تصمیم تسلا و پاناسونیک برای توقف گسترش گیگافکتوری در نوادا

 

تصمیم تسلا و پاناسونیک برای توقف گسترش گیگافکتوری در نوادا

 
گزارش‌های جدید حاکی از آن است که تسلا و پاناسونیک قصد دارند در شرایط فعلی، گسترش کارخانه گیگافکتوری در نوادا را متوقف کنند.
 
گزارش اخیر منتشرشده توسط نشریه مالی Nikkei Asian Review نشان می‌دهد تسلا و پاناسونیک قصد دارند فرایند توسعه آینده کارخانه گیگافکتوری خودروساز سیلیکون‌ولی در نوادا را متوقف کنند. بااین‌حال نشریه نیکی هنوز هیچ منبعی برای اطلاعات خود ارائه نکرده است. 
 
فروش خودروهای الکتریکی تسلا در ایالات متحده پایین آمده است. می‌توان مقداری از کاهش فروش را به تمرکز تسلا روی بازارهای خارج از این کشور مربوط دانست؛ اما نمی‌توان تمام دلایل کاهش فروش را به این موضوع ربط داد. علاوه‌بر این میزان فروش خودروهای برقی تسلا مدل اس و تسلا مدل ایکس نیز مانند گذشته نیست. درحالی‌که تسلا به‌تازگی گزارشی از سود خود منتشر کرده، ممکن است این سود مربوط‌به سه‌ماهه اول ۲۰۱۹ نباشد. چنین چیزی اصلا‌ً جای تعجب ندارد زیرا مدتی قبل نیز ایلان ماسک به این مسئله اذعان کرد.  
 
 
در گذشته تسلا به‌شدت تلاش کرده است تا دامنه فعالیت خود را برای آینده گسترش دهد؛ تلاش تسلا حتی با وجود کاهش احتمالی سود در کوتاه مدت، برای آینده توجیه‌پذیر بود. بااین‌حال برخی مواقع وضعیتی ایجاد می‌شود که شرکت‌های بزرگ باید برای گسترش فعالیت‌های خود تصمیم‌گیری کنند. اگر گزارش درست باشد، حتماً تسلا و پاناسونیک (Panasonic) به این نتیجه رسیده‌اند که تصمیم برای گسترش گیگافکتوری، در شرایط کنونی غیرضروری است. چنین ایده‌ای به‌ویژه در وضعیت مالی فعلی، باعث وارد آمدن فشار بیشتر به این شرکت می‌شود و همین تصمیم جدید تسلا را توجیه‌پذیر می‌کند. 
 
پس از آن‌که نشریه نیکی خبر داد پاناسونیک سرمایه‌گذاری برای گسترش گیگافکتوری را متوقف می‌کند، ارزش سهام تسلا کاهش یافت. پاناسونیک اعلام کرد که این شرکت به ظرفیت ۳۵ گیگاوات ساعت در سال رسیده است. چنین ظرفیتی در شرایط کنونی برای ساخت بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی تسلا مدل ۳ در سال و پاوروال (Powerwall) کفایت می‌کند. 
 
 
به نظر می‌رسد که حتی با وجود تکمیل نشدن گیگافکتوری، ظرفیت آن برای وضعیت فعلی مناسب است. صادقانه بگوییم، کارخانه تولید باتری خودروی برقی نوادا می‌تواند به‌طور مداوم گسترش یابد. تسلا امکانات زیادی برای رشد و توسعه گیگافکتوری در اختیار دارد و به نظر می‌رسد که چنین امکاناتی، ظرفیت بی‌پایانی را برای توسعه و بهبود فراهم کرده‌اند. 
 
در گزارش نشریه نیکی با اشاره به موقتی بودن توقف گسترش گیگافکتوری تسلا آمده است:
 
تسلا و پاناسونیک قصد داشتند ظرفیت تولید را تا سال آینده ۵۰ درصد افزایش دهند، اما به‌دلیل مشکلات مالی مجبور به بازنگری شده‌اند. 
 
