تصمیم تسلا و پاناسونیک برای توقف گسترش گیگافکتوری در نوادا

 

تصمیم تسلا و پاناسونیک برای توقف گسترش گیگافکتوری در نوادا

 
گزارش‌های جدید حاکی از آن است که تسلا و پاناسونیک قصد دارند در شرایط فعلی، گسترش کارخانه گیگافکتوری در نوادا را متوقف کنند.
 
گزارش اخیر منتشرشده توسط نشریه مالی Nikkei Asian Review نشان می‌دهد تسلا و پاناسونیک قصد دارند فرایند توسعه آینده کارخانه گیگافکتوری خودروساز سیلیکون‌ولی در نوادا را متوقف کنند. بااین‌حال نشریه نیکی هنوز هیچ منبعی برای اطلاعات خود ارائه نکرده است. 
 
فروش خودروهای الکتریکی تسلا در ایالات متحده پایین آمده است. می‌توان مقداری از کاهش فروش را به تمرکز تسلا روی بازارهای خارج از این کشور مربوط دانست؛ اما نمی‌توان تمام دلایل کاهش فروش را به این موضوع ربط داد. علاوه‌بر این میزان فروش خودروهای برقی تسلا مدل اس و تسلا مدل ایکس نیز مانند گذشته نیست. درحالی‌که تسلا به‌تازگی گزارشی از سود خود منتشر کرده، ممکن است این سود مربوط‌به سه‌ماهه اول ۲۰۱۹ نباشد. چنین چیزی اصلا‌ً جای تعجب ندارد زیرا مدتی قبل نیز ایلان ماسک به این مسئله اذعان کرد.  
 
 
در گذشته تسلا به‌شدت تلاش کرده است تا دامنه فعالیت خود را برای آینده گسترش دهد؛ تلاش تسلا حتی با وجود کاهش احتمالی سود در کوتاه مدت، برای آینده توجیه‌پذیر بود. بااین‌حال برخی مواقع وضعیتی ایجاد می‌شود که شرکت‌های بزرگ باید برای گسترش فعالیت‌های خود تصمیم‌گیری کنند. اگر گزارش درست باشد، حتماً تسلا و پاناسونیک (Panasonic) به این نتیجه رسیده‌اند که تصمیم برای گسترش گیگافکتوری، در شرایط کنونی غیرضروری است. چنین ایده‌ای به‌ویژه در وضعیت مالی فعلی، باعث وارد آمدن فشار بیشتر به این شرکت می‌شود و همین تصمیم جدید تسلا را توجیه‌پذیر می‌کند. 
 
پس از آن‌که نشریه نیکی خبر داد پاناسونیک سرمایه‌گذاری برای گسترش گیگافکتوری را متوقف می‌کند، ارزش سهام تسلا کاهش یافت. پاناسونیک اعلام کرد که این شرکت به ظرفیت ۳۵ گیگاوات ساعت در سال رسیده است. چنین ظرفیتی در شرایط کنونی برای ساخت بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی تسلا مدل ۳ در سال و پاوروال (Powerwall) کفایت می‌کند. 
 
 
به نظر می‌رسد که حتی با وجود تکمیل نشدن گیگافکتوری، ظرفیت آن برای وضعیت فعلی مناسب است. صادقانه بگوییم، کارخانه تولید باتری خودروی برقی نوادا می‌تواند به‌طور مداوم گسترش یابد. تسلا امکانات زیادی برای رشد و توسعه گیگافکتوری در اختیار دارد و به نظر می‌رسد که چنین امکاناتی، ظرفیت بی‌پایانی را برای توسعه و بهبود فراهم کرده‌اند. 
 
در گزارش نشریه نیکی با اشاره به موقتی بودن توقف گسترش گیگافکتوری تسلا آمده است:
 
تسلا و پاناسونیک قصد داشتند ظرفیت تولید را تا سال آینده ۵۰ درصد افزایش دهند، اما به‌دلیل مشکلات مالی مجبور به بازنگری شده‌اند. 
 
 
 
کارخانه گیگافکتوری از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون باتری‌های خودروی برقی تسلا مدل ۳ را به‌عنوان کوچک‌ترین سدان این شرکت تولید می‌کند. پاناسونیک سلول‌های (پیل‌ها) باتری را تولید می‌کند، درحالی‌که تسلا وظیفه مونتاژ آن‌ها را در پکیج باتری بر عهده دارد. با وجود ظرفیت کنونی ۳۵ گیگاوات ساعت در سال، این دو شرکت قصد داشتند ظرفیت تولید کارخانه نوادا را تا سال ۲۰۲۰ به ۵۴ گیگاوات ساعت در سال افزایش دهند. 
 
