بررسی سوزوکی کیزاشی

بررسی سوزوکی کیزاشی

سوزوکی کیزاشی نقش بسزایی را در ارتقای سیاست های تولیدی شرکت سوزوکی موتور ایفا کرده است. برخلاف مدل های هاچ بک و شاسی بلند که برای تمامی خودرو ساز های ژاپنی شناخته شده  هستند، کیزاشی در ردیف اولین خودروی خانواده از شرکت سوزوکی محسوب می شود که می تواند رقیب   جدیدی برای مدل های مندئو (Mondeo) از شرکت فورد باشد. تنها مانع برای فروش این خودرو در کشور انگلستان این خواهد بود که فقط با موتور بنزینی تولید می شود و این مساله از فروش کیزاشی بطور انبوه جلوگیری خواهد کرد. موتور 4 سیلندر بنزینی با حجم 2.4 لیتر و قدرتی معادل 176 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر، تنها نوع موتور در دسترس می باشد.

بررسی سوزوکی کیزاشی

تولید هر دو مدل گیربکس اتوماتیک و گیربکس دستی چهار چرخ متحرک، این امتیاز را به کیزاشی داده است که جایگاه ویژه ای را در بازار خودروی انگلستان به خود اختصاص دهد. شرکت تولید کننده کیزاشی در انگلستان اعلام کرده است که 500 عدد از این خودرو در سال جاری به فروش خواهد رفت.

 

طراحی خارجی

بررسی سوزوکی کیزاشی
بررسی سوزوکی کیزاشی بررسی سوزوکی کیزاشی

در نگاه اول به سوزوکی کیزاشی در خواهید یافت این خودرو ساخت شرکتی است که زمان زیادی را مشغول به تولید اتومبیل های کوچک بوده است. طول کیزاشی 4,650 میلی متر و عرض آن 1,820  میلی متر است که تقریباٌ 20 سانتی متر از سدان های رقیب خود مانند "اینسیگنیا" از شرکت اپل و "سوپرب" از شرکت اسکودا کوتاه تر است. بدون شک جم  وجور بودن، بخشی از ظاهر اسپرت این خودرو محسوب می شود که وجود رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، پارکابی های کرومی، جلو پنجره مشبک که تا زیر سپر امتداد پیدا کرده (نمونه برداشت شده از محصولات آئودی)، وجود دو خروجی اگزوز و باله کوچک در عقب خودرو، زیبایی خاصی را به این ژاپنی اصیل داده اند.

بررسی سوزوکی کیزاشی
بررسی سوزوکی کیزاشی بررسی سوزوکی کیزاشی

سیستم ترمز این خودرو توسط شرکت آکبونو (Akebono) که قطعات قطار های سریع السیر شینکانسن (Shinkansen) ژاپن را تولید می کند طراحی شده است. طراحان کیزاشی در ضمینه حفظ طراحی کلی  محصولات خود بسیار موفق بوده اند بدین ترتیب که شباهت در رینگ های آلومینیومی و دو خروجی اگزوز در اکثر محصولات به چشم می خورد.

 

طراحی داخلی

بررسی سوزوکی کیزاشی

کابین کیزاشی تا حدودی عجیب است؛ فضای قسمت سرنشینان کم و فاصله سقف تا سر آن ها حدود 10 سانتی متر کوتاه تر از مدل های مشابه است؛ بنابراین چنین کابینی برای افرادی با قد بیشتر از 2 متر فضایی محدود است. علاوه بر این فضای در نظر گرفته شده برای جلوی پای سرنشینان 5 سانتی متر کم تر از نمونه های تولید شده مشابه است. حجم صندوق عقب در مقایسه با پژو 508 و اینسیگنیا بسیار کم تر بوده و این مساله می تواند بخاطر نوع طراحی محور عقب باشد که باعث می شود وقتی صندلی های عقب را می خوابانید دسترسی به صندوق را دچار مشکل کند. موقیت قرارگیری راننده بسیار مناسب  است. گرچه صندلی های جلو به اندازه کافی پهن نیستند اما راحتی مورد نیاز سرنشینان را فراهم می کنند. طراحی زیبا و بدون نقص داخل کابین، تودوزی  چرمی صندلی ها و جنس مرغوب داشبورد از دیگر خصوصیات قابل توجه این زیبای ژاپنی است.

