کمبود فناوری‌؛ عامل بی‌اعتمادی مردم به خودروهای خودران

 

کمبود فناوری‌؛ عامل بی‌اعتمادی مردم به خودروهای خودران

 
آخرین تحقیقات مؤسسه‌ی جی‌دی پاور نشان می‌دهد فناوری‌های پیشرفته، مانند سیستم‌های صوتی‌وسرگرمی و ناوبری در خودروها، هنوز مشکلات زیادی دارند.
 
طبق گفته سازمان جی‌دی پاور (J.D. Power)، رقابت برای اضافه‌کردن فناوری‌های جدید به داخل کابین خودرو باعث ایجاد مشکلاتی در قابلیت اطمینان آن‌ها می‌شود. جدیدترین بررسی جی‌دی پاور با عنوان «مطالعه‌ی قابلیت اطمینان خودرو در انگلستان در سال ۲۰۱۹» نشان می‌دهد مشکلات سیستم‌های صوتی، ارتباطات، سرگرمی و ناوبری (ACEN) نیمی از ۱۰ مشکل اصلی مربوط‌به مالکان خودروها را تشکیل می‌دهند. جی‌دی پاور ادعا می‌کند این مسئله به ناامیدی تولیدکنندگان برای معرفی فناوری‌های جدید و درنتیجه، افزایش مشکل احتمالی ارتباط دارد.
 
براساس پاسخ‌های بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفری که بین ۱۲ تا ۳۶ ماه مالک خودرو بوده‌اند، این مطالعه به‌دنبال تعداد مشکل در هر ۱۰۰ خودرو است. در این مطالعه، نمره کمتر برای خودرو نشان‌دهنده‌ی بهتربودن سازنده خواهد بود و برعکس. تقریبا ۱۸۰ عامل مختلف در کل خودرو، ازجمله سیستم‌های ACEN و مشکلات پیشرانه و سیستم‌های گرمایش و تهویه‌ی مطبوع بررسی شدند. همچنین در این مطالعه، از رانندگان پرسیده می‌شود که آیا احتمال دارد آن‌ها دوباره خودرویی از همان برند تجاری بخرند یا خیر.
 
طبق مطالعه جی‌دی پاور، سیستم ACEN به‌طورمتوسط عامل ​​۱۶.۶ درصد از مشکلات است. درحالی‌‌که بهبود جزئی درمقایسه‌با امتیاز سال گذشته مشاهده می‌شود، هنوزهم یکی از عوامل مشکلدار به‌حساب می‌آید. در مقام مقایسه‌، سیستم‌هایی مانند هشدارهای مختلف یا کروزکنترل به‌طورمتوسط عامل ​​۱.۵ درصد از مشکلات هستند.
 
به‌نظر می‌رسد این مشکلات فقط به فناوری ACEN محدود نمی‌شوند؛ بلکه سیستم‌های ایمنی خودرو نظیر هشدار نقطه‌ی کور و  انحراف از مسیر باعث می‌شود رانندگان به دردسر بیفتند. به‌طورمتوسط چنین سیستم‌هایی ۲.۴ درصد از مشکلات را ایجاد می‌کنند؛ اگرچه این تعداد به‌طوردرخورتوجهی برای خودروهای لوکس افزایش می‌یابد و برای آن‌ها به چهار مشکل در هر ۱۰۰ خودرو می‌رسد.
 
جاش هالیبرتون، رئیس عملیات اروپا در جی‌دی پاور، در‌این‌باره می‌گوید:
 
مشکلات خودروسازان با فناوری‌های داخل خودرو می‌تواند باعث بی‌اعتمادی رانندگان به سیستم‌های پیشرفته رانندگی خودران شود که ظاهرا به‌زودی وارد جاده‌ها خواهند شد. وقتی به امتیازهای فناوری‌های نسبتا جدید ایمنی نگاه می‌کنیم، مشخص است تولیدکنندگان هنوزهم تلاش می‌کنند این سیستم‌ها را بهبود ببخشند؛ به‌‌ویژه برندهای معتبر که از این فناوری‌ها به‌عنوان مزیت‌های اصلی در فروش محصولات خود بهره می‌برند. اگر خودروسازان می‌خواهند مشتریان در آینده به خودرو خودران و فناوری‌های وابسته به آن اعتماد کنند، باید اعتماد مشتریان را به فناوری‌های جدید جلب کنند و قابلیت اطمینان آن‌ها را افزایش دهند. به‌عنوان مثال، اگر خودروسازان هنوز با سیستم‌های ناوبری مشکل داشته باشند و نتوانند مشکلات آن‌ها را حل کنند، چه کسی حاضر خواهد شد خودروهای خودران بخرد؟ چنین مشکلاتی به‌احتمال زیاد مشتریان را از سیستم‌های هوشمند و خودکار دلزده می‌کند.
 
