تاخیر در تحویل، داد مشتریان خودرو را درآورد!

 

تاخیر در تحویل، داد مشتریان خودرو را درآورد!

 
براساس ارزیابی صورت گرفته بیشترین انتقاد مصرف‌کنندگان از فرایند فروش خودروهای سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودرو" بوده است.
 
دیگر "تاخیر در تحویل" به واژه‌ای آشنا و البته تکراری و پرغصه برای مصرف‌کنندگان خودرو در ایران تبدیل شده است به‌گونه‌ای که خریداران خودروهای پرتقاضای داخلی و همچنین خریداران خودروهای وارداتی معمولا خودروی خریداری شده را با تاخیر قابل توجهی نسبت به آنچه که در قرارداد قید شده، دریافت می‌کنند.
 
این وضعیت اخیرا در بازار خودروهای وارداتی نمود بیشتری داشته به‌گونه‌ای که با ممنوع شدن واردات خودرو و حدود ۱۴۰۰ قلم کالای غیرضروری دیگر از ابتدای تیر ماه، تقریبا تمام شرکتهای واردکننده خودرو در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده تاخیر دارند.
 
خودروسازان نیز در تحویل برخی خودروهای پرتقاضا به‌ویژه خودروهایی که با مشارکت خودروسازان خارجی در ایران تولید می‌شوند تاخیرهای قابل توجهی داشتند که اخیرا این تاخیرها بیشتر نیز شده و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته است.
 
در این شرایط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارشی از وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول سال ۱۳۹۶ منتشر کرده که بررسی آن نشان می‌دهد در سال گذشته نیز بیشترین انتقاد مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده" بوده است؛ تاخیری که در ماه‌های اخیر تشدید نیز شده است.
 
اما بعد از تاخیر در تحویل، بیشترین انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته مربوط به "ایراد داشتن خودرو در زمان تحویل" بوده است که اگرچه در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران توضیح بیشتری درباره این موضوع داده نشده اما احتمالا این مشکل مربوط به خودروهای تولید داخلی بوده که با کیفیت پایینی تولید و عرضه می‌شوند.
 
پس از آن نیز "کم بودن تنوع آپشن‌ها" بیشترین میزان نارضایتی و انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.
 
دو موضوع "عدم تناسب قیمت با کیفیت خودرو" و همچنین "تاخیر در تحویل پلاک و مدارک خودرو" نیز دو انتقاد دیگری است که مشتریان نسبت به فرایند فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته، مطرح کرده‌اند.
 
البته با افزایش اخیر قیمت خودروهای داخلی از سوی خودروسازان و همچنین رشد شدید قیمت این محصولات در بازار آزاد به نظر می‌رسد که نارضایتی مصرف‌کنندگان از متناسب نبودن قیمت و کیفیت خودروها در سال جاری نسبت به وضعیت سال گذشته، تشدید نیز شده باشد.
 
در این شرایط باید منتظر تهیه و انتشار گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال جاری (۱۳۹۷) ماند تا دید در این مدت نارضایتی‌ها و انتقادات مشتریان در این حوزه چه تغییراتی نسبت به وضعیت سال گذشته داشته است.
 
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای تهیه گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته با ۳۲۳ هزار و ۴۲۳ نفر از خریداران خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، مصاحبه و از آنها نظرسنجی کرده است.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

