دفاع رئیس بی‌ام‌و از تصمیم این برند

موتور درون سوز

 

بسیاری از خودروسازان برای اعلام پایان دوران موتورهای درون‌سوز عجله دارند، بااین‌حال بی‌ام‌و این‌طور نیست. «الیور زیپسه»، مدیرعامل این شرکت، در مراسم کسب‌وکار راین-ماین در فرانکفورت، از تصمیم این شرکت برای تداوم استفاده از موتورهای «سنتی» دفاع کرد.

روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ به نقل از رئیس بی‌ام‌و نوشته است که این برند لوکس «نمی‌خواهد موتورهای درون‌سوز را کنار بگذارد». این مدیر ۵۹ ساله توضیح داده است که خودداری بی‌ام‌و از تعیین تاریخ انقضا برای پیشرانه‌های سنتی نشان‌دهنده عدم ابتکار این برند نیست.

بی ام و M3

او در ادامه با اشاره به سوخت‌های ترکیبی گفت که هنوز تقاضای زیادی برای مدل‌های درون‌سوز وجود دارد. از آنجا که بیش از یک میلیارد خودرو در جهان وجود دارد، زیپسه استدلال می‌کند که اهمیت خودروهای بنزینی موجود دست‌کم گرفته می‌شود. براساس گزارش یک شرکت تحقیقات صنعت خودرو، حدود ۱.۴ میلیارد خودرو در سراسر جهان مورد استفاده قرار دارند.

آینده موتورهای درون‌سوز با سوخت‌های جدید

جایگزینی تمام مدل‌های درون‌سوز موجود با یک مدل برقی در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست و تولید خودروهای برقی جدید نیز چندان با محیط‌زیست سازگاری ندارد. زیپسه معتقد است که «سوخت‌های پاک (e-fuel) نیز برای تداوم حضور خودروهای موجود بدون آسیب‌رساندن به محیط‌زیست اهمیت زیادی دارند.» تویوتا، شریک بی‌ام‌و در توسعه فناوری سوخت هیدروژنی، بر این باور است که می‌تواند استفاده از موتورهای درون‌سوز را با کمک هیدروژن ادامه دهد. 

موتورهای درون‌سوز

مدیرعامل بی‌ام‌و معتقد است که اگر فروش خودروهای جدید با پیشرانه درون‌سوز ممنوع شود، بسیاری از مردم خودروهای فعلی خود را برای مدت طولانی‌تری نگه خواهند داشت؛ چون خودروهای برقی هنوز هم گران‌تر از همتایان بنزینی/دیزلی خود هستند و افراد زیادی در سراسر جهان نمی‌توانند این هزینه را پرداخت کنند. علاوه‌براین، مقامات شرکت‌های مختلف پیش‌تر گفته بودند که زیرساخت‌های شارژ برای پشتیبانی از افزایش گسترده خودروهای برقی در سراسر جهان آماده نیست.

البته این بدان معنا نیست که بی‌ام‌و مدل‌های درون‌سوز را نسبت به خودروهای برقی در اولویت قرار داده؛ در سال جاری، ۱۵ درصد از فروش این شرکت به مدل‌های برقی اختصاص داشته است. تا پایان این دهه، فقط ۵۰ درصد فروش این برند مستقر در مونیخ شامل خودروهای درون‌سوز خواهد بود.

بی ام و M3

برنامه‌های متفاوت رقبای بی‌ام‌و

رقبای اصلی بی‌ام‌و اهداف بلندپروازانه‌تری را در سر می‌پرورانند. مرسدس معتقد است که خط تولید این شرکت تا سال ۲۰۳۰ کاملاً برقی خواهد شد. آئودی از سال ۲۰۲۶ فقط محصولات برقی تولید می‌کند و تولید مدل‌های درون‌سوز را در سال ۲۰۳۲ متوقف خواهد کرد. خط تولید جگوار از سال ۲۰۲۵ تماماً برقی خواهد شد. ولوو قصد دارد در سال ۲۰۳۰ موتورهای درون‌سوز را کنار بگذارد؛ زمانی که برندهای مینی و رولزرویس متعلق به بی‌ام‌و نیز همین کار را خواهند کرد.   

