بررسی ولوو C70

بررسی ولوو C70

درست همانند تولیدات گذشته این کمپانی تمام خودرو های ولوو C70 نیز در دو مدل کوپه و کروک در دسترس می  باشند و حالا در مدل C70 با کمک سقف تاشوی فلزی هر دوی این مدل ها را در یک خودرو تجربه خواهید کرد.شاسی خودروی C70 همانند مدل های دیگر این کمپانی از قبیل S40 و V50 می باشد. هر دو مدل S40 و C70 دارای فاصله بین دو محور یکسان هستند. این مقدار در میان رقبای اصلی کوپه ولوو کمی کوتاه تر از مدل آئودی A5 CARBIOLET و کمی بلند تر از مدل فولکس واگن Eos می باشد. هم چنین C70 جزو معدود خودرو های کروکی با سقف فلزی است؛ سقف فلزی تاشو در این مدل باعث شده است که صدای باد کمتری در سرعت های بالا وارد کابین خودرو شود و هم چنین نقش عایق گرمایشی سرمایشی خوبی را ایفا می کند. این خودرو به نوعی مخصوص هوای سرد زمستانی سوئد طراحی شده است. مساله اجتناب ناپذیر در مورد این خودرو فضای کم صندوق است که یکی از نقاط ضعف آن محسوب می شود.

 

طراحی بدنه

بررسی ولوو C70

مدل جدید ولوو C70 در طراحی سقف تاشوی خود در مقایسه با خودرو های کوپه-کروکی تازه تولید شده بسیار موفق بوده است؛ به این ترتیب که برآمدگی انتهای خودرو که در پژو 307CC باعث ناراحتی سرنشینان می شد را ندارد. شرکت ولوو ادعا می کند که C70 در نگاه اول قرار بوده بعنوان خودروی کوپه روانه بازار شود اما پس از اضافه شدن سقف تاشوی فلزی به آن تولید این خودرو را در ردیف کوپه-کروک  ها قرار داد. تنها نکته منفی که  درمورد این طراحی می توان متذکر شد فضای کم صندوق است که به هنگام جمع شدن سقف ایجاد می شود. صندوق 404 لیتری این خودرو به هنگام جمع شدن سقف به 200 لیتر کاهش می یابد و دسترسی به صندوق فقط از طریق فضای باریکی امکان پذیر است. طراحی صندوق می بایست به صورت دو قسمت مجزا طراحی می شد؛ یکی برای قرار دادن ساک ها و وسایل و فضای دوم برای سیستم سقف تاشو. بدین ترتیب زمانی  که سقف خودرو جمع می شود فضای باقی مانده برای قرار دادن چند ساک کوچک قابل استفاده است.

بررسی ولوو C70 بررسی ولوو C70

درست همانند بسیاری از خودرو های مدل کوپه-کروکی سقف تاشوی این مدل نیز اقتباسی از طرح خانه ی ایتالیایی PININFARINA است. در صندوق C70 برای جمع شدن سقف آن سه بخش در نظر گرفته شده است. یکی از این بخش ها در برگیرنده شیشه عقب و کناره ها است و دو قسمت دیگر تمام طول سقف را در خود جای می دهند. برای باز و بسته کردن سقف که 30 ثانیه زمان می برد کافی است دکمه تعبیه شده در مرکز کنسول را بفشارید. این مدل برای 4 نفر سرنشین طراحی شده، بنابراین سقف این خودرو نسبت به مدل های پیشین طویل تر است.

 

طراحی داخلی

بررسی ولوو C70

طراحی داخلی مدل C70 با انتقاد های زیادی مواجه شده است اما مواد مورد استفاده شده در کابین این خودرو از استاندارد لازم برخوردار هستند. برخی از کلید ها و مواد پلاستیکی بکار رفته در طراحی این مدل فاقد طراحی امروزی و لبه های بدون زاویه هستند که همین مسائل باعث شده این خودرو از نظر طراحی در رتبه خوبی قرار نگیرد.در نگاه اول طراحی این خودرو ساده به نظر می رسد اما با کمی دقت وجود روکش فیبری، طراحی آلومینیومی کنسول و آرم روی فرمان نظر شما را تغییر خواهد داد. درست همانند اکثر خودرو های ساخت شرکت ولوو که همیشه قابل تحسین هستند اما از طرفی رضایت کامل مشتری را برآورده نمی کنند، مدل C70 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بررسی ولوو C70
بررسی ولوو C70 بررسی ولوو C70

