آیا قوانین زیست‌محیطی خودروسازان را به تولید خودروهای برقی تشویق می‌کند؟

 

آیا قوانین زیست‌محیطی خودروسازان را به تولید خودروهای برقی تشویق می‌کند؟

 
قوانین جدید و سختگیرانه‌ی آلایندگی به‌همراه افزایش استفاده از خودروهای الکتریکی، احتمالا در آینده‌ی نزدیک باعث ادغام شرکت‌های خودروسازی خواهد شد.
 
مدیران صنعتی و بانکداران می‌گویند درک فزاینده‌ی صنعت خودرو از ارزش فناوری پیشرانه‌ی احتراق‌داخلی به‌منظور سازگاری با مقررات جدید آلایندگی، احتمالا در دو سال آینده‌، موج جدیدی از اتحاد و ادغام خودروسازان را رقم خواهد زد. از زمان رسوایی دیزل‌گیت فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۵، ادغام شرکت‌ها و تصاحب سهام آن‌ها وارد مرحله تازه‌ای شد. دیزل‌گیت باعث شد مقررات انتشار گازهای گلخانه‌ای در سطح جهانی سختگیرانه‌تر پیگیری شود و درنتیجه، ارزش فناوری‌های خودروهای دیزلی و بنزینی کاهش یافت. 
 
با این حال، کارشناسان می‌گویند بازار خودرو جداسازی شرکت‌های مختلف درزمینه‌ی تعهد به اجرای مقررات جدید انتشار گازهای گلخانه‌ای را شروع می‌کند؛ درنتیجه، شرکت‌هایی که می‌توانند این استانداردها را اجرایی کنند، از شرکت‌هایی که نمی‌توانند تمییز داده می‌شوند. چنین کاری می‌تواند در ۱۲ تا ۲۴ ماه آینده، فاصله‌ی ایجادشده در قیمت‌های موردانتظار بین خریداران و فروشندگان را کاهش دهد. با تمام این‌ها، صنعت خودرو توسعه‌ی نسل آینده‌ی پیشرانه‌های احتراق داخلی را متوقف می‌کند؛ چراکه منابع محدود به‌سمت ساخت خودرو الکتریکی و خودران سوق داده شده می‌شود.
 
باوجوداین، خودروهای الکتریکی همچنان با ۱.۲۶ میلیون دستگاه (۱.۵ درصد) از مجموع ۸۶ میلیون دستگاه خودرو فروخته‌شده در سراسر جهان، سهم کمی از بازار را ازآنِ خود کرده‌اند. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند روند روبه‌رشد فروش خودرو برقی ادامه خواهد داشت و تا اواسط دهه‌ی آینده‌ی میلادی، سهم خودروهای بنزینی از بازار کمتر خواهد شد.
 
یکی از مدیران بانک‌های مطرح اروپا در این زمینه می‌گوید تقاضا برای خودروهای مجهز به پیشرانه‌های احتراق‌داخلی سازگار با مقررات انتشار گازهای گلخانه‌ای همچنان وجود دارد؛ بنابراین، تولیدکنندگان احتمال دارد مجبور شوند در ارزیابی‌های خود بازنگری کنند. درضمن، تأمین‌کنندگانی که با این موضوع سروکار دارند، در امر فروش با دشواری‌هایی مواجه خواهند داشت.
 
در عین حال، بانکداران اعتقاد دارند به‌دلیل کاهش ظرفیت تولید پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی، انگیزه‌ی قطعه‌سازان و تأمین‌کنندگان برای ادغام می‌تواند افزایش پیدا کند. فولکس‌واگن، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی، گفته است آخرین نسل از پیشرانه‌های احتراق‌داخلی را تا سال ۲۰۲۶ توسعه خواهد داد؛ در حالی که فورد ماه گذشته اعلام کرد دو کارخانه‌ی ساخت پیشرانه را در اروپا تعطیل می‌کند.
 
مدیرعامل گلدمن‌ساکس می‌گوید:
 
سود شرکت‌هایی که از فناوری مربوط به پیشرانه‌ی احتراق‌داخلی استفاده می‌کنند، با افزایش خودروهای الکتریکی و دیجیتالی‌شدن صنعت خودرو کاهش می‌یابد. می‌توانید انتظار داشته باشید که شرکت‌ها بتوانند با ادغام و صرفه‌جویی در هزینه‌ها ازطریق افزایش تولید به سود برسند. 
 
فولکس‌واگن هم‌اکنون به قطعه‌سازان و تأمین‌کنندگان خود هشدار داده است که برای کاهش تولید پیشرانه‌های احتراقی در سراسر جهان آماده شوند؛ زیرا قصد دارد تولید انبوه خودروهای الکتریکی را افزایش دهد. خودروساز آلمانی ۱۶ کارخانه‌ی خود را برای تولید وسایل نقلیه‌ی الکتریکی تجهیز می‌کند و طرح‌هایی برای آغاز ساخت ۳۳ مدل مختلف خودرو برقی با برندهای فولکس‌واگن، آئودی، سئات و اشکودا تا اواسط سال ۲۰۲۳ دارد که باعث تغییر زنجیره‌ی تأمین این صنعت خواهد شد.
 
