خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
مقالات خودرو
:
بررسی و مقایسه
:
چه کسی فاتح بازار خودرو خواهد شد؟
1397/02/26
13:00
چه کسی فاتح بازار خودرو خواهد شد؟
در این مقاله سعی داریم نگاهی تحلیلی بر آنچه در آینده بر سر بازار خودرویی کشورمان خواهد آمد، بیاندازیم و صرفاً نظارت خود را در قالب یک تحلیل به شما ارائه دهیم. حتماً میدانید چندی پیش رئیس جمهور امریکا از برجام خارج شد و تحریمهای جدیدی را به کشورمان تحمیل کرد. اما ما در این مقاله با تحریمها کاری نداریم و قصد داریم بیشتر به شرایط داخلی برای این بازار نگاهی داشته باشیم. بهتر است از سال های 92 و 93 شروع کنیم که فشار تحریم بر کشورمان بیش از پیش احساس میشد طوریکه چرخه تولید خیلی از خودروسازان خوابیده بود و تنها راه شروع دوباره آنها گسترش روابط با خودرو سازان چینی بود که همان سالها خودروسازان داخلی بسیار بیشتر از گذشته به سمت شرکتها و محصولات چینی روی آوردند. در آن زمان کسی فکر نمیکرد کسی بابت خودروی چینی بیشتر از 50 میلیون تومان هزینه کند اما اتفاقی که در عمل رخ داد غیر آن بود و خودورهای چینی به راحتی به دلیل عقب ماندگی صنعت خودرو کشور و نبود خودروهای اتوماتیک و یا با امکانات رفاهی مختلف، از این فرصت استفاده کردند و سریعاً خودروهایی با گیربکس خودکار و چهره جذاب، و البته با قیمت مناسب وارد بازار کشورمان کردند که توانستند به فروش خوبی هم دست پیدا کنند. این روند همچنان در طول این سالها ادامه دارد و هنوز هم بازه قیمتی 70 تا 100 میلیون تومان که بیشتر عموم مردم قدرت خرید دارند، دست خودروسازان چینی قرار دارد و با قدرت بیشتری نسبت به گذشته، این بازه قیمتی را در دست دارند و برای حفظ آن هر روز به مدلهای خود در این بازه قیمتی جذاب اضافه میکنند تا مشتری حق انتخاب بیشتر داشته باشد.
اما به نظر می رسد که چینی ها متوقف نشده اند و با توجه به علاقه ایرانی ها برای تعویض خودرو در طول چند سال استفاده، قصد دارند روی این موج عطش سودآوری کنند. به طور مثال شاید خیلی از کسانی که در سالهای 93 یا 94 خودرویی در حدود 70 تا 90 میلیون تومان تهیه کرده بودند بر این باور بودهاند که بعد از 2 تا 3 سال استفاده خودروی خود را با یک رده بالاتر جایگزین کنند و حتی به فکر خودروهای کرهای و یا ژاپنی کار کرده نیز هستند. اما اتفاقی که در عمل رخ داد، غیر این بود و شرایط اقتصادی کل برنامهریزی آنها را به هم زد و قیمت خودروهای کرهای و ژاپنی بسیار فراتر از آن چیزی که تصور میشود افزایش داشته و حال کسانی که بعد از سوار شدن یک خودروی چینی، قصد سوار شدن به یک خودرویی با برند کرهای و یا ژاپنی را داشتند، باز هم با گزینههایی چینی روبرو خواهند بود، گزینههایی که در چهره، امکانات و آپشن متنوع و حتی در مورد ایمنی قابل توجه هستند. اما این بار با پرداخت حدود 140 تا 150 میلیون تومان به جای سوار شدن بر یک خودروی کرهای و یا ژاپنی، باز هم باید خودرویی چینی را در آن بازه قیمت تجربه کنند.
