خودروساز خصوصی ، الگویی برای سایر خودروسازان

 

خودروساز خصوصی ، الگویی برای سایر خودروسازان

 

مهمترین مشکل در زمانبر شدن تعهدات خودروسازان به مشتریان به دلیل عدم واردات قطعات به کشور است. موضوعی که نیاز به دور زدن تحریمها به منظور ورود قطعات به کشور و ادامه روند تولید را ایجاد کرده است. از آنجا که در شرایط تحریم هیچ خودروساز خارجی حاضر به همکاری با خودروسازان داخلی نیست ، براین اساس ، خودروسازان به کمک دولت در حال ایجاد مکانیزم های جدید برای دور زدن تحریمها هستند تا از این طریق بتوانند با واردات قطعات مورد نیاز محصولاتشان به چرخه تولید خودرو در کشور ادامه دهند. در صورتی که این مکانیزم جدید طراحی شود و مشکل در تامین قطعات حل شود، خودروسازان نیز میتوانند تعهدات معوقه خود را به مشتریان تحویل دهند.

موضوعی که فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صمت نیز بر آن تاکید کرده است و در خصوص لزوم اعلام زمان تحویل خودروهای معوق توسط خودروسازان به مشتریان گفته است این مساله، جزء تکالیف خودروسازان بوده و لازم است شرکت های خودروساز با درنظر گرفتن راهکارهای عبور از تحریم ها، زمان تولید خودروهای معوق را برای مشتریان مشخص کنند و ما این موضوع را به خودروسازان تکلیف کرده ایم.

اكنون همه مسوولان متفق القول تاکید دارند که خودروسازان ملزم به رعایت تعهدات خود در قبال مشتریان هستند و براین اساس باید جدول زمانبندی برای تحویل خودرو به مشتریانشان را اعلام کنند. موضوعی که شهرام میرآخورلو معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز به آن اشاره دارد و چند راه حل در این زمینه را ارایه کرده است. به گفته میرآخورلو، هر چند خودروسازان تا بتوانند برای مبارزه با تحریم ها و تامین قطعات مورد نیاز راهکاری پیدا کنند مدتی زمان خواهد برد اما آنچه که مهم است و باید اتفاق بیفتد این است که شرکت های خودروساز باید برای خودروهای پیش فروش سررسید شده، زمان تحویل را برای مصرف کننده مشخص و رضایت مصرف کننده را در این زمینه جلب کند.

بنابر این موارد به خوبی مشخص است که سه مسیر پیش روی خودروسازان قرار دارد: اول اینکه خودروسازان در سبد فروش ، خودروی جایگزین قرار دهند. مسیر دوم فراهم کردن شرایط و امکان انصراف از خودروی خریداری شده و بازگشت مبلغ پرداختی مشتریان و سومین راهکار نیز اعلام زمان حدودی تحویل خودرو به مشتریان است.  

در چنین شرایطی که مسوولان تاکید جدی بر مشتری مداري در شرکتهای خودروساز و برنامه ريزي برای حل مسائل موجود دارند، شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو) ، با انتشار اطلاعیه ای جدول زمان بندی تحویل خودروهای معوق خود را اعلام کرد. این شرکت از طریق راهکارهایی توانسته مشکل تامین قطعات خود که بر اثر تحریم های بانکی و صنعت خودرو کشور به وجود آمده بود را پشت سر بگذارد و قطعات موردنیاز محصولات خود را وارد کند.  این شرکت در راستای ایفای تعهدات خود به مشتریان نه تنها تغییری در قیمت محصول خود اعمال نکرده بلکه تحویل خودروها را با قیمت های مندرج در قرارداد انجام خواهد داد. موضوعی که این روزها دغدغه اصلی خریداران خودرو محسوب می شود.
در این زمینه عباس تابش رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه بازرسانی در شرکت های خودروساز از سوی سازمان حمایت مستقر شده اند، گفت: مقرر شده که 80 درصد از میزان تولید روزانه خودروسازان برای رفع تعهدات گذشته شرکت و 20 درصد نیز برای مدیریت بازار در قالب فروش فوری عرضه شود.

وی تاکید کرد: این روش را تا نهایی شدن تحویل تعهدات دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شرکت صنعت خودرو آذربایجان جدول زمان بندی شده اي را جهت تحویل خودروهای معوق خود اعلام کرده است،گفت: با مدیران این شرکت جلساتی داشتیم و پیشنهادات بسیاری ارایه شده است. سازمان حمایت از مصرف کنندگان بر روند تولید و تحویل خودروهای معوق طبق جدول اعلامی کاملا نظارت خواهد داشت.

وی معتقد است این پروژه می تواند الگویی مناسب برای خودروسازان دولتی و خصوصی دیگر شود. 

 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
M : سلام آقا بهروز مطمعن هستید هفدهم کسی فاکتور شده؟؟
بهروز : چندتا17اسفندهم فاکتورشد
علی تاراv1p : سلام من تارا v1p سفید فوری موعد تحویل ۴ شهرویور بودم و هنوز فاکتور نشدم
محمد : سلام از 4 شهریور سفید کسی فاکتور شده؟
شاهین ++ : آقا کاری که از دست ما برنمیاد و میدونم این کار احتمالا تاثیری نداشته باشه ولی پیشنهادم اینه که لااقل بریم توی سایت های خبرگزاری و اعلام سوژه های خبری شرایطمون رو بگیم شاید یه درصد پیگیری کنند. https://www.yjc.ir/fa/reporters
علی تاراv1p : سلام در رابطه با کارت طلایی فریب نخور دوست عزیز اینکه تو راه بمونی و بیان کمکت مخصوص کارت طلایی نیست که! هر ماشین صفر ایران خودرو به مدت ۲ سال اشتراک امداد سیار میشه به صورت رایگان من بازم میگم: به نظرم کارت طلایی اونقدری که پولش بیشتر از بیمه بدنه هست، خدماتش بیشتر نیست
رضاجی : سلام مال من نوبت هفته چهارم تیرماه بودنیومده برای تکمیل وجه
علی : امروز پلاک شدم برای من پلاک جدید گذاشتن
علی : مبارکه. نقره تیتانیوم بود. من ۳شهریورم هنوز نشده
سیا X5 مشکی بهمن ۴۰۳ اقساط : اشاره درستی کردین kmc مشتری بعضی ها هم سعی در ایجاد حس ناامیدی دارن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حامد : احمد جان تیک سبز حمل خودرو برای من خورده یه نگا بنداز کاستومرت احتمالا از شما هم تیک سبزت خورده
اطلس بهمن : سلام چندم تیر تکمیل وج کردی
31 مردادتحویل15284843 : از کجا باید بفهمیم پلاک نصب شده رو ماشین؟ شماره پلاک نوشته اون پایین فقط
حامد : تاریخ فاکتورت چندمه داداش گلم
سقف فلز 24 آبان مشکی : اگه قبلا هم به روز شده بود پس ربطی به فاکتور نداره،الکی امیدوار نشیم
مهدی : صدوراسناد تیک نمیخوره داداش طبیعیه مشکلی نیس
پیمان : خیالتون راحت باشه تا آخر شهریور همه پلاک میشن
31 مردادتحویل15284843 : سلام کسی میدونه چرا صدور اسناد تیک نخورده رفته روی حمل خودرو برای تحویل؟ مشکل کجاست مگه نباید اول اون تیک میخورد؟
پیش فروش 31مرداد : دوستان قسمت کسورات زده 55 میلیون یعنی 55 میلیون باید بدن به من
س : اصلا از رو شماره بدنه نمیشه دریچه گازو تشخیص داد