بررسی سوزوکی کیزاشی
بررسی سوزوکی کیزاشی بررسی سوزوکی کیزاشی

ظاهر قدیمی سیستم مسیریاب و سیستم صوتی بکار رفته این سوال را بوجود می آورد که آیا این خودرو  می تواند تولید سال 2012 سوزوکی باشد؟ در مدل کیزاشی 21,995 پوندی، تجهیزاتی از قبیل گرم کن صندلی های جلو، سیستم صوتی مجهز به هشت بلندگو، شیشه های برقی، سیستم دسترسی بدون کلید، سیستم کنترل آب  و  هوای دوگانه، کروز کنترل، چراغ های جلوی اتوماتیک، شیشه های دودی، خروجی اتصال USB، بلوتوث و 7 عدد کیسه هوا را در اختیار مشتری قرار می دهد.

 

کارایی و قدرت موتور

بررسی سوزوکی کیزاشی

آزمایش در گردنه ها و اتوبان های شلوغ نشان داده کیزاشی ماشین کارآمدی است که رانندگی ساده و با آرامش را به شما هدیه می کند و اتومبیلی مناسب جاده های درون شهری و برون شهری است. این خودروی رام علی رغم ظاهر اسپرت خود نیازی به رینگهای 18 اینچی ، ترمزهای قدرت مند و یا گیربکس متغیر پیوسته ندارد چراکه کیزاشی خودروی تنبلی است. شتاب این خودرو در نوع خود بد نیست اما حسی که راننده از شتاب گیری مورد نظردرهنگام رانندگی دارد، مساله قابل توجهی است که آیا می تواند آن را براورده کند یا نه. موتور بایستی از تمام توان خود برای تغذیه گیربکس متغیر پیوسته استفاده کند تا بتواند نیروی مورد نیاز را برای حرکت سوزوکی تنبل تولید کند. روی هم رفته این امکان برای راننده فراهم نشده که بتواند روی تقسیم نیرو از موتور به چرخ ها کنترلی داشته باشد. به لطف پدل شیفتر، امکان درگیر کردن بیشتر میل گاردان وجود دارد اما به هنگام تعویض دنده به صورت دستی، موتور واکنش مناسب را در قبال نیاز راننده از سرعت ایجاد نمی کند.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی سوزوکی کیزاشی

تعداد اندکی از خودروهای رقیب کیزاشی کیفیت سواری آن را دارا هستند و واکنش سریع فرمان این اتومبیل گویای این مساله است. وزن مناسب جعبه دنده از نقاط مثبت و قابل توجه در بالا بردن سطح کیفی هندلینگ این خودرو به  شمار می رود. وجود لبه های پهن در رینگ های جلو، این امکان را برای راننده فراهم کرده است که بتواند سر پیچ ها به راحتی گردش کند. شاسی خودرو نقش مهمی را در کنترل بدنه ایفا می  کند و هم چنین انعطاف پذیری در هنگام گردش در پیچ ها، پایداری بر روی جاده و جذب ضربه های ناشی از وجود دست اندازها از دیگر وظایف آن بشمار می  رود. کیزاشی همان خودرویی است که تمام لذت رانندگی در سفر را به شما خواهد داد.

بررسی سوزوکی کیزاشی
بررسی سوزوکی کیزاشی بررسی سوزوکی کیزاشی

هندلینگ  سوزوکی کیزاشی قابل تحسین است. به گونه ای که اکسل های جلو و عقب پایداری کامل، مناسب و مهیج را برای راننده در سر پیچ ها فراهم می آورد. برای این اتومبیل یک نقطه ضعف وجود دارد و آن این است که نمی تواند از سیستم چهار چرخ متحرک خود در همه شرایط استفاده کند. تنها در هنگام سر خوردن، این سیستم نیروی لازم را به اکسل عقب منتقل می کند در حالی که در جاده های خشک همانند یک اتومبیل دیفرانسیل جلو کلاسیک عمل می نماید.

