دریافت خسارت خواب خودرو؛ رویایی که از دست می رود

 

دریافت خسارت خواب خودرو؛ رویایی که از دست می رود

 
براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در صورتی‌که خودرویی در دوره گارانتی سه بار به دلیل ایراد تکراری به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش عرضه‌کنندگان خودرو مراجعه کند، شرکت خودروساز و واردکننده مربوطه موظف به تعویض خودرو با یک خودروی جدید است.
 
این بخش از قانون تا سال گذشته به ندرت و بسیار محدود اجرا می‌شد، منتها بررسی‌های صورت گرفته از عملکرد سال ۱۳۹۶ خودروسازان بزرگ نشان داد که قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب، به تدریج در حال جا افتادن و اجرایی شدن است.
 
تعداد افرادی که از خرید خودروهای صفر کیلومتر خود ناراضی هستند، کم نیست و شنیده می‌شود که شکایت برخی از آنها به بی‌نتیجه مانده و خودروهای معیوب صفر کیلومتر در پاکینگ‌شان خاک می‌خورد.
 
با این حال قائم‌مقام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خبر از بهبود این روند داده و اعلام کرده است که طبق ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال ۱۳۹۶ دو خودروساز بزرگ به‌ویژه ایران خودرو در حد قابل توجهی نسبت به اجرای قانون تعویض خودرو اقدام کرده‌اند اما باقی خودروسازان و واردکنندگان خودرو چندان این قانون را اجرایی نمی‌کنند:
 
«بررسی‌ها نشان می‌دهد که قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب خودرو در سه نوبت، علی‌رغم بی‌توجهی سایر خودروسازان و واردکنندگان خودرو، به تدریج در حال جا افتادن است و وضعیت در حد قابل توجهی بهبود یافته است. همچنین بررسی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال گذشته نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۶ وضعیت پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه نیز بهبود یافته است.»
 
طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، اگر خودرویی در دوره گارانتی به دلیل کمبود قطعه یا ناتوانی در رفع عیب بیش از دو روز کاری در نمایندگی خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو متوقف شود شرکت مربوطه ملزم به پرداخت خسارت خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه به مالک مربوطه است.
 
به گفته «سعید تاجیک» بررسی عملکرد سه ماهه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در تامین قطعات دچار مشکل شده‌اند بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه‌ها بیشتر شود.
 
همانطور که پیش از این هم اشاره شد، کمبود قطعات و لوازم جانبی خودرو، خدمات پس از فروش را با مشکل مواجه خواهد کرد. در این شرایط دور از ذهن نیست که تعداد زیادی از خودروها در پارکینگ و تعمیرگاه نمایندگی‌ها خاک بخورند. حالا باید دید پس از بحران گفته شده، وضعیت پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه چه تغییری خواهد کرد؟
 
