خودروساز خصوصی ، الگویی برای سایر خودروسازان

 

خودروساز خصوصی ، الگویی برای سایر خودروسازان

 

مهمترین مشکل در زمانبر شدن تعهدات خودروسازان به مشتریان به دلیل عدم واردات قطعات به کشور است. موضوعی که نیاز به دور زدن تحریمها به منظور ورود قطعات به کشور و ادامه روند تولید را ایجاد کرده است. از آنجا که در شرایط تحریم هیچ خودروساز خارجی حاضر به همکاری با خودروسازان داخلی نیست ، براین اساس ، خودروسازان به کمک دولت در حال ایجاد مکانیزم های جدید برای دور زدن تحریمها هستند تا از این طریق بتوانند با واردات قطعات مورد نیاز محصولاتشان به چرخه تولید خودرو در کشور ادامه دهند. در صورتی که این مکانیزم جدید طراحی شود و مشکل در تامین قطعات حل شود، خودروسازان نیز میتوانند تعهدات معوقه خود را به مشتریان تحویل دهند.

موضوعی که فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صمت نیز بر آن تاکید کرده است و در خصوص لزوم اعلام زمان تحویل خودروهای معوق توسط خودروسازان به مشتریان گفته است این مساله، جزء تکالیف خودروسازان بوده و لازم است شرکت های خودروساز با درنظر گرفتن راهکارهای عبور از تحریم ها، زمان تولید خودروهای معوق را برای مشتریان مشخص کنند و ما این موضوع را به خودروسازان تکلیف کرده ایم.

اكنون همه مسوولان متفق القول تاکید دارند که خودروسازان ملزم به رعایت تعهدات خود در قبال مشتریان هستند و براین اساس باید جدول زمانبندی برای تحویل خودرو به مشتریانشان را اعلام کنند. موضوعی که شهرام میرآخورلو معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز به آن اشاره دارد و چند راه حل در این زمینه را ارایه کرده است. به گفته میرآخورلو، هر چند خودروسازان تا بتوانند برای مبارزه با تحریم ها و تامین قطعات مورد نیاز راهکاری پیدا کنند مدتی زمان خواهد برد اما آنچه که مهم است و باید اتفاق بیفتد این است که شرکت های خودروساز باید برای خودروهای پیش فروش سررسید شده، زمان تحویل را برای مصرف کننده مشخص و رضایت مصرف کننده را در این زمینه جلب کند.

بنابر این موارد به خوبی مشخص است که سه مسیر پیش روی خودروسازان قرار دارد: اول اینکه خودروسازان در سبد فروش ، خودروی جایگزین قرار دهند. مسیر دوم فراهم کردن شرایط و امکان انصراف از خودروی خریداری شده و بازگشت مبلغ پرداختی مشتریان و سومین راهکار نیز اعلام زمان حدودی تحویل خودرو به مشتریان است.  

در چنین شرایطی که مسوولان تاکید جدی بر مشتری مداري در شرکتهای خودروساز و برنامه ريزي برای حل مسائل موجود دارند، شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو) ، با انتشار اطلاعیه ای جدول زمان بندی تحویل خودروهای معوق خود را اعلام کرد. این شرکت از طریق راهکارهایی توانسته مشکل تامین قطعات خود که بر اثر تحریم های بانکی و صنعت خودرو کشور به وجود آمده بود را پشت سر بگذارد و قطعات موردنیاز محصولات خود را وارد کند.  این شرکت در راستای ایفای تعهدات خود به مشتریان نه تنها تغییری در قیمت محصول خود اعمال نکرده بلکه تحویل خودروها را با قیمت های مندرج در قرارداد انجام خواهد داد. موضوعی که این روزها دغدغه اصلی خریداران خودرو محسوب می شود.
در این زمینه عباس تابش رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه بازرسانی در شرکت های خودروساز از سوی سازمان حمایت مستقر شده اند، گفت: مقرر شده که 80 درصد از میزان تولید روزانه خودروسازان برای رفع تعهدات گذشته شرکت و 20 درصد نیز برای مدیریت بازار در قالب فروش فوری عرضه شود.