اما از حق نگذریم خودروهایی که در این بازه قیمتی حضور خواهند داشت، بسیار با کیفیت و قدرتمندتر از قبل شدهاند و این در حالی است که در این رده قیمتی خودروهای جمع و جور شهری فرانسوی نیز از روی خط تولید داخلیها به بازار نیز عرضه خواهند شد و باید با این چینی های پر زرق و برق رقابت کنند. اما این احتمال نیز وجود دارد که با فشار بیشتر تحریمها، تامین قطعات محصولات غیر چینی کمی با مشکل مواجه شود و داستان تکراری محصولات پژو در زمانی تحریمهای قبلی مجدداً تکرار شود.
باید آینده بازار خودروی ایران و مخصوصاً در بازههای ارزانتر و پرطرفدارتر را به دست چینیها بدانیم. چینیهایی که در زمان برجام پرقدرت با رقبا رقابت کردند و حال نیز با تحریمها، شاهد افول و ضعیف شدن رقبای جدی خود خواهند بود.
منبع (source)
khodrobank
با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در
تلگرام 1Car
، آخرین اخبار را دنبال کنيد.
برچسب :
خودرو
,
بازار خودرو
,
سایپا
,
ایران خودرو
📸
امکان جدید!
از این به بعد میتوانید همزمان با ارسال نظر،
تصویر دلخواه
خود را (مانند رسید خرید، حواله، یا هر تصویر مرتبط) آپلود کنید.
⭐ این امکان فقط برای کاربران ثبتنام شده فعال است.
✕
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
3 نظر
کاوه
1
این که چین بازار ما را تصاحب کرده و خواهد کرد شکی نیست، نکته مهم اینجاست که ما محصولات چینی را باید به قیمت محصولات اروپایی و ژاپنی بخریم!!!
19:02 1397/02/31
گزارش
پاسخ دادن
علی
6
طبق مقاله بالا اینجانب هم معتقد هستم چین برنده ای رقابت خواهد بود و در جواد محمد باید بگم که ایران خودرو و سایپا هم از خودرو های چینی مونتاژ میکنه که نهایتا باز چین حرف اول و اخر رو خواهد زد
15:35 1397/02/26
گزارش
پاسخ دادن
محمد
4
با سلام
متاسفانه چون رقیب و رقابتی نسیت و بر خلاف میل همه مردم ایران ، ایران خودرو
و سایپا فاتحان بازار ایران بوده و خواهند بود !!!!!!!!!!!!!
13:31 1397/02/26
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
ارسال تصویر
(اختیاری)
ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکانپذیر است.
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱
12 نظر
محمد-::::::::
7 نظر
سوم بهمن
7 نظر
اطلاعات خودرو
تاجی 🇮🇷
76 نظر
توحید ارومیه
54 نظر
ساینا پیش فروش مرداد ۱۴۰۴
22 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
تارا دستی
: تارا دستی ۳ آبان فوق العاده نقره ای تیتانیوم فاکتور شد
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
J̌7
: سلام بر عزیزان دو مرحله اردبشهت کسی شاسی شده
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
x5 سفید
: جهت اطلاع دوستان ثبت نام ۲۵ فروردین دو مرحله ایی تکمیل وجه ۱۱ شهریور شاسی ۲۸ مهر و امروز فکر میکنم بیمه شده رفته برای صدور پلاک
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
x5 سفید
: منهمدقیقا شرایط شمارو دارم و ماشین ظاهرا بیمه شده رفته برای صدور پلاک
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
جواد
: چجور وارد اینجا شدی ک این مشخصاتو اورد؟
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
شاهین
: چه جالب نازنین سفید رنگ خیلی عالی بود حال نازی رو گرفتی جان برار
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
f x5
: سلام دوست عزیز وقتتون بخیر کامنت شما رو خوندم در خصوص خسارت خوب چرا از زمان شاسی تازه خسارت رو حساب کردند اگر مطابق قرارداد هم بخواهیم در نظر بگیریم تو قرارداد نوشته از زمان تکمیل وجه ظرف ۳۰ روز کاری باید خودرو رو تحویل بدن خب بعد از ۳۰ روز کاری وقتی خودرو تحویل ندادند بعد از پایان ۳۰ روز باید خسارت حساب بشه الان برای بنده ۲۰ روز از آن ۳۰ روز کاری هم گذشته هنوز شماره شاسی نشده یعنی ۲۰ روز اینجا باید خسارت به من بدن اگه قرار باشه الان شاسی کنند و من زمان شاسی تحویل بگیرم خب اینا زیر یک ماه ممکنه تحویل بدن و خسارت قابل توجهی دست من رو نمیگیره اگر شما اطلاعات بیشتری دارین ممنون میشم ارائه بدید که دوستانم استفاده کنن
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
شاهین پلاس۱
: داداش برو بپرس ببین چند نفر جلوتن چرا فاکتور نشدی
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
شاهین
: اگه کسی فاکتور شده این دو روزه لطفا بگه ببینیم ادامه داره یا نه
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
شاهین پلاس۱
: من رفتم امور مشتریان شرکت سایپا شماره ملی دادم گفتم چند نفر جلومن گفتن انقدر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سایپا کوییک
نگین
: یک اقای نوشته بودن از نمایندگی رشت تحویل گرفته بود ماشین تصادف داشت منم روز دوشنبه از همون نمایندگی کوئیک اس تحویل گرفتم صندوق عقب ماشینم خوب بسته نمی شود انگار درز صندوقش بازه یعنی یک طرف خیلی بزرگه یک طرف خیلی کوچیک ؟؟؟ باید چی کار کنم ؟؟ از داخل نگاه کردن بعدش پیش صندوق طاقچه عقبش به اندازه دو بند انگشت ریختگی رنگ داره ؟؟ به نظرتون مشکل داره
نیسان دیزل
یاسر
: 14 مهر ثبت نام کردم و 21 مهر پذیرش شدم 3 آبان پلاک و 11 آبان بیمه و بارگیری. فعلا خبری از تحویل نیست. حنی سوخت در سامانه سوخت ثبت نام کردم. ان شالله فردا میرم نمایندگی ببینم آوردنش یا هنوز توی مسیر هست.
نیسان دیزل
مظلومی
: خدا رو شکر کن پلاک شدی من از 7 مرداد هنوز پلاک نشدم
سورن ELX EF7
30 آبان
: منم دور روز نو تحویل هست
سایپا کوییک
کازی
: خیلی مببارکتون باشه فقط یه سوال،فکر کنم شما هیچ آپشنی نزدی چرا؟ منی که همه آپشنارو زدم مثل(دزدگیر،کارت طلایی و سینی) بنظرتون کار درستی کردم؟
نیسان دیزل
نیسان ex مهر
: منم شرایط شمارو دارم اکستند فعلا پلاک نمیکنن داستان داریم انگار
سایپا اطلس جی
اطلس اسفند
: خدالعنتتون کنه خبرمرگتون وقتی نمیتونین تحویل بدین بیخود ثبت نام میکنین باهمین ماشینا آشغالتون یکسال ازموعد گذشت کی میخواهین تحویل بدین مملکت بی درو پیکر بی صاحاب همینه دیگه حماقت کردم دارو ندارمو دادم براثبت نام این آهن قراضه ازسایپادزد🤬😡🤬😡😡😡🤬
سایپا کوییک
کوییک آر اس
: دوست عزیز اصلا اینطور نیست که بخواید حساب کنید همه خودروها تاخیر داره و دقیقم نیست تاخیرش یکی دو ماه تاخیر داره یکی 85 روز یکی 140 روز بستگی به روند تولید داره من خودم الان 82 روزه که تو تاخیرم یعنی 112 روز از تکمیل وجهم گذشته
نیسان دیزل
نیسان
: سلام داداش فاکتور پذیرشت کی بوده
ساینا
صادق
: سلام مبارکه پرداخت اول چه ماهی بود آذر یا دیماه 1403؟!