تصمیم تسلا و پاناسونیک برای توقف گسترش گیگافکتوری در نوادا

 

تصمیم تسلا و پاناسونیک برای توقف گسترش گیگافکتوری در نوادا

 
گزارش‌های جدید حاکی از آن است که تسلا و پاناسونیک قصد دارند در شرایط فعلی، گسترش کارخانه گیگافکتوری در نوادا را متوقف کنند.
 
گزارش اخیر منتشرشده توسط نشریه مالی Nikkei Asian Review نشان می‌دهد تسلا و پاناسونیک قصد دارند فرایند توسعه آینده کارخانه گیگافکتوری خودروساز سیلیکون‌ولی در نوادا را متوقف کنند. بااین‌حال نشریه نیکی هنوز هیچ منبعی برای اطلاعات خود ارائه نکرده است. 
 
فروش خودروهای الکتریکی تسلا در ایالات متحده پایین آمده است. می‌توان مقداری از کاهش فروش را به تمرکز تسلا روی بازارهای خارج از این کشور مربوط دانست؛ اما نمی‌توان تمام دلایل کاهش فروش را به این موضوع ربط داد. علاوه‌بر این میزان فروش خودروهای برقی تسلا مدل اس و تسلا مدل ایکس نیز مانند گذشته نیست. درحالی‌که تسلا به‌تازگی گزارشی از سود خود منتشر کرده، ممکن است این سود مربوط‌به سه‌ماهه اول ۲۰۱۹ نباشد. چنین چیزی اصلا‌ً جای تعجب ندارد زیرا مدتی قبل نیز ایلان ماسک به این مسئله اذعان کرد.  
 
 
در گذشته تسلا به‌شدت تلاش کرده است تا دامنه فعالیت خود را برای آینده گسترش دهد؛ تلاش تسلا حتی با وجود کاهش احتمالی سود در کوتاه مدت، برای آینده توجیه‌پذیر بود. بااین‌حال برخی مواقع وضعیتی ایجاد می‌شود که شرکت‌های بزرگ باید برای گسترش فعالیت‌های خود تصمیم‌گیری کنند. اگر گزارش درست باشد، حتماً تسلا و پاناسونیک (Panasonic) به این نتیجه رسیده‌اند که تصمیم برای گسترش گیگافکتوری، در شرایط کنونی غیرضروری است. چنین ایده‌ای به‌ویژه در وضعیت مالی فعلی، باعث وارد آمدن فشار بیشتر به این شرکت می‌شود و همین تصمیم جدید تسلا را توجیه‌پذیر می‌کند. 
 
پس از آن‌که نشریه نیکی خبر داد پاناسونیک سرمایه‌گذاری برای گسترش گیگافکتوری را متوقف می‌کند، ارزش سهام تسلا کاهش یافت. پاناسونیک اعلام کرد که این شرکت به ظرفیت ۳۵ گیگاوات ساعت در سال رسیده است. چنین ظرفیتی در شرایط کنونی برای ساخت بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی تسلا مدل ۳ در سال و پاوروال (Powerwall) کفایت می‌کند. 
 
 
به نظر می‌رسد که حتی با وجود تکمیل نشدن گیگافکتوری، ظرفیت آن برای وضعیت فعلی مناسب است. صادقانه بگوییم، کارخانه تولید باتری خودروی برقی نوادا می‌تواند به‌طور مداوم گسترش یابد. تسلا امکانات زیادی برای رشد و توسعه گیگافکتوری در اختیار دارد و به نظر می‌رسد که چنین امکاناتی، ظرفیت بی‌پایانی را برای توسعه و بهبود فراهم کرده‌اند. 
 
در گزارش نشریه نیکی با اشاره به موقتی بودن توقف گسترش گیگافکتوری تسلا آمده است:
 
تسلا و پاناسونیک قصد داشتند ظرفیت تولید را تا سال آینده ۵۰ درصد افزایش دهند، اما به‌دلیل مشکلات مالی مجبور به بازنگری شده‌اند. 
 
 
 
کارخانه گیگافکتوری از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون باتری‌های خودروی برقی تسلا مدل ۳ را به‌عنوان کوچک‌ترین سدان این شرکت تولید می‌کند. پاناسونیک سلول‌های (پیل‌ها) باتری را تولید می‌کند، درحالی‌که تسلا وظیفه مونتاژ آن‌ها را در پکیج باتری بر عهده دارد. با وجود ظرفیت کنونی ۳۵ گیگاوات ساعت در سال، این دو شرکت قصد داشتند ظرفیت تولید کارخانه نوادا را تا سال ۲۰۲۰ به ۵۴ گیگاوات ساعت در سال افزایش دهند. 
 