وی تاکید کرد: این روش را تا نهایی شدن تحویل تعهدات دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شرکت صنعت خودرو آذربایجان جدول زمان بندی شده اي را جهت تحویل خودروهای معوق خود اعلام کرده است،گفت: با مدیران این شرکت جلساتی داشتیم و پیشنهادات بسیاری ارایه شده است. سازمان حمایت از مصرف کنندگان بر روند تولید و تحویل خودروهای معوق طبق جدول اعلامی کاملا نظارت خواهد داشت.

وی معتقد است این پروژه می تواند الگویی مناسب برای خودروسازان دولتی و خصوصی دیگر شود. 

 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اشکان T9 : سلام دوستان T9 وبت نام ۱۶ فروردین فکر میکنید کی‌ فاکتور بشه؟
شاهین : هیچ ماشینی فاکتور نشد فقط حرف میزنن تا مردم اروم بشن
شاهین جی : سلام من چندتا شاهین جی تو دیوار دیدم ک تحویل گرفته بودن گفتن 12آذر بودیم ولی تو دیوار خیلی شاهین جی دنده ای نیست
رامین : سلام دوستان دعوتنامه ها از فردا صادر میشه فقط دعا کنین افزایش قیمت نباشه 🤲
پویا : سلام به همه ی دوستان من تارا وی یک پلاس ثبت نام کردم و خرداد ماه تحویل گرفتم امروز میخواستم بفروشم با خریدار رفتیم کارتکس و معلوم شد ایراد رنگ داره رو گلگیرش و من با نمایندگی تماس گرفتم و موضوع رو گفتم ولی اونا گفتن که باید ماشین رو بیارین نمایندگی بمونه اینجا تا کارشناس بیاد و تایید کنه که چند روز یا چند هفته طول می‌کشه کارشناس بیاد من هم چون به پولش احتیاج داشتم نتونستم صبر کنم و با ضرر ده میلیونی فروختم گفتم اینجا اطلاع رسانی کنم تا شما هم بعد از تحویل گرفتن خودرو حتما به کارتکس نشون بدین
شاهین ۲۵ اسفند : سخا هم مهمه من ۱۶ اسفند سخا بوده و واریزیم ۷ صبح در ۲۵ اسفند بوده
شاهینg : نگفت کی شروع به فاکتور میکنن
شاهینg : نگفت کی شروع به فاکتور میکنن
مهدی ۲۵ اسفند : لطفا شماره درخواست اعلام میکنید با تاریخ سخا
مهدی ۲۵ اسفند : لطفا شماره درخواست اعلام میکنید با تاریخ سخا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207🚗🚘 : سلام. آره داداش
تحویلی 2 تیرماه : چون در حال بروز رسانی فاکتور شدنه . کل سیستمشون در حال اپدیت . شما وقتی فاکتور میشی ک پرونده ات بروز بشه
تحویلی 2 تیرماه : نه کاملا متفاوت هسنش . بعضی پیش فروش موعد 31 تیرماه فاکتور شده ولی فروش فوق العاده موعد 6 تیر فاکتور نشده
تحویلی 2 تیرماه : نه یعنی هنوز تو صف انتظاری برای فاکتور
تحویلی 2 تیرماه : حدودا روزی 600 هزارتومان پیش فروش روزی 200 تومان
پیام ح : بسه رضا پشی فروش کوتاه بیاه
دنا 5دنده14مرداد تحویل : تو این هفته انشالله فاکتور میشی اگه رنگت سفیده
س : مگه دو هفته اولم داشتیم ؟؟؟؟ کلا تو ثبت نام اولیه زده بود هفته چهارم فلان ماه دیگه هفته اول و دوم نداشت که!!!!
حسین : سلام من موعد تحویل 31تیر هستم و پیش فروش برا من توسایت زده آخرین موعد درحال تحویل دهه سوم خرداد پس ینی خسلی مونده تا نوبت من؟؟! رنگ سقید
رضا پیش فردش : پیام تو هم فشاری شدی؟؟؟😀😀😀