 
گزارش اخیر اشاره می‌کند که پاناسونیک در سال مالی منتهی به ماه مارس، حدود ۱۸۰ میلیون دلار زیان کرده است. پاناسونیک همچنین سرمایه‌گذاری موردنظر در کارخانه گیگافکتوری شانگهای را متوقف کرده است. با این وجود، هر دو شرکت هنوز هم قصد دارند در آینده با یکدیگر همکاری کنند. سخنگوی تسلا به نشریه نیکی گفت:
 
البته ما در صورت نیاز، به سرمایه‌گذاری‌های جدید در گیگافکتوری ۱ ادامه خواهیم داد. 
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Mohammad : سلام تاریخ واریز دوم ۱۶ اسفند سخا ۱۸ اسفند الآن زده تحویل شد یعنی فردا بهم تحویل میدن؟
Mohammad : سلام تاریخ واریز دوم ۱۶ اسفند سخا ۱۸ اسفند الآن زده تحویل شد یعنی فردا بهم تحویل میدن؟
مال باخته و پشیمان : به کجا باید شکایتمونو‌ ببریم چرا هیشکی جوابگو نیس 🤯😓
Mohammad : سلام تاریخ واریز دوم ۱۶ اسفند سخا ۱۸ اسفند الآن زده تحویل شد یعنی فردا بهم تحویل میدن؟
حسین : انشاءالله که افزایشی نداشته باشند و اگه داشته باشند ۵۰ درصدش شامل شما میشه در ضمن آبان پارسال دلار ۶۰ بود الان شده ۸۴
Mohammad : سلام تاریخ واریز دوم ۱۶ اسفند سخا ۱۸ اسفند الآن زده تحویل شد یعنی فردا بهم تحویل میدن؟
حسین : ۳ شهریور واریز اولیه ۱۶ اسفند تکمیل وجه سخا ۱۹ اسفند فاکتور ۱۶ خرداد پلاک ۱۸ خرداد
حسین : خیر فروردین نداشتیم
مهدی.شاهین پلاس موعد تیرماه : یعنی چی آبان پارسال افزایش قیمت دادن وبا پرروئی دوباره درخولست افزایش قیمت میدن بابا یکی نیست به ابنا بگه ما تولیدات خودمون رو بخریم تا چرخه اقتصاد بگرده نه که بزنن به جیبشون و کارگر هیچی دلار که فعلا ثابته خواهشن دعوتنامه نیمه اول رو بفرستین تا بتونیم تکمیل وجه کنیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
هرسین : سلام امروز طرح مادران تحویل خرداد کسی فاکتور شده
ساینا پیش فروش 4 اسفند : سلام من هم فاکتور نشدم سخا را هم همون روز تحویل دادم ولی بعضی دوستان میگن واریزی 5 اسفند بودن اما فاکتور شدن
ساینا 7 : دوست عزیز توحید ارومیه از زمان تحویل چقدر طول میکشه سود تأخیر واریز بشه برامون
ساینا : دوست عزیز برای من تقریبا یک ماه بعد از روز تحویل پیام. اومد رفتم از بانک گرفتم هزینه حمل رو
ساینا 1404 : قیمت ساینا اس طی ماههای اتی به 600الی 650میلیون و قیمت ساینا دوگانه سوز طی ماههای اتی به 650الی 750میلیون افزایش قیمت خواهند داشت سرتان کلان نرود دلالان در کمین هستند
سهیل : داداش تو چراغات سوخته
اسی.207پانا فوری طرح مادران : بچها ایران خودرو برا تاخیر معذرت خواهی کرده ازم چطور میتونم بهش پیام بدم تو فک نباش سالار 😂😂😂😭 تحویل 16خرداد
شادمهر : داداش خود اپراتور سایپا ندانسته چه بهت گفته من 7بهمن سخا 9بهمن هنوز فاکتور نشده تو فوق العاده 27چطور میخواد فاکتور کنه
ایزدیار اراک : دنا معمولی تحویل 31 خرداد.. امروز فاکتور شد و پلاک هم تخصیص شد
رانا سفید 12خرداد : سلام رانا سفید 12خرداد هنوز فاکتور نشده