 
گزارش اخیر اشاره می‌کند که پاناسونیک در سال مالی منتهی به ماه مارس، حدود ۱۸۰ میلیون دلار زیان کرده است. پاناسونیک همچنین سرمایه‌گذاری موردنظر در کارخانه گیگافکتوری شانگهای را متوقف کرده است. با این وجود، هر دو شرکت هنوز هم قصد دارند در آینده با یکدیگر همکاری کنند. سخنگوی تسلا به نشریه نیکی گفت:
 
البته ما در صورت نیاز، به سرمایه‌گذاری‌های جدید در گیگافکتوری ۱ ادامه خواهیم داد. 
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 69 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G : دقیقا ماهم مثل شما ماشین فروختیم شیش ماهه بدون ماشینیم
امیر آجشکان : دوستان که پیامک دیون دولتی واسشون اومده همه شکایک غیر حضوری به سامانه samt.124 ارسال کنند تا به امید خدا مشکل ثبت نامهای ۱۴۰۳ حل سه.
زمستان ۱۴۰۳ : الان چند ساله که منتظریم این چند وقت بگذره؟ از اردیبهشت که ثبت‌نام کردیم تا الان دو سال میگذره هنوزم که هنوزه دارن میپیچونن ملتو! تنها راهش اعتراضه امیدوارم دوستان شرکت کنن.
زمستان 1403 : خدا لعنتشون کنه، آذر پیامک اومد که فروش فوری و تحویل سه ماهه، ماشین زیرپامو فروختم برای تکمیل وجه این لگن به امید اینکه 3 ماهه میدن، الان خرداد رسیده و من همچنان بدون ماشین هستم، لعنت به سایپای دزد، هرچقدر میتونید در تجمع 3 خرداد شرکت کنید و عکس و فیلم تهیه کنید دوستان، بزارید بقیه مطلع بشن و اشتباه مارو مرتکب نشن.
محمدx5 : من با نمایندگی شهرمون ک ثبت نام کردم اشنا هستم بنده خدا گف ماشین شما امادس گف ولی کرمان موتور بم گفته فعلا ماشین های x5 رو بارگیری نکنید گفت شاید از این هفته شروع بشه باز
X5 : سلام سال قبل j7ثبت نام کردیم از زمان صدور پلاک تا تحویل خودرو یک ماه گذشت ماشین تحویل دادن
Bac : سلام آقا صدرا در سایت شرکت ملی نفت ایران ثبت نام کنید.
دی ماه : سلام روبرید کافی‌نت براتون انجام میدن بگوبرای ماشین میخوام والا ما دی هستیم بعد26فروردین تکمیل وجه کردیم هنوز فاکتور نشدیم لعنت به سایپا دروغگوهای کثیف
J7 دی : سلام کسی جی ٧ ثبت نام ۵ دی هست پلاک نشده باشه؟ من ٢۴ ام شاسی شدم اما هنوز پلاک نشده! می‌خوام بدونم مشکلی هست یا عادیه؟
شهابx5 آبان : میاد ایشالا داداش باز خوبه شما یه مدرکی دستتونه ما که حتی شاسی هم نزدن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 TU5 مشکی آبنوس.سقف فلز.طرح فرسوده.31 فروردین : تکمیل وجه 30 بهمن.فاکتور 21 اردیبهشت.پلاک 23 اردیبهشت.امروز هم تحویل گرفتم.ایشالا قسمت همگی دوستان
قاسم. دوگانه سی اسفند75 لیتری : سلام امیر. من دیروز شکایت ثبت کردم و امروز فاکتور شد. تماس با 096640،یه خانم خسته جواب میده🤣🤣🤣🤣ثبت شکایت و درخواست،عدد 2 رو بزن،بعد هم میگه ارسال لینک و عدد 1 رو بزن. لینک برات ارسال میشه بعد لینک رو باز می‌کنی و مابقی مراحل
Fx : سلام پس افیکس ها کی مجوز میخورن
جی تی : چرا جی تی اصلا مجوز نمیخوره
احسان 28بهمن : کسی فاکتور شده ؟؟؟
علی : مبارکت باشه انشالا چرخش بچرخه
هادی اریزو : سلام 400 مجوز امروز خورده تیکو 7 و x22
زهرا : خواهش میکنم. من پیش فروش بودم. من شنیدم هم اینجا هم از نمایندگی که 5 دنده تاخیر نداره. شما هم ان شاء الله زودتر گیرتون میاد
5دنده فوری تحویل مرداد : ممنون زهرا خانم از اطلاعاتتون دلگرم کننده بود.یعنی حدودا 20روز زودتر تحویل میدن. جسارتا تحویل 3ماهه بودین یا نه پیش فروش چقد پرداخت کردین
هادی اریزو : با سلام مجوز های امروز 400 خورده x22و تیکو 7