آینده ی تاریک رنو ساندرو

 

آینده ی تاریک رنو ساندرو

 
 
رنو ساندرو و نسخه ی ارتقا یافته ی آن ، رنو ساندرو استپ وی چند سالی است که توسط پارس خودرو به بازار عرضه می شوند و به واسطه ی شتاب و کشش قابل قبول ، استهلاک پایین و کیفیت ساخت خوب ، به گزینه ی خرید بسیاری از ایرانیان تبدیل شده است. در طی سال های اول عرضه این خودرو رقیب جدی نداشت و همین مساله باعث شده بود تا به راحتی در بازار یکه تازی کند.
 
به دلیل اینکه رنو ساندرو خودرویی پر طرفدار بود و در مجموعه ی پارس خودرو نیز به دلیل برخی مشکلات ، هر دور از پیش فروش این خودرو با حواشی بسیاری همراه بود و معمولا مصرف کنندگان واقعی به سختی قادر به ثبت نام بودند. اخبار مربوط به عدم دسترسی خریداران عادی در هنگام فروش ، بسته بودن سایت ، عدم واریز مبلغ ثبت نامی را می توانید به وفور در سایتهای خبری مشاهده کنید .در بازار نیز دلالان از محبوبیت ساندرو سو استفاده کرده و این خودرو را با اختلافی قابل توجه به فروش می رساندند.
 
عدم رعایت تعهدات از سوی سایپا
 
در طی چند روز گذشته شاهد آن بودیم که کرمان موتور به مشتریانی که قصد خرید هیوندای الانترا تولید داخل را داشتند ، اعلام کرده بود که توانایی تحویل خودروهای ثبت نامی را ندارد. گویا این مشکل دامن رنو ساندرو را نیز گرفته و سایپا طبق اعلامیه ی اخیر خود ، مشتریانی که رنو ساندرو ثبت نام کرده بودند را ملزم به تحویل تندر 90 به جای این خودرو نموده است. بنابراین باید منتظر قیمت های بالاتری برای ساندرو باشیم.
 
گرچه این شرکت ، دقایقی پیش این خبر را تکذیب نمود . در اطلاعیه ی سایپا آمده است که :
“به اطلاع می‌رساند درپی درخواست جمعی از مشتریان در خصوص جایگزینی تندر ۹۰ به جای ساندرو این شرکت در جهت کسب رضایت مشتریان بخشنامه‌ای صادر کرد که بر اساس آن خریداران ساندرو می‌توانند در صورت تمایل، به جای این خودرو تندر ۹۰ دریافت کنند. این طرح کاملا اختیاری و بسته و به تمایل مشتریان بوده و هیچ گونه اجباری برای دریافت تندر ۹۰ به جای ساندرو نیست”.
 
قیمت های باور نکردنی
 
زمانی بود که به دلایل مختلف از جمله توقف تولید مدل اصلی در رنو و مشکلات مربوط به تحریم ، تولید رنو مگان در پارس خودرو رو به توقف بود و قیمت این خودرو در بازار آزاد هر روز افزایش می یافت تا جایی که با رنو فلوئنس که به صورت وارداتی و در نسخه های به روز وارد کشور می شد ، قیمت یکسانی پیدا کرده بود. اکنون نیز هم چنان قیمت این خودرو بالاست و دلیل منطقی برای آن وجود ندارد. چرا مشتری ایرانی باید برای یک خودروی کارکرده ی مونتاژ داخل قیمتی در حدود صد میلیون تومان پرداخت کند در حالیکه همین خودرو در آلمان قیمتی بین دو تا شش هزار یورو دارد.
 
 
گویا این داستان در خصوص رنو ساندرو و نسخه ی مجهز تر یعنی ساندرو استپ وی نیز دارد توسط دلالان تکرار می شود. با هم نگاهی به چند آگهی می اندازیم :
 
 
آگهی اول :
رتو ساندرو اتوماتیک 1397 ، صفر کیلومتر ، رنگ سفید ، قیمت 74 میلیون و هشتصد هزار تومان
 
آگهی دوم : (این خودرو توسط نمایندگی سایپا به فروش می رسد)
رنو ساندرو دنده ای 1397 ، صفر کیلومتر ، رنگ مشکی ، قیمت 62 میلیون و هشتصد هزار تومان
 
آگهی سوم :
رنو ساندرو استپ وی 1397 ، اتوماتیک ، رنگ سفید ، قیمت 84 میلیون و هشتصد هزار تومان
 
آگهی چهارم :
رنو ساندرو استپ وی 1397 ، دنده ای ، رنگ مشکی ، قیمت 63 میلیون و 500 هزار تومان
 
 
در بازار کارکرده نیز این شرایط برقرار است و برای خرید ساندروهای اتوماتیک کارکرده مربوط به دو سال قبل نیاز به پرداخت مبلغی حدود 60 الی 65 میلیون تومان دارید. سایر تیپ ها نیز وضعیت مشابهی دارند. در اینجا پاسخ به چند سوال ضروری است:
 
آیا رنو ساندرو خودروی خوبی است ؟
 
بله قطعا رنو ساندرو در بازار انحصاری و بسته ی ایران خودروی ایمن و خوبی است. استهلاک کم ، گیربکس نسبتا خوب و دوام بالا از ویژگی های این خودرو هستند. خریدار نیز می تواند با صرف هزینه ی شخصی ، مواردی همچون مانیتور و کروز کنترل را به این خودرو بیفزاید. البته در طی چند ماه اخیر رنو ساندرو با گیربکس JHQ که سایپا آن را پیشرفته می نامد عرضه شده که از نظر برخی مالکان تجربه ی چندان رضایت بخشی را به همراه نداشته است. ساندرو در مقابل رقبای چینی اش کمبود امکانات و آپشن دارد.
 
آیا رنو ساندرو ارزش این رقم پرداختی را دارد؟
 
خیر ، این خودرو  اکنون در این وضعیت به کلی ارزش خریدش را از دست داده است. تمام اینها در حالیست که این خودرو در نسل اول به بازار کشورمان ارایه شده در صورتی که داچیا و رنو آماده ی عرضه ی نسل سوم رنو ساندرو در آینده ی نزدیک هستند. نزدیک ترین رقیب این خودرو ، دانگ فنگ اچ سی کراس قیمتی حدود 50 الی 57 میلیون تومان دارد. رقبای دیگری نیز نظیر برلیانس کراس ، ام وی ام ایکس 22 و لیفان ایکس 50 با قیمتی به مراتب کمتر و امکاناتی بیشتر قابل خریداری هستند.
 
عرضه ی نسل اول با قیمت نسل دوم
 
باید بدانید ساندرو یکی از ارزان ترین خودروهای بازار اروپاست و در انگلستان با مبلغی در حدود هفت هزار پوند رنو ساندروی نسل دوم و با مبلغی در حدود ده هزار پوند می توانید رنو ساندرو استپ وی نسل دوم را خریداری کنید . اگر هر پوند را نه هزار تومان در نظر بگیریم ، برای خرید گزینه ی اول 63 میلیون تومان و برای گزینه ی دوم نود میلیون تومان نیاز دارید. این مبالغ به خوبی نشان می دهند که در شرایط فعلی قیمت های فعلی بازار اصلا منطقی نیستند.
 
نیاز به هوشیاری خریداران  ، بیش از پیش
 
در حال حاضر و با این شرایط ، نیاز است که خریداران خودرو در بازار داخلی بیش از گذشته هوشیار باشند و یکبار برای همیشه اقدام به حذف دلالان از بازار خودروی کشور بکنند. چه لزومی دارد که مصرف کننده ی داخلی چنین مبلغ گزافی را برای یک خودروی نسل اول که سالهاست از سبد محصولات کارخانه ی اصلی خارج شده بپردازد ؟ با مبالغی در همین حد ، در بازار بسته و انحصاری ایران ، می توانید خودروهای صفر چینی را از همان شرکت پارس خودرو خریداری کنید که بسیاری از آن ها در طی این سالها ثابت کرده اند دردسر چندانی برای خریدار ندارند و هم چنین در نمونه های به روز به خریدار ارایه می شوند . هم چنین نمونه های کارکرده ی خودروهای کره ای و خودروهای چینی گران تر نیز قابل خریداری هستند.
 
 
 
 

منبع (source)

dande6

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , رنو ساندرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

شهروند
1

این روزها شاهد تبلیغات گسترده ای علیه ساندرو هستیم . در خبر تصادف این خودرو در جاده قم تهران تیتر خبر له شدن ساندرو استپ وی است . ساندرو بهتر است یا خودرو هم قیمت آن دنا ؟!
18:27  1397/03/23
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
A5 شهریور مشکی : 4000 نا 6000 کیلومتر
ایگل سفید : نمیدونم چرا ایگل را همچین میکنند 60 روزه شاسی شده ولی ماشین نمیدن.زودتر شاسی کردن که سود تاخیر ندن باید رفت اداره صمت شکایت کرد
کیارش : سلام دوستان عزیز. بنده هم تکمیل وجه دوم اردیبهشت بودم و هفته گذشته تبدیل زدم و خدا رو شکر امروز تحویل گرفتم . انشاالله بزودی برای همه عزیزان تحویل بشه.
تاراV4 : دوستان کسی تارا v4 داشته که فراخوان زده باشن تعویض بشه میخام بدونم چقدر زمان برده از موقعی که خودرو رو پس دادن تا موقعی که مجدد تحویل گرفتن؟
v4 تحویل فوری ۳ شهریور : نه گفتن دو ماه دیگه باهاتون تسویه میکنن
شاهینg : من مردادم هنوز پیام تبدیل نیومده واس شهریورم نمیاد. تا زمستون هیچ پیامی نمیاد خیالت راحت
شاهین G : بنده هفته چهارم شهریور هستم برای تبدیل به GL بایستی منتظر کد پذیرش باشم یا با مراجعه به نمایندگی کارم انجام میشه
مهراد : منم امضا کردم لعنت بهت سایپا لعنتی
شاهین : اگ تا۳۱شهریور افزایش قیمت نباشه و۱مهر بعد افزایش باشه بهت نمیخوره گرونی.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک جی ایکس ال : سلام..دوستان کوییک جی آی ایکس ال ...من 21 خرداد واریز کردم ...کسی ای تاریخ براش فاکتورشده...ممنون که جواب بدین
تهرانی اصل : برو شهرستانی کشکتو بساب
علی سورن 17 مرداد : چه رنگی مشکی یا سفید من تحویل 17 مرداد ماه هستم هنوز فاکتور نشده
اطلس : تجمع ک نمی کنید هیچ کاری که باگوشی میشه انجام داد این یکیو دیگه انجام بدید
معصومه : سلام ،ممنون ازاطلاع رسانیتون ازتکمیل وجه 19 اسفند اطلاعی دارید کی فاکتورمیشه
ساینا اس بهمن : داداش حمایت از مصرف کننده هرجا بگی شکایت کردم واخرشم هیچ زور الکی نکن سایپا هر وقت دوست داره تحویل میده بعدا متوجه حرفم میشی وقتی ماشینت و گرفتی
ساینا اس بهمن : خدا به دادت برسه
علیرضا : سلام دوستان،از تحویل شهریور ماه کسی فاکتور شده؟
نیسان : داداش چرا دوگانه خوب نیست ؟ من دوگانه پول ریختم
ل : بعد از تحویل ماشین حدود یک یا دو ماه بعد به نمایندگی که ماشینتون تحویل گرفتین سوال کنید که چقدر سود تاخیر بهتون تعلق گرفته که بعدش شاید بعد از یک سال بهتون سود رو واریز کنم از ما الان نزدیک به 9ماه شده که واریز نکردن