کارآموزان بیامو در پروژهای ۱۰ ماهه توانستند خودرو X7 را به وانت تبدیل کنند. البته، این خودرو قرار نیست به مرحلهی تولید برسد.
آیا بیامو قصد دارد وانت تولید کند؟ باواریاییها هماکنون میگویند چنین برنامهای ندارند؛ اما به نظر میرسد این شرکت با معرفی وانت تکنمونهی بیامو X7، قصد دارد خود را برای چنین پروژهای آماده کند. وانت X7 را کارآموزان در همکاری با دو واحد فناوری و تولید بیامو در مونیخ طراحی کرده و ساختهاند؛ خودرویی که براساس X7 xDrive40i طراحی شده است و در رویداد BMW Motorrad Days نمایش داده خواهد شد.
فضای بار دستساز دارای تزیین چوبی و سیستم تعلیق بادی دوسطحی با قابلیت تنظیم و تعدادی از تجهیزات پیشرفته باعث میشود وانت بیامو X7 ترکیبی ایدهآل برای کاربردهای متنوع روزانه و حتی بیشتر از آن باشد. حضور بیامو F 850 GS در فضای بار این وانت تبدیلیافته را کامل میکند.
میلاگروس کاینا آندره، عضو هیئتمدیره بیامو گفت:
از همکاری بین مرکز آموزش فنی و حرفهای گروه بیامو و بخشهای ساخت خودرو مفهومی و فناوری خوشحالم که به این استعدادهای جوان اجازه میدهد توانایی خود را با چنین پروژهی فوقالعادهای اثبات کنند.
وانت بیامو X7 فضای بار زیبایی دارد که طول آن از ۱۴۰ سانتیمتر (در حالت بسته) تا ۲۰۰ سانتیمتر (در حالت باز) متفاوت خواهد بود. با استفاده از فیبرکربن پلیمری تقویتشده (CFRP) روی سقف و درهای عقب و در قسمت بارگیری، وزن خودرو درمقایسهبا مدل تولیدی تا ۲۰۰ کیلوگرم کاهش یافته است؛ در حالی که طول این خودرو مفهومی حدود ۱۰ سانتیمتر بزرگتر از X7 است.
پروژهی وانت مفهومی بیامو X7 از روکشهای دستساز چوب ساج و اجزای پاراپتی برای فضای بار بهره میبرد و دستگیرهها و نوارهای تزیینی از قطعات پرسی SLS 3D ساخته شدهاند. همچنین، ترکیبی منحصربهفرد از چوب ساج عسلی و رنگ آبی متالیک وجود دارد و رنگ سرمهای منحصربهفردی که در معرض نورخورشید، نمای جالبی ایجاد میکند.
تنها ۱۰ ماه طول کشید تا ۱۲ نفر از کارآموزان بخشهای مکانیک خودرو و بدنه و مکاترونیک خودرو و ساخت مدل فنی توانستند این خودرو مفهومی را بهطور کامل عملیاتی و آن را به خودرو جادهای با کیفیت مدل نمایشگاهی تبدیل کنند. گفتنی است بیامو اعلام کرد قصد ندارد این مدل مفهومی را تولید کند.