 

مصرف سوخت و امکانات ویژه

بررسی سوزوکی کیزاشی

امکانات ویژه و قیمت مناسب این خودرو سبب شده که کیزاشی خریداران خاصی را بخود اختصاص دهد که آمار آن ها بیش از 500 نفر در سال تخمین زده شده است. تولید 191 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر و مالیات 28 درصدی (در مقایسه با 25 درصد مالیات برای موندئو) این خودرو نمی تواند آن را در ردیف گزینه های مورد نظر خرید توسط شرکت های اتومبیلرانی قرار دهد. قیمت مناسبی که از آن صحبت شده نمی تواند دلیل محکمی برای فروش بالای این خودرو به حساب بیاید زیرا موتور بنزین سوز با این حجم موتور باعث کاهش تعداد خریداران می شود. تولیدات محدود و ویژه شاید بتواند پرسود به نظر آید اما همانند اتفاقی که برای شرکت سیتروئن برای تولید مدل C6 خود اتفاق افتاد شاید شرکت سوزوکی نیز هرگز نتواند قیمت خودرو خود را برای همیشه پائین نگه دارد. وجود موتور 4 سیلندری حجیم این خودرو هماهنگی لازم را با گیربکس ندارد و این باعث کاهش عملکرد مناسب آن می شود. هم چنین در تست جاده ای، مصرف سوخت کمتر از 7 لیتر در هر 100 کیلومتر انتظار می رفت.

 

نظر نهایی

بررسی سوزوکی کیزاشی

علی رغم این که کیزاشی خودرویی اسپرت با قابلیت های بالایی است اما نخواهد توانست نظر علاقه مندان را دربازارخودروهای خانواده در اروپا به خود جلب کند. انتخاب موتور و جعبه دنده نامناسب باعث شده از محبوبیت این خودرو کاسته شود. کیزاشی نه خودرویی با صرفه اقتصادی مناسب برای شرکت های اتومبیل رانی است و نه اتومبیلی است که بتواند نظر خریداران خاص و ویژه زیادی را به خود جلب کند. درحالیکه این خودروی ژاپنی، سدانی مجهز به حساب نمی آید اما قیمت و یکسری ویژگی های آن می تواند نیاز خریداران خود را برآورده کند. به ندرت می توان خودروهای خانواده مانند کیزاشی پیدا کرد که هردو فاکتور قیمت مناسب و جذاب بودن را با هم داشته باشند. با وجود اینکه شایعاتی در مورد تولید این خودرو با موتور دیزل وجود دارد، شرکت تولید سوزوکی در انگلستان اعلام کرده است در حال حاضر این مساله امکان پذیر نمی باشد. با همه این اوصاف کیزاشی ماشین مناسبی برای شروع  رانندگی به حساب می آید.

با کلیک بر تصویر زیر و عضویت در خبرنامه ایمیلی می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی سوزوکی کیزاشی


منبع

Autocar

   

برچسب : سوزوکی , کیزاشی , اینسیگنیا , مندئو , فورد , اپل , سوپرب , پژو508 , سیتروئن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

sova
2

چراکه کیزاشی خودروی تنبلی است!!!!!!

یه سوال، چجوری حساب کردید که اینو⬆ گفتید؟!
14:42  1394/11/02
گزارش
پاسخ دادن
كسرى
6

ماشينهاى كره اى هنوز يك پله پايينتر از ماشينهاى ژاپنى هستند و شايد در مورد بعضى مدلها بيشتر از يك پله!
12:48  1394/01/16
گزارش
پاسخ دادن
Jojo
21

ماشين خيلي خوبي چرا ازش بد ميگين متورش ضعيف كه نيست امكانات نداره كه داره غيافه نداره كه داره ديگه چي ميخواي
07:44  1392/10/14
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: شهرام
7