افزون‌براین، جی‌دی پاور فهرست بهترین خودروسازان در این نظرسنجی را منتشر کرد؛ فهرستی که نتایج شگفت‌انگیز یا حتی ناامیدکننده‌ای برای برندهای سازنده‌ی خودروهای لوکس ثبت کرده است. از ۱۰ برند برتر که کمترین مشکل را در ۱۰۰ خودرو داشتند، تنها نام یک خودروساز لوکس به‌چشم می‌خورد. 
 
پژو با ثبت ۷۷ امتیاز در رده اول فهرست قرار گرفت. پس از پژو، اشکودا، از برندهای فولکس‌واگن و هیوندای  به‌ترتیب با ۸۸ و ۹۰ امتیاز در جایگاه دوم و سوم ایستادند. شایان ذکر است ولوو، تنها خودروساز لوکسی بود که با ۱۰۶ امتیاز در میان ۱۰ خودروساز برتر اروپا قرار داشت.
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمدی v1pتیتانیوم : سلام دوستان من فروش فوری تحویل 14 خرداد دستی تیتانیوم که فاکتور نشدم هنوز .26 و31 خرداد رنگ های سفید و مشکی فاکتور شدن بنظرتون من بخاطر رنگ تیتانیوم فاکتور نشدم . با وجود تاخیری یک هفته ای تو کاستامر قسمت جریمه تاخیر میزنه هیچ جریمه تاخیری برای شما محاسبه نشده. بنظر شما چرا جریمه تاخیر برای من نزده؟ ممنون میشم هرکس میدونه جواب بده
حسام. : دوستانی که تحویل گرفتن رینگ ۷ پره یا ۵ پر؟ پلاس ها باید رینگ ۷ پر روش باشه
J7 : سلام ثبت نام یکم برج دوازده امروز فاکتور شد
شاهین پلاس : بیست و دوم اسفند امروز ساعت هشت تکمیل وجه شد سه روز پیش یه مرحله رفته بود عقب
مقدم : هیچ حساب کتابی نداره، بستگی داره کی تحویل پیمانکار بدن و اون پیمانکار کی ماشین هارو بیاره، بعد از فاکتور برای یک نفر ممکن ۲ روزه طول بکشه تحویل بدن، برای یک نفر دیگه ممکن یک هفته طول بکشه
سعید : تکمیل وجه اینترنتی انجام دادی؟
سعید : سلام داداش تکمیل وجه اینترنتی انجام دادم ولی هنوز واسم ثبت نشده چکار کنم؟
پلاس : کسی می دونه بعد فاکتور چقد طول می‌کشه تحویل بدن؟؟خیر ببینید
حسین : سلام ۷jکرمان موتور ثبت نام کردم هنوز تحویل ندادن چرا آنقدر بد قولی میکنن مابتفاوت هم گرفتن خدا وکیلی ماهم زحمت کشیدیم انتظار کشیدم به موقع بدن چرا اصلا از خدا نمیترسن چرا همش مسخره می‌کنند ماهم پول دادیم چرا پیگیر نیستن چرا مدیر نداره چرا کسی نیس بگه ماهم گناه داریم چرا چرا چرا خواهشن از مدیران از بزرگ‌تر ها خواهشن پیگیر بشن لطفا
سینا : منم میخام حضوری بگیرم. نمی دونم باید در سامانه وضعیت خودرو باید ثبت نام کنم؟ یا خودشون پیامک میدن؟ خواهشا کسانی که حضوری گرفتن راهنمایی کنن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
میلاد : همون 25 ساعت ده صبح . الکی تاریخ دیگه ندید
حسن : داداش دعوتنامه ها صادر کردن کسی جلودار اینا نیست سخنگو دولت هم گفت هماهنگ
الی 27مهر : آقا لطفا تاریخو عوض نکنید 25 خرداد یکشنبه ساعت ده جلوی در امور مشتریان کیلومتر 11جاده مخصوص
ساینا فوق العاده : بر مدیر عامل لعنت خداوند نابودش کنه
مشدعلی : سلام کیف احوال
علی 27 مهر : کجای کرجی؟
اریزو 6 پرو : شما تکمیل وجه تون برج 9 بوده احتمالا.. منم برج 9 تکمیل وجه شدم تحویل 8 اردیبهشت که شنبه مجوز خورده
اطلس 24مهر : سلام.خودتون باید ثبت نام کنید.تقریبا تا ده روز بعد صادرمیشه.
207پانا : سلام تحویل 31خرداد مشکی 24اردیبهشت تبدیل ب رینگ زدم بعدگذشت یک ماه تبدیل هنوزفاکتورنشده
مهناز : سلام 31 خرداد تبدیل به رینگ 25 اردیبهشت فاکتور نشد