نظر شما چیست؟ آیا نمایندگی‌ها می‌توانند با شروع بحران کمبود و گران شدن قطعات به مشتریان خود خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه را بپردازند و یا اجرای قانون تعویض خودرو را ادامه دهند؟ اگر شما هم تجربه‌ای در تعویض خودرو و دریافت خسارت خواب خودرو دارید با ما در میان بگذارید و عنوان کنید که با چه مشکلاتی روبرو شدید.
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v4 تیرماه : سلام دوستان.تارا اتومات من که اومدم نمایندگی.۲ هفته نمایندگی هست وکد تحویل به مشتری نیامد که ماشین بازبینی خورده.و مجدد گفتن باید بره تهران تا تایید نهایی صادر بشه.۳۱ اردیبهشت فاکتور شد.۳ خرداد پلاک شد.۳ تیر رسید نمایندگی.و باز دوباره دوشنبه تهران برگشت میخوره.خدایی ما هم با این ایران خودرو گرفتار شدیم
5252 : 11 آذر 600 تومن دادم فاکتورم خبری نیست ناامیدم انشالله بشه خرج دوا و دکتر و سرطان زن و بچه سران سایپا
محمد : سلام شاید نیتتون از اذیت کردن مردم و عدم تحویل خودروهای شاهین گرون کردن این محصول بود که اینکار رو هم کردید.دیگه چی میخواهید از جون مردم چرا تولید نمی‌کنید و تحویل نمیدید؟
محمد : سلام دوستان بخدا این بی انصافیه که از آذر سال قبل پول رو کامل پرداخت کردیم و الان که 4ماه تاخیر داره هیچکس جوابگو نیست.لطف کنید شما که نزدیک هستید تجمع و اعتراض مسالمت آمیز داشته باشید شاید فرجی بشه.من زاهدان دستم نمیرسه.
اعتراض ب سایپا : سلام دوستان روز دوشنبه ۱۶تیر ساعت ۱۰تجمع اعتراضی بهترین راه برا اینکه صدامون برسه ب شرکت سایپا بلکه روند فاکتور تسریع پیدا کنه حضور هریک از شما خیلی مهم هستش
سجاد : تنها چیزی که توی این سه سال از سایپا دیدم افزایش قیمت ، نداشتن قطعه و عدم تحویل خودرو بوده .... لعنت به این همه بی کفایتی و لجنی لعنت لعنت لعنت
محمد : کی ام سی کا ۷ بخصوص مدل آخرین سال تولید۱۴۰۲ خودرو بدی نیست.که متاسفانه بعد از کاهش قیمت از سوی شورای رقابت دیگه کرمان موتور تولید نکرد،ظاهرا تولیدش برای شرکت مقرون بصرفه نبوده؟؟؟؟
مقدم : من شنیدم هر 10 هزار تا نمایندگی بابت تعویض روغن چقدر گرفت ؟
ابراهیم : سلام من۱۴ آذر ماه تفریبا ۵۹۴ میلیون دادم قرار بود ۳ ماهه تحویل دهند به قول خودشون میگن تا ۱۰ آذر فاکتور شده و دیروز زنگ زدم تهران میگن صبر کنید و هیچ جواب درستی نمیدن.
عاطفه : جواب آقای آرش واریز اولیه ۵ اسفند ۴۰۲ طرح نیمه شعبان بودم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
... : اونا هم مثل اینکه سه شنبه تجمع دارن
علی : بنظرتون حالا که تبدیل نوشتن اما ماشینی معرفی نشده احتمالش هس واقعا ماشین بزارن و تبدیل کنیم؟
فرزاد : رانا رو پیش فروش گذاشتن نه 30 روزه
رضا مهدوی : سلام مبارک باشه تحول سیستمی کی بودید
شهریور : سلام دعوت نامه صادر شده برای شهریور تا 24 فقط داده سوالم اگر تا روز آخر پولم جور بشه امکان واریز هست روز 24
ساینا فروش فوری : این دوروزه شرکت سایپا تعطیل ،چرا راستشو نمی گید
ابی : کسی اجبارت نکرده بود ثبت نام کنی
هومن پانا : در صورت تاخیر در تحویل خودرو بر اساس تاریخ تعیین شده درقرارداد مشتریان به ازای هر روز تاخیر به مشتریان سود تعلق می گیرد ک محاسبه سود از طریق حسابداری انجام و حداقل پس از شصت روز کاری به حساب مشتریان در بانک صادرات که با کدملی مشتریان إیجاد شده است برداخت می کردد، مشتری بس از شصت روزکاری به نمایندکی مراجعه نموده و نسبت به دریافت رسید سود تاخیر اقدام می نماید و سیس به بانک صادرات جهت دریافت مراجعه می کند 0
کویک اس : توام دهنمون سرویس کردی با ای سوالات.مردم گیر ماشین ک ندادن هستن تو هی بیا بپرس 206 مدل فلان بهتره!؟
هومن پانا : به روز رسانی بشه درست میشه. نگران نباش