بررسی موتورسیکلت هوندا NC700X مدل 2012

بررسی موتورسیکلت هوندا NC700X مدل 2012

کمپانی های موتورسیکلت سازی همواره با دغدغه های زیادی روبرو هستند؛ از حفظ هواخواهان فعلی و جذب طرفداران جدید گرفته تا تشویق و تکریم مشتریانی که هم چنان به موتورسیکلت های قدیمی خود وفادار هستند. کمپانی هوندا در موفقیت اخیری که در طراحی و ساخت موتورسیکلت CBR250R بدست آورد، تجربه های زیادی را شاهد بود؛ موتورسیکلتی که اصالت خود را به طور کامل حفظ کرده است. از رقبای این موتورسیکلت هیجان انگیز می توان به مواردی اعم از کاوازاکی نینجا 650، کاوازاکی نینجا Versys، و سوزوکی V-Strom 650 اشاره کرد.

بررسی موتورسیکلت هوندا NC700X مدل 2012
بررسی موتورسیکلت هوندا NC700X مدل 2012 بررسی موتورسیکلت هوندا NC700X مدل 2012

اکنون با عرضه هوندا NC700XT، که "NC" بیانگر کانسپت جدید (New Concept) و "X" نماد تیپ موتورسیکلت های تفریحی است، حال و هوای تازه ای به بازار موتورسیکلت  آمریکا داده شده است. در طراحی شاسی این هوندا از موتورسیکلت اسکوتر الهام گرفته شده است. پکیچ دقیق سیستم موتور این موتورسیکلت به گونه ای است که حداقل فضا اشغال شده است و جا برای باک و رادیاتور وجود دارد.

بررسی موتورسیکلت هوندا NC700X مدل 2012

همان طور که در تصاویر نیز دیده می شود، فضای بسیار خوبی برای کلاه ایمنی راکب در نظر گرفته شده است که هرگونه بهانه استفاده نکردن از آن را از موتورسوار سلب می کند. در حقیقت باک زیر صندلی جاسازی شده است و چیزی در حدود 14 لیتر ظرفیت دارد. اگرچه این حجم بنزین خیلی زیاد هم به نظر نمی رسد، اما این مقدار با در نظر گرفتن مصرف سوخت 4 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر حرکت، منطقی به نظر می رسد.

بررسی موتورسیکلت هوندا NC700X مدل 2012

بررسی موتورسیکلت هوندا NC700X مدل 2012

بنا به گفته کمپانی هوندا، قیمت این موتورسیکلت چیزی در حدود 6,999 دلار برآورد شده است که البته با در نظر گرفتن آپشن های بیش تری اعم از ترمز ضد قفل و گیربکس اتوماتیک با کلاچ دوگانه، قیمت آن به 8,999 دلار می رسد. با نگاهی ریزبینانه به موتور 670 سی سی با قطر سیلندر 73 میلی متری این موتورسیکلت اسپرت متوجه خواهید شد که طراحی آن با تمرکز بر مصرف سوخت پایین و در عین حال قدرت موتور بالا بوده است. در  هر حال، تمام تلاش طراحان و مهندسان کمپانی هوندا بر این بوده است که موتورسیکلت اسپرتی با کم ترین قیمت و بالاترین قدرت طراحی کنند و در اختیار دوستداران و طرفداران این دسته از موتورسیکلت ها قرار دهند.