طراحی ارگونومیک این مدل دقیقاً همان چیزی است که همه از خودروهای ساخت شرکت ولوو انتظار دارند. سیستم روشنایی داخل آن بسیار فریبنده و جذاب است. وضعیت راننده در هنگام رانندگی به خوبی در نظر گرفته شده و آپشن های متعددی هم در کنار صندلی و هم برروی فرمان قرار گرفته است.وزن در نظر گرفته شده برای پدال ها و نحوه قرارگیری آن ها در زیر پای راننده به خوبی ارزیابی شده است. علی رغم فضای مناسب و کافی برای نشستن دو سرنشین عقب، فضای جلوی پا ها و هم چنین فاصله سر آن ها تا سقف مقداری کم است. به هنگام بسته بودن سقف و به خاطر عایق بندی مناسب، صدای باد خیلی کم وارد کابین می شود که در مقایسه با مدل های مشابه و هم ردیف خود قابل قبول است. زمانی که سقف خودرو باز است فشار بادِ کمی را سرنشینان جلو حتی در اتوبان ها احساس خواهند کرد که درمورد سرنشینان عقب نیز این مقدار بسیار کم است.

 

عملکرد خودرو

بررسی ولوو C70

نکته قابل توجه درمورد این خودروی سوئدی موتور 5 سیلندر بنزینی آن است که نه  تنها قدرتی بیش تر از فورد فوکوس ST با حجم 5/2 لیتر را ایجاد می کند بلکه قدرتی معادل 230 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه و گشتاور 320 نیوتن متر از 1500 تا 5000 دور در دقیقه دارد که بسیار نرم و بی صدا کار می کند.وزن زیاد موتور C70 یک نکته منفی دیگر برای این خودرو به حساب می آید که باعث کند شدن عملکرد دنده اتوماتیک می شود. خودرویC70  ماشین کوچکی نیست و وزنی بیش از 1,700 کیلوگرم دارد. با وجود وزن بالای خودرو، موتور T5 (بنزینی) در نظر گرفته شده برای این مدل نیروی مناسبی را برای این وزن تولید می کند. در تست های انجام شده، سرعت این خودرو در 8.4 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد؛ درحالی که شرکت ولوو شتاب 0 تا 100 آن  را 7.4 ثانیه اعلام کرده است. اما انعطاف پذیری و تغییر دنده در این مدل ستودنی است. جای تعجب نیست که موتور های مدل پایه هر 2 دیزلی هستند اما با قدرت خروجی متفاوت. موتور D3 و D5 (دیزلی) هر 2 با حجم 2 لیتر به ترتیب نیرویی معادل 148 و 174 اسب بخار و گشتاور 350 و 400 نیوتن متر را تولید می کنند.هر دو موتور دیزلی عملکرد مناسب و هم چنین انعطاف پذیری خوبی را در تعویض دنده دارند و هر دو موتور با گیربکس 6 سرعته قابل سفارش هستند که انتخاب خوبی نسبت به مدل های 5 سرعته گیرترونیک می باشند.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی ولوو C70

زمانی که سقف C70 بسته است بطور قابل توجهی کنترل آن در مقایسه با زمانی که سقف آن باز است، بهتر می شود. البته شرکت ولوو ادعا می کند که مدل جدیدش دو برابر پایداری بیش تری نسبت به کروکی های پیشین دارد که ادعای به جایی هم هست زیرا در مدل های قبلی این مساله کمتر احساس می شد.در جاده های هموار C70 با تکان های کوچک مشکلی نخواهد داشت اما در جاده هایی که آسفالت خراب و نامناسبی دارند تکان ها در داخل کابین احساس می شوند. بعضی اوقات این مساله باعث می شود صدای غژغژ از سقف خودرو شنیده شود که به خاطر محل تماس لبه ریلی شیشه جلو و لبه سقف است. در این مدل کروک فرمان خودرو بازخورد و تکان کمی دارد و تنها در تکانهای شدید و ناخواسته کمی سبک و نرم تر می شود. به عقیده بسیاری لذت رانندگی با آئودی A5 و فولکس واگن Eos بیش تر از رانندگی با ولوو است.

بررسی ولوو C70

رانندگی با C70  این حس را به شما می دهد که خودرویی سنگین را می رانید که حس بدی هم نیست چون سنگینی خودرو باعث اطمینان خاطر و ایمنی بیش تر آن می  شود. البته کسانی هستند که می خواهند رانندگی تند و تیزی را تجربه کنند اما خیلی از راننده های دیگر رانندگی آرام و قابل پیش بینی را می پسندند که C70 این امکان را همراه با جذابیت به آن ها می دهد.