 
 
کارخانه گیگافکتوری از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون باتری‌های خودروی برقی تسلا مدل ۳ را به‌عنوان کوچک‌ترین سدان این شرکت تولید می‌کند. پاناسونیک سلول‌های (پیل‌ها) باتری را تولید می‌کند، درحالی‌که تسلا وظیفه مونتاژ آن‌ها را در پکیج باتری بر عهده دارد. با وجود ظرفیت کنونی ۳۵ گیگاوات ساعت در سال، این دو شرکت قصد داشتند ظرفیت تولید کارخانه نوادا را تا سال ۲۰۲۰ به ۵۴ گیگاوات ساعت در سال افزایش دهند. 
 
 
گزارش اخیر اشاره می‌کند که پاناسونیک در سال مالی منتهی به ماه مارس، حدود ۱۸۰ میلیون دلار زیان کرده است. پاناسونیک همچنین سرمایه‌گذاری موردنظر در کارخانه گیگافکتوری شانگهای را متوقف کرده است. با این وجود، هر دو شرکت هنوز هم قصد دارند در آینده با یکدیگر همکاری کنند. سخنگوی تسلا به نشریه نیکی گفت:
 
البته ما در صورت نیاز، به سرمایه‌گذاری‌های جدید در گیگافکتوری ۱ ادامه خواهیم داد. 
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سینا : از شنبه ان شاءالله فاکتورها شروع میشن.
تارا اتو ۳۰ بهمن : سلام بله منم هستم و سرامیک داشتم متاسفانه
بهار : سلام وقت بخیر سال ۱۴۰۲ شاهین با تحویل اسفند ۱۴۰۳ به اسمم دراومد ولی چندین بار پیام تبدیل به خودروهای دیگه مثل کوئیک و .... اومد و ۲ بار هم پیش فروش شاهین ولی هنوز پیام فروش قطعی برام نیومده، می خوام بدونم پیام فروش قطعی میاد یا همون پیش فروش بوده فقط؟
شاهین جی : ب تو چه ب ی ن ا م وس
کوروش : درود 17 اسفند تکمیل وجه کردم فاکتور نشده
داریوش : سلام من ثبت نام دی هستم 57 میلیون دادم
محمدرضا : ثپت نام کی هستید ؟
مهدی 25 اسفند : اخرین مهلت تکمیل وجه 26 اسفند بود.من 25 اسفند تکمیل وجه کردم و 26 ام تائید سخا ظاهرا باتوجه به نظرات دوستان در صورت صحت داشتن 15 و 16 اسفند فاکتور و در حال فاکتور شدن باشن
جی سون علی روستا : سلام دوستان گلم داداشا ب نظورتون امروز بارگیری دارن؟ دوستانی ک اطلاع دارن خبر بدن
تارا اسفند ماه سرامیک : سلام سرامیک داشتی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مسعود : دوستان دعوتنامه مرداد احتمال زیاد شنبه صادر میشه
0 : کی تکمیل وجه کرده بودید
سورنا : برا چی مشکل دارن ممنون میشم توضیح بدی
207فلز : سلام کسی اطلاع داره جریمه تاخیر تا چه زمانی تعلق میگیره منظورم اینکه تا خودرو برسه نمایندگی یا تا زمانی که فاکتور بشه؟
سعید : سلام رانا پیش فروش تیر ماه کسی هست دعوتنامه کی میفرستن
سورن جدید : شانسیه برا بعضی ها زودتر فاکتور میشه از شانس من با یه ماه تاخیر
سورنا : ممنون داداشی گلم بنام اهورامزدا ماشین شما هم بزودی فاکتور بشه
کوییک آر اس : سلام منظورتون این بود که دعوت نامه تون برای اردیبهشت امسال بوده و زود تر براتون ارسال کردن دیگه نزدیکه برای شما فاکتور بشه
سورن جدید : داداشم کجای کاری شنبه باید تحویل میدادن زنگ میزنم میگه خط تولید کمه جریمه تاخیر میدیم گفته یه ماه تاخیر داره
مهدی لویمی : یعنی 90روز کاری تحویل نمیدن؟؟