بررسی موتورسیکلت هوندا NC700X مدل 2012
بررسی موتورسیکلت هوندا NC700X مدل 2012 بررسی موتورسیکلت هوندا NC700X مدل 2012
بررسی موتورسیکلت هوندا NC700X مدل 2012 بررسی موتورسیکلت هوندا NC700X مدل 2012

موتورسواری با این موتورسیکلت دوست داشتنی، با این که بسیار راحت و روان و پرانرژی است، اما نمی تواند آن طور که باید و شاید شما را با انتقال ناگهانی قدرت موتور به چرخ عقب شگفت زده کند. کمپانی هوندا با اعمال یکسری تغییرات در میل بادامک موتور، مکانیزم احتراق را اصلاح کرده است. در مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک حالت های مختلف تعویض دنده به خوبی با موتور سازگاری دارد و عملکرد عالی از خود بر جای می گذارد. در این تیپ، این موتورسیکلت با انتخاب "دکمه D" در حالت حرکت و با انتخاب "دکمه S" در حالت اسپرت قرار می گیرد. در واقع باید گفت که با وجود گیربکس اتوماتیک، همه چیز در این موتورسیکلت خوب پیش می رود؛ از سیستم کنترل جریان بنزین گرفته تا برنامه ریزی کامپیوتری گیربکس و عملکرد بی صدای موتور!

بررسی موتورسیکلت هوندا NC700X مدل 2012

اگرچه قدرت موتور این موتورسیکلت شاید نتواند انتظار موتورسواران حرفه ای را برآورده سازد، اما سواری با آن می توان هیجان و لبخندی هرچند خفیف بر چهره و لبان آن ها بنشاند. تعادل و کنترل پایداری این موتورسیکلت بسیار مطلوب و پذیرفتنی است و موتورسوار به راحتی می تواند کنترل آن را با تسلط کامل در سر پیچ ها در دست داشته باشد. سیستم تعلیق به کار رفته در این هوندا به قدری نرم است که بیش ترین راحتی را برای موتورسوار به ارمغان می آورد. گذشته از این ویژگی های منحصر به فرد، سیستم ترمز ضد قفل و فرمان پذیری عالی این موتورسیکلت از دیگر خصیصه های بارزی است که می توان به آن ها اشاره کرد.

بررسی موتورسیکلت هوندا NC700X مدل 2012

موتورسیکلت هوندا NC700X گذشته از امکانات متنوع تری که صاحب شده است، ویژگی های سایر رقبای خود نظیر سوزوکی SV650 و حتی مدل قبلی خود یعنی هوندا 599 را نیز در بر دارد. ارگونومی این موتورسیکلت فوق العاده است و اجازه نمی دهد وزش باد، موتورسوار را به ویژه در سرعت های بالا اذیت کند. گفتنی است، طراحی حرفه ای بدنه به گونه ای است که موتور به شکل کاملاً موثری در حین حرکت خنک و از داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری می شود.

بررسی موتورسیکلت هوندا NC700X مدل 2012

کمپانی هوندا این اطمینان را دارد که قیمت نسبتاً پایین این موتورسیکلت، طرفداران بیش تری را به سمت خود جذب خواهد کرد که این مسئله از مزایای بزرگ آن به شمار می رود؛ زیرا مشتریان و دوستداران این موتورسیکلت با پرداخت هزینه مناسب، بهترین امکانات و آپشن ها را در یک موتورسیکلت کاملاً اسپرت تحویل می گیرند. در پایان از شما دعوت می کنیم جدول زیر را که حاوی تمام ویژگی های این موتورسیکلت به طور یکجا می باشد، مورد توجه قرار دهید.

  مشخصات فنی
نوع موتور موازی دوگانه 1 - C
سیستم سوخت EFI
نوع میل بادامک SOHC - هشت سوپاپ
نوع کلاچ خیس چندصفحه ای
حجم موتور 670 سی سی
گیربکس 6 سرعته - اتوماتیک DCT
تایر جلو 120/70ZR-17 Metzeler Z-8
تایر عقب 160/60ZR-17 Metzeler Z-8
ترمز عقب / جلو نیسان کالیپر یک پیستون / نیسان کالیپر دو پیستون
ارتفاع صندلی 83 سانتی متر
طول محور 154 سانتی متر
حجم باک 14 لیتر
وزن موتورسیکلت 214 کیلوگرم
رنگ بندی نقره ای متالیک روشن

