رقابت تعیین خط گرندپری سنگاپور یکی از حساس ترین روزهای رکورد گیری فصل بود. روز گذشته "سباستین فتل" در Q3 (سومین تلاش برای ثبت رکورد) در اقدامی برای حفظ لاستیک های خودروی خود برای روز مسابقه تصمیم گرفت تا تنها یک زمان به ثبت برساند و برای مشاهده عملکرد رانندگان دیگر به گاراژ تیم ردبول برود. در حقیقت فتل ریسک بزرگی کرد، چراکه او فکر می کرد کسی توانایی ثبت رکورد بهتری را ندارد. اما "نیکو روزبرگ" دست بردار نبود و در دومین تلاشی که داشت، جان راننده آلمانی ردبول را به لبش رساند! البته در نهایت برخلاف تلاشی که روزبرگ داشت، تنها با اختلاف کمتر از یک دهم ثانیه (0.091) نتوانست خط اول شروع مسابقه را از آن خود کند. استرس فتل بر سر قمار خط یک، کاملاً در عکس های زیر مشخص است.
فتل پس از اتمام رقابت، در رابطه با اتفاقات رکورد گیری گفت: "حس بسیار بدی است که در گاراژ ایستاده باشید و بدانید تنها 2 دقیقه به پایان رکورد گیری زمان باقی است و از طرفی برای نشستن پشت فرمان و ثبت رکورد، زمانی ندارید. بدتر این که، راننده های دیگر باز هم برای ثبت رکورد بهتر تلاش می کنند و کاری از دست شما برنمی آید، چراکه در گاراژ ایستاده اید و تماشاگر هستید. رکورد نیکو، بسیار نزدیک به زمان من بود، اما حالا حس بسیار خوبی دارم، به این خاطر که تمام این اتفاقات می توانست به ضرر من تمام شود. روز قبل (دورهای تمرینی اول و دوم)، فاصله من با سایر راننده ها بسیار امیدوار کننده بود، اما همان طور که انتظار داشتیم تیم مرسدس عملکرد بسیار بهتری در روز تعیین خط داشت. بدون شک، مسابقه پیش رو یکی از سخت ترین رقابت های این فصل هم از نظر فیزیکی و هم از نظر روانی است. مسیر پیست طولانی و پر پیچ است و عملاً جایی برای هیچ اشتباهی نیست."
نیکو روزبرگ نیز پس از کسب خط دوم گرندپری سنگاپور بیان داشت: "متاسفانه، سباستین در این دو روز بسیار سریع بود. اما نتیجه پایانی بسیار نزدیک بود. یک دهم ثانیه اختلاف، کمی ناراحت کننده است، فکر می کنم نتیجه پایانی می توانست به نفع من تمام شود. اگر این اتفاق می افتاد که عالی می شد اما شروع از خط دوم نیز نتیجه بسیار خوبی محسوب می شود". در ادامه می توانید نفرات برتر دور تعیین خط و آغاز کننده گرندپری پیست خلیج مارینا را مشاهده کنید.
با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه توییتر 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.