آیا قوانین زیست‌محیطی خودروسازان را به تولید خودروهای برقی تشویق می‌کند؟

 

آیا قوانین زیست‌محیطی خودروسازان را به تولید خودروهای برقی تشویق می‌کند؟

 
قوانین جدید و سختگیرانه‌ی آلایندگی به‌همراه افزایش استفاده از خودروهای الکتریکی، احتمالا در آینده‌ی نزدیک باعث ادغام شرکت‌های خودروسازی خواهد شد.
 
مدیران صنعتی و بانکداران می‌گویند درک فزاینده‌ی صنعت خودرو از ارزش فناوری پیشرانه‌ی احتراق‌داخلی به‌منظور سازگاری با مقررات جدید آلایندگی، احتمالا در دو سال آینده‌، موج جدیدی از اتحاد و ادغام خودروسازان را رقم خواهد زد. از زمان رسوایی دیزل‌گیت فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۵، ادغام شرکت‌ها و تصاحب سهام آن‌ها وارد مرحله تازه‌ای شد. دیزل‌گیت باعث شد مقررات انتشار گازهای گلخانه‌ای در سطح جهانی سختگیرانه‌تر پیگیری شود و درنتیجه، ارزش فناوری‌های خودروهای دیزلی و بنزینی کاهش یافت. 
 
با این حال، کارشناسان می‌گویند بازار خودرو جداسازی شرکت‌های مختلف درزمینه‌ی تعهد به اجرای مقررات جدید انتشار گازهای گلخانه‌ای را شروع می‌کند؛ درنتیجه، شرکت‌هایی که می‌توانند این استانداردها را اجرایی کنند، از شرکت‌هایی که نمی‌توانند تمییز داده می‌شوند. چنین کاری می‌تواند در ۱۲ تا ۲۴ ماه آینده، فاصله‌ی ایجادشده در قیمت‌های موردانتظار بین خریداران و فروشندگان را کاهش دهد. با تمام این‌ها، صنعت خودرو توسعه‌ی نسل آینده‌ی پیشرانه‌های احتراق داخلی را متوقف می‌کند؛ چراکه منابع محدود به‌سمت ساخت خودرو الکتریکی و خودران سوق داده شده می‌شود.
 
باوجوداین، خودروهای الکتریکی همچنان با ۱.۲۶ میلیون دستگاه (۱.۵ درصد) از مجموع ۸۶ میلیون دستگاه خودرو فروخته‌شده در سراسر جهان، سهم کمی از بازار را ازآنِ خود کرده‌اند. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند روند روبه‌رشد فروش خودرو برقی ادامه خواهد داشت و تا اواسط دهه‌ی آینده‌ی میلادی، سهم خودروهای بنزینی از بازار کمتر خواهد شد.
 
یکی از مدیران بانک‌های مطرح اروپا در این زمینه می‌گوید تقاضا برای خودروهای مجهز به پیشرانه‌های احتراق‌داخلی سازگار با مقررات انتشار گازهای گلخانه‌ای همچنان وجود دارد؛ بنابراین، تولیدکنندگان احتمال دارد مجبور شوند در ارزیابی‌های خود بازنگری کنند. درضمن، تأمین‌کنندگانی که با این موضوع سروکار دارند، در امر فروش با دشواری‌هایی مواجه خواهند داشت.
 
در عین حال، بانکداران اعتقاد دارند به‌دلیل کاهش ظرفیت تولید پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی، انگیزه‌ی قطعه‌سازان و تأمین‌کنندگان برای ادغام می‌تواند افزایش پیدا کند. فولکس‌واگن، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی، گفته است آخرین نسل از پیشرانه‌های احتراق‌داخلی را تا سال ۲۰۲۶ توسعه خواهد داد؛ در حالی که فورد ماه گذشته اعلام کرد دو کارخانه‌ی ساخت پیشرانه را در اروپا تعطیل می‌کند.
 
مدیرعامل گلدمن‌ساکس می‌گوید:
 
سود شرکت‌هایی که از فناوری مربوط به پیشرانه‌ی احتراق‌داخلی استفاده می‌کنند، با افزایش خودروهای الکتریکی و دیجیتالی‌شدن صنعت خودرو کاهش می‌یابد. می‌توانید انتظار داشته باشید که شرکت‌ها بتوانند با ادغام و صرفه‌جویی در هزینه‌ها ازطریق افزایش تولید به سود برسند. 
 
