تبعات ماندن یا رفتن یک وزیر بر صنعت خودرو

 

تبعات ماندن یا رفتن یک وزیر بر صنعت خودرو

 
از حدود یک ماه گذشته زمزمه‌های طرح استیضاح وزیر صمت از بهارستان به گوش رسید و برخی نمایندگان مجلس صراحتا اعلام کردند که باید وزیر صنعت، معدن و تجارت استیضاح شود و تعدادی قابل توجه امضا در همین زمینه جمع آوری شده است. 
 
پس از آن 14 دلیل برای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم عنوان شد که دو بند آن به خودرو اختصاص داشت. در همین میان اما بازهم شریعتمداری نسبت به وضعیت واردات خودرو، بازار آشفته خودرو و تولیدات خودروسازان و قعطعه سازان گزینه سکوت را انتخاب کرد و به جز چند واکنش کوچک به صنعت خودروسازی، رویه پیشین خود را ادامه داد. 
 
در این میان، زمزمه های استیضاح سکاندار صنعت کشور شنیده می شد که ناگهان خبر استعفای او آمد. خبری که درست یکساعت بعد از انتشار تکذیب و دوباره حدود دوساعت بعد با چند دلیل منتشر شد. پس از اعلام این خبرها، اعلام شد که اولا استعفای وزیر به صورت غیر رسمی به مجلس اعلام شده و ثانیا باید تا بازگشت حسن روحانی از اجلاس 1+ 4 در نیویورک صبر شود تا او تصمیم گیرنده اصلی مبنی بر پذیرش استعفای وزیرش باشد. 
 
اما در میان خبرهای موجود مبنی بر ماندن یا رفتن سکاندار صنعت، معدن و تجارت کشور که این روزها حال چندان رو به راهی ندارد، سوالاتی مطرح است که این تغییر و تحولات در راس وزارتخانه به ضرر یا به سود این صنعت است؟ پرسش دیگر اینکه تبعات ماندن شریعتمداری بر این صنعت بزرگ چه خواهد بود و آیا ماندن شریعتمداری و دستورهای او همچون ممنوعیت واردات خودرو و غیره به نفع این صنعت خواهد بود یا اینکه رفتنش و آمدن وزیری دیگر با تصمیمات جدید و معاونان جدیدتر به نفع این صنعت است؟ 
 
 فربد زاوه- کارشناس صنعت خودرو در همین زمینه  می‌گوید:« اگر ماندن وزیر وقت بدون هیچ تغییر رویه ای چه در تصمیم گیری‌ها و چه در حضور معاونان باشد، ماندن وزیر هیچ چیزی را تغییر نمی دهد. همچنین اگر رفتن وزیر و آمدن وزیری دیگر نیز با همین روش آقای شریعتمداری باشد، بازهم هیچ فرقی به حال این صنعت ندارد». 
 
او ادامه می دهد: « طی یکسال گذشته بر خلاف پیشینه، سابقه و اقدامات آقای شریعتمداری و توانمندی او در دولت اصلاحات، آنچه انتظار می رفت عملی نشد».
 
زاوه در ادامه با اشاره به نیاز کشور به ثبات مدیریتی اظهار می‌کند:« به طور معمول ثبات مدیریتی همواره یکی از فاکتورهای مورد نیاز ثبات اقتصادی است. از این رو نمی توان از ثبات اقتصادی صحبت کرد و در عمل ثبات مدیریتی نداشت». 
 
او تصریح می کند:« در طول یکسال گذشته انتظار می رفت اشتباهات و قدم های وزیر قبلی در دولت یازدهم اجرایی نشود، اما در برخی موارد همان رفتارها اجرایی شد، به گونه ای که در برخی موارد حتی بروکراسی های اداری بیش از پیش شد». 
 
این کارشناس صنعت خودرو ادامه می دهد:« اکنون اگر وزیر صمت فعلی برود و وزیری دیگر اما با همین روال کاری و معاونان وزارتخانه کارخود را آغاز کند، هیچ فرقی به حال این صنعت نمی شود و چرا که در دولت دوازدهم و یازدهم نیز همین اتفاق افتاد و حتی برخی مشکلات از دولت قبلی رد این دولت تشدید شد». 
 