استفان سامر، مدیر خرید فولکس‌واگن به رویترز گفت:
 
منطقی نیست که کارخانه‌ها با ۴۰ درصد ظرفیت خود کار کنند. صنعت خودروسازی موظف است برای تثبیت ارزش پیشرانه‌های احتراق‌داخلی، ساختارهایی ایجاد کند و تصمیماتی بگیرد که فعالیت‌های خود را در کجا متمرکز کند. 
 
طبق گزارش شرکت الیکس‌پارتنرز (AlixPartners)، بیش از ۱۲۰ کارخانه تولید پیشرانه احتراق‌داخلی در اروپا وجود دارد. انجمن خودروسازی آلمانی VDA می‌گوید ۴۳۶ هزار شغل در آلمان به ساخت پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی وابسته هستند. تقاضا برای پیشرانه‌های احتراق‌داخلی سازگار با قوانین زیست‌محیطی هم‌اکنون باعث ایجاد انگیزه برای ادغام در میان خودروسازان شده است. گروه پژوسیتروئن هم با همین هدف شرکت اوپل را در سال ۲۰۱۷ از جنرال‌موتورز خرید.
 
 
فرانسیس ون‌میل، مدیر بخش توسعه‌ی بی‌ام‌و به رویترز گفت:
 
با سختگیرانه‌ترشدن مقررات آلایندگی به‌ویژه در اروپا، برخی از تولیدکنندگان ازلحاظ داشتن توانایی برای توسعه‌ی پیشرانه‌های سازگار با محیط‌زیست عقب مانده‌اند.
 
تا همین اواخر، توافقنامه‌های ادغام به‌دلیل اختلاف‌نظرها درزمینه‌ی ارزش‌گذاری‌ها با مشکل روبه‌رو بود. برخی می‌گویند گروه آمریکایی دینا (Dana) در سال ۲۰۱۸ فروش برند اروپایی خود در حوزه‌ی ساخت واشر سرسیلندر را آغاز کرد؛ شرکتی که یکی از قطعات مهم را برای پیشرانه‌ی خودروهای احتراق‌داخلی تولید می‌کند. دینا با کمک بانک آمریکا (Bank of America) شرکت‌کنندگان را برای مزایده دعوت کرد؛ اما به‌دلیل نرسیدن به منافع خود، این مزایده را چند هفته عقب انداخت. 
 
 
گروه آلمانی Ifa نیز که درزمینه‌ی ساخت شفت‌های کاربردی در پیشرانه‌های احتراق‌داخلی فعالیت می‌کند، سال گذشته برای فروش به مزایده گذاشته شد؛ اما فرایند فروش آن هرگز به خط‌پایان نرسید. برخی افراد مطلع می‌گویند وانکسیانگ (Wanxiang) چین نیز به‌عنوان یکی از شرکت‌کنندگان در این مزایده حضور یافت؛ اما تفاوت قیمت‌گذاری مانع توافق شد. به‌گفته‌ی کارشناسان، مشکل اصلی این است که انتظارات خریداران و فروشندگان درباره‌ی قیمت باهم مطابقت ندارد. 
 
 
جیمز کمسیکاس، مدیرعامل دینا، معتقد است تقاضا برای پیشرانه‌ی احتراق‌داخلی تا چندین سال آینده ادامه خواهد داشت. کمسیکاس به رویترز گفت:
 
بسیاری از افراد درباره‌ی اینکه چه زمانی پیشرانه‌های احتراق‌داخلی از رده خارج می‌شوند، کمی بیش‌ازحد هیجان‌زده شده‌اند. با این حال، من یکی از طرفداران بسیار سرسخت دنیای هیبریدی‌شدن خودروها تا ۱۵ سال آینده هستم. تا جایی که می‌دانم، در این فناوری (هیبرید) هنوزهم به پیشرانه‌ی احتراقی نیاز است.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