 

منبع

دیجیاتو

 

 

برچسب : خودرو , بی ام و , رئیس , موتور , درون سوز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v4 : اینجاست که نقش نمایندگی تو تحویل خودرو معلوم میشه
j7 : اگه خودت اقتصاد بلد بودی کلا نباید ماشین ثبت نام میکردی.ادمای ترسو مثل تو باید توی خیالشون t9 سوار بشن.دقیقا به قول اوت دوستمون شرکت از خداشه اتصراف بزنید.
حسام T9 : دوست عزیز شدیدا درگیر توهم توطئه هستی، اگر کمی اقتصاد بلد بودی این حرف رو نمیزدی، کمتر از ۱ ماه پیش تی ۹ روی سایت برای خرید در دسترس بود، شرکت کرمان تازه خودش رو گرم کرده که با پول من و شما تا ۱۰ ماه آینده نوسان بگیره بعد هم با شندرغاز سود تاخیر که اونم چند ماه باید دنبال شکایت باشی قضیه رو فیصله بده.
j7 : مرد حسابی دل مردم چرا خالی میکنی.درسته کرمان موتور وعده هاش سر موقع نیست. اگه فرض محال چنین چیزی بود همین حالا کرمان موتور طرح پیش فروش t9نمیزاشت یا اینی که گذاشته برمیداشت.تو از ترست که افزایش بخوره و پول تداری بقیه پول ماشین بدی انصراف دادی.
علی مدبر : من 25حردادم هنوز خبری نیس شهریور یا نیفته تو دی ماه
T9 مشکی : در جواب دوست عزیز X5 باید بگم من خودم که داخل هیئت مدیره نیستم تا خبر رو تایید کنم، و طبق تجربه زندگی در این مملکت، هیچ خبری صحت نداره تا وقتی خلافش ثابت بشه، شما که X5 هستی اصلا نگران نباش حتی بدنه این ماشین داره داخل تولید میشه فکر میکنم فقط موتور گیربکس و ای سی یو وارداتیه.
مسعود T9 : امروز همه حسام ها دارن یه خبر موثق رو میدن😅 انصراف دقیقا کاری هست که شرکت میخواد انجام بدیم چند ماه پولتو نگهداشته چند ماهم طول میکشه پس بده
حسام T9 : البته تاکید میکنم دوستان باید بر مبنای قدرت تصمیم و ریسک پذیری خودشون اقدام کنن و حرف من رو ملاک قرار ندن، شاید شرکت تونست با جک موتورز روی نحوه واردات بدلیل مشکلات قانونی به توافق برسه بعد نیاید بگید بخاطر فلانی انصراف دادم، من تصمیم گرفتم ریسکش رو نپذیرم و تا فرصت هست و دولت داره ارزپاشی میکنه تا بگه ماشه تاثیری نداره به بازارهای دیگه ورود کنم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
10 مرداد قالپاق پانا : دوستان برای من نوشته کلاس خودرو فاقد صف فاکتور می باشد . کسی معنیش رو میدونه ؟؟
اطلس جی : سلام اهل زنجانم واریزی اسفند بودم ی هفته اس تحویل گرفتم
فرسوده : سلام علیکم باتشکر
سید محمد : سلام مصوبه شورای رقابت براتون زده
ساینا فرسوده : پلاک شدم ولی هنوز ماشین نیومده
اطلس اذر : دوستان جون عزیزانتون هرکس اطلس جی طرح عادی فاکتورمیشه خبربده واینک کدوم شهرهستین خیرببینید انشالله ما همه چشم انتظار هستیم
ساینا فوق العاده 11/29 : 12اسفند
کوییک 22 تیر : من تکمیل وجهم 22 تیر بود فاکتور نشدم
Shahrivar s واقعی : آقای جهانشا خواهش میکنم اگه واقعا فاکتور شدی شماره پذیرشتو بگو مام امیدوار شیم چون کانال کسی نفرستاده بعد از 21تیر
فروش فوقالعاده اسفند : خودم 12 اسفند هستم