محمد
4

اهمیت دادن به نظر و رضایت ایرانی و مشتری ایرانی تو ایران سیخی چند ؟؟؟؟!!
تنها چیزی که اصلا تو ایران اهمیت نداره ، نظر و رضایت مردم ایران هست !!!!!!!!
13:19  1397/05/17
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین‌خرداد : میگن‌۱۲‌آذر‌تموم‌شده‌دارن‌۱۳‌به‌بعد‌فاکتور‌میکنن
Arsha j7 : اصلا از این شرکت آشغال ماشین نخرید من یک دستگاه j7 تحویل بیست روزه خریدم الان بعد از دوماه هروز زنگ میزنم میگن تو نوبت بارگیری هست رسما سرکارمون گذاشتن
مجتبی : سلام از همه شما بدتر منم که حوالهرو به نرخ روز خریدم یعنی 270 تومن بالای حواله دادم اسفند 1403 هم واریز وجه دوم کردم ولی هنوز خبری نیست
شاهین تیرماه : سلام دوست عزیز شما امروز فاکتور شدید
شاهین gl : شرمنده موقع فاکتور شدن پیام میاد یا از سایت نگاه میکنیم
قم : ان شاالله هفته ی دیگه فاکتورمی کنن
شاهین gl : خوشبحالتون مبارک باشه
قم : سلام الحمدالله شاهین جی ال من فاکتورشد۱۵ اردیبهشت تکمیل وجه کردم هفته آخرتیربودم
شاهینgl : من‌اگه‌راهم‌دور‌نبود‌می‌آمدم
A5 شهریور مشکی : سود تأخیر (ثبت شکایت در دفتر خدمات قضایی) احتراماً به استحضار می‌رساند، اینجانب ... به شماره ملی ... با استناد قرارداد پیش خرید خودرو در تاریخ ... طی قرارداد شماره سریال ... اقدام به پیش خرید یک دستگاه ... با ودیعه ... ریال و همچنین 10عدد چک با مبالغ ... ریال از شرکت کرمان موتور نموده ام که فروشنده تعهد نموده در ... روز کاری و درتاریخ ... خودرو را تحویل دهد ولی فروشنده به تعهد خود عمل ننموده و از وجه پرداختی اینجانب استفاده و از منافع آن برخوردار گشته و خودرو را در تاریخ ... تحویل داده است . همچنین طبق ماده 30 و31 قرارداد منعقد شده، عرضه‌کننده موظف است در صورت تأخیر در تحویل خودرو، از تاریخ تحویل مندرج در قرارداد تا زمان صدور فاکتورخودرو به مشتری، مبلغ خسارت تأخیر در تحویل را نسبت به وجوه پرداختی که 36 درصد سالانه می باشد، محاسبه و پرداخت نماید. لذا باتوجه به تاخیر بیش از 4ماه از موعد تحویل خودرو و طبق ماده 30 و 31 قرارد داد منعقد شده، اینجانب نزدیک به .... ریال یعنی 36درصد مبلغ پیش پرداخت، مطالبه خسارات تاخیر در تحویل از تاریخ... لغایت... و همچنین کلیه هزینه دادرسی را خواست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آر اس 31اریبهشت اسقاطی : آر اس سوارا ی امار بدین تا چندم فاکتور شدین عزیزان ؟؟!
فوق العاده 29 بهمن : سلام،منم تماس گرفتم گفتش معلوم نیست فوق العاده ها کی فاکتور بشن.فعلا پیش فروش ها داره فاکتور میشه
دنا6دنده رینگ فولادی 31تیر : سلام دوستان دناپلاس 6دنده رینگ فولادی رنگ سفیدتحویل 31تیربودم اولین واریز12 اسفندتکمیل وجه 24 اردیبهشت 28 تیرفاکتورشدم 4مردادتحویل نمایندگی بودامروزعصرمیریم تحویل بگیریم نگران نباشیدبه امیدخداهمگی به موقع ماشین تون تحویل میگیریدخدانگهدار
GXL- دعوتنامه مرداد1404 : خودمم موندم چکار کنم.ما هنوز تکمیل وجه هم نکردیم ولی من پیام های دوستان رو میبینم نا امید میشم از تحویل ماشین. دوستان بنظرتون تو بازار حواله رو با قیمت پایین بفروشم یا تحویل بگیرم؟
بهمن : امروز فاکتور کسی شده خبر بدید
کوییک کوییک : تکمیل وجه 28اردیبهشت پذیرش 30اردیبهشت
کوییک کوییک : من همین الان زنگ زدم میگن تا همون 25اردیبهشت فاکتور شده
کوییک آر اس : دوست عزیز دقیق مشخص نمی کنه ولی حدودا دو هفته الی 20 روز طول می کشه تا به دستتون برسه
کوییک آر اس : دوست عزیز قیمت ماشین الان چقدره تقسیم بر دوش کن اونقدر باید واریز کنی
الیاس رویان کهنوج کوییک S : همین الان دوباره زنگ زدم گفت کوییک اس تا 3/3فاکتور شده من تکمیل وجهم 3/3گفتم چرا میگه تو سیستم ما پذیرش خورده 3/4 یک روز تفاوت داره گفتم حداقل قبل از فاکتور شده کارت طلایی میخام لغو کنم گفت امکان نداره چون من تو بازار آزاد ماشین خریدم دیگه بدردم نمیخوره باید بفروشم روقیمت هم اضاف نمیشه