دریافت خسارت خواب خودرو؛ رویایی که از دست می رود

 

دریافت خسارت خواب خودرو؛ رویایی که از دست می رود

 
براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در صورتی‌که خودرویی در دوره گارانتی سه بار به دلیل ایراد تکراری به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش عرضه‌کنندگان خودرو مراجعه کند، شرکت خودروساز و واردکننده مربوطه موظف به تعویض خودرو با یک خودروی جدید است.
 
این بخش از قانون تا سال گذشته به ندرت و بسیار محدود اجرا می‌شد، منتها بررسی‌های صورت گرفته از عملکرد سال ۱۳۹۶ خودروسازان بزرگ نشان داد که قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب، به تدریج در حال جا افتادن و اجرایی شدن است.
 
تعداد افرادی که از خرید خودروهای صفر کیلومتر خود ناراضی هستند، کم نیست و شنیده می‌شود که شکایت برخی از آنها به بی‌نتیجه مانده و خودروهای معیوب صفر کیلومتر در پاکینگ‌شان خاک می‌خورد.
 
با این حال قائم‌مقام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خبر از بهبود این روند داده و اعلام کرده است که طبق ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال ۱۳۹۶ دو خودروساز بزرگ به‌ویژه ایران خودرو در حد قابل توجهی نسبت به اجرای قانون تعویض خودرو اقدام کرده‌اند اما باقی خودروسازان و واردکنندگان خودرو چندان این قانون را اجرایی نمی‌کنند:
 
«بررسی‌ها نشان می‌دهد که قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب خودرو در سه نوبت، علی‌رغم بی‌توجهی سایر خودروسازان و واردکنندگان خودرو، به تدریج در حال جا افتادن است و وضعیت در حد قابل توجهی بهبود یافته است. همچنین بررسی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال گذشته نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۶ وضعیت پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه نیز بهبود یافته است.»
 
طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، اگر خودرویی در دوره گارانتی به دلیل کمبود قطعه یا ناتوانی در رفع عیب بیش از دو روز کاری در نمایندگی خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو متوقف شود شرکت مربوطه ملزم به پرداخت خسارت خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه به مالک مربوطه است.
 
به گفته «سعید تاجیک» بررسی عملکرد سه ماهه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در تامین قطعات دچار مشکل شده‌اند بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه‌ها بیشتر شود.
 
همانطور که پیش از این هم اشاره شد، کمبود قطعات و لوازم جانبی خودرو، خدمات پس از فروش را با مشکل مواجه خواهد کرد. در این شرایط دور از ذهن نیست که تعداد زیادی از خودروها در پارکینگ و تعمیرگاه نمایندگی‌ها خاک بخورند. حالا باید دید پس از بحران گفته شده، وضعیت پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه چه تغییری خواهد کرد؟
 
نظر شما چیست؟ آیا نمایندگی‌ها می‌توانند با شروع بحران کمبود و گران شدن قطعات به مشتریان خود خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه را بپردازند و یا اجرای قانون تعویض خودرو را ادامه دهند؟ اگر شما هم تجربه‌ای در تعویض خودرو و دریافت خسارت خواب خودرو دارید با ما در میان بگذارید و عنوان کنید که با چه مشکلاتی روبرو شدید.
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G : برادر کار سایپا حساب کتاب نداره چند وقت پیش یکی از دوستان مردادی فاکتور شد
سهند بهمن : سلام دوستان بعداز کلی انتظار 10 آبان فاکتور شد 11 آبان پلاک شد 13 چراغ تحویل روشن شد احتمالا فردا برسه نمایندگی جهت اطلاع دوستان یاعلی
شاهین جی ال : من 25خردادم هنوز فاکتور نشدم شما از مهر و شهریور منتظر فاکتور ین شاید هم از آخر به اول قراره فاکتور کنه سایپا
آرمین : سلام تارا دستی خاکستری متالیک تحویل 25ابان امروز فاکتور شد
شاهین پلاس : دو روز بعد بایستی پلاک میشدی سخا یا سامانه املاک و اسکان شما ایراد داره ، برای برسی به نمایندگی مراجعه کن،
شاهین جی ال : سلام من 25خردادم هنوز فاکتور نشدم شما دیروز تبدیل زدی منتظر فاکتوری من پنج ماه تکمیل وج کردم شماهم پنج تا شش ماه طول می کشه فاکتور شدنتون
پریسا 65 : سلام دوستان . بنده دی ماه 291 تومن واریز کردم ، شاهین جی بودم و تحویل هفته چهارم مهرماه که تا الان پیامک دوم واریز وجه نیومده برام اما یه پیامک اومد که افزایش قیمت به من تعلق نمیگیره . کسی میدونه واریز وجه دومم کی هست و چقدر باید واریز کنم ؟ لطفا راهنماییم کنید تشکر
شاهین gl 4 تیر : سلام خبری از فاکتور تکمیل وجه تیر ماه نشد؟ خسته شدیم بابا بقران
T8 : سلام من الان 60روز از موعد تحویل گذشته تو وضعیت صدور پلاک مونده هنوز کو تا تحویل
فریبا : هنوز که خبری نیست !!! خدا کنه صحت داشته باشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
صادق : خیلی بالا گفتی. با این همه تاخیر نهایت بین 10 تا 15
رینگ مشکی تحویل مهر : سلام مشکی رینگ تحویل مهر کسی فاکتور شده؟؟میدونید کی قراره فاکتور بشیم؟؟
30 آبان : بله برقی
سجاد : بنده انجام دادم لطفا همگی انجام بدید
سجاد : سلام دوستان همگی 136 بازرسی شکایت ثبت کنید بنده هم انجام دادم طبقه گفته دوستمون شما هم اگه میخواهید زودتر به نتیجه ای برسید انجام بدید عکس قراردادتون برای مستندات بفرستید و توضیح هم بدید تعداد بالا شکایت بشه رسیدگی میشه
مهدی : بعد از پلاک چند روز این پیام اومد برات
هادی : تمام غر زدن و ناله هایی که اینجا همه عزیزان میکنن من هم تو شکایت نوشتم البته که همش به حق هست خودمم همین جا کم ناله نکردم
مجید : من ک دوگانه 28 اسفند 403 تکمیل وجه کردم تا عید 405 باید واستم ک تحویل بدن ؟
Rayan : بچه ها تکمیل وجه برا کوئیک اس بعد از 31 ام تیر ماه چه تاریخیه از 1 ام تا 3 ام هم کسی هست؟؟
زامیاد تک : نه مشکلی نیست برو به سلامت