دریافت خسارت خواب خودرو؛ رویایی که از دست می رود

 

دریافت خسارت خواب خودرو؛ رویایی که از دست می رود

 
براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در صورتی‌که خودرویی در دوره گارانتی سه بار به دلیل ایراد تکراری به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش عرضه‌کنندگان خودرو مراجعه کند، شرکت خودروساز و واردکننده مربوطه موظف به تعویض خودرو با یک خودروی جدید است.
 
این بخش از قانون تا سال گذشته به ندرت و بسیار محدود اجرا می‌شد، منتها بررسی‌های صورت گرفته از عملکرد سال ۱۳۹۶ خودروسازان بزرگ نشان داد که قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب، به تدریج در حال جا افتادن و اجرایی شدن است.
 
تعداد افرادی که از خرید خودروهای صفر کیلومتر خود ناراضی هستند، کم نیست و شنیده می‌شود که شکایت برخی از آنها به بی‌نتیجه مانده و خودروهای معیوب صفر کیلومتر در پاکینگ‌شان خاک می‌خورد.
 
با این حال قائم‌مقام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خبر از بهبود این روند داده و اعلام کرده است که طبق ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال ۱۳۹۶ دو خودروساز بزرگ به‌ویژه ایران خودرو در حد قابل توجهی نسبت به اجرای قانون تعویض خودرو اقدام کرده‌اند اما باقی خودروسازان و واردکنندگان خودرو چندان این قانون را اجرایی نمی‌کنند:
 
«بررسی‌ها نشان می‌دهد که قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب خودرو در سه نوبت، علی‌رغم بی‌توجهی سایر خودروسازان و واردکنندگان خودرو، به تدریج در حال جا افتادن است و وضعیت در حد قابل توجهی بهبود یافته است. همچنین بررسی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال گذشته نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۶ وضعیت پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه نیز بهبود یافته است.»
 
طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، اگر خودرویی در دوره گارانتی به دلیل کمبود قطعه یا ناتوانی در رفع عیب بیش از دو روز کاری در نمایندگی خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو متوقف شود شرکت مربوطه ملزم به پرداخت خسارت خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه به مالک مربوطه است.
 
به گفته «سعید تاجیک» بررسی عملکرد سه ماهه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در تامین قطعات دچار مشکل شده‌اند بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه‌ها بیشتر شود.
 
همانطور که پیش از این هم اشاره شد، کمبود قطعات و لوازم جانبی خودرو، خدمات پس از فروش را با مشکل مواجه خواهد کرد. در این شرایط دور از ذهن نیست که تعداد زیادی از خودروها در پارکینگ و تعمیرگاه نمایندگی‌ها خاک بخورند. حالا باید دید پس از بحران گفته شده، وضعیت پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه چه تغییری خواهد کرد؟
 
نظر شما چیست؟ آیا نمایندگی‌ها می‌توانند با شروع بحران کمبود و گران شدن قطعات به مشتریان خود خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه را بپردازند و یا اجرای قانون تعویض خودرو را ادامه دهند؟ اگر شما هم تجربه‌ای در تعویض خودرو و دریافت خسارت خواب خودرو دارید با ما در میان بگذارید و عنوان کنید که با چه مشکلاتی روبرو شدید.
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضاتارا دستی : سلام و عرض ادب من موعد تحویلم 26دی بود که 25آذرماه فاکتور شد ولی تا حالا پلاک نشد سخا و اسکان املاک و پروفایلم یکی هس آیا عادیه؟دوما روز جمعه پلتک میکنن خودرو رو؟
رضا : راس میگه دیگه شما اردیبهشتی ها کی تموم میشد ؟ نحسی شما تمومی نداره
14اردیبهشت : به نظرم بعد از فاکتور شدن خودرو، پلاک شدن و زمان تحویل بستگی به پیگیری های نمایندگی که برای تحویل انتخاب کردید داره، خودروها رو نمایندگی باید تحویل بگیره به مشتری تحویل بده، برای تسریع در تحویل حتماً از نمایندگی که ثبت نام کردید پیگیر باشید
شاهین ۳اردیبهشت : شاهین جی تکمیل وجه ۳ اردیبهشت همچنان منتظر بازم وعده‌ دروغ
شاهین پلاس : سلام ببخشید شما چه ماهی هستی
محمد-:::::::: : چرا وقتی اونو میخوری حالت بهم نمیخوره؟؟؟؟
رها : بابا شما چند نفرید اردیبهشتی ها چرا تموم نمیشید دیگ حالمون بهم زدید
شاهین جی : سلام دوستان این سایپا چرا شاهین جی فاکتور نمیکنه مگه ماهایی که نزدیک یک ساله تکمیل وجه کردیم پولمون بی صاحب بود که این کارو دارن میکنن الان نزدیک ۴ ماهه جی فاکتور نکرده به غیر از چند تعداد انگشت شمار پس ما ها رو کی می‌خوان فاکتور کنن ما هم این پولو با هزار بدبختی جور کردیم اکثر ما ها طلا فروختیم که اگه همین لحظه هم بخواد بده ماشینو بازم با احتساب طلایی که فروختیم تو ضرریم دیگه بس نیست این همه ضرر
امیر : سلام مبارکه تاریخ واریز وجه اولی تون چه تاریخی بوده؟من دی 403واریز291میلیون داشتم ولی هنوز هیچ پیامی برام نیومده؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس دی 403 : هفتم
Gxl مرداد : مبارک تون باشه، انشالله به سلامتی و حال خوب استفاده کنید و برای ما هم زودتر فاکتور بشه.
خطاب به تک پیش : نه والا اینطورم که میگی نیست که رگباری فاکتور کنن. این حاصل توهم شماست. الان سهند یا شاهین هایی که دو سال پیش ثبت نام کردن هنوز تحویل ندادن و فاکتور نشده یا gx های پارسال هنوز فاکتور نشدن. فقط مدام دارن ثبت نام میزارن پول جمع میکنن. بنظر میاد شرکت رو به ورشکستگی ست و هدف از جمع آوری پول صرفا صاف کردن تعهدات و دیونش هست.
مهدی : سلام .والا نمیدونم اینم از شانس بد منه.بعد یه سال این جور ماشینی تحویل دادن. امیدوارم برا بقیه اتفاق نیفته. دوستان حتما دقت کنید ماشین رو ببرین رو چاله سرویس زیرش رو با دقت نگاه کنین. امیدوارم منم به ماشینم برسم.
مصی : من17شهریورتکمیل وجه کردم قراربود مهر تحویل بدن ندادن گفتن آبان زنگ زدم گفتن آذربازم خبری نشدم زنگ زدم گفتن آخردی کاش حرفشون راست باشه دیماه تحویل بدن
رضا s : فاکتور کوییک که بچه ها گفتن بزار
علی علی علی : ما هم دی هستیم ولی هنوز دعوت نامه نیومده
دی : چندم برداخت کردید
مبین رحیمی : پیش فروش تیر ماه بودم
مهدی : خوش به حالت ما که..........