فولکس‌واگن هم‌اکنون به قطعه‌سازان و تأمین‌کنندگان خود هشدار داده است که برای کاهش تولید پیشرانه‌های احتراقی در سراسر جهان آماده شوند؛ زیرا قصد دارد تولید انبوه خودروهای الکتریکی را افزایش دهد. خودروساز آلمانی ۱۶ کارخانه‌ی خود را برای تولید وسایل نقلیه‌ی الکتریکی تجهیز می‌کند و طرح‌هایی برای آغاز ساخت ۳۳ مدل مختلف خودرو برقی با برندهای فولکس‌واگن، آئودی، سئات و اشکودا تا اواسط سال ۲۰۲۳ دارد که باعث تغییر زنجیره‌ی تأمین این صنعت خواهد شد.
 
استفان سامر، مدیر خرید فولکس‌واگن به رویترز گفت:
 
منطقی نیست که کارخانه‌ها با ۴۰ درصد ظرفیت خود کار کنند. صنعت خودروسازی موظف است برای تثبیت ارزش پیشرانه‌های احتراق‌داخلی، ساختارهایی ایجاد کند و تصمیماتی بگیرد که فعالیت‌های خود را در کجا متمرکز کند. 
 
طبق گزارش شرکت الیکس‌پارتنرز (AlixPartners)، بیش از ۱۲۰ کارخانه تولید پیشرانه احتراق‌داخلی در اروپا وجود دارد. انجمن خودروسازی آلمانی VDA می‌گوید ۴۳۶ هزار شغل در آلمان به ساخت پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی وابسته هستند. تقاضا برای پیشرانه‌های احتراق‌داخلی سازگار با قوانین زیست‌محیطی هم‌اکنون باعث ایجاد انگیزه برای ادغام در میان خودروسازان شده است. گروه پژوسیتروئن هم با همین هدف شرکت اوپل را در سال ۲۰۱۷ از جنرال‌موتورز خرید.
 
 
فرانسیس ون‌میل، مدیر بخش توسعه‌ی بی‌ام‌و به رویترز گفت:
 
با سختگیرانه‌ترشدن مقررات آلایندگی به‌ویژه در اروپا، برخی از تولیدکنندگان ازلحاظ داشتن توانایی برای توسعه‌ی پیشرانه‌های سازگار با محیط‌زیست عقب مانده‌اند.
 
تا همین اواخر، توافقنامه‌های ادغام به‌دلیل اختلاف‌نظرها درزمینه‌ی ارزش‌گذاری‌ها با مشکل روبه‌رو بود. برخی می‌گویند گروه آمریکایی دینا (Dana) در سال ۲۰۱۸ فروش برند اروپایی خود در حوزه‌ی ساخت واشر سرسیلندر را آغاز کرد؛ شرکتی که یکی از قطعات مهم را برای پیشرانه‌ی خودروهای احتراق‌داخلی تولید می‌کند. دینا با کمک بانک آمریکا (Bank of America) شرکت‌کنندگان را برای مزایده دعوت کرد؛ اما به‌دلیل نرسیدن به منافع خود، این مزایده را چند هفته عقب انداخت. 
 
 
گروه آلمانی Ifa نیز که درزمینه‌ی ساخت شفت‌های کاربردی در پیشرانه‌های احتراق‌داخلی فعالیت می‌کند، سال گذشته برای فروش به مزایده گذاشته شد؛ اما فرایند فروش آن هرگز به خط‌پایان نرسید. برخی افراد مطلع می‌گویند وانکسیانگ (Wanxiang) چین نیز به‌عنوان یکی از شرکت‌کنندگان در این مزایده حضور یافت؛ اما تفاوت قیمت‌گذاری مانع توافق شد. به‌گفته‌ی کارشناسان، مشکل اصلی این است که انتظارات خریداران و فروشندگان درباره‌ی قیمت باهم مطابقت ندارد. 
 