به گفته بسیاری کاشناسان و فعالان بازار خودرو، به طور طبیعی هر رفتن و تغییری در هر سازمان و وزارتخانه ای تبعاتی به دنبال دارد، اما گاه برخی تغییرات به نفع سازمان ها و مردم است. از این رو آن ها باید در ابتدا و قبل از هر تصمیمی از سوی دولت مبنی بر ماندن و رفتن وزیر صنعت، معدن و تجارت، ابتدا تبعات و منافع این اقدام بررسی و پس از آن اقدام شود. 
 
 

source

khodroccar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Cvt 403 : زنگ زدم گفتن دارن دعوت نامه های اسفند ۴۰۳ میفرستن.
حسین : منم مثل تو مصطفی جان پس انداز 7 8 سال کار کردنم رو آذر 1403 دادم به سایپا ........ نمیدونم چیکار کنم والا
Heidar : سلام تارا. v1p رنگ تیتانیوم با پوشش نانو سرامیکی پیش فروش شهریور 1403 تکمیل وجه آذر 1403 تاریخ تحویل پایان بهمن 1403 ، فاکتور4 خرداد شماره گذاری 11 خرداد امروز 25 خرداد به نمایندگی رسید.انشاءالله مال بقیه هم تحویل بشه و به اندازه من انتظار نکشن.
A5سفید : امروز ماشینی شاسی نشده
ارسلان x5 آبان مشکی : کاش الان که وضعیت کشور اینجوریه تحویل حضوری رو آزاد کنن تا کسانی که مایلند شخصا برن و هودروشون رو تحویل بگیرن
علی j4 سفید : فقط تا زمان صدور فاکتور جریمه تعلق میگیره یا تا زمانی که ماشین رو تحویل بدن؟
درسا : خدا کنه از امروز فاکتور کردن شروع کنن
X5 : سلام آقا تمام مدارک به دستم رسید واز پلاک شدن ۴۰ روز گذشته و توی صف بارگیری مونده با این مشکل ماشینی به ما میدن
شهریور A5 : جناب ((ایکس 5 آبان)) از راهنمایی شما خیلی تشکر می کنم.
صادق 207خرداد : سلام نرگس خانوم خوبی،ماشین من رسید نمایندگی خداذوشکر،شما ماشینتون رسید؟یه سر بزن نمایندگی من غروب رفتم پرسیدم نگهبانش همونجا بود پلاک دادم گفت اومده،تو کاستومر هم نزده بود ک رسیده شماهم اول صب حتما پیگیری کن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
Sh : در جواب سورن موتور جدید 19 خرداد بیمه ی ماشین صادر شده بود؟؟ اگه اره چ بیمه ای و چ روزی بود برادر؟؟ ماشین من از کرمانشاه رسیده ولی تحویل نمیدن میگن بیمه براش صادر نشده
صادق : سلام اریزو 6 پرو موعد تحویلم 16 اردیبهشت امروز تحویل گرفتم
رضا : کارزای اعتراض به تاخیر در تحویل خودروهای کوییک لینک گذاشتم برید همگی تو سایت کارزا امضا کنید https://www.karzar.net/229864
محدثه : خبری نشد؟
علی : کسی فاکتور شد؟
فلز فوری : سلام یعنی چی نمیدن؟؟مگه توی سایت برات سود نخورده بود؟؟تو فاکتور نخورده؟؟
مصطفی د : برای من 8 اسفند که هنوز تو مرحله تخصیص هست
آریزو جی تی : از من الان یک هفتس بیمه شده پلاک نخورده
مهدی آریزو 5 : بالاخره پس از سالها انتظار امروز تحویل گرفتم. مجوز خروجم 3 خرداد خورده بود و 25 خرداد تحویل شد.
ساینا اهواز : اینا چرا ماشینا رو تحویل نمیدن، خب ماشین آماده دارید گذاشتید انبار بدید مرپم دیگه، شانس نداریم که میزنن انبار سایپا رو ماشینمون هم دیگه گیرمون نمیاد