقی که در هوش مصنوعی StarCraft 2 می‌افتد، این است که سیستم دیپ‌مایند (DeepMind) گوگل از نوعی الگوریتم به‌نام «آموزش مبتنی‌بر جمعیت» برای شبیه‌سازی فرایند انتخاب طبیعی استفاده می‌کند. این الگوریتم در ابتدا کارآمدترین واحدها را انتخاب می‌کند و سپس، نسل‌های بعدی را از روی آن‌ها می‌سازد و بدین‌ترتیب، فرایند یادگیری را کوتاه می‌کند.
 
اتفاقی مشابه در ساخت خودروهای خودران هم رخ می‌دهد. ویمو (Waymo) یکی از واحد‌های شرکت آلفابت، یعنی شرکت مادر گوگل است و دیپ‌مایند از این تکنولوژی برای آموزش خودرو‌های خودران خود استفاده می‌کند. هنگامی که داده‌ی جدیدی وارد سیستم می‌شود، دیپ‌مایند کارآمدترین بخش‌های شبکه‌ی عصبی را انتخاب و برای تنظیم فرایندها و یادگیری از آن‌ها استفاده می‌کند. شبکه‌های عصبی در وسایل نقلیه‌ی خودران ویمو برای تشخیص اشیاء در جاده و پیش‌بینی حرکت سایر خودروها و تصمیم‌گیری برای حرکت‌های بعدی استفاده می‌شود. دیپ‌مایند پس از اعلام همکاری با ویمو در پستی نوشت آموزش این شبکه‌های عصبی به «هفته‌ها بهبودبخشی و آزمایش و نیروی محاسباتی عظیم» احتیاج داشت.
 
متیو دِوین، مدیر زیرساخت یادگیری ماشین ویمو، در مصاحبه‌ای با MIT Technology Review گفت: 
 
یکی از مشکلات مهم هنگام استفاده از یادگیری ماشین در سیستم‌های صنعتی، قابلیت بازسازی سیستم به‌منظور بهره‌گیری از کدهای جدید است. ما باید شبکه را دائما آموزش دهیم و کد را دوباره بنویسیم. وقتی شبکه را دوباره آموزش می‌دهید، نیاز است کمی پارامترها را تغییر دهید.
 
گوگل برخی از تکنولوژی‌های یادگیری ماشین خود را تجاری‌سازی کرده‌؛ اما حالا مدل یادگیری مبتنی‌بر جمعیت خود را به‌طور خاص در وسایل نقلیه‌ی خودران ویمو به‌کار گرفته است. ناگفته نماند ویمو ازنظر بسیاری از کارشناسان، پیشرفته‌ترین برنامه‌ی خودروهای خودران در جهان محسوب می‌شود و مسیر زیادی از پیشرفت خود را به‌صورت شبیه‌سازی‌شده طی کرده‌ است.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : سلام منم هفته آینده از شهرستان میام برای تجمع ، لطفا بیاید همتون
حسن شاهبازی : با سلام ببخشید ما باید چجوری متوجه بشیم که تا چه‌ تاریخی شاهین اتومات فاکتور شده؟
حسینی : ۱۲اذر تکمیل وجه پذیرش ۱۳ هیچ خبری نیست
Arash : سلام دوستان امروز کسی فاکتور شده؟
حمزه شاهین جی : دوستان من همین الان نمایندگی سایپا بودم گفت دروغ میگن 11اذر هنوز فاکتور نشده خدا لعنتت کنه باعث بانی این بدبختی های مارو 5ماه انتضار میکشیم امروز فاکتور میشه فردا فاکتور میشه
حمزه شاهین جی : دوستان من همین الان نمایندگی سایپا بودم گفت دروغ میگن 11اذر هنوز فاکتور نشده خدا لعنتت کنه باعث بانی این بدبختی های مارو 5ماه انتضار میکشیم امروز فاکتور میشه فردا فاکتور میشه
حمزه شاهین جی : دوستان من همین الان نمایندگی سایپا بودم گفت دروغ میگن 11اذر هنوز فاکتور نشده خدا لعنتت کنه باعث بانی این بدبختی های مارو 5ماه انتضار میکشیم امروز فاکتور میشه فردا فاکتور میشه
حمزه شاهین جی : دوستان من همین الان نمایندگی سایپا بودم گفت دروغ میگن 11اذر هنوز فاکتور نشده خدا لعنتت کنه باعث بانی این بدبختی های مارو 5ماه انتضار میکشیم امروز فاکتور میشه فردا فاکتور میشه
Reza : آقا sadegh لینک زیر رو در آپارات مشاهده کنید متوجه میشین که تفاوت زیادی بین شاهین پلاس و تارا نیست اتفاقا شاهین برتری نسبی هم داره من خودم شاهین دنده ای دارم الان در انتظار تحویل شاهین پلاس اول اردیبهشت هستم همین شاهین دنده ای برخلاف حرف و حدیث هایی که درباره اش هست ماشین خوبیه من 40 هزار باهاش رانندگی کردم مشکلی نداشتم البته در حد انتظار از یه ماشین تولید داخل
حمزه شاهین جی : دوستان من همین الان نمایندگی سایپا بودم گفت دروغ میگن 11اذر هنوز فاکتور نشده خدا لعنتت کنه باعث بانی این بدبختی های مارو 5ماه انتضار میکشیم امروز فاکتور میشه فردا فاکتور میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6دنده31تیر : مبارکه منم دوم فاکتور شده الان گیر کرده تو پلاک
فروش فوقالعاده : اگه راست میگی شماره پذیرش بزار، تا 7 بهمن خیلی وقته فاکتور شدن
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : از کجا متوجه شدی؟
دنا 6 دنده رنگ سفید تحویل 31تیر : سلام دوستان دنا پلاس 6دنده رینگ آلومینیومی تحویل 31تیر تکمیل وجه 26 اردیبهشت امروز ماشین فاکتور شده پیش فروش
سورن موتور جدید 11 تیر : کرمانشاه اکثرا سیمی بوده.
عدالت : این خبر که برای کارزار گذاشته اید حذف شده
کوییک اس چابهار : منم تکمیل وجه 3/4 سخا هم 3/6 هنوز فاکتور نشده لطفا بگین کسی فاکتور شر شده
دوقلوها دنا آپشنال 31 شهریور : مال منم 70712 بود شده 70715 نمیدونم چرا تغییر کرده
علی : همون نمایندگی دیر فرستاده چون قراردادن خیلی عقبه واسه من 3 تیر
سارا : 29اردیلهشت پیش فروش