جای خالی مدیران مستقل در صنعت خودرو/ مدیران خودروساز تنها مجری تصمیمات وزرای پیشین

 

جای خالی مدیران مستقل در صنعت خودرو/ مدیران خودروساز تنها مجری تصمیمات وزرای پیشین

 
بروز چنین وضعیتی در صنعت خودرو که همواره از حمایت های دولتی برخوردار بوده شائبه به کارگیری مدیران ناکارآمد در این صنعت را بیش از پیش کرده و در چنین شرایطی این پرسش را مطرح می کند که نقاط مثبت و منفی عملکردی مدیران فعلی و پیشین صنعت خودرو چیست که چنین شرایطی را رقم زده است.
 
کارشناسان این حوزه در تشریح مشکلات این صنعت نظرات متفاوتی داشته اما در عین حال بر این نکته تاکید دارند که این صنعت در سال های گذشته از نداشتن مدیری مستقل و کاربلد رنج برده چرا که مدیران انتخابی همواره تنها نقش مجری سیاست های تحمیلی وزارت صنعت ایفا کرده و نقشه ای برای نمایش قدزت خود نداشته اند.
 
فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو  معتقد است که اتفاق های رخ داده در صنعت خودررو هیچ ارتباطی با مدیران عامل این صنعت ندارد زیرا این مدیران تا به امروز آورده فکری قوی نداشته اند که منجر به رشد و توسعه شود.
 
وی با تاکید بر این که مدیران عامل صنعت خودرو همواره مجری سیاست های وزرای صنعت بوده اند، می افزاید: بررسی ها نشان می دهد در چند سال گذشته مدیران این صنعت، مدیران مستقلی نبوده و تنها دستیار وزیر در شرکت های خودروسازی بوده و نتیجه این روند این بوده که برای رعایت منویات وزیر، اتفاق هایی در شرکت های خودروسازی رخ داده که جمع کردن آن برای وزیر و مدیران بعدی بسیار پیچیده بوده و شرکت را دچار بحران کرده است.
 
این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به مدیریت های پیشین صنعت خودرو در دولت گذشته اظهار می کند: از آن زمان تاکنون شاهد مسایل فعلی در صنعت خودرو هستیم به طوری که با هدف اجرایی کردن منویات سیاسی وزرا،تصمیماتی گرفته و اجرایی شد در حالی که وضعیت باید بر مبنای واقعیت ها و حقایق صنعت خودرو مدیریت می شد. 
 
زاوه ادامه می دهد: مشکل این است که وقتی وزارت صنعت با هدف کنترل نرخ تورم تصمیم بر پیش فروش خودرو تاکید می کند، مدیران عامل نیز ناگزیر به انجام این تصمیم با هدف کنترل تورم این در حالیست که تورم موضوعی نیست که در حوزه توزیع قابل کنترل باشد بلکه لازم است نسبت به اصلاح سیاست پولی اقدام تا بتوان تورم را کنترل کرد.
 
وی اجرای بی چون و چرای تصمیمات وزارت صمت از سوی مدیران عامل خودروسازی ها را دلیلی بر بحران فعلی می داند و می گوید: تعهدات معوق خودروسازان در حال حاضر نتیجه تصمیماتی از این دست بوده و هم اکنون به شرایطی رسیده که مشتریان دیگر به راحتی راضی نمی شوند.
 
این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر این که نباید انتقادی به مدیران عامل خودروساز داشت چرا که این انتقاد به وزرای صنعت وارد است، می افزاید: رفتاری که در شرکت های خودروسازی با مدیرانی که توانایی بالایی ندارند، اعمال می شود نتایج فاجعه باری برای شرکت ها ایجاد کرده است که نمونه آن تولید ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو غیرتجاری در کف پارکینگ خودروسازان است که با احتساب کف قیمت ۴۰ میلیون تومان، نقدینگی زیادی از خودروسازان را قفل کرده و نه تنها هیچ مزیتی برای آن ها ندارد بلکه نقدینگی قطعه سازان را نیز به نابودی می کشاند.
 