 

مصرف سوخت و امکانات ویژه

بررسی ولوو C70

یکی از سوال هایی که ذهن صاحب نظران صنعت خودرو را به خود مشغول کرده  است، این است که چرا کمپانی ولوو که خود پیشتاز ساخت مدل هایی با ایمنی بالا می باشد و سابقه درخشانی در بازار جهانی دارد، مدل C70 را تحت تست های ایمنی اروپا (Euro NCAP) قرار نداده است.ستون های شیشه جلو از فولاد یک تکه ساخته شده اند که استحکام بیشتری را برای خودرو ایجاد می کنند. کیسه های هوایی که در کنار و جلو تعبیه شده اند از سمت در ها به بالا پر می شوند که بر اساس استاندارد جهانی هستند و جنس آن ها نیز از مواد درجه یک است .سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و سیستم کنترل کشش و سیستم کنترل پایداری از دیگر امکانات این خودرو به حساب می آیند. هم چنین وجود سوپرشارژر در موتور های بنزینی حسی بیش از یک موتور را به شما می دهد. شرکت ولوو مدعی است مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است که میزان تولید دی اکسید کربن آن نسبت به خودروی سبز فولکس واگن Eso صد گرم بر کیلومتر بیش تر است.

 

نظر نهایی

بررسی ولوو C70

در بازار خودرو C70 یکی از بهترین خودروهای دارای سقف متحرک و مستحکم است؛ کوپه ای راحت اما فاقد هیجان مورد نیاز شما در هنگام رانندگی.این کوپه سوئدی، خودرویی با ظاهر زیبا و راحت است که طراحی سقف تاشوی آن نیز از مهندسی کاملا  بی نقصی برخوردار است.در کل باید به این نکته اشاره کرد که این خودرو صرف نظر از نوع موتور و گیربکس قرار گرفته بر روی آن سواری چندان مناسبی ندارد. روی هم رفته هنوز هم خریدارانی وجود دارند که به دنبال خودرویی راحت، بدون در نظر گرفتن معایب آن هستند. برای این افراد ظاهری زیبا و طراحی داخلی شیک از اهمیت بیش تری برخوردار است. پس هرطور که فکر کنید این خودرو ارزش پولی را که بابت آن پرداخت می کنید دارد.

با کلیک بر تصویر زیر و عضویت در خبرنامه ایمیلی می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی ولوو C70

 

منبع

Autocar

برچسب : C70 , کروک , آئودی A5 , فولکس واگن Eos , ولوو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یه مقدار دیگه طاقت بیاری مال ما هم میاد فقط عجله نکن لطفا
X5 : سلام دوستان.یه راهنمایی بدید.به نظرتون برا تحویل باید کارشناس رنگ ببرم با خودم؟
نازنین : سلام دوستان مال من اومد مال شما چی هنوز نیومده؟؟؟؟پیام تکمیل وجه رومیگم
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
سیاوش x5 : سلام عزیزان ثبت‌نام ۲۸ اسفند تحویل سیستمی۲۸تیر فاکتور ۲۰ مهر ارسال مدارک ۳ ابان شهر بندرعباس زنگ زدن امروز بریم تحویل بگیریم جهت اطلاع
آرش : بدبختی کوییکم معلوم نی کی بدن🤨
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید اتو فلز 30 دی : بله،من 5 ابان تکمیل کردم،9 تبدیل زدم،12 فاکتور شد و 13 پلاک.
نیسان دوگانه اکستند : نیسان ابی یا اکستند؟
کوییک اس شهریور : الان اونایی فاکتور شدن جلوی شماره گذاری چی نوشته براشون؟من یه هفته فاکتور شدم نوشته در انتظار بازدید افسر
محمدحسین : اگه ب خواد اینجوری پیش بره 31شهریورو آخر آذرماهم نمیدن
محمدحسین : داداش110فایده نداره من ازهمه خواهش میکنم به 136هم زنگ بزنن شکایت ثبت کنن فقط 2دقیقه وقط میگیره
نیسان دوگانه اکستند : دوستان اکستند دوگانه کسی پلاک شده خاهشا راست بگین؟
ساینا تکمیل وجه 30اردیبهشت : 5 آبان فاکتور شدم امروز هم تحویل بالاخره بعد 5 ماه تاخیر راحت شدم خداحافظ همگی امیدوارم شماهم راحت بشید
مظلومی : چرا به ترتیب پذیرش نیس اینم یجور پارتی بازیه دیگه بنده بجز خدا کسی رو ندارم توی نمایندگی از 10 تا ماشین 9 تا اومده بعد از من بعد نیگن ننمیدوتیم چرا اینجوریه
مظلومی : داداش گلم چرا پس و پیش پلاک میزنن، بنده 7 مردادم موندم دوگانه ولی برج 6 و 7 پلاک شدن اگه به ترتیب هست این کجاش ترتیبه، وشما میگی پلاک میشن کجا یه هفته راکت مونده لامصبا
سعید اتو فلز 30 دی : با سلام،207 اتوماتیک سفید. واریز اول 7 مرداد،تکمیل 5 ابان،9 آبان تبدیل به60611، 12 آبان فاتور،13 آبان پلاک،انشاالله واسه همه خیلی زود فاکتور بشه،