 
جیمز کمسیکاس، مدیرعامل دینا، معتقد است تقاضا برای پیشرانه‌ی احتراق‌داخلی تا چندین سال آینده ادامه خواهد داشت. کمسیکاس به رویترز گفت:
 
بسیاری از افراد درباره‌ی اینکه چه زمانی پیشرانه‌های احتراق‌داخلی از رده خارج می‌شوند، کمی بیش‌ازحد هیجان‌زده شده‌اند. با این حال، من یکی از طرفداران بسیار سرسخت دنیای هیبریدی‌شدن خودروها تا ۱۵ سال آینده هستم. تا جایی که می‌دانم، در این فناوری (هیبرید) هنوزهم به پیشرانه‌ی احتراقی نیاز است.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

پردازش خودرو
0

بسیار عالی
www.pardazeshkhodro.com
14:28  1398/04/22
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 29 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات طرح نیمه شعبان ۱۴۰۲ : دوستان کسی اطلاع داره دعوتنامه اذر تا چه تاریخی فرصت تکمیل وجه داشته ؟ با توجه به اینکه بعد از اون تاریخ دیگه دعوت نامه‌ای تا ۳۰ بهمن صادر نشد
تیتان 2 دی : رمز موفقیت یک دلال
امیر : بله به من هم گفتن تا ۱۵ اسفند تقریبا فاکتور شده البته من شاهین پلاس رو میگم.
فیلد : خطاب به شاهین پلاس اتوماتیک که تا ۱۶ اسفند فاکتور شده و اطلاع موثق داری اگر غیر حقیقت باشد اگزوز شاهین پلاس با اون منبع که از زیرش زده بیرون در مادر بزرگوارت
محبوبه : سلام خدمت همه دوستان..عزیزان سوالی داشتم....تارا اتومات مرغوبتره یا تارا دستی؟میخوام خرید کنم..کدوم بهتره..ممنون میشم جواب بدین.
akbar : ن داداش ماشین منم هنوز فاکتور نشده معلوم نیست میخوان چیکار کنن الان دیگه دوماه تاخیره
امیر : اسفند . من خودم ۲۵ اسفند تکمیل وجه کردم
سهند اذر : سلام وقت همگی دوستان بخیر سهند اس من یک ماه تحویل گرفتم خدای ماشین خوبی انتظار بیشتری از شرکت‌های ایرانی نمیشه داشت بیشتر به فکر سود خودشون هستن مشکلی که من با سهند دارم سرعت از 120کیلومتر که رد میشه کم کم دور موتور میر بالا روی 140که میرسه دور متر میاد روی 4500 صدای موتور خیلی روی اعصاب به موتور هم فشار میاد از دوستانی که تحویل گرفتین واسه شما هم همین مدلی
محمد : واریز اولیه 5 شهریور ، تکمیل وجه 16 اسفند هنوز فاکتور نشدم
یوسف : سلام نمیدونم خبر درست یا نه. میگن بابت اینکه نمیتونن سانروف رو تامین کنن خط تولید g متوقف شده. اگه مصرف کننده هستین براتون زیاد اهمیت نداره بنظر من تبدیل ب gl قبول کنین. باز خود دانین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
م : وقتی سخا ثبت میکنی با دقت بخوانید گفته راهور انتخاب کنید
207 پانا فروش فوق العاده : سلام اصلا مشخص نیست تو این چند روز کسی فاکتور نشده
شادمهر : بزار ماشین اومد واست میگیم
محمد : فاکتور شدی اطلاع بده دادش ممنون
دنا : دوستان کسی اطلاع داره چرا تاریخ های داخل کاستومر قاطی شده؟؟
سورن دوگانه : سلام بعد از تبدیل دوگانه 75 لیتری به 100 لیتری چند روز بعد فاکتور میکنن هرکه اطلاع داره بگه
29بهمن : هرچی بیشتر میگذره دارک تر میشه قضیه فاکتور
ساینا اس : امروز فاک‌تور شدم 🥳🥳🥳🥳تکمیل وجه اسفند
207 فلز مشکی : سلام و خسته نباشید کسی هست تحویل خرداد فاکتور بشه مشکی فروش فوری
دعوت کننده : در خرداد ماه