رپورتاز - بیسو توسط کمپانی چینی تازه کار چونگین طراحی و تولید شد؛ در سال ۲۰۱۷ از اولین خودروی آنها یعنی کراس اوور بیسو ۳T رونمایی شد. شرکت خودروسازی سیف در ایران تصمیم داشت کار خود را با برند معتبر سوبارو آغاز کند اما به دلیل شرایط اقتصادی و سیاسی کشور مجبور شد با این شرکت قطع رابطه کند و به سراغ یک خودروسازی چینی رفت و بیسوt3 را به عنوان اولین محصول خود وارد بازار ایران کرد.
در طراحی ظاهری، کمپانی بیسو خودروی زیبایی را طراحی کرده است؛ روی کاپوت از خطوط عضلانی استفاده شده و باعث شده است که جذابیت خودرو بالا رود و دو قاب کرومی رنگ که احساس دریچه دارد (اما دریچه نیست و هوا به داخل آن منتقل نمیشود) روی آن کار شده است. در طراحی چراغها مشاهده میکنیم که در ابتدا چراغها عرض زیادی داشته و رفته رفته عرض آنها کم شده و به جلو پنجره پیوند میخورند. در جلو پنجره خطهای افقی و لوگوی بیسو را میبینیم؛ نکته قابل توجه در این خودرو این است که شبیه به هیچ خودروی دیگری نیست و همین امضای طراحی در سایر محصولات بیسو هم رعایت شده است.
بین صندلی راننده و سرنشین یک فضای بزرگ برای ۲ لیوان وجود دارد که میتوانید گوشی خود را هم داخل آن قرار دهید. در خودرو بیسو t3 ترمز پارک برقی داریم که اگر کمربند ایمنی شما بسته باشد و شما گاز دهید خودش را آزاد میکند و تا زمانی که کمربند ایمنی شما باز باشد خودش آزاد نمیکند مگر این که شما به صورت دستی این کار را انجام دهید. آپشنی به نام اتوهلد نداریم که شما بخواهید خاموش یا روشن کنید، ولی سیستم شروع حرکت در سربالایی را دارید. آپشنهایی چون: سنسور حرکت بین خطوط و سیستم نقطه کور را در صفحه نمایشگر میتوانید خاموش و روشن کنید. برای دیدن از طریق دوربین جلو حتماً باید در صفحه نمایش دکمه dvr را بزنید؛ با استفاده از یک کارت حافظه میتوان از دوربین آن برای ثبت وقایع و تصادفات هم استفاده کرد. سبک طراحی صفحه نمایشِ جدا از داشبورد، کمی بی ام دبلیو را به خاطر میآورد. تمام کلیدهای داخل خودرو و روی فرمان کاربردی و قابل استفاده هستند و هیچ دکمه اضافی یا کمی وجود ندارد. پنل بخاری و سیستم تهویه شما را به یاد یک سیستم تهویه اتوماتیک میاندازد اما سیستم تهویه این خودرو اتوماتیک نیست، دستی و تک کاناله است.
هنگام حرکت در چالهها و دست اندازها تکانهای یک کراس اوور را دارد و در حقیقت میتوان گفت که صدایی که در هاوال منتقل میشود کمی از این خودرو کمتر است و دلیل آن این است که تعلیق جلوی این خودرو مانند سایر خودروها مک فرسون بوده ولی عقب خودرو یکپارچه است. بیسو ۳T از رنو کپچر سیستم تعلیق عقب بهتری دارد و صدایی که از تکانهای ایجاد شده وارد خودرو میشود کمتر است. با زیاد شدن سرعت، رنگ پشت آمپرها تغییر میکند؛ البته میتوانید تنظیم کنید که رنگ ثابت بماند یا با توجه به سرعت تغییر کند. سفتی و نرمی فرمان در حرکت خوب است.تست نفوذ صدا به داخل کابین در این خودرو به شرح زیر است: میزان نفوذ صدا در حالت سکون ۶۴.۳ دسی بل، در حالت ۲۰۰۰rpm ، ۷۵.۵ دسی بل و در حالت تخت گاز ۸۹.۹ دسی بل گزارش شده است.
با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار میرود برای خرید و فروش خودرو بیسو t3 به آگهیهای بخش خرید خودرو مراجعه کنید.
منبع : ویرلن
با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.