با کلیک بر تصویر زیر و عضویت در خبرنامه ایمیلی می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی موتورسیکلت هوندا NC700X مدل 2012


منبع

Motor Cyclist Online

برچسب : موتورسیکلت , هوندا , NC700XT






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

حامد
0

با سلام و خسته نباشيد
فكر ميكنم اگر درباره مشخصات ديگر موتور سيكلت مانند تاپ اسپيدش (سرعت) هم صحبت ميكرديد خيلي بهتر مي شد.
با سپاس فراوان
17:48  1393/09/18
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: رامین علیپور
0

مطلب خوبی بود مرسی
13:57  1392/07/30
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی مدبر : من 25خرداد تبدیل زدم تا چه تاریخی فاکتور شده کسی داند
سجاد : سایپا سمندون مارو نخندون ....به حساب ازطرف سایپا هستی مونگل ..جوگیر
پلاس : تهدید میکنید رو چه حسابی ما مال باخته هستیم تجمع هم برای سیاست نیست صرفا مطالبه حقمان هست ..اتفاقا همین پیام شما رو میشه همه جا رسانه ای کرد که ببینیم کی هسته سینه سوخته سایپا شدی
داریوش : خاک تو سر سایپا که سخنگوی بی سوادی مث تو داره
S : حیف که نمیشه چندتا آبدار بهت بگم فیلتر چی داری میگی حرف مفت با روح و روان مردم داری بازی میکن شما از طرف شرکت سایپا نیستید میخواید مردم گول بزنی جهت تجمع
شاهین پلاس۱ : اخی ترسیدیم ماشینتو بهت کی تحویل دادن که انقدر بلبل زبونی این مردمی که حقشونو میخان از این شرکت بی وجدان و از کی میترسونی واقعا متاسفم برات
شاهین معر402 : تف نده آقای محترم هر کی هستی من یکی که راهم دور و نمیتونم بیام اگرم مجبور بشم بیام ببین چیکار میکنم با شمایی که زندگی منو بهم ریختید صبر بخوره توو سرتون قلط کردید و میکنید که پول میگیرید و مردم رو عذاب میدید کاش میشد.....
ایگل : منم تحویل سیستمی ۲۸ تیر بودم هنوز شاسی نشده
شاهین G : شاهین G منتظر پیام تحویلی تیرماه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6 دنده آلومینیم تیتانیوم31مرداد : مردادی ها عجیب حضورتون کم رنگ شده دلسرد شدین یا فاکتور شدین؟؟؟؟
احمد31مرداد : مبارکه داداش انشالله به دل خوش استفاده کنی
مهدی : آها دمت گرم. فقط تحویل بدن حالا یا اون بنده خدا ها یا ما فرقی نمیکنه فقط روند تحویل ماشین سرعت داشته باشه و قطع نشه
مریم : از کجا بفهمیم دریچه سیمی یا برقی الان من در مرحله تخصیص پلاک
رضا پیش فروش : الان من پیش فروش هستم اوایل تیر تکمیل کردم اما پذیرشم 12171700 هست و فروش فوقالعاده ها تا جایی که دیدم قبل من هستن
فوق العاده 23بهمن : دوستان نیمه دوم بهمن از کی شروع میشه؟؟رفتیم واسه مهر
207تحویل مهر : بنظرتون فردا نمایندگی ماشین تحویل میده یا دیگه رفت برا اون هفته؟😓
اطلس جان : مبارکه شکر
احسان : اگه شماره پذیرش پیش فروش بهمن ماه با فوق العاده بهمن نوبت دوم رو مقایسه کنیم احتمالا پیش فروش ها فاکتور بشن.البته اگه فاکتور طبق شماره پذیرش باشه
مهدی : فروش فوق العاده مربوط به یکپارچه میشه دیگه کلا که تو بهمن دو مرحله اومد رو سایت و سری دوم چون مردم تکمیل نکردن تا دوازدهم اسفند فک کنم رو سایت بود