پردازش خودرو
0

بسیار عالی
www.pardazeshkhodro.com
14:28  1398/04/22
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سینا : مبارکه برادر اکبر. منتهی زمان فاکتور شیر قاطیش می کنن میشه سفید شیری
شاهین : چراخریداتومبیل درایران باهمه دنیافرقت داره چندبرابرقیمت جهانی اول پول ازت میگیرن ۴ماه بعدتازه شروع میکنن بازی دادن ودبه کردن افزایش قیمت وتعرفه….هرجای دنیابلایی که سرمون میادروتعریف کنیم پناهندگی بهمون میدن.یاهیچکی نیست جلوشونوبگیره ولی بنظرمیادنبادجلوشونوبگیرن. وگرنه اگه قراباشه جلویه چیزگرفته بشه میشه .لابدلیاقتمون همینه
اکبر از اردبیل : با سلام و احترام تکمیل وجه 22 اسفند و احراز 27 الان وضعیت برگشته به عقب و قید شده تعهد شده و رنگ هم همون سفید مونده@@@@ به امید شادکامی برای همه عزیزان
شاهین جی اردیبهشت : سلام وقت همگی بخیر من امروز با سایپا 096550تماس گرفتم هم با نمایندگی تحویل ماشین هر دو گفتن شاهین جی با ترمزESCتا 1/24فاکتور شدن .به احتمال بخاطر افزایش قیمت ماشین ثبت نامی های قبلو زود تحویل بدن تا برن برای ثبت نام جدید
تسلسهحسستل : دوستان ماشین اگر شاستی بخوره چقدر بیعدش بیمه موشه؟
رز زرد : دوستان یه سوال ... اردیبهشت و خرداد واسه من‌ تبدیل جی ال اومده...ولی واسه هردو مرحله سودش ۱۸۸۷۱۰۰۰ زده...آذر ۲۹۶ و ۹۰۰پرداخت کردم... کسی میدونه چرا اینجوریه؟ مگه نباید ماه به ماه سودش بیشتر بشه؟ ممنون میشم جواب بدی
رز زرد : آره نامردها ... آگهی کردن تحویل یک روزه... بعد اینا میگن قطعه نداریم😏
زیان دیده سایپا : خدا لعنت کنه مدیران حروم خور سایپا رو واقعا دیگه طاقتم طاق شده
رز زرد : سلام منتظر جی هستیم خدا کنه حداقل گرونش نکن😕
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نصیحت پدرانه از کارشناس بازار خودرو : با توجه به احتمال افزایش قیمت کارخونه و قطعی شدن ان در ماههای اتی و تایید ان از طرف وزارت صمت. در ماههای اتی قیمت خودروها در بازار به شدت افزایش قیمت چند صد میلیونی خواهند داشت مواظب باشید دلالها به سرتان کلاه نزارند و خودروی شمارو مفت از دستتان خارج نکنند
محمد دنا آپشنال : دنا تحویل تیرماه اتومات فروش فوری کی فاکتور میشه واریز وجه 7فروردین مابه التفاوت هم واریز کردم مشکی آبنوس
علیمراد : سلام دوستان .. اصلا نگران افزایش قیمت خودرو نباشید .وبا شایعات ذهن خود را خراب نکنید چون در آخر شرکت یه فکری براش میکنه که نه سیخ بسوزه ونه کباب ..پس بیخودی ذهنتون رو درگیر یکسری چرندیات نکنید خدابزرگه
سورن موتور جدید 19 خرداد : سلام، بله، حضوری تحویل بگیری مبلغ کرایه رو بعد یک ماه که حدود 3،500 میشه رو واست واریز میکنن
احد - دنا اتومات آپشنال : سلام، احتمالا" دعوت نامه برای خودروهای موعد شهریور ماه، تا بیستم تیرماه صادر میشه.
نصیحت پدرانه از کارشناس بازار خودرو : 207 دنده ای پانوراما 1میلیارد و 220میلیون تومانو 207 دنده ای فرمان هیدرولیک 1میلیارد و 100میلیون تومان در هفته ها و ماههای اتی صدرصد رو شاخشه فریب دلال هارو نخورید فروختی واقعا باختی و متضرر شدی....
وحید : عجله نکن، هر وقت دعوتنامه اومد ده پانزده روز وقت داری بریزی، اونوقت با خیال راحت بفروش، الان داره گرون میشه چرا باید بفروشی
امیر : سلام دوستان فعلا پیش فروش تا چهاراسفند فاکتورشده
مجید از تهران : ساینا فوری وارد بحث بد قول بودن نمیشم اما من روزهایی دیدم که ساینا اس به سرعت در حال فاکتور شدن وتحویل بود زمانی که حتی قیمت ساینا 268 بود کوییک اس 290 میلیون اما یهو در عرض یک ماه وچند هفته ساینا قیمتش رسید به 315 میلیون یعنی هفته ای 20 یا 10 میلیون به عناوینی گرون میکردن اما حالا کاملا برعکس شده ساینا با کندی فاکتور محصولات کوییک سرعت بهتری به نسبت در فاکتور شدن دارن مطمئن هستم مدتی بعد شرکت ساینا به سرعت فاکتور میکنه و کوییک به مشکل فاکتور میخوره و این قصه تا آخر ادامه داره...
امیر : سلام دوستان میگم این رانا چرا بازارش افزایشی نمیشه ؟؟؟همه ماشینها 50 تومک گذاشتن بغیر این