زاوه در پایان تاکید می کند که آن چه اکنون در صنعت خودرو رخ داده را نمی توان به مدیران این صنعت نسبت داد بلکه ان ها تنها مجریان سیاست های تعیین شده از شوی وزارت صنعت بوده اند و به واسطه ارتباط نزدیک خود با وزیر صنعت، به عنوان مدیران عامل انتخاب شده و مدیریت های ان ها به واسطه تصمیم های اشتباه منجر به زیان انباشته، خودروهای ناقص و معوقات عقب افتاده قطعه سازان شده است.
 
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر‌‌شاهین‌البرز🌹 : اگه تولید قطع شده چرا پول میگیرن؟ آیا این معنیش بغیر از اختلاسه؟ حداقل جوابگو باشن. خدایی مثل غزه شدیم.هیچکی گردن نمیگیره. 26خرداد در انتظار فاکتور🌹🌹120693
چانگان cs55 : همه مثل همیم و نمیدونیم ،باید بهش فکر نکنیم تا پیامک بیاد سوپرایز بشیم مثلا .....
Iman : سلام واریزی 21 مهر ماه هنوز فاکتور نشده. در مرحله آماده تخصیص نشان می دهد.
شاهین زمستان ۴۰۳ : برای ما پیام تبدیل نیامده چطور خودمان به جی ال تبدیل می زنیم
شاهین G : نمایندگی میگه فعلا تولید قطع شده خدا لعنتشون کنه
اهورا : به گفته کارشناس سایپا تا تاریخ 31 فروردین دادن. اما من اینجا خیلیا رو دیدم که میگن مال اسفند ماه هستن و هنوز بهشون ندادن
امیر : سلام مبارکتون باشه دوست عزیز شما تحویل مرداد بودید؟درسته؟ببخشید دی ماه ۴۹۳ چقد واریز کرده بودید؟ممنون میشم پاسخ بدید
مصطفی مقدسی : سلام کسی اطلاع داره شاهینgتا چه تاریخی فاکتور شده دوستان
x5 سفید : من هم با شرایط شما اما ۲۸ مهر شاسی شد و امروز بیمه
Samirax5 : بویی از شرف و انسانیت نبردن آخه بعد اینهمه تازه صدور فاکتور
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
قباد : شرکت یه تعداد خیلی کمی نیسان ابی مانده مقداری گران کرد انها را ولی نمیدانم چرا طرح فروش نگداشت به این زودی ولی فکر کنم تا اخر این ماه اون تعداد ابی که مانده را برای فروش بزاره . ولی فکر کنم دوگانه را کرده حدود 950 تومان
سهند : سلام منم تحویل 28اذرهستش تحویل هنوز فاکتور نشده بد 40روز به نظر شما امکان داره زود فاکتور بشه
علی : اگر قرار به تبدیل باشه باید مشتری رو راضی کنن من به شخصه اگه کوییک 430 تومنی بهم بدن انجام میدم
جواد : سلام دوستان ماشین و که حضوری بگیریم چه مدارکی به ما تحویل میدن ؟آیا برگه سبز هم میدن که ثبت نام کنیم واسه کارت سوخت؟
اطلس تحویل اسفند1403 : ازت تنها کاری بر میاد اگه میتونی 18 آبان بیا تجمع
رحمان : دوست عزیزم من مثل شما پذیرش اردیبهشت و تحویل آذر هستم اما 4 آبان دعوت نامه اومد اگر برای شما نیومده پیگیری کنید چرا نیومده
علی سورن : منم فوق العاده فرسوده دوگانه تحویل 24 آذرم هنوز در مرحله صدور فاکتور میچرخه اگه کسی از تحویل آذر فاکتور شده بگه لطفا
اریسان : سلام دوستان من ثبت نام 10 ابان هستم،هنوز خبری از فاکتور و پلاک نیست کسی هست ک فاکتور پلاک شده باشه ،خواستم ببینم چقدر زمان میبره به دستم برسه
شیراز : سلام من دقیقا تاریخ شما ثبت نام و تکمیل وجه کردم امروز زنگ زدم شرکت سایپا هر سوالی در مورد تحویل پرسیدم فقط می گفت نمیدونم در اخر بعد از 10 دقیقه بحث کردن گفت همین که هست
ناصر : والا همونو بگو هم اکستند پلاک کنید هم ابی چه مشکلی داره تازه سایت باز کردن دوباره ثبت نام کنن