11 نکته جالب درباره مرسدس بنز

 

11 نکته جالب درباره مرسدس بنز

 
شاید مرسدس بنز سازنده پیشرفته‌ترین، لوکس‌ترین و پرفورمنس ترین خودروهای روی زمین باشد و هیچ‌کدام این‌ها اتفاقی نیست. از زمان معرفی اولین خودروی بنزینی توسط کارل بنز در سال 1886 تاکنون مرسدس در زمره پیشگامان خلاقیت‌ها و نوآوری‌های ساختارشکن صنعت خودرو بوده است. خودروی پیشرانه عقب و سه‌چرخ برای همیشه حمل‌ونقل بشر را تغییر داد و همین موضوع راه را برای تولید محصولاتی که تا به امروز هم ادامه دارد هموار نمود. در ادامه شما را با حقایقی درباره مرسدس بنز که به گوشتان نخورده آشنا می‌کنیم. این مطلب جذاب را از دست ندهید!
 
 
زمانی که دایملر پیشرانه عمودی یک سیلندر را که با بنزین کار می‌کرد در سال 1885 اختراع کرد از فریمی چوبی بر پایه یک دوچرخه استفاده نمود. این اختراع جذاب نام دایملر ریت واگن را به خود گرفت که امروزه از آن با عنوان اولین موتورسیکلت واقعی نام برده می‌شود.
 
 
کارل بنز در سال 1886 اختراع خود یعنی خودروی سه‌چرخ بنزینی را ثبت نمود. همسر بنز خانم برتا بنز بدون اطلاع کارل توانست مسافتی حدود 200 کیلومتری را در سراسر آلمان طی کند. این خودروی سه‌چرخ از پیشرانه چهارزمانه تک پیستونه ی 954 سی‌سی استفاده می‌کرد. این پیشرانه در آن زمان قدرت قابل‌توجه 0.9 اسب بخاری داشت.
 
 
پیش از آنکه خودروهای بنزینی خالص همه‌گیر شوند خودروسازان به دنبال تولید خودروهای هیبریدی الکتریکی و بنزینی بودند؛ و مرسدس بنز نیز اولین خودروی هیبریدی خود را معرفی کرد. این خودرو دارای پیشرانه بنزینی در جلو به همراه داینامویی بود که دو پیشرانه در عقب را به راه می‌انداخت. این خودرو به حداکثر سرعت 120 کیلومتر در ساعت می‌رسید.
 
 
 
تا تابستان سال 1924 تمامی خودروهای مرسدس بنز دارای ترمزهایی برای چهار چرخ بودند و این امر تعهد مرسدس به ایمنی را نشان می‌دهد. در سال 1931 شاهد معرفی مرسدس بنز 170 بودیم که دارای سیستم تعلیق در هر چهارگوشه خودرو بود. این خودرو دارای فنرهای تخت در جلو و فنرهای پیچشی خلاقانه در بخش عقب بود.
 
 
اکثر خودروهای مسابقه‌ای مرسدس بنز و برخی از مدل‌های پرچم‌دار و سفارشی این برند دارای رنگ مشهور نقره‌ای بوده‌اند اما تاکنون به دلیل انتخاب این رنگ فکر کرده‌اید؟ خودروی مسابقه‌ای مرسدس بنز با نام W25 در سال 1934 در نوربرگ رینگ حضور یافته بود، این خودرو که دارای بدنه‌ای آلومینیومی و رنگی سفید بود باید زیر 750 کیلوگرم وزن می‌داشت تا اجازه حضور آن در مسابقه صادر می‌شد اما این خودرو یک کیلوگرم سنگین‌تر از عدد یاد شده بود. تیم مسابقه مرسدس تصمیم گرفت تا رنگ خودرو را پاک کند و نتیجه آن تولید خودروی نقره‌ای درخشانی شد که در پایان قهرمان و این رنگ هم به یک نماد بدل شد.
 
 
در سال 1951 و زمانی که اکثر آمریکایی‌ها فکر می‌کردند هر چه بزرگ‌تر بهتر، مهندس مرسدس بنز به نام Béla Barényi تحقیقی انجام داد که نتیجه آن وجود سلول‌های ویژه‌ای در داخل بدنه خودرو بود که در زمان وقوع تصادف دفرمه می‌شد. این مناطق مچاله شده به توزیع نیروی تصادف در مناطق مختلف کمک می‌کرد. از سال 1959 به بعد این نوآوری در محصولات مرسدس به کار گرفته شد.
 
در حال حاضر AMG بیش از 50 مدل مختلف مرسدس را ارتقا داده و بنابراین این بازوی پرفورمنس تجربه بسیار زیادی در تیونینگ گیرای پیشرانه، سیستم تعلیق و… محصولات مرسدس دارد. برند پرفورمنس مرسدس بنز در دهه 60 میلادی توسط دو مهندس موتور اسپورت اسبق دایملر-بنز تأسیس گردید. آن‌ها پیش از تأسیس شرکت خود سدان 300 SEL 6.8 (خوک قرمز) کاملاً ارتقا دادند. این خودرو در مسابقات 24 ساعته اسپا در سال 1971 شرکت نمود. AMG بطور رسمی در سال 1990 به مرسدس پیوست.
 
 
هم‌اکنون ترمزهایی که در زمان فشار سنگین پا روی آن‌ها قفل نمی‌کنند در اکثر خودروها دیده می‌شوند. این ترمزها باعث حفظ جان افراد زیادی شده زیرا راننده همچنان می‌تواند خودرو را کنترل نماید و شاید هم از وقوع تصادف پیشگیری کند. مرسدس بنز برای اولین بار با همراهی بوش در دهه 70 میلادی این تکنولوژی را معرفی و سپس در سال 1978 آن را روی S کلاس نصب کرد. اندکی بعدتر اکثر محصولات این خودروساز به‌صورت استاندارد با ترمزهای ضد قفل عرضه شدند.
 
 
با سابقه حدود یک قرنی در تولید خودروهایی پیشرفته و ایمن، محصولات امروزی مرسدس بنز واقعاً لوکس هستند. خوشبختانه از طریق برنامه پیش از خرید تأیید شده‌ی مرسدس بنز CPO می‌توانید یک خودروی نمادین را با قیمت مناسب‌تری بخرید. مهم‌تر از همه اینکه تمامی محصولات CPO شده مرسدس بنز دارای گارانتی با کیلومتر نامحدود برای 5 سال هستند.
 
 
خودروهای خودران هم‌اکنون خبرهای زیادی را به خود اختصاص داده‌اند اما در دهه 90 میلادی مرسدس بنز سیستم خودرانی را روی S کلاس W140 1995 نصب کرد. این خودرو که دارای میکرو پردازنده‌های زیادی بود بیش از 1600 کیلومتر را در اتوبان‌ها طی کرد و بدون دخالت راننده به سرعت‌های قابل‌توجهی هم رسید. نهایتاً این سیستم باعث شکل‌گیری جدیدترین تکنولوژی‌های ایمنی مرسدس بنز شده است.
 
 
مرسدس بنز که تعهد خود به کیفیت را در همه‌جا نشان داده از طریق برنامه CPO خود طیف وسیعی از خودروها شامل سدان ها، کوپه‌ها، استیشن‌ها و شاسی بلندها را ارائه می‌کند. این خودروها توسط تکنسین‌های ماهر مرسدس تأیید می‌شوند. این امر باعث تضمین وجود خودرویی سالم و خاص می‌شود.
 
 
 
 
 

منبع (source)

pedal

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

علی
0

بنز التماس میکنه ef7 رو بدن بهش تا بزنه رو بنزهای AMG
کپ اف سون خیلی طرفدار داره
11:11  1397/06/14
پاسخ دادن
توحیدی
0

میگن ef7 هم همینطوره !!!!!!! خخخخخخخخخخ
09:24  1397/06/14
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v4 تیتا نیوم : یا کارت ملی رفتم درخواست نوشتم ، تهران تو خود نمایندگی ، که سرامیک نمی خوام، خود نمایندگی باید پیگیری کنه
ابراهیم : سلام دوستان ...تحویل اسفند از کسی تا کنون فاکتور شده یا نه؟؟؟؟؟؟؟ کاربری بنام امید شمال ادعای فاکتور شدن شده ...فکر کنم همان شقایق است
ابراهیم : سلام جدی یا شوخی ..واقعا تحویل اسفند فاکتور شد
تارادستی‌فرسوده : منم‌طرح فرسوده‌تحویل فروردین‌هستم‌زنگ‌زدم‌گفتن‌توسیستم‌زده‌تاخیرداده‌تحویل‌شما میره‌۹ام‌خرداد
تارا : مبارک باشه اتومات یا دستی؟
ریرا سفید : من قبلا گفتم که از ایران‌خودرو مطالبه گری دارم ، خوشبختانه به این نتیجه رسیدم که این تاخیر ارزش داره که حداقل یک خودرو خوب تحویل می گیریم، پس در حال حاضر هیچ مطالبه ای ندارم و از شرکت محترم ایران‌خودرو سپاسگزارم، با تشکر فراوان
j4 : سلام ،ثبت نام اردیبهشت404 پرداخت دومرحله ای ، دعوتنامه و پرداخت دوم کی میاد تحویل نوشته آبان
احمد صابری : خواستم مراتب تشکر و سپاسگزاری خودم رو از شرکت ایران خودرو اعلام کنم، از دوستان و همراهان دیگه هم می خوام جواب وحید رو ندن، خودش می ره
علی اسفندماه : واقعا شرم آور است در این گروه آدم هر چه از دهانش بیرون می آید میگوید این گروه‌بخاطر یک‌نفردر این چند روز اخیر ماهیت اصلی خود را از دست داد واقعا کار از مسخره بازی و بچه بازی هم گذشته است
وحید : محسن هم برادرمه، اسم واقعیش سه شنبه س، جمعه هنوز نیامده، مانده در کابل
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
14 بهمن : پول اولیه 22 اردیبهشت تکمیل وجه 14 بهمن 16 تحویل سخا دیروز هم از حالت تخصیص رفت حالت تکمیل وجه
دنا 6 دنده : سلام . دنا شش دنده تکمیل وجه 11 دی . فاکتور 2 اردیبهشت و پلاک 6 اردیبهشت . پیامک تحویل حضوری آمد .
Saheb : من 11 اسفند دارم هنوز فاکتور نشده،طرح مادران
Saheb : من 11 اسفند دارم هنوز فاکتور نشده،طرح مادران
ساینا : من 11 اسفند دارم طرح مادران هنوز فاکتور نشده
علی : سلام زنگ زدم میگن که طبق تاریخ فرم سخا بوده تحویل ها واقعا درسته ؟اخه من چند روز بعد واریز سخت آماده شد
سپیده x : دوستان تا میتونید به صدای مشتری زنگ بزنید. من امروز زنگ زدم میگفت ما آمار روزانه تماس درمورد مجوزها رو به شرکت میدیم و این روزا خیلی بیشتر شده و همه ناراضی ان و احتمالا یه بازخوردی داره.
اریزو 6 پرو : اقا منم دقیقا مثل شمام 24 اذر 1/450 نقدی پول دادم نمایندگی بهم نگفتن فعلا ثبت نام نداریم بعدا متوجه شدم یک ماه بعدش که پولمو نمایندگی استفاده کرده تازه اپل دی یه قراردادی رو به تاریخ یک دی برام صلح کردن بماند که این یکی دوماهوغیرقانونی پولمو نمایندگی استفاده کرده بعدش اول بهمن شماره شاسی زدن ودیگه خبری از فاکتور شدن نیست و مدل ماشین هم معلوم نیس چی بدن 1403 یا 1404 واقعا توروز روشن دارن کلاهبرداری میکنن کسیهم پاسخگونیست
جود : سلام آقا توحید ......من پیش فروش ساینا دوگانه با موعد هفته چهارم خرداد هستم...نمیدانی کی باید تکمیل وجه کنم...تشکر اگه کسی میدانه جواب بده....چون پول ندارم بابد وام بگیرم
سورن دوگانه : سلام دوستان کسی اطلاع داره ببینم میتونم سورن دوگانه رو به تک سوز تبدیل کنم؟ لطفا اگه کسی راهی بلده اطلاع بده