ابــــــــــدا رقیبی برای خودروهای کره ای مث هیوندای و کیاموتورز نیس!
اونم با این قیمت !!!!
11:46  1392/08/10
گزارش
پاسخ دادن
ar2
10

واقعا مشینی که بدرد نخوره تو این رنج قیمت البته تو ایران
11:07  1392/08/09
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 61 نظر
X33 Cross cvt 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسن a5 : دوستان من یک جک اس 5 1402 تحویل گرفتم برا اخذ جریمه دیر کردش همون یزد اقدام کردم و گرفتم نیازی به تهران رفتن نداشت نماینده شرکت اومد شورا حل اختلاف یزد کاراش انجام شد
تکمیل وجه اول اسفند : بنظر میاد تمام تکمیل وجه ها تا اول اسفند رو دادند
تارا دستی به تارا : سلام جناب کی صدور اسناد براتون تیک خورده یعنی الان مرحله حمل به نمایندگی هست ماشینتون کدوم شهر هسین
شاهین g : تا کی بیاییم اینجا نگاه کنیم ببینیم کی چی گفته باید بریم تجمع کنیم دوباره همه با هم تهران و شهر های نزدیک همه جمع بشیم توی یه تاریخ مشخص
تارا دستی : سلام ما که هنوز تو مرحله صدور اسناد داره میچرخه
تارا v4 تیرماه : سلام دوستان.کسی از ایتم صدور اسناد تونست بره مرحله بعدی؟
نقی : سلام چند روز طول میکشه تا بعد از فاکتور شدن پلاک بشه از پنجم خرداد منتظریم هر روز دارن سایت را بروز رسانی میکنن .کسی هم پاسخ گو نیست .آیا بعد از فاکتور شدن دیر کرد تعلق می گیرد یا نه ,??
حسین : هفته چهارم اسفند هستم همچنان در انتظار ارسال دعوتنامه تازه دارن دعوتنامه دی ماهی ها رو میفرستن احتمالا واسه ما مرداد ماه بفرستن
محمد : اون ۲میلیون بابت اختلاف قیمت ۲۹۱ کارخونه با۲۹۳ میلیون واریزی هست جریمه تاخیر نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مصطفی : سلام دوستان عزیز خدا وکیلی هر کی میدونه جواب بده ممنون میشم من رانا پلاس تحویل 6 خردادم تما واریزی ها رو هم انجام دام607 اول7900خورده دوم 1423500 آخر هنوز فاکتور نشده ولی همه میگن تا 9 خرداد فاکتور شدن جریان چیه
عصمتی آریزو 8 : سلام مبارکتون باشه کی مجوز خروج صادر شده براتون من اریزو 8 شنبه مجوز خروج صادر شده هنوز خبری نیست من شیرازم
آسیا : دوستان لطفا جواب بدین.....شماره پذیرش رو از کجا باید بگیرم....توی قسمت پرداختها فقط شماره درخواست هستش...چیزی بعنوان شماره پذیرش نداره ...البته من هنوز دعوتنامه برا تکمیل وجه نیامده....طرح مادران تحویل تیرماه هست
حسین : خبری از دعوتنامه مرداد نیست کسی اطلاعی نداره اون روز حواله یاب گزاشته بود بزودی
مرتضی : فقط اسفند 29 روزه هست. کی گفته 30 مهر نداریم . روز 30 مهر که تو تقویم هست ولی اینکه کسی 30 تکمیل وجه کرده یا نه نمیدونم
اریزو 6 پرو : بنده نقدی خریدم
اف ایکس1403 : خداوکیلی راست میگی یاداری شایعه میکنی؟؟
علیرضا : سلام دوستان کسی اطلاع داره بعداز فاکتور و پلاک حداکثر چند روز طول میکشه خودرو برسه دستمون ؟؟؟؟
آریزو 8 مجید : قربون دهنت عمو دامپزشک،فکر کنم نیاز به سیکتراپی داره😂
هرسین : 18 خرداد فوری خبری نیست