تاخیر در تحویل، داد مشتریان خودرو را درآورد!

 

تاخیر در تحویل، داد مشتریان خودرو را درآورد!

 
براساس ارزیابی صورت گرفته بیشترین انتقاد مصرف‌کنندگان از فرایند فروش خودروهای سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودرو" بوده است.
 
دیگر "تاخیر در تحویل" به واژه‌ای آشنا و البته تکراری و پرغصه برای مصرف‌کنندگان خودرو در ایران تبدیل شده است به‌گونه‌ای که خریداران خودروهای پرتقاضای داخلی و همچنین خریداران خودروهای وارداتی معمولا خودروی خریداری شده را با تاخیر قابل توجهی نسبت به آنچه که در قرارداد قید شده، دریافت می‌کنند.
 
این وضعیت اخیرا در بازار خودروهای وارداتی نمود بیشتری داشته به‌گونه‌ای که با ممنوع شدن واردات خودرو و حدود ۱۴۰۰ قلم کالای غیرضروری دیگر از ابتدای تیر ماه، تقریبا تمام شرکتهای واردکننده خودرو در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده تاخیر دارند.
 
خودروسازان نیز در تحویل برخی خودروهای پرتقاضا به‌ویژه خودروهایی که با مشارکت خودروسازان خارجی در ایران تولید می‌شوند تاخیرهای قابل توجهی داشتند که اخیرا این تاخیرها بیشتر نیز شده و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته است.
 
در این شرایط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارشی از وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول سال ۱۳۹۶ منتشر کرده که بررسی آن نشان می‌دهد در سال گذشته نیز بیشترین انتقاد مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده" بوده است؛ تاخیری که در ماه‌های اخیر تشدید نیز شده است.
 
اما بعد از تاخیر در تحویل، بیشترین انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته مربوط به "ایراد داشتن خودرو در زمان تحویل" بوده است که اگرچه در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران توضیح بیشتری درباره این موضوع داده نشده اما احتمالا این مشکل مربوط به خودروهای تولید داخلی بوده که با کیفیت پایینی تولید و عرضه می‌شوند.
 
پس از آن نیز "کم بودن تنوع آپشن‌ها" بیشترین میزان نارضایتی و انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.
 
دو موضوع "عدم تناسب قیمت با کیفیت خودرو" و همچنین "تاخیر در تحویل پلاک و مدارک خودرو" نیز دو انتقاد دیگری است که مشتریان نسبت به فرایند فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته، مطرح کرده‌اند.
 
البته با افزایش اخیر قیمت خودروهای داخلی از سوی خودروسازان و همچنین رشد شدید قیمت این محصولات در بازار آزاد به نظر می‌رسد که نارضایتی مصرف‌کنندگان از متناسب نبودن قیمت و کیفیت خودروها در سال جاری نسبت به وضعیت سال گذشته، تشدید نیز شده باشد.
 
در این شرایط باید منتظر تهیه و انتشار گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال جاری (۱۳۹۷) ماند تا دید در این مدت نارضایتی‌ها و انتقادات مشتریان در این حوزه چه تغییراتی نسبت به وضعیت سال گذشته داشته است.
 
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای تهیه گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته با ۳۲۳ هزار و ۴۲۳ نفر از خریداران خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، مصاحبه و از آنها نظرسنجی کرده است.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

محمد
4

اهمیت دادن به نظر و رضایت ایرانی و مشتری ایرانی تو ایران سیخی چند ؟؟؟؟!!
تنها چیزی که اصلا تو ایران اهمیت نداره ، نظر و رضایت مردم ایران هست !!!!!!!!
13:19  1397/05/17
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
نازنین۱ : نه اوکی هست برای منم اونجوری بود هفته پیش واریز کردم پنجشنبه بود نشون نداد خودمم انقد ترسیده بودم ‌نگران نباشید بعد شنبه دیدم درست شد همه چی تو پنل کاربری هم شده بود جی ال نگران نباشید
Armin : چن روز پیش فاکتور شدین؟
تارا : مبارک باشه برو از نمایندگی شهرتون پیگیر باش
بهرام cvt : من ۲۰ اسفند هستم و هنوز فاکتور نشدم . پرسیدم گفتند نفر ۱۰۰ لیست هستم
افشاگر : ظاهرا ماهرا رو ولللللش.فعلا نقد روبچسب که اوضاع بدددددجووووری خیطه!هرچی اومد بزنید.حالا ازما گفتن!
شاهین بی شاهین : حمید آقا ببخشید ولی با کمال احترام باید بگم خیلی آسکولی با این نظرات چرت و پرتی من بچه فلاح تهرانم بیا اونجا ببینمت
رفیق حمید : سلام حمید عقب افتاده چطوره سومین شاهین رو گرفتی یا نه راستی تو خجالت نمی کشی سه بار شاهین گرفتی و خیلی از متقاضیان که وام گرفتند هنوز شاهین اولی رو هنوز نگرفتن
شاهین g : واریزی ۱۱ هستی؟ شماره پذیرشت چنده؟
پلاس : دوم اردیبهشت تکمیل.سوم آبان فاکتور.هنوز پلاک نشدم
مالک شاهین : باسلام مشکل ایراد بدنه چی بوده که منم بررسی و پیگیری کنم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهران : درود بر شما دوست عزیز من حدسی گفتم زیاد نمیدونم 🌹🌹
وحید : منم دقیقا همین روز تکمیل وجه کردم ولی هنوز خبری نیست
پیش فروش برج 11 : نه کاکو فعلا داخل 10 تیر گیر کرده
امنیت پرست : تا 2 ماه تحویل میگیری
جواب علی : مابقی قیمت ، به قیمت روز صدور دعوتنامه حساب میشه
دربدر نیسان : جواد از سیستان کی پلاک شدی ماشینت تکه یا دوگانه کی پیامک تحویل هومد
0000 : با سلام لطفا کسانی که فاکتور میشن تکمیل وجه 28 اسفند شماره پذیرش بذارید
کوییک اس85گانه : من 5مهر کوییک اس85گانه واریز وجه انجام دادم کی فاکتور میشه
سعید : فراخوان ،شنبه ساعت 9 جلو شرکت سایپا
محمد صادق : من به صدا وسیما خبر دادم ،با چنتا خبر نگار مصاحبه حضوری داشتم ،به دادستان آقای علی صالحی نامه دادیم ،ایران اینتر نشنال هم قراره مصاحبمونو پخش کنه