تاخیر در تحویل، داد مشتریان خودرو را درآورد!

 

تاخیر در تحویل، داد مشتریان خودرو را درآورد!

 
براساس ارزیابی صورت گرفته بیشترین انتقاد مصرف‌کنندگان از فرایند فروش خودروهای سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودرو" بوده است.
 
دیگر "تاخیر در تحویل" به واژه‌ای آشنا و البته تکراری و پرغصه برای مصرف‌کنندگان خودرو در ایران تبدیل شده است به‌گونه‌ای که خریداران خودروهای پرتقاضای داخلی و همچنین خریداران خودروهای وارداتی معمولا خودروی خریداری شده را با تاخیر قابل توجهی نسبت به آنچه که در قرارداد قید شده، دریافت می‌کنند.
 
این وضعیت اخیرا در بازار خودروهای وارداتی نمود بیشتری داشته به‌گونه‌ای که با ممنوع شدن واردات خودرو و حدود ۱۴۰۰ قلم کالای غیرضروری دیگر از ابتدای تیر ماه، تقریبا تمام شرکتهای واردکننده خودرو در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده تاخیر دارند.
 
خودروسازان نیز در تحویل برخی خودروهای پرتقاضا به‌ویژه خودروهایی که با مشارکت خودروسازان خارجی در ایران تولید می‌شوند تاخیرهای قابل توجهی داشتند که اخیرا این تاخیرها بیشتر نیز شده و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته است.
 
در این شرایط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارشی از وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول سال ۱۳۹۶ منتشر کرده که بررسی آن نشان می‌دهد در سال گذشته نیز بیشترین انتقاد مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده" بوده است؛ تاخیری که در ماه‌های اخیر تشدید نیز شده است.
 
اما بعد از تاخیر در تحویل، بیشترین انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته مربوط به "ایراد داشتن خودرو در زمان تحویل" بوده است که اگرچه در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران توضیح بیشتری درباره این موضوع داده نشده اما احتمالا این مشکل مربوط به خودروهای تولید داخلی بوده که با کیفیت پایینی تولید و عرضه می‌شوند.
 
پس از آن نیز "کم بودن تنوع آپشن‌ها" بیشترین میزان نارضایتی و انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.
 
دو موضوع "عدم تناسب قیمت با کیفیت خودرو" و همچنین "تاخیر در تحویل پلاک و مدارک خودرو" نیز دو انتقاد دیگری است که مشتریان نسبت به فرایند فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته، مطرح کرده‌اند.
 
البته با افزایش اخیر قیمت خودروهای داخلی از سوی خودروسازان و همچنین رشد شدید قیمت این محصولات در بازار آزاد به نظر می‌رسد که نارضایتی مصرف‌کنندگان از متناسب نبودن قیمت و کیفیت خودروها در سال جاری نسبت به وضعیت سال گذشته، تشدید نیز شده باشد.
 
در این شرایط باید منتظر تهیه و انتشار گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال جاری (۱۳۹۷) ماند تا دید در این مدت نارضایتی‌ها و انتقادات مشتریان در این حوزه چه تغییراتی نسبت به وضعیت سال گذشته داشته است.
 
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای تهیه گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته با ۳۲۳ هزار و ۴۲۳ نفر از خریداران خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، مصاحبه و از آنها نظرسنجی کرده است.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

محمد
4

اهمیت دادن به نظر و رضایت ایرانی و مشتری ایرانی تو ایران سیخی چند ؟؟؟؟!!
تنها چیزی که اصلا تو ایران اهمیت نداره ، نظر و رضایت مردم ایران هست !!!!!!!!
13:19  1397/05/17
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس۱ : اخی ترسیدیم ماشینتو بهت کی تحویل دادن که انقدر بلبل زبونی این مردمی که حقشونو میخان از این شرکت بی وجدان و از کی میترسونی واقعا متاسفم برات
شاهین معر402 : تف نده آقای محترم هر کی هستی من یکی که راهم دور و نمیتونم بیام اگرم مجبور بشم بیام ببین چیکار میکنم با شمایی که زندگی منو بهم ریختید صبر بخوره توو سرتون قلط کردید و میکنید که پول میگیرید و مردم رو عذاب میدید کاش میشد.....
ایگل : منم تحویل سیستمی ۲۸ تیر بودم هنوز شاسی نشده
شاهین G : شاهین G منتظر پیام تحویلی تیرماه
مریم : من مرداد هستم ۱۸ خرداد پیام تبدیل اومد ولی نزدم، ولی من از اولین های مرداد هستم چون ۱۹ آذر وجه اولیه رو واریز کردم.
امیر : سلام شما کی تکمیل وجه کرده بودید
محمد : بازم از ۳ شهریوریا سفید رنگ مونده که فاکتور نشده باشه؟
سجا د ایلام : من شنبه صبح میرم دم معاونت فروش ببینم مادر من پسر اورده یا مادر اینا چطوری 22خرداد تبدیل زدم هنور فاکتور نکردین نشونشون میدم
پرندروکش : تبدیل تا مرداد اومده. شهریور هیچی نیومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اخر تیر : منم 15 بهمن گول ریختم 24 پذیرش شدم اردیبهشتم تکمیل وجه 121697هست شماره پذیرش
جلال : فوق العاده های اسفند اعلام حضور کنند ببینیم تعداد زیاده یا نه
علیرضا : دعوتنامه مهر بیاد بنظرتون ماشینو کدوم ماه تحویل میدن؟
مریم : از کجا میفهمید خودرو شما در چه سایت است مازندران یا غیره
مجید : ماشین رو تحویل گرفتم ماشین دو کفه دست کاپوتش رنگ و گلگیرش تعویض شده😥😥 خواهشا ماشین رو موقع تحویل نگاه کنید بعد اون ورقه رو امضا کنید گرفتار شدم به خدا
سید جواد : عامو سال هاست داریم نفرین میکنیم اگر به نفرین بود که دیگه هیچی اونا سال به سال دارن ارباب تر میشن ما ملت گدا تر پس نفرین کارساز نیست
علی پانا تحویل مهر ماه : سلام وقتتون بخیر کسی می دونه دعوت نامه 207پانا تا چه ماهی صادر شده؟
محمد رضا : سلام کیفیت مونتاژ خراسان چه طوره منم ازآنجا باید باشه تحویل بگیرم
علی : بهمنی ها ماشینشونو گرفتن ، اینجا سوت و کور شد
. : انصراف که بدی ، دو سه ماه بعد بهت پولتو میدن . همین دو سه ماه رو